vanaf welke leeftijd kind tv op de kamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:26

Ik had toen ik jong was al snel een Nintendo op mijn kamer met eigen tv. Denk ook rond de 8jaar. Maar ik ging er niet minder om buitenspelen e.d.
Ligt denk ik ook aan het kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:26

Gewoon niet vind ik.

Een slaapkamer is een plek waar je helemaal tot rust moet kunnen komen. Een tv hoort er gewoon niet thuis, dat doe je gezellig in de woonkamer. Of als je de luxe hebt van een extra kamer te hebben, een aparte gameroom of zoiets maken.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:30

Ik heb twee kinderen van bijna 7 en 10 jaar en ik zou er nu nog niet aan beginnen. Misschien als ze een jaar of 14 zijn, maar dat zien we dan weer wel.
Wij hebben een extra kamer beneden wat een speelkamer is. Daar zou ik eerder een extra tv met spelcomputer wegzetten.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:32

Ik vind dit te jong. Je kunt ze niet in de gaten houden en je ziet ze nooit meer..

Ik zou hem aansluiten op de TV in de woonkamer.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:34

Ik ben wel verbaasd maar meer omdat ik ook al een tv had toen ik op de basisschool zat. De eerste periode zat ik aan de buis gekluisterd, maar omdat ik zelf moe werd was de lol van het lang opblijven voor de tv er snel af.

Kan me ergens wel voorstellen dat als ze naar het middelbaar gaan ze ook lekker op hun kamer tv kunnen kijken zodat je niet in overleg hoeft wat wie wil kijken. Denk dat mn ouders ook wel een beetje hun extra privacy konden waarderen als wij op onze eigen kamers keken. Maar met een laptop tegen die tijd is inderdaad een tv weer overbodig misschien.

HaKuNaMaTa

Re: vanaf welke leeftijd kind tv op de kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:35

Ik kreeg al heel jong een tv op me kamer.. maar wel een met een tijdsklok er tussen, dus na 20:00 kon ok de rest van de nacht geen tv meer kijken!

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:37

Nooit gehad en nooit gemist _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:40

Was die optie maar overal :')

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:41

Ik zou afwachten in hoeverre hij geïnteresseerd is in de X-box (met TV), en daarna de keuze maken hem eventueel te verplaatsen naar een andere kamer (van slaapkamer naar een speelkamer, of juist andersom)

Ikzelf ben nooit ''verslaafd'' geweest aan TV of spelcomputers, bij mij stonden ze dus ook gewoon op de slaapkamer, maar ik keek er dan ook nauwelijks naar om.
Wanneer dit anders zou zijn geweest, en ik ieder vrij uurtje mijn kamer in was gedoken om te gamen of TV te kijken, dan hadden mijn TV en spelcomputer van zijn lang zal ze leven niet op mijn slaapkamer gestaan.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:43

Ik zou het echt nog niet doen. Ik denk dat het nog echt overbodig is. Zet hem in de woonkamer is ook nog eens een stuk gezelliger :)

Zelf was ik een jaar of 10. Maar ik had een televisie die alleen videobanden kon afspelen en die lagen in de woonkamer. Later kreeg ik ook kabelverbinding, maar ook toen deed ik er maar zeer weinig mee :) ik las veel te graag boeken.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:44

Ik vind dat er wel erg veel mensen reageren met helemaal niet.
Ik vind 7 ook wel jong voor een eigen tv op de kamer maar helemaal nooit geen tv op de eigen kamer vind ik ook wel erg overdreven.
En nee een kind hoeft niet heel de dag achter de tv maar op een bepaalde leeftijd een tv op de slaapkamer vind ik best normaal eigenlijk. Het hangt ook wel van het kind af, het ene kind zit er graag veel achter en het andere kind is het al snel zat. Al heb je een 'verslaafd' kind kun je er ook gewoon een timer opzetten. Zelf kreeg ik een tv op mijn kamer toen ik 10 was, nou kwam dit ook wel een beetje omdat mijn ouders een nieuwe kochten dus ik mocht de oude op mijn kamer.
Ik vind ook wel dat je met de tijd mee moet gaan tegenwoordig is het heel normaal dat kinderen van 7 games spelen vroeger was dat toch wel anders. Mijn neefje zit in groep 4 en als je ziet hoeveel kinderen daar al een eigen mobiel/tablet of andere van dat soort dingen hebben.. Wij kregen dat aan het eind van groep 8,even tijd om te wennen aan een mobiel want voor de middelbare hadden we het nodig (eind fietsen dus ouders wilde wel dat we konden bellen als er iets was)
Tijden veranderen....

