Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maar heb wel drie rekeningen. Een voor de boodschappen, een voor de vaste lasten (geen pinpas voor) en een voor de rest. De boodschappen en vaste lasten krijgen ruim gestort. Van de rest rekening betaal ik bv brandstof extraatjes enz. Alles wat over is bij de nieuwe storting gaat naar rekening nummer vier de spaarrekening. Hierdoor weet ik dat ik altijd kan eten en alle rekeningen betaald worden. En is overzicht voor extraatjes altijd duidelijk.
. Werk er hard genoen voor dus genieten doe ik ook dubbel en dwars!
SdaphneS schreef:Wat een ellende om alles bij te houden. Ik plan echt niets met geld.
Er komt geld binnen en ik geef het uit. Wat ik dan over hou zie ik vanzelf. Komt altijd wel goed.
Nalonyda schreef:Ik word ook per week uit betaald. Werk Full time, heb een huurhuis en vaste lasten die ik elke maand betaal. Ik heb uitgerekend wat ik allemaal moet betalen per maand en dat gedeeld door 4 gedaan. Bij de ING bijvoorbeeld kan je een spaarekening openen met 'subdoelen'. Elke week schrijf ik alles netjes af en elke maand haal ik het er weer af wanneer ik melding krijg dat het afgeschreven word!
Maar zo weet ik ook wat ik over hou! Ik hou daardoor wel veel overzicht en alles wat ik wil sparen gaat naar de grote spaarrekening
[ [url=m/Suz3Ib.jpg]Afbeelding[/url] ]
)
. Tel op wat deze kosten per jaar zijn en deel door 12; dan heb je een bedrag wat je per maand op een aparte rekening opzij kan leggen zodat je die facturen vanuit die pot kan betalen.