Nieuwe buurman warrige alcoholist

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Nieuwe buurman warrige alcoholist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 19:21

Heb ik eerlijk gezegd nog niet na gevraagd.
Er is mij alleen verteld dat die persoon hem en zijn omgeving kent en dat hij alcoholist is... er is mij ook niets verteld over zijn psychische toestand. Dat heb ik zelf wel gezien. Maakte mij toen oprecht zorgen om die man. Ik heb er niet op gereageerd verder.
Alleen jammer dat het geen leuke 30 jarige vrijgezel is

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:29

Joh, ik heb zo'n zelfde persoon hier in de portiek wonen. banketstaaf hele verhalen tegen zichzelf bij de hal deur en geeft zelfs nog antwoord ook. Meer dan rookmelders etc kun je helaas niet doen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 19:37

Ladygiroc schreef:
Joh, ik heb zo'n zelfde persoon hier in de portiek wonen. banketstaaf hele verhalen tegen zichzelf bij de hal deur en geeft zelfs nog antwoord ook. Meer dan rookmelders etc kun je helaas niet doen.

Rookmelders en er komt ook een touwladder hier :Y)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:52

Ladygiroc schreef:

En dan maar hopen dat hij niet een keer het gas aan laat staan want dan heb je aan zo'n rookmelder ook niks.

IK hoop dat het meevalt voor je TS.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:07

Want.. dat gebeurd alleen warrige mensen?
Als je zo bang bent dat je omwonende iets vergeten moet je op een onbewoond eiland gaan wonen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 20:15

Ladygiroc schreef:
Want.. dat gebeurd alleen warrige mensen?
Als je zo bang bent dat je omwonende iets vergeten moet je op een onbewoond eiland gaan wonen.

Nee. Dat is het niet. Natuurlijk kan zoiets iedereen overkomen. Hoogopgeleid, tot een wajonger.
Maar bij iemand die in de war is of alcoholist is loopt wel meer risico. Net als iemand die dement is.
Daarnaast kan ik mij voorstellen dat je eerder bijvoorbeeld tijdens het koken van een eitje in slaap valt. Of vergeet dat je iets op hebt staan. Je reuk vermogen is minder, je vangt signalen niet allemaal op.

Ik heb een kennis, zij heeft een zusje met down. Nou die laat echt niets aanbranden hoor. Die is precies dan wij allemaal bij elkaar. Ik koppel ook geen iq aan zoiets.

Maar als ik kijk naar de vader van weer een andere vriendin die alcolist is die krijgt na 5 uur echt niks meer mee van de wereld hoor...
wij staan met herrie de tuin van zijn dochter te versieren. Hij zat binnen op 5 meter afstand. Gordijnen open. Maar niks door ....

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:33

Toen ik in een soort portiek woonde, woonde onder ons een hele oude vrouw die steeds vaker en vaker dingen liet aanbranden. En dan ging het brandalarm weer af. Maarja we gingen toch elke keer even kijken, want je wist nooit zeker of er dit keer echt brand was.
Naast ons woonde een man die verslaafd is aan drugs en die tot diep in de nacht reggae kon luisteren, zo hard dat ik nog net mijn bed niet uit viel. :') En er kwam regelmatig politie om hem te controleren op zijn wietplanten enzo.
Daaronder woonde een man die niet helemaal 100 was, toen ik 11 was en met mijn cap en zweep mijn fiets ging pakken om naar de manege te gaan, kwam hij me vertellen dat ik hem wel met dat zweepje mocht slaan. Gelukkig begreep ik het niet :+
En zo woonden in het rijtje nog meer gekken :+

Maarja, daar heb je niks aan natuurlijk. Ik heb er verder geen verstand van, ik denk dat zolang er niks gebeurt dat je niks kan doen aan zo'n man. Waarschijnlijk pas als het te laat is..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:37

Ts, jouw appartement is koop, dit is huur in hetzelfde gebouw maar particulier maar wel een VVE. Uit ervaring weet ik dat vve's niet zitten te wachten op huurders die geen eigenaar of familie van de eigenaar zijn, hoe zit dat bij jullie. Er moeten statuten zijn waar het in staat.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:41

Ik reageerde op cowgirl, sorry.

Snap wel dat je van sommige mensen een groter risico verwacht.. maar je hebt zo'n gezegde.. mensen waar je het juist niet van verwacht doen 'het'..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:46

Ladygiroc schreef:
Ik reageerde op cowgirl, sorry.

Snap wel dat je van sommige mensen een groter risico verwacht.. maar je hebt zo'n gezegde.. mensen waar je het juist niet van verwacht doen 'het'..

