karuna schreef:Riddershow je woont ook in een gebied waar relatief veel nl wonen. Ik zit zelf net aan de nl kant van dat stuk. Ken ook nederlanders die ook in bedburg hau hebben gewoond. Die zitten nu in de eifel bevalt ze veel beter. Heb ook over de grens gekeken maar daar zou ik ook niet willen wonen. Ook verder noord en zuid geneusd en dat bevalt kwa mens beter.
Ik denk niet dat het te maken heeft met de NL-ers hier. Want mijn (Duitse) familie vond dat al voordat er NL-ers in grote mate gingen wonen.
Ik heb verder ook geen problemen met mijn buren of anderen waarmee ik in aanraking kom. Maar er zit wel een verschil in met Nijmegen e.o. of Schleswich-Holstein
Maar als ik groningen kom of hoord-holland dan merk je ook "streek"-verschillen.

. Toen ik te hard gereden had, en ik opbelde hoe hard werd er lachend gemeld (ik was zelf ook vrij laconiek eronder): je was de snelste vandaag!! En je prijs is......1 maand fahrverbot!! Maar ik kon wel proberen die om te zetten zei hij (heb ik niet gedaan..te snel is te snel). Heb wel kunnen regelen dat ze bij wijze van uitzondering niet de officiele weg afgewacht hebben, zodat ik hem voor begin schoolseizoen weer terug had...ik heb hem nu de 4 weken dat ik sowieso op vakantie was ingeleverd...geen last van gehad dus. Dus ja...ze zijn best formeel, maar vooral als je een fout maakt en je neemt ook zelf de verantwoording daarvoor willen ze graag met je meedenken voor een oplossing. Ga ze echter niet de schuld in schoenen proberen te schuiven voor een fout die je zelf maakt...dan kun je het schudden. Sterker nog..doe het ook maar niet als ze wel zelf fout zitten...met stroop vang je meer vliegen.
Is mij wat teveel, veulen geboren, pups, koeien van de wei verplaatsen enz is allemaal weer een reden om te zuipen en ik drink nagenoeg niet. Dat vind ik het grootste nadeel.
, maar dat is nou ook niet echt zo