Politie gebeld na rare situatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:12

Ik ben na het zien van een ongeluk later zelf teruggebeld door de politie om te vragen of ik hulp wou maar ook om te vertellen hoe het met de andere mensen was afgelopen.

En je kunt niet weten hoe iemand is, het is toch niet erg en niks om voor te schamen dat ts graag nog zou willen weten of het oké was?

Anoniem

Re: Politie gebeld na rare situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:22

Wauw jeetje is dit hoe bokt nu is? Als iemand zich bekommert om een ander ben je gelijk een aansteller en aan het overdrijven? Hier schrik ik echt van dit soort reacties...

Ts je hebt goed gehandeld. Ik ben vorig jaar ooit laat naar huis gereden vanaf m'n inmiddels ex waar ik vlakbij mijn huis iets op de weg zag liggen, ik schrok omdat je het niet verwacht maar ben eerst doorgereden, eenmaal thuis dacht ik pff zou het toch een aangereden kat zijn? Daar leek het namelijk vluchtig op, ik ben toen op de fiets gesprongen terug en het was inderdaad een aangereden kat die daar midden op de weg lag (al overleden), ik heb m'n zaklamp aan gelaten, 144 gebeld waar ik in eerste instantie te horen kreeg dat ze op dat tijdstip niet meer reden, politie gebeld die zouden evt wel gaan kijken, ondertussen elke auto die ik aan zag komen geseind met de zaklamp en m'n handen om vaart te minderen en er omheen te rijden. Daarna snel terug gefietst omdat ik dacht als er nou niemand komt het dier kan er niet blijven liggen, samen met de buurvrouw lopend terug met een oude doos en handschoenen om het dier er weg te halen waarop hij ineens toch weg was, waarschijnlijk toch opgehaald..

Kern van mijn verhaal is dus dat je je niet hoeft te schamen dat je in eerste instantie bent doorgereden, ik vind iets als een overreden dier niet fijn en heb zelf mijn kitten moeten begraven (vroeger) omdat die was overreden maar toch ben ik terug gegaan. Jij schrikt op zo'n moment ook, verwacht dat niet maar als je niks had gedaan had je nu waarschijnlijk nog wel veel erger gepiekerd over hoe of wat die jongen daar deed. Ik snap het echt heel goed dat het je niet lekker zit.

Daarom raad ik je ook aan morgen gewoon de politie te bellen leg de situatie uit vertel erbij dat het je niet lukt om het los te laten en wat zij je kunnen/mogen vertellen hoor je dan wel, ik verwacht niet dat ze daar heel moeilijk over doen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:50

Ho eens even, er staat nergens dat ze een aansteller is of overdrijft? Lezen is ook een vak. Er wordt gereageerd op reacties om slachtofferhulp te bellen en dat ze 'het moet verwerken'. Dat is imo nogal overdreven ja. En de TS zegt zelf ook dat dat niet nodig is. Ze wil gewoon weten hoe het is afgelopen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:55

mvdbijl schreef:
bruintje123 schreef:
Ach joyce kom op.
Als ze iemand zag springen ja. Iemand zien staan? Nee.
Misschien wilde hij wel stenen naar beneden gooien maar bedacht zich.
Weten wij veel wat hij daar deed.
Je kunt je ook gek aanpraten hoor.

Dus iemand moet eerst springen? sorry vind je reactie niet gepast..

Zulke dingen helaas van dichtbij meegemaakt, ben je toch blij dat er iemand belde. Kan dat nou kwaad dat ze even gaan kijken.

Dat zeg ik niet! Wel lezen graag.

Ik zeg dat toch ze super heeft gehandeld.
Er werd door _mexx_lady_aangegeven slachtofferhulp in te schakelen om het te kunnen verwerken. En Joyce vond dat ook normaal.
Daarop reageerde ik. Niet op dat ts nog informatie wil.

En ja dat IS overdreven. Slachtofferhulp inschakelen voor..., ja voor wat?
Voor iemand bij de brug zien staan terwijl je niet eens weet wat die daar deed?
Misschien niet eens zelfmoord wilde plegen.

Nogmaals ts heeft geweldig gehandeld door er professionals naartoe te sturen. Of althans dat te melden.
Maar aub niet de boel opkloppen met daarvoor hulp te zoeken.