Het is toch wel iemand in de risico groep...dat kun je niet ontkennen.

Mijn vroegere buren handelde in drugs...risico groep. Inbraak, stenen door de ruit, veel overlast, veel politie aan de deur.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 22:18

bigone schreef:
Ts, jouw appartement is koop, dit is huur in hetzelfde gebouw maar particulier maar wel een VVE. Uit ervaring weet ik dat vve's niet zitten te wachten op huurders die geen eigenaar of familie van de eigenaar zijn, hoe zit dat bij jullie. Er moeten statuten zijn waar het in staat.

Ja klopt hoor. Ik heb al even geïnformeerd.
Zolang hij zich aan de regels houdt kunnen wij niks. Maar mocht hij overlast bezorgen dan kan de VVE wel ingrijpen. Eerst met waarschuwingen en boetes.
Ondertussen ben ik al wel wat info rijker.
Hij is wel echt echt de weg kwijt en ook echt alcoholist. Maar hij krijgt wel hulp van een zorgstelling.

We zullen zien hoe het loopt

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 00:23

Tja.. dat risico heb je nu eenmaal met buren. Vind je vooralsnog iets voorbarig. Dat iemand warrig is of moeite heeft met voor zichzelf te zorgen wil nog niet zeggen dat hij roekeloos is en niet na kan denken. En wie weet is ie wel ontzettend voorbereid en kookt ie elektrisch.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 01:50

Ladygiroc schreef:

:')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:39

daantjuhhh schreef:
Nee. Dat is het niet. Natuurlijk kan zoiets iedereen overkomen. Hoogopgeleid, tot een wajonger.
Maar bij iemand die in de war is of alcoholist is loopt wel meer risico. Net als iemand die dement is.
Daarnaast kan ik mij voorstellen dat je eerder bijvoorbeeld tijdens het koken van een eitje in slaap valt. Of vergeet dat je iets op hebt staan. Je reuk vermogen is minder, je vangt signalen niet allemaal op.

Ik heb een kennis, zij heeft een zusje met down. Nou die laat echt niets aanbranden hoor. Die is precies dan wij allemaal bij elkaar. Ik koppel ook geen iq aan zoiets.

Maar als ik kijk naar de vader van weer een andere vriendin die alcolist is die krijgt na 5 uur echt niks meer mee van de wereld hoor...
wij staan met herrie de tuin van zijn dochter te versieren. Hij zat binnen op 5 meter afstand. Gordijnen open. Maar niks door ....

Mensen die zo ver zijn kwa alcoholisme koken meestal ook niet meer veel dus da's al één zorg minder.

Gewoon afwachten en zelf kijken hoe erg het is, merk je dat hij eigenlijk echt nood heeft aan hulp kan je nog proberen om hulp bij hem te krijgen. :) Dan doe je nog een goede daad ook.

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:01

Ik werk zelf binnen de GGZ/dak en thuislozen, en wij begeleiden ook clienten met soortgelijke problematiek in BZW (begeleid zelfstandig wonen).

Net als wij allemaal willen deze mensen gezien worden, zeg gewoon gedag als je hem ziet, verder niet, dan is hij ook geen vreemde meer voor je. Dat is misschien een beetje spannend, maar er zit ook gewoon een mens in. Misschien is hij beter aanspeekbaar op bepaalde tijden van de dag...? Mensen met soortgelijke problemen willen net als wij allemaal gewoon huisje, boompje, beestje alleen gaat er wel eens wat mis in het leven.....

Weet je ook welke zorginstelling hem begeleid toevallig? daar kun je ook altijd contact mee opnemen mocht er in de toekomst iets misgaan, zij kunnen deze meneer daar dan verder in begeleiden.
Ik kan me ook voorstellen dat je het spannend vind hoor.....
Misschien staat er ook nog iets over in de splitingsakte/VVE reglement hoe dat met huurders en overlast zit?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:02

daantjuhhh schreef:
bigone schreef:

Ja klopt hoor. Ik heb al even geïnformeerd.
Zolang hij zich aan de regels houdt kunnen wij niks. Maar mocht hij overlast bezorgen dan kan de VVE wel ingrijpen. Eerst met waarschuwingen en boetes.
Ondertussen ben ik al wel wat info rijker.
Hij is wel echt echt de weg kwijt en ook echt alcoholist. Maar hij krijgt wel hulp van een zorgstelling.

We zullen zien hoe het loopt

Misschien kun je er op aandringen dat voor de veiligheid van de medebewoners er geen open vuur is om te koken maar een elektrische kookplaat. Scheelt toch weer.