Ex collega vriend, flirt met mijn vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:45

Vriend vind het wel leuk denk ik zo een meid die achter hem aan blijft zitten.. Imo is hij nog het meest fout in de hele situatie.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:45

SVRL schreef:
Sunrise_ schreef:
Heb jij nog zin in een vriend die zo blijft volharden in het contact met een andere vrouw? Wat een slappe hap. Hij had na de tweede keer aandringen van haar op "contact met flirten" gewoon kunnen zeggen "oké ik ben er klaar mee. Doei."

Ik snap niet goed waarom je haar een boos bericht stuurt. Ik zou juist klaar met hem zijn geloof ik.

Ik smijt 16 jaar niet zomaar weg. En ja, mijn vriend is naief en een slappe hap op dat vlak, daar ben ik me van bewust. Ik had veel liever gezien dat hij in zijn jonge jaren wat meer ervaring had opgedaan met de dames, helaas waren relaties bij hen thuis onbespreekbaar. Hij geeft aan dat ik op de eerste plaats kom, maar dat hij zich soms gewoon laat meeslepen. Echt bedrog is er nooit geweest en ik weet ook dat hij die stap nooit zal zetten. Hij moet gewoo, eindelijk eens volwassen worden.

Als een relatie uitgaat, is er nooit iets 'weggegooid', of het nou na 6 maanden is of na 6 jaar. Dat iets soms ten einde komt doet niks af van de fijne jaren die je samen hebt gehad. Even helemaal los van jouw situatie.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:48

Been there done that en ik heb verloren. In dit geval geen ex collega maar van een hobby. Drie jaar tegen aan gevochten. Zij heeft gewonnen. Na bijna 27 jaar. Bijna dezelfde situatie.inclusief het zielig doen en mij een probleem noemen. Ik wilde dat ik harder tegen was geweest. Al vrees ik dat dat ook niet geholpen had. Ben er inmiddels overheen en beter in mijn vel dan toen maar waren geen fijne drie jaren.

Kan je alleen maar sterkte wensen en hopen dat je vriend wel ertegen bestand is.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:50

Waarschijnlijk voelt hij zich erdoor gevleid dat zij zo achter hem aan blijft zitten, dat is best menselijk. Zou wel duidelijk de grenzen aangeven, zo verliest hij je vertrouwen. Uiteindelijk kan iedereen zich weleens gevleid voelen of flirten, maar hij moet jou nooit laten twijfelen dat hij voor jou blijft kiezen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:51

droversrun schreef:
mannen zijn over het algemeen niet de sterkste als het gaat om keuzes maken..

Ik vind dat echt onzin. Als een man 100% voor zijn vrouw gaat, is er geen sprake van sterk hoeven zijn. Ze doen en willen het gewoon niet. Zijn allemaal smoesjes om hun gang te gang te kunnen gaan met vrouwen die ze eigenlijk leuker vinden dan jij.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:51

Met wie heeft hij nou een relatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:53

Zo lang hij me niet fysiek bedriegd, zie ik geen reden om met hem te breken. Het geflirt komt vooral van hare kant uit, niet van hem. Van de berichten die ik gelezen heb, was er slechts 1 van hem waar ik boos om kan zijn en dat is dan dat bericht waarin hij zegt dat hij bijna niet meer weet hoe ze eruit ziet. Dat is ook het bericht wat hij wilde wissen. Hij heeft haar onmiddellijk gezegd dat hij het niet netjes vond van haar toen ze voorstelde om geheime berichten te sturen. Zij wuifde dat bezwaar weg, zegt dat ze met verschillende mensen in het geheim berichten stuurt en dat daar niets fout achter zit. Waarop mijn vriend antwoorde dat geheime berichten in onze relatie not done is.

Mijn vriend is ook niet degene die het meeste initiatief neemt tot contact. Meestal belt zij hem, of is zij degene die contact zoekt via messenger. Ik heb slechts 1 chat gelezen waar hij degene is die het gesprek begon. Op haar geflirt reageerd hij ook meestal door een grapje te antwoorden, nogmaals, dat ene berichtje dat ik nu gelezen heb, is ook het enige bericht waarbij hij in ging op haar geflirt. Dus ja, ik ben vooral kwaad op haar en mijn vriend heeft hier ook al de volle laag gehad hoor.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:56

SVRL schreef:
Zo lang hij me niet fysiek bedriegd, zie ik geen reden om met hem te breken. Het geflirt komt vooral van hare kant uit, niet van hem. Van de berichten die ik gelezen heb, was er slechts 1 van hem waar ik boos om kan zijn en dat is dan dat bericht waarin hij zegt dat hij bijna niet meer weet hoe ze eruit ziet. Dat is ook het bericht wat hij wilde wissen. Hij heeft haar onmiddellijk gezegd dat hij het niet netjes vond van haar toen ze voorstelde om geheime berichten te sturen. Zij wuifde dat bezwaar weg, zegt dat ze met verschillende mensen in het geheim berichten stuurt en dat daar niets fout achter zit. Waarop mijn vriend antwoorde dat geheime berichten in onze relatie not done is.