En dat ts nieuwsgierig is iin wat er aan de hand was begrijp ik ook.

amoj schreef:
Ik heb er geen trauma aan over gehouden ofzo, maar inderdaad voor mijn eigen rust wil ik gewoon even weten of alles oké is met die jongen.

Dank voor de berichten, ik ga morgen bellen!

gelukkig is ts niet zo'n dramaqueen als sommige hier :D

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:21

Ben wel benieuwd of je al wat hebt gehoord over de afloop, ts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:41

_Reneee schreef:
Ho eens even, er staat nergens dat ze een aansteller is of overdrijft? Lezen is ook een vak. Er wordt gereageerd op reacties om slachtofferhulp te bellen en dat ze 'het moet verwerken'. Dat is imo nogal overdreven ja. En de TS zegt zelf ook dat dat niet nodig is. Ze wil gewoon weten hoe het is afgelopen.

Hoezo voel je je aangesproken dan? Quote ik jou?
Ik lees nergens iets over slachtoffer hulp wel overdrijven is ook een vak ;)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-17 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:43

Ik voel me niet aangesproken?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:40

Nee je leest niets meer daarover omdat mex lady haar bericht heeft aangepast
Ja dan krijg je er ander beeld helaas.
Maar als je alle berichten leest kon je dat er wel uit opmaken.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:05

Hij zal echt niet gesprongen zijn, want dan was dat wel in het nieuws geweest.

Je kan de politie bellen. Misschien dat ze je kunnen vertellen hoe of wat.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:09

Dit zette ik 2 weken geleden op Facebook. Ik moet zeggen dat ik het heel fijn vond dat we telefoonnummers uitgewisseld hadden. Ik werd diezelfde avond nog gebeld door de vrouw van 1 van de gevallen motorrijders en 2 dagen erna door de andere gevallen motorrijder zelf.
Anders had ik me nu nog steeds afgevraagd hoe het afgelopen was.

Citaat:
We gingen met de paarden naar de Bernisse. Echter hebben we dat niet gehaald.

Toen we er bijna waren kwam er een groep motorrijders tegemoet gereden. Vlak voor ons gingen er 2 onderuit. Wij zaten in draf.
De paarden schrokken van het geluid, gingen op de noodrem en sprongen opzij.
Ik kwam voor het zadel terecht en hing aan de zijkant van de hals.
Toch lukte het me om er weer op te klimmen.
Pas toen zag ik dat het serieus was.
Beide mannen bleven stil liggen.

Gelijk van mijn paard gesprongen en 112 gebeld. Een heel gesprek met de meldkamer gehad.
Waar zijn jullie, zie je bloed, lekt er olie of benzine.... instructies gekregen hoe te handelen en ik heb gezegd dat er 2 ambulances moeten komen.
Omdat ze bij motorongelukken ook de traumahelikopter sturen, konden wij niet langer blijven met de paarden en zijn we terug gereden nadat we telefoonnummers uitgewisseld hadden.

Net contact gehad met familie. Ze zijn er beide super goed vanaf gekomen met een zware hersenschudding en een verrekte duim.

Trots ben ik vooral op de paarden die doodkalm bleven. Alsof ze het aanvoelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:29

Super gehandeld ts!
Zelf op de situatie afgaan was in dit geval waarschijnlijk gevaarlijker geweest, voor jou, maar ook voor die persoon ;)

Logisch dat je benieuwd bent naar wat er daarna is gebeurd. Hopelijk kun je de 'wat is er gebeurd'-vraag afsluiten na een belletje met de politie. ;)

HorseTopShop, brave paarden! En ook jullie hebben natuurlijk goed gehandeld. Fijn dat er nog contact is geweest met (familie van) de motorrijders.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:47

HorseTopShop schreef:

Dit is dus niet waar. Vaak houden ze dit juist bewust uit het nieuws

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:35

daantjuhhh schreef:
HorseTopShop schreef:

Serieus??? Nou hier staat het dus wel in de krant/Facebook, etc als er weer eens iemand van de flat af gesprongen is.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:43

HorseTopShop schreef:
daantjuhhh schreef:

Serieus??? Nou hier staat het dus wel in de krant/Facebook, etc als er weer eens iemand van de flat af gesprongen is.

Ja, dat klopt inderdaad. Ook met voor de trein springen bijvoorbeeld. Melden in het nieuws schijnt inspiratie te geven aan mensen die zelf ook zelfmoord willