osalama bin laden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 07:52

Als het maar niet dood is. Want dan denkt hij dat hij een martelaar wordt en dat is de bedoeling niet. Let him rot in jail.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 07:59

Vanavond komt er weer een dokumentaire op TV: onderzoeken of Osama Bin Laden wel het juiste doel is.. Letterlijk als titel: "Als OBL sterft, dan staat er meteen weer een nieuwe OBL." Overigens heeft die bal gehakt 3 vrouwen en 16 kinderen... Lijkt wel de steentijd..

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 08:35

Zoooo, dat heeftie dan wel goed voor mekaar.. Haha!

Ik vond het wel heel positief dat Arafat etc. nu allemaal steun toezeggen aan de Amerikanen.

Ben bang dat ze die Bin Laden niet gaan uitleveren. Ja, of onder van die belachelijke voorwaarden dat Amerika weer niet akkoord gaat (bv. stopzetting alle Amerikaanse sancties tegen hun regime)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 09:05

Wat zullen die vrouwen opgelucht zijn als Ben opgerot is, HAHAHAHAHAHA!

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 10:05

Ja, zo'n lekker ding is het niet met die kriebelbaard...

drollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 11:05

ik vind jullie reacties wel grappig eigenlijk (lees de laatste). en ik zo het eigenlijk wel een beetje grappig (sorry voor de uitdrukking) vinden moest nu blijken dat het heel iemand anders was.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 11:42

Ach, hij verdient het om afgezeikt te worden. Hij is nu eenmaal niet symathiek.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 17:29

Nou, ik ben het denk ik met Desiree eens hoor.
Als ik lees in de krant dat heel Nederland 3 min stilte heeft gehouden (waaronder ik dus..) ter nagedachtenis van alle slachtoffers. Maar dat op Moslimscholen in ONS land daar niet aan mee werd gedaan, hooguit op de gang, omdat anders de moslimkindjes gekwetst zouden worden..... Boos!
Nou, dan ben ik misschien een bitch, ongenuanceerd etc etc, maar dan denk ik: doe dat dus maar in je eigen land!
Hier in NL hebben we normen en waarden en als je hier woont en je bent verder lichamelijk en geestelijk gezond dien je je daaraan te houden.
Komen wij daar aanzetten, moeten we ons ook aan normen en waarden houden.
Ik zie ons daar al vragen om een katholieke kerk...duh!

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 19:21

En nog wat. Die heb ik niet van mezelf maar ik kan me er wel in vinden.

Als je op 4 mei op de Dam een Hitlergroet brengt wordt je terrecht opgepakt. Feest je in Ede op straat tijdens de 3 min stilte voor USA, dan is het opeens vrijheid van meningsuiting.....

En iemand die na het winnen van een voetbalwedstrijd een NL vlag uit het raam van zijn auto hangt, al claxonerend door de straten rijdt. Gesnapt door de politie, kenteken genoteerd, krijgt twee weken later een bekeuring van 180,- in de brievenbus, wegens het begaan van een overtreding: onnodig claxoneren binnen de bebouwde kom is niet toegestaan.
Dan vindt die persoon het wel vreemd als er na een terroristische aanslag mensen van blijdschap toeterend door de straat rijden, terwijl de politie er tussen door rijdt om een oogje in het zeil te houden.

Dat soort dingen is haast discriminatie in je eigen land. Alles moet gepikt worden, omdat als we er wat van zeggen, het meteen discriminatie is.
Zo'n onzin. Alles wat de normen, waarden en regels van ons land te buiten gaat moet aangepakt worden, ook NLanders zelf! Ze roepen het hardst over integratie, gelijkheid etc. Doe dat dan ook, ongeacht ras, kleur, godsdienst, nationaliteit. Regels zijn regels.

Een stel feestende Nederlanders waren heus wel aangepakt, maar feestende Moslims...o, nee...dat is hun geloof/opvoeding/cultuur...
En nee...ik discrimineer niet, want ik respecteer hun geloof, rituelen etc en vind ook dat ze hun geloof hier moeten kunnen behouden/uitoefenen. Maar geen criminele acties, of denegrerende acties, die geen respect tonen voor anderen. NLanders die zulke dingen doen horen in de bak, buitenlanders die zo iets doen horen in de bak in hun eigen land.
Als jij daar komt hou je je toch ook aan hun normen/waarden/regels?????? Zoniet...dan hoor je daar op aangesproken/aangepakt te worden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 08:22

Dat heb ik ook gelezen Suzanne, dat stond in de Telegraaf. Die uitspraak over die Hitlergroet op de Dam stond geloof ik in een stukje van Prof. Smalhout. Die man ziet het wel helder vind ik.
Dat van die 180,- stond bij publieke opinie, dus een nederlandse telegraaflezer.
Ik ben het ook zo zat dat we buitenlanders in al hun gebruiken moeten respecteren en moeten laten, ook al is dit soms beledigend naar ons toe, maar zij respecteren ons niet in het minste. Gelukkig zijn niet alle buitenlanders zo, maar het zijn er wel veel. Zoveel dat je er toch steeds weer mee geconfronteerd wordt in het nieuws.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 17:52

Ga voor de gein eens op een website van hen kijken en zie hoe er over 'ons' gedacht wordt.
Voor alle duidelijkheid dat 'wij' en 'zij' wordt door henzelf steeds bevestigd, niet door mij.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 10:14

Ja lovely, maar dat mag je niet zeggen he. Want in dit land mogen feiten niet bij de naam worden genoemd.........

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 10:32

Suzanne je bent geen bitch. Maar in heel veel molsimscholen is wel 3 minuten stilte in acht genomen, en moet je kijken hoe de halve moslimwreld hun afgrijzen heft uitgesproken en respect heeft getoont. Dat was uitvoerig op tv te zien, net als de uitgebrande moslimbasisschool die hoogswaarschijnlijk doel was van vergeldingsacties. tegen wie? Onschuldige moslim kinderen die er ook niets aan kunnen doen dat ze het zelfde geloof hebben als een of andere gek (heeee, that reminds me, we gaan een beetje off topic!).

En de voorbeelden die worden gegegen van 'gediscrimineerd in eigen land' zijn fouten die wij Nederlanders kennelijk maken. Ik denk inderdaad dat de politie vaak te zacht optreedt, wellicht uit angst. En da's niet slim. en dat werkt intolerant gedrag alleen maar in de hand dus dat schiet ook niet op. En als de daders niet worden gestraft hebben ze ook weinig reden om hun irritante of criminale gedrag te stoppen.

We hebben dus een probleem ja, dat valt wel te constateren. Maar dat lossen we niet op door te generaliseren en de hele groep (zij) te bekritiseren, dat lossen we eerder op door te zoeken naar de schuldigen en die eens heeeel goed in de kraag te grijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 09:52

Klopt de HALVE islamitische wereld veroordeelt de aanslagen, de andere helft staat er missschien wel achter? Die helft is nog steeds heel veel.

Suzanne, was die school in brand gestoken vanwege dit? Toen ik op de lagere school zat is er in 5 jaar tijd ook 3 keer brand geweest, dus kweenie.

miseryfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-01 11:32

Tuurlijk moeten ze oslama pakken omwat hij heeft gedaan..
maar je kan zn verleden moeilijk in kaart gaan brengen met dit...
er is n kans.. maar sinds wanneer is n kans genoeg om iemand te veroordelen...
dat staat ook heel mooi in het amerikaanse wetboek.. dat n kans never nooit genoeg is om iemand te berechten...

even tussendoor tegen desiree... het is bekend dat de bin laden familie gewoon zakenlui was die vele paleizen heeft gebouwd in het midden-oosten...

en denk niet dat ik extremisten goed ga praten hoor... maar ik denk dat opeens alles wat maar n beetje te maken heeft met arabie, moslim, taliban opeens heel vaag is geworden...

over dat verhaal over die vrouw die verkraccht werd en daarna berecht.. tuuurlijk worden wij er ziek van maar in dat land is het gewoon... ziek duidelijk maar wie ben jij om je daar n oordeel over te vellen... zo leven die mensen (punt)

smaxie..
de amerikaanse officiele instanties zoeken gewoon n zondebok.. want als ze nog steeds geen verdachte hadden was hun positie dudielijk overmijd in amerika...
nu ze iemand hebben vertrouwd het volk weer op haar instanties..