Mijn vriend is ook niet degene die het meeste initiatief neemt tot contact. Meestal belt zij hem, of is zij degene die contact zoekt via messenger. Ik heb slechts 1 chat gelezen waar hij degene is die het gesprek begon. Op haar geflirt reageerd hij ook meestal door een grapje te antwoorden, nogmaals, dat ene berichtje dat ik nu gelezen heb, is ook het enige bericht waarbij hij in ging op haar geflirt. Dus ja, ik ben vooral kwaad op haar en mijn vriend heeft hier ook al de volle laag gehad hoor.

Tja. Dan is het toch klaar en opgelost?

Overigens snap ik nog steeds niet waarom je haar de boeman maakt en hem in bescherming neemt. Hij kiest er zelf voor dit contact te onderhouden en voort te zetten en dat heeft niks te maken met wie het initiatief neemt. Hij is geen slachtoffer van haar grillen, maar een volwassen man die er blijkbaar een mogelijke relatiebreuk voor over heeft om vooral het contact met haar voort te kunnen zetten. Zegt wel iets over zijn prioriteiten en over waar jij op dat lijstje staat denk ik.

Daden zeggen meer dan woorden. Wat zij hem ook stuurt, hij kan haar gewoon negeren of blokkeren hoor. Maar dat wil hij blijkbaar niet, hoe simpel het ook is.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:01

Diablo schreef:
droversrun schreef:
mannen zijn over het algemeen niet de sterkste als het gaat om keuzes maken..

Ik vind dat echt onzin. Als een man 100% voor zijn vrouw gaat, is er geen sprake van sterk hoeven zijn. Ze doen en willen het gewoon niet. Zijn allemaal smoesjes om hun gang te gang te kunnen gaan met vrouwen die ze eigenlijk leuker vinden dan jij.

Dat probeerde ik ook duidelijk te maken met die zin maar blijkbaar kwam deze anders over ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:02

Hij heeft duidelijk tegen haar gezegd dat ik op de eerste plaats kom en dat hij altijd voor mij zal kiezen, niet voor haar. Hij heeft haar gisteren ook gezegd dat er van zijn kant uit nooit gevoelens geweest zijn voor haar en er ook nooit gevoelens zullen zijn.

En waarom hij het contact niet wil verbreken, ik wilde dit eerst niet openbaar maken, maar mensen blijven het vragen: ze is manisch-depressief, neemt hier ook medicatie voor en is een paar jaar geleden heel slecht geweest na een relatie breuk. Haar moeder heeft toen naar mijn vriend gebeld en gevraagd of hij haar dochter wilde steunen. Sindsdien is hij een spreekbuis voor haar, ook al heeft ze ondertussen al een 6-tal jaar een nieuwe relatie.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:05

Tsja zo een heb ik er ook, hij zal nooit voor mij kiezen en altijd voor haar maar ondertussen zijn er dingen gebeurd en gezegd waar zij denk ik niet heeeeel blij mee zal zijn...

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:07

droversrun schreef:
Tsja zo een heb ik er ook, hij zal nooit voor mij kiezen en altijd voor haar maar ondertussen hebben wij wel dingen gedaan waar zij denk ik niet heeeeel blij mee zal zijn...

Wauw, sidechick speaks out :+ . Het is maar waar je trots op bent..

TS gewoon op je gevoel afgaan hoor! Het is heus niet heel 'vreemd' dat hij, zeker als ze 'ziek' is, contact houd. Maar ik zou het contact wel gecontroleerd houden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:09

SVRL schreef:
Hij heeft duidelijk tegen haar gezegd dat ik op de eerste plaats kom en dat hij altijd voor mij zal kiezen, niet voor haar. Hij heeft haar gisteren ook gezegd dat er van zijn kant uit nooit gevoelens geweest zijn voor haar en er ook nooit gevoelens zullen zijn.

