Vraagje wbt verzekering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Re: Vraagje wbt verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 17:11

Ik heb alleen geen idee hoe de verdachte heet... mag je dat zomaar opvragen bij de politie?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:14

Maureen95 schreef:
Ik heb alleen geen idee hoe de verdachte heet... mag je dat zomaar opvragen bij de politie?

Slachtoffer hulp mag dat wel.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:17

Slachtofferhulp voor een fiets?!?

Gaat dat niet erg ver?

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:31

Petpa schreef:

Gaat dat niet erg ver?

:') :') :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:40

linnnh schreef:
Petpa schreef:

Gaat dat niet erg ver?

:') :') :')

ts is slachtoffer.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 18:20

Slachtofferhulp is toch voor mensen die een trauma aan een gebeurtenis hebben overgehouden of die er over willen praten? :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:22

Kijk maar op de website, ik weet niet of ze ook voor jou iets kunnen doen maar je kunt ze altijd bellen voor advies want de politie geeft je blijkbaar een advies waar je totaal niets aan hebt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:24

Maureen95 schreef:
Slachtofferhulp is toch voor mensen die een trauma aan een gebeurtenis hebben overgehouden of die er over willen praten? :+

Ze zijn er ook voor hulp met dit soort dingen.
Mijn moeder is aangereden op de fiets. De auto meneer deed lastig.
Slachtoffer hulp heeft alles geregeld.
Mijn moeder had ze niet nodig omdat ze mentaal hulp nodig had. Maar om geld te krijgen van de verzekering
Nu een jaar later ( gebroken rug en daar nog hinder van) zijn ze nog steeds van alles aan het regelen.
Ze heeft door hun zelfs een nieuw bed( matras) kunnen kopen. Die beter was voor haar rug. Een auto met hoge instap zodat ze makkelijker in de auto kan komen. Noem maar op. Ze bellen en komen langs. Alles regelen hun. Echt top!

Edit: zonder hun hadden wij nooit geweten dat wij dit allemaal op de verzekering konden claimen

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 18:44

Aah oke. Duidelijk! Dan ga ik die morgen maar eens bellen. :) Bedankt!

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:28

Nu is een aanrijding met een automobilist anders, daar is sprake van "aanrijding" en een auto is verplicht WAM verzekerd waardoor de fietser een beschermde verkeersdeelnemer is en eigenlijk altijd schadeloos wordt gesteld. Hierdoor zal slachtofferhulp zeker helpen maar in jouw geval lijkt me dat ze niet veel kunnen betekenen....enne, was het niet ook al een beetje een oude fiets :):)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:41

Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit een groot verschil. Je kan wel aangifte tegen de persoon doen en kijken of je de schade kan verhalen. Als deze persoon echter geen geld heeft gaat het lastig worden.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:04

robert45 schreef:
Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit een groot verschil. Je kan wel aangifte tegen de persoon doen en kijken of je de schade kan verhalen. Als deze persoon echter geen geld heeft gaat het lastig worden.

Precies! Hier is nadat ik door de rechter in het gelijk ben gesteld het cjib aan het incasseren, maar als er niks is is er niks en moet je het daar maar mee doen...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:12

Mandy73_unes schreef:
Nu is een aanrijding met een automobilist anders, daar is sprake van "aanrijding" en een auto is verplicht WAM verzekerd waardoor de fietser een beschermde verkeersdeelnemer is en eigenlijk altijd schadeloos wordt gesteld. Hierdoor zal slachtofferhulp zeker helpen maar in jouw geval lijkt me dat ze niet veel kunnen betekenen....enne, was het niet ook al een beetje een oude fiets :):)

Het zal inderdaad makkelijker te verhalen zijn.
Maar .. zij weten wel welke wegen je kunt bewandelen. Wat is er mogelijk, wat moet of kun je doen, hoe kun je dat doen.

Je kunt het altijd proberen...

Overigens is je bovenstaande verhaal maar gedeeltelijk waar... je bent beschermt, maar mocht de chauffeur kunnen bewijzen dat de fietser roekeloos was, of echt fout fout zeg maar dan kan je als chauffeur ook schadeloos of gedeeltelijk schadeloos gesteld worden

In mijn moeder haar geval deed de chauffeur moeilijk, maar mijn moeder had overduidelijk voorrang. Dus hij had geen poot om op te staan

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 07:23

Overigens is je bovenstaande verhaal maar gedeeltelijk waar... je bent beschermt, maar mocht de chauffeur kunnen bewijzen dat de fietser roekeloos was, of echt fout fout zeg maar dan kan je als chauffeur ook schadeloos of gedeeltelijk schadeloos gesteld worden.

Klopt, maar ik wilde het niet te ingewikkeld maken, haha