en ik sprak laatst n afganistaanse man en die had het gevoel alsof de hele mikmak erbij betrokken was... arafat, houssein...
zolang je niet zeker weet dat die erbij betrokken zijn mag je niet alle schuld op "osie" blamen..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 16:06

[quote]
Op 2001-09-22 12:32, schreef miseryfox:

over dat verhaal over die vrouw die verkraccht werd en daarna berecht.. tuuurlijk worden wij er ziek van maar in dat land is het gewoon... ziek duidelijk maar wie ben jij om je daar n oordeel over te vellen... zo leven die mensen (punt)

O, en omdat die mensen zo leven en dat zo gewend zijn, moeten we dat goed vinden? zou dat meisje er ook zo over denken? "Het gaat hier altijd zo, dus ik heb die lijdensweg verdiend en ik ga nu gewoon door met mijn leven"? zou ze niet in de gaten hebben dat haar groot onrecht is aangedaan wat ze niet verdiend heeft? lijkt me sterk hoor.

Zeg eens, dan keur je stierengevechten dus ook niet af want dat zijn de spanjaarden in hun tradities gewend. en dan vind je het dus ook normaal dat in China babymeisjes geaborteerd, verstoten of vermoord worden, want dat zijn die chinezen zo gewend?

Kom op hee. Kun je niet met iets beters komen?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Desiree op 2001-09-22 17:08 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 20:24

En daarom heeft Amnesty het zo druk, maak eens een Gebaar (dit MOET iemand bekend voorkomen).
Maar hier in NL vinden we wel erg veel goed, neem nou de verloofde van onze kroonprins; denk eens aan de dwaze moeders. Wij vinden het goed als immigranten bepaalde onmenselijke gewoonten uit hun eigen land meenemen hier naartoe.
We hebben in principe een schitterend land waar in wezen voor iedereen gezorgd wordt en waar iedereen bescherming kan vinden. Het is meer dan treurig als al die strijd en al die winst vernietigd wordt door mensen die deze rechten geweld aan doen.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 10:48

Jamila ik ben het geheel met je eens en blij dat je je hier uitspreekt. De meeste van mijn moslimvriendinnen hebben ook geen hoofddoek en zijn vrij westers en overtuigd moslim. Maar hier hebben heel veel mensen kennelijk een heel wereldvreemd beeld van de islam. Trouwens, 'de helft van de moslims keurt dit af", het was geloof ik iets van 93% als ik de topic over 48% goed onthouden heb.

Wat heeft de verloofde van Wim-Lex met onze tolerantie te maken? Hou op zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 13:10

Jamila, het is heel simpel. Niet iedere moslim is een terrorist en niet iedere terrorist is moslim, meer hoef je er eigenlijk niet over te zeggen.
Op dit moment staat de taliban zeer in de aandacht, dat is maar een enkel onderdeel van de Islam in zijn geheel. Maar taliban hoeft van mij echt niet, nergens ter wereld. Bovendien denk ik dat het in een land waar het 'geldt' erg remmend werkt, maar dat is weer een hele andere discussie.
De islam wordt op ik weet niet hoeveel manieren bedreven, er wordt op heel veel manieren met het geloof omgegaan. Er zijn echter excessen die naar buiten komen, denk aan de fijne uitspraken van de imam (uit Rotterdam?) onlangs. Denk aan de gedachten over homosexualiteit. Onze maatschappij is inmiddels zover dat de 'binnenlandse' religies hier hun mond overhouden en dan krijgen we nog eens hetzelfde verhaal opnieuw. Laat het duidelijk zijn dat ik weet dat iedere geloofsovertuiging homosexualiteit afkeurt en altijd het gezin als hoeksteen van de samenleving opvat.
In Nederland wordt er steeds minder geloofd in God, de ledentallen van de kerken lopen duidelijk terug, dat is onlangs onderzocht. Echter, de tendens voor de Islam is tegenovergesteld. Daarom begrijp je ook wel dat de balans op den duur verdwijnt en de islam steeds overheersender zal worden, het is immers al de grootste ter wereld. Dat gegeven kan wel eens zorgewekkend zijn, daar komt een groot gedeelte van de onrust en wantrouwen vandaan.
Persoonlijk heb ik niks tegen moslims of de Islam, althans niet meer dan tegen elk geloof. Het enige wat mij tegenstaat (van elk geloof) is hoe het aan de oppervlakte komt. Geloofbelijdenis soit, maar laat mij met rust. We leven in een vrij land waar alles kan, ik ben er erg voor om dat zo te houden. In het dorp waar ik woonde stonden 3 verschillende kerken naast elkaar, geen enkel probleem, ieder zijn eigen.

Gail, de verloofde van WA heeft er wel degelijk mee te maken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 21:18

Ha die Jamila. Leuk, een moderne moslimvrouw! Welkom. Ik heb niets tegen het moslimgeloof als vrouwen en anders gelovigen maar in hun waarde gelaten worden. Maar ik denk dat jij dat ook wilt. Ik kan me niet voorstellen dat jij de Taliban kan goedkeuren. Heb er vandaag weer een stuk over in de krant gelezen. Wat een vrouwenhaters zijn dat zeg! Vroeger is Afghanistan een vrij land geweest waar vrouwen westers gekleed gingen en studeerden. En kijk eens waar ze nu zijn: nergens. Letterlijk en figuurlijk. want ze hebben geen bestaansrecht. Je ziet ze daar ook nergens. over mensenrechten, die worden daar heel zwaar en grof geschonden. De taliban is ook voor jou een bedreiging, want je bent dan wel moslim, maar je bent vrij en westers en in hun ogen een prutsmuts! Dat is toch vreselijk?

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 10:08

Ja maar WAT heeft Maxima er volgens jou dan mee te maken?

miseryfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 13:46

ik vind niet dat je hun levensstijl kunt verbieden..
okee in onze ogen is het fout maarja...
wij nederlanders zijn opeens god vand e wereld... en bepalen welke culturen mogen bliven en welke niet...
dat slaat negens op..

en dan kom ik met mn mening... en dan moet ik opeens iets anders verzinnen
'Kom op hee. Kun je niet met iets beters komen'

uhm.. vrijheid van meningsuiting.. zegt dat je wat..

en ik ben het helemaal met lov eens...
ik bedoel... als het de dochter van hitler zou zijn dan was heel nederland er tegen geweest maar omdat het wat verder weg heeft afgespeelt dan is het okay???

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 14:20

En toch praat je onzin, sorry. Ja, ik veroordeel de levenswijze van de mensen in afghanistan! Natuurlijk doe ik dat! Lees de Trouw van vandaag maar eens, pagina 2 geloof ik. Dan kun je er echt niet meer onder uit. Als een land mensenrechten zwaar schendt, dan veroordeel ik het! Het schenden van mensenrechten mag nooit worden toegstaan op grond van cultuur, geloof of traditie, echt nooit, omdat het niet ethisch is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 00:29

En daarom denk ik dus dat de taliban een remmende werking heeft op de ontwikkeling van Afganistan, precies daarom.
Ethiek is iets wat bepaald wordt door cultuur. Wij vinden dat met onze 'opvoeding' niet ethisch, zij vinden ons met onze opvoeding niet etisch. Ethiek is niet iets objectiefs helaas. Ik ben het helemaal met Desiree eens hierin, alle mensenrechten, die dus wel onafhankelijk van kerk of staat vast liggen, dienen beschermd te worden; zelfs al is het tegen de ethiek van een cultuur in.
Wees dankbaar dat wij in een vrij land wonen. Als je een hoofddoek op wilt, dan mag dat. Wil je dat niet, dan mag dat ook.

De vader van Maxima heeft boter op zijn hoofd, juist vanwege schending van de mensenrechten, dochter deses dient dus geen koningin te worden van ons land. Want ik herinner me wel een en ander over Argentinie, vooral x jaar na dato. Vlak dergelijke misstanden niet uit. Eskimo's die zeehondjes doodknuppelen voor hun vachtje mag ook niet toch? Willen we die dan wel hier op de troon?