En waarom hij het contact niet wil verbreken, ik wilde dit eerst niet openbaar maken, maar mensen blijven het vragen: ze is manisch-depressief, neemt hier ook medicatie voor en is een paar jaar geleden heel slecht geweest na een relatie breuk. Haar moeder heeft toen naar mijn vriend gebeld en gevraagd of hij haar dochter wilde steunen. Sindsdien is hij een spreekbuis voor haar, ook al heeft ze ondertussen al een 6-tal jaar een nieuwe relatie.

Als het dan al zo veel jaren goed gaat dan kan nu wel gestopt worden met flirttherapie denk ik zo. Gewoon afkappen die hap, zij heeft een relatie en dat zou haar praatpaal moeten zijn en niet je vriend. Ik zou er heel erg klaar mee zijn, wat een rare situatie.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:09

Wendy schreef:
Maar het is toch simpel: hij geeft aan dat hij geen contact meer wil als dat contact flirten betekent. Zij zegt dan dat het niet zonder flirten kan... dan is het toch aan hem om zijn conclusie te trekken: het contact verbreken?
Beetje vreemd dat hij dat niet doet.
Ik zou in jouw plaats dus boos op hem zijn, zij heeft immers open kaart gespeeld en hij gaat daar dus blijkbaar mee akkoord, aangezien hij het contact niet verbreekt.

Dit dus.

Ts is boos op de verkeerde persoon.

Het is je vriend die de grens moet plaatsen. Zij geeft al twee keer aan niet te willen stoppen met flirten en hij blijft maar aangeven contact te willen zonder flirten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:10

SVRL schreef:

Ze moet maar aan haar eigen relatie vragen haar te steunen. Dit gedoe kan echt niet.Straks zijn er 2 relaties stuk!

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:10

SVRL schreef:
Hij heeft duidelijk tegen haar gezegd dat ik op de eerste plaats kom en dat hij altijd voor mij zal kiezen, niet voor haar.

Maar hij kiest helemaal niet voor jou? Je vroeg van hem of hij wilde stoppen met het contact en daar heeft hij heel duidelijk nee op gezegd. Dus wat is dan precies die eerste plaats? Dat hij wel met jou trouwt maar ondertussen daarnaast nog een ander heeft?

Nessie schreef:
Wauw, sidechick speaks out . Het is maar waar je trots op bent..

Tsja, ben er ook een geweest. Twee keer zelfs, al wist ik de tweede keer niet dat ik "de ander" was. Niet trots op maar ik vind het ook niet iets waar je niks over mag zeggen.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:11

@Nessie, ik ben der helemaal niet trots op, dat zeg ik toch ook niet? :n Ik vind alleen dat TS hier echt te makkelijk over denkt en een beetje naïef is hierin ondanks dat de meesten mensen aangeven dat ze dit niet zouden accepteren. Maar goed het blijft TS haar eigen keuze

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:11

droversrun schreef:
Tsja zo een heb ik er ook, hij zal nooit voor mij kiezen en altijd voor haar maar ondertussen zijn er dingen gebeurd en gezegd waar zij denk ik niet heeeeel blij mee zal zijn...

Word het dan niet eens tijd dat je zelf een leven opbouwt ?? Waarom wachten op een kerel die zijn vrouw bedondert met jou?? Of je moet het gemakkelijk vinden dat er geen vastigheid bij komt kijken. Ik vind het (weet niet of dat voor jou geld) zo treurig dat er mannen en vrouwen zijn die jaren wachten op de scheiding van hun lover terwijl het nooit gebeurt en voor je het weet ben tien jaar verder.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:12

Waarom heb je dit topic geopend vraag ik me af?
Wat wil je horen/bereiken?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:13

Sorry maar ik snap vrouwen zoals jij echt niet TS..
Dat zij depressief is jammer, maar dat is niet zijn probleem, wat nu jullie probleem wordt. Hij noemt haar niet eens een vriendin zeg je, maar gewoon een leuke ex college om mee te chatten?! Jij moet duidelijk even je grenzen gaan stellen, anders ben jij straks degene die depressief is.

Mijn man zo er eens aan moeten denken _O- :+

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:14

Sterkte TS, lastige situatie.

Vind dat je er goed mee om gaat en denk dat je vriend op zich ook goed reageert door zijn grens aan te geven. Persoonlijk vind ik dat er wel snel geroepen wordt dat er contact verbroken zou moeten worden of dat jij klaar zou moeten zijn met de relatie op deze manier.

Een 'vriendschap' of 'contact' wat je al jaren met iemand hebt, dat geef je idd niet zomaar op. Dan geef je iemand idd nog kansen, omdat je het zonde vindt om op te geven wat je hebt opgebouwd. Er zijn 2 partijen die iets positiefs halen uit contact met elkaar. En dat iemand daarin een grens op zoekt, betekent niet dat je meteen de deur maar moet dichtgooien en wegwandelen. Juist het met diegene erover hebben en inzicht in de situatie krijgen en iemand de kans geven zijn gedrag aan te passen lijkt me 'normaal'. Contact verbreken kan altijd nog.

