Wat doen met goede kleding die je niet gebruikt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:51

JoT schreef:
Mijn ervaring is dat je kleding aan de straatstenen niet kwijtraakt, ja voor hele lage prijzen en met een hoop moeite en irritatie als toegift. Een oud collega van mij raakte echte merkkleren echter wel kwijt op Marktplaats. Maar ook voor een prikkie hoor.

Wij geven nette kleding weg aan een minima winkel. Hier mogen mensen die geen cent te makken hebben en die een aanwijzing van de gemeente hebben komen 'shoppen'. Beter dan in zo'n kledingcontainer heb ik dan altijd het idee.

Farjen, dat wist ik niet. Is dat bij alle H&M's zo?

Hier in België is dat toch zo :j Onlangs ben ik zo met 2 kleine zakken geweest, 2 bonnen gekregen :)

ievie

Re: Wat doen met goede kleding die je niet gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:14

Kleding dat nog goed is, breng ik naar de kledingbank.

Kleding waar gaatjes inzitten, gaat in de kledingcontainer. Dit wordt vaak per kilo verkocht en gerecycled.

Afgelopen jaar ben ik een middag met iemand mee geweest naar de kledingbank. Het was heel mooi om te zien hoe ze daar werken. Ze maken heel veel mensen blij met nieuwe kleren, terwijl ze het anders niet kunnen kopen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:19

Goede kleding kun je ook bij 2e hands kleding winkels inleveren. Als het dan verkocht is krijg je een bijdrage en alles wat overblijf na x aantal weken kun je of weer ophalen of het wordt alsnog in een kleding container gestopt.

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:27

Wat er in zo'n random kleding container word verzameld Is gewoon handel en allemaal verkocht per grote balen. Het word gesorteerd en naar waarde verkocht. Oude vriend werkte als manager bij zo'n sorteer bedrijf en kwam altijd met hele dure dingen thuis voor zijn vriendin.
Bij mij gaat oude kleding naar bekenden en zeg er altijd bij: vind je het niks geef je het aan iemand anders of gooi het weg. Die containers zijn gewoon commerciële bedrijven met dikke winst.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:29

Ik breng dat altijd naar de kledingbank. Bij de kledingbank hier mag je ook kleding brengen dat stuk is, krijgen ze weer geld voor.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:34

Het gaat hier meestal in de zak van max. Enkele keer kan ik wat aan een bekende weggeven. Mocht je het willen verkopen, dan kun je ook nog kijken voor United Wardrobe. Zelf nog niet geprobeerd maar het schijnt wel te lopen.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:36

Een Bokt-kledingruil organiseren :Y)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:31

Skessa_ schreef:
JoT schreef:
Farjen, dat wist ik niet. Is dat bij alle H&M's zo?

Als het goed is wel. Ik breng het iid ook altijd naar de h&m

Da's goud zeg. Daar ga ik dan ook eens naar kijken.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:37

Ik geef het weg of ik doe het naar een kledinginzamelingsbak of weggeefwinkel. Verkopen lukt bijna niet is mijn ervaring.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:48

C_arola schreef:
Ik geef het weg of ik doe het naar een kledinginzamelingsbak of weggeefwinkel. Verkopen lukt bijna niet is mijn ervaring.

Hier hetzelfde.
Ik heb laatst nog een gloednieuwe Levi broek (kaartjes er nog aan) naar de kringloopwinkel gebracht. Dan hoop ik maar dat iemand er heel blij mee gaat zijn :D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:14

Ik breng het hier naar Appel en Ei, een tweedehands zaak waar je 40% van de opbrengst krijgt. Wat ze daar niet verkopen gaat naar Roemenië. Heb er al veel aan verdiend. Wat niet mooi (genoeg) is gaat in de textielcontainer.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:21

dressagelady schreef:
Ik breng het hier naar Appel en Ei, een tweedehands zaak waar je 40% van de opbrengst krijgt. Wat ze daar niet verkopen gaat naar Roemenië. Heb er al veel aan verdiend. Wat niet mooi (genoeg) is gaat in de textielcontainer.

De naam kwam me bekend voor, blijkt dat ik er weleens ben geweest. Ga ik onthouden mocht ik een keer zo goed als nieuwe kleding weg willen doen.