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:45

verootjoo schreef:
In de zin van dat een tv blauw licht uitzend wat je hersenen activeert en dat is nogal onhandig als het de bedoeling is dat je gaat slapen. En je slaapkwalitet wordt minder.

En ja, bij gamen wil ik zien wat ze doen. Best naïef om te denken dat ze alleen de spellen doen die jij ze geeft.

Je hoeft je kind toch niet rond bedtijd te laten gamen of tv kijken, of ie dat nu in de kamer doet of in zijn eigen kamer maakt niet zoveel verschil ook?

Een xbox is wat betreft zomaar illegale spellen downloaden enzo een stuk moeilijker te doen als een PC. Een xbox kan je ook best off line laten maakt eigenlijk niets uit. Dan moet je als 7 jarige lijkt me al rare dingen doen om zelf ineens een ander spel te kunnen spelen? Ik speelde trouwens wel braaf die spellen die ik kreeg, als ze maar leuk genoeg zijn dan hoef je ook niet verder te zoeken :Y)En je kind moet geen ettertje zijn misschien
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 31-07-17 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:46

Ik had hem ook al heel jong, met dvd speler erin en dan met zijn allen kijken. Ik vond het nooit zo boeiend. Toen ik een andere kamer kreeg nooit gehad, pas voor mijn toenmalige vriend weer 1 gehad om samen te kijken maar daarna ook nooit meer :')

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:49

Ik ben 16 jaar en ik heb een tv op mijn kamer maar ik kijk nooit boven. Ik zit eigelijk altijd beneden

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:52

bcd94 schreef:
Ik vind dat er wel erg veel mensen reageren met helemaal niet.
Ik vind 7 ook wel jong voor een eigen tv op de kamer maar helemaal nooit geen tv op de eigen kamer vind ik ook wel erg overdreven.
En nee een kind hoeft niet heel de dag achter de tv maar op een bepaalde leeftijd een tv op de slaapkamer vind ik best normaal eigenlijk. Het hangt ook wel van het kind af, het ene kind zit er graag veel achter en het andere kind is het al snel zat. Al heb je een 'verslaafd' kind kun je er ook gewoon een timer opzetten. Zelf kreeg ik een tv op mijn kamer toen ik 10 was, nou kwam dit ook wel een beetje omdat mijn ouders een nieuwe kochten dus ik mocht de oude op mijn kamer.
Ik vind ook wel dat je met de tijd mee moet gaan tegenwoordig is het heel normaal dat kinderen van 7 games spelen vroeger was dat toch wel anders. Mijn neefje zit in groep 4 en als je ziet hoeveel kinderen daar al een eigen mobiel/tablet of andere van dat soort dingen hebben.. Wij kregen dat aan het eind van groep 8,even tijd om te wennen aan een mobiel want voor de middelbare hadden we het nodig (eind fietsen dus ouders wilde wel dat we konden bellen als er iets was)
Tijden veranderen....

En wat is daar erg aan dat er veel mensen met "niet" reageren. Mensen mogen toch gewoon die mening hebben. En blijkbaar is er hier een grote groep die het niet nodig vindt. Niks mis mee.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:59

Niet dus....
Mijn kinderen zijn 7 en 5, mijn zoon speelt ontzettend graag spellen (nou ja, Forza) op de X-Box maar deze staat gewoon beneden aangesloten op de tv.
Ik wil in de gaten kunnen houden hoe hij speelt en wat zijn temperament is tijdens het spelen, wat hij speelt en hoe lang hij speelt. Daarnaast vindt papa het ook leuk om af en toe te kunnen spelen.

Hier de regel dat ze als ze naar het voortgezet gaan ze een mobiel krijgen (ivm fietsafstand) en een tv...dat zien we nog wel. Misschien wel helemaal niet, maar in ieder geval zeker niet tijdens hun basisschool-jaren

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:09

7 is echt jong! Maar ik zou ook zeggen, niet! Ik ben 18 en heb er nog steeds geen hoor. Als ik een tv wil en op mijn slaapkamer mág hebben dan wordt het zelf kopen. Maar ik zie het nut er niet zo van in. Wii'en, chromecast en een oude nintendo zitten op de tv beneden

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:11

bcd94 schreef:
Tijden veranderen....

Tijden veranderen inderdaad, maar dat wil toch niet noodzakelijk zeggen dat het beter is?
Iedereen mag en kan zijn eigen mening hebben. Ik ben een van die mensen die inderdaad vind dat andere dingen belangrijker zijn dan computers, tv,... En zeker om zulke dingen op de slaapkamer te zetten. Daar zitten imo toch ook best wat mogelijke nadelen aan. Maar goed, dat is mijn mening. Ieder doet natuurlijk wat hij/zij wil.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:18

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 09-02-22 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:27

Ik heb er zelf nooit 1 op mijn slaapkamer gehad, inmiddels heb ik er wel 1 die het niet meer doet |(
Mijn kinderen 18 en 16 hebben er nog steeds geen 1 boven. En vooral op de leeftijd van 7 kan je nog een oogje in het zeil houden.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:39

Vanaf mijn 10e had ik een klein tv'tje op mijn kamer. Niet heel veel gebruik van gemaakt maar soms vond ik het wel fijn even rustig alleen wat te kijken.

7 vind ik nog wel wat jong voor een eigen spelcomputer op de kamer, maar zie er verder geen problemen in als het er ooit wel van komt. Gewoon regels handhaven en dan is er niets aan de hand.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:46

pateeke schreef:
bcd94 schreef:
Tijden veranderen....

Tijden veranderen inderdaad, maar dat wil toch niet noodzakelijk zeggen dat het beter is?
Iedereen mag en kan zijn eigen mening hebben. Ik ben een van die mensen die inderdaad vind dat andere dingen belangrijker zijn dan computers, tv,... En zeker om zulke dingen op de slaapkamer te zetten. Daar zitten imo toch ook best wat mogelijke nadelen aan. Maar goed, dat is mijn mening. Ieder doet natuurlijk wat hij/zij wil.

Ik zeg ook niet dat het beter is, ik vind het ook niet goed als kinderen (en volwassenen trouwens ook) hele dagen achter een beeldscherm zitten. Maar vanaf een bepaalde leeftijd zoiets op je kamer hebben vind ik helemaal niks mis mee zolang het maar beperkt gebruikt word.
Overigens is het tegenwoordig haast onmogelijk weinig achter een beeldscherm te zitten, kijk bijvoorbeeld op scholen, alles gaat via een digitaal bord en hier hebben ze vanaf groep 3 al huiswerk wat via Internet gemaakt dient te worden.(soort spelletje waarin ze dan sommen etc moeten maken en punten krijgen, werkt hier wel motiverend trouwens maar wel weer achter een schermpje)
Maargoed de hoeveelheid dat er achter een scherm word gezeten is dan weer een andere discussie.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:48

Kimm4 schreef:
7 is echt jong! Maar ik zou ook zeggen, niet! Ik ben 18 en heb er nog steeds geen hoor. Als ik een tv wil en op mijn slaapkamer mág hebben dan wordt het zelf kopen. Maar ik zie het nut er niet zo van in. Wii'en, chromecast en een oude nintendo zitten op de tv beneden

Heb je er dan nooit last van dat bijv je ouders iets anders willen kijken dan dat jij wilt kijken?
Ik vind het ideaal als mijn vriend bijv voetbal kijkt ik boven kan gaan kijken als ik dat wil.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:49

Ik vind zeven wel nog wat jong voor een tv op zijn kamer.

Ik kreeg een kleine oude tv toen ik 13 was, omdat ik soms dingen wilde kijken die mijn ouders niet wilde en andersom. Zo kon ik boven kijken wat ik wilde en mijn ouders beneden wat zij wilde. Ik maakte nooit misbruik van het feit dat ik een tv had een zat dus niet tot 3 uur 's nachts tv te kijken.

Inmiddels ben ik 18 en heb ik nogsteeds een tv op mijn kamer. Ook nu kijk ik er absoluut niet veel op. Af en toe Netflix of als er eens iets is wat ik graag wil zien, maar verder niet.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:52

Ik verbaas me wel over iedereen die aangeeft geen tv op de slaapkamer te hebben. Niemand die op zondag ochtend met ontbijt op bed en een uurtje tv heerlijk wakker willen worden?

Ik heb vanaf mijn 8ste een tv op mijn kamer gehad. Keek altijd beneden tv, maar als een vriendinnetje kwam logeren was het een groot feest om een Disney film savonds vanuit bed te kunnen kijken. Toen ik tiener/puber werd had ik ook de privacy nodig om lekker zelf rustig op mijn kamer tv te kunnen kijken. Al kwam ik nog zat vaak beneden tv kijken. Zo was gtst altijd ons koffie/koekje momentje beneden met het hele gezin, om de rest van de avond gezellig samen door te brengen. Maar als ik een keertje echt iets wou kijken, en de rest niet. Of gewoon even mij rustig terug trekken boven op mijn kamer dan kon dat gewoon.