Blijf vooral met elkaar communiceren en aangeven hoe jij je eronder voelt. Volgens mij zit dat wel goed tussen jullie. En het enigste wat je dan kunt hopen is dat je vriend zijn grens handhaaft en zij het respecteert.

Bovendien ben ik ook van mening dat iedereen baas is over eigen leven en je dus niet veel te zeggen hebt met wie je vriend wel of geen contact mag hebben. Hooguit kun je aangeven dat je je er niet goed bij voelt, maar wat hij er mee doet is aan hem. Mijn haren gaan altijd overeind staan van vrouwen (en ik zeg niet dat jij zo'n vrouw bent TS, maar in het algemeen!) die voor hun man bepalen met wie hij wel/niet mag omgaan.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:19

Hoe kwam die moeder erbij toen, om dat aan je vriend te vragen?
Dan moeten ze al heel close zijn geweest of zo, anders vraagt ze dat toch niet?
En dan nog, ze mag dat best vragen maar dat betekent dan toch niet dat dit jouw vriend zijn levenstaak is geworden of zo?

Het hele verhaal komt heel raar over, lijkt net alsof jouw vriend allemaal excuses heeft om maar niet het contact te hoeven verbreken of zo.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:21

SVRL schreef:
Wendy schreef:
Maar het is toch simpel: hij geeft aan dat hij geen contact meer wil als dat contact flirten betekent. Zij zegt dan dat het niet zonder flirten kan... dan is het toch aan hem om zijn conclusie te trekken: het contact verbreken?
Beetje vreemd dat hij dat niet doet.
Ik zou in jouw plaats dus boos op hem zijn, zij heeft immers open kaart gespeeld en hij gaat daar dus blijkbaar mee akkoord, aangezien hij het contact niet verbreekt.

Hij wil het contact wel verbreken, maar omdat zij tegen hem zegt dat ik altijd problemen met haar ga blijven hebben, wil hij haar eerst nog een kans geven. Hij denkt dat ze wel met het geflirt kan stoppen. Zij heeft gisteren op messenger de zielepoot uitgehangen, ze zegt dat ik het probleem ben, omdat ik haar niet vertrouw. En als iemand zo doet, kan mijn vriend niet hard zijn.

Hij heeft haar vanmorgen nog gestuurd dat hij begrijpt waarom ik haar niet vertrouw. Tevens vraagt hij haar ook waarom ze met hem flirt. En hij zegt haar dat ze toch wel moet beseffen dat dat niet kan. Hij heeft me dat bericht laten lezen nadat hij het verstuurd had. Dus ik vind niet dat ik hem nog iets kan verwijten, zeker omdat ze nu nog niet te ver gegaan zijn. Als zij nu bekend dat ze gevoelens voor hem heeft, of hem zegt dat zij flirten niet als een probleem ziet en vindt dat dit moet kunnen, houdt voor hem het contact ook onmiddellijk op. Alleen wil hij haar deze laatste kans nog geven.

Wat een naar mens, zeggen dat jij het probleem bent, zij is bezig je vriend binnen te hengelen door negatief te zijn over jou, dat weet ze zelf ook echt wel, wat een gekonkel. Maar je zal toch bij je vriend moeten zijn, hij is niet handig bezig, dat je vriend contact wil houden snap ik echt niet, is hij zo naïef? Zolang jullie geen open relatie wensen te hebben zou ik vriend vragen te stoppen met contact.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:22

Ik snap inderdaad niet waarom het nog een probleem is. Hij wil alleen contact als ze niet flirt, zij wilt niet stoppen met flirten. Conclusie :contact verbreken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:23

Zelf heb ik ongeveer in de situatie van TS haar vriend gezeten.
Ongeveer, want ik was wel zo slecht dat ik op het geflirt in ging.
Ik voelde me altijd schuldig naar mijn toenmalige vriend maar het is altijd bij berichten sturen gebleven.
Op den duur kreeg ik liefdesverklaringen en was het voor mij klaar, ik voelde immers niks voor hem. Ik heb het afgekapt en na meer dan 2 jaar geen contact te hebben gehad praten we tegenwoordig sporadisch met elkaar via messenger.
Dit gaat nu veel beter, geen geflirt meer.
Terugkijkend zie ik dat we beide niet goed in ons vel zaten. Hij was depressief en ik was emotioneel ook niet stabiel.