Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:In de zin van dat een tv blauw licht uitzend wat je hersenen activeert en dat is nogal onhandig als het de bedoeling is dat je gaat slapen. En je slaapkwalitet wordt minder.
En ja, bij gamen wil ik zien wat ze doen. Best naïef om te denken dat ze alleen de spellen doen die jij ze geeft.
bcd94 schreef:Ik vind dat er wel erg veel mensen reageren met helemaal niet.
Ik vind 7 ook wel jong voor een eigen tv op de kamer maar helemaal nooit geen tv op de eigen kamer vind ik ook wel erg overdreven.
En nee een kind hoeft niet heel de dag achter de tv maar op een bepaalde leeftijd een tv op de slaapkamer vind ik best normaal eigenlijk. Het hangt ook wel van het kind af, het ene kind zit er graag veel achter en het andere kind is het al snel zat. Al heb je een 'verslaafd' kind kun je er ook gewoon een timer opzetten. Zelf kreeg ik een tv op mijn kamer toen ik 10 was, nou kwam dit ook wel een beetje omdat mijn ouders een nieuwe kochten dus ik mocht de oude op mijn kamer.
Ik vind ook wel dat je met de tijd mee moet gaan tegenwoordig is het heel normaal dat kinderen van 7 games spelen vroeger was dat toch wel anders. Mijn neefje zit in groep 4 en als je ziet hoeveel kinderen daar al een eigen mobiel/tablet of andere van dat soort dingen hebben.. Wij kregen dat aan het eind van groep 8,even tijd om te wennen aan een mobiel want voor de middelbare hadden we het nodig (eind fietsen dus ouders wilde wel dat we konden bellen als er iets was)
Tijden veranderen....
bcd94 schreef:Ik vind ook wel dat je met de tijd mee moet gaan tegenwoordig is het heel normaal dat kinderen van 7 games spelen vroeger was dat toch wel anders. Mijn neefje zit in groep 4 en als je ziet hoeveel kinderen daar al een eigen mobiel/tablet of andere van dat soort dingen hebben.. Wij kregen dat aan het eind van groep 8,even tijd om te wennen aan een mobiel want voor de middelbare hadden we het nodig (eind fietsen dus ouders wilde wel dat we konden bellen als er iets was)
Tijden veranderen....
pateeke schreef:bcd94 schreef:Ik vind ook wel dat je met de tijd mee moet gaan tegenwoordig is het heel normaal dat kinderen van 7 games spelen vroeger was dat toch wel anders. Mijn neefje zit in groep 4 en als je ziet hoeveel kinderen daar al een eigen mobiel/tablet of andere van dat soort dingen hebben.. Wij kregen dat aan het eind van groep 8,even tijd om te wennen aan een mobiel want voor de middelbare hadden we het nodig (eind fietsen dus ouders wilde wel dat we konden bellen als er iets was)
Tijden veranderen....
Tijden veranderen inderdaad, maar dat wil toch niet noodzakelijk zeggen dat het beter is?
Iedereen mag en kan zijn eigen mening hebben. Ik ben een van die mensen die inderdaad vind dat andere dingen belangrijker zijn dan computers, tv,... En zeker om zulke dingen op de slaapkamer te zetten. Daar zitten imo toch ook best wat mogelijke nadelen aan. Maar goed, dat is mijn mening. Ieder doet natuurlijk wat hij/zij wil.
Kimm4 schreef:7 is echt jong! Maar ik zou ook zeggen, niet! Ik ben 18 en heb er nog steeds geen hoor. Als ik een tv wil en op mijn slaapkamer mág hebben dan wordt het zelf kopen. Maar ik zie het nut er niet zo van in. Wii'en, chromecast en een oude nintendo zitten op de tv beneden