Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik zou inderdaad ergens melding maken, dat is geen situatie voor een kind om in op te groeien 
troi schreef:Hmm goed punt, dat hebben we idd nog niet gedaan.
En wel om de volgende reden. Ouders hebben een flink drugsprobleem en voelen zich standaard minderwaardig en met de nek aangekeken door de wereld, huis zit ook zo doorgaans vol met druggie vrienden. Zoonlief mag daar dus ook niet binnen komen. En wij worden gezien als 'arrogante wijsneuzen die zich te goed voelen', heel ingewikkeld. En dat is de reden dat X bij de meeste gezinnen in het dorp niet welkom is (vermoedelijk ook de reden dat hij zo hangt aan mijn zoon), maar dat vind ik erg naar dus dat doen wij niet!
Maar jullie hebben wel gelijk! Wij moeten over deze drempel heen en proberen dit aan ze uit te leggen zonder de indruk te wekken dat wij 'te goed zijn voor hun kind'. Ik vind dat erg ingewikkeld!
Iemand tips om zo'n boodschap vriendelijk, helder en niet beschuldigend te brengen ?
LoveBodin schreef:Ik denk dat het kind niet per se naar jullie toe gaat om te spelen, maar eerder vlucht uit huis.
Als je het geen vervelend kind is, kan je hem toch bik jullie alleen laten spelen? Dus niet samen met je eigen zoon.
Soort van twee broertjes, die soms dingen samen doen en soms niet.
Je bent nu de veilige haven. Hem verbieden te komen zou ik dan ook niet doen.
Maar oke, zo ben ik opgevoed.

LoveBodin schreef:Ik denk dat het kind niet per se naar jullie toe gaat om te spelen, maar eerder vlucht uit huis.
Als je het geen vervelend kind is, kan je hem toch bik jullie alleen laten spelen? Dus niet samen met je eigen zoon.
Soort van twee broertjes, die soms dingen samen doen en soms niet.
Je bent nu de veilige haven. Hem verbieden te komen zou ik dan ook niet doen.
Maar oke, zo ben ik opgevoed.
Moet eigenlijk nu ook niet jullie probleem worden natuurlijk, maar hem wegsturen of verbieden te komen, lijkt me aardig moeilijk in deze situatie.. misschien kun je jeugdzorg bellen en hen om hulp vragen? Zij kunnen je misschien tips geven? 
danzzz schreef:Ik zou, denk ik, zeggen dat hij elke dag om vier uur mag komen, ongeacht of zoon wel of niet thuis is, dan even een kopje thee met hem gaan drinken en vragen hoe zijn dag was, en dan met etenstijd 5 uur weer naar huis. Voor vier uur doen we niet open, pas na 4 uur gaat de deur open.
Winged schreef:danzzz schreef:Ik zou, denk ik, zeggen dat hij elke dag om vier uur mag komen, ongeacht of zoon wel of niet thuis is, dan even een kopje thee met hem gaan drinken en vragen hoe zijn dag was, en dan met etenstijd 5 uur weer naar huis. Voor vier uur doen we niet open, pas na 4 uur gaat de deur open.
Dan neem je wel de moedertaak over van zijn Eigen moeder. Terwijl je zelf ook een kind hebt.
Ik zou jeugdzorg peilen over wat je kan doen. Je moet er zelf ook niet aan onderdoor gaan.
danzzz schreef:Winged schreef:
Dan neem je wel de moedertaak over van zijn Eigen moeder. Terwijl je zelf ook een kind hebt.
Ik zou jeugdzorg peilen over wat je kan doen. Je moet er zelf ook niet aan onderdoor gaan.
ja, dat klopt. Is dat erg? Ik weet niet of dat erg is, ik zie een jongetje die behoefte heeft aan een soort van lijflijntje en als je daarin kan voorzien door tijdelijk je deur open te stellen denk ik niet dat dit zo verkeerd is om te doen.
Iets belangeloos doen voor een ander is echt zo vreselijk nog niet, zelfs als je daar een heel, heel klein beetje van jezelf voor moet opofferen. Participatiemaatschappij optima forma
. Ayasha schreef:Maar haar eigen zoon moet zich toch ook gewoon veilig kunnen voelen en rust kunnen hebben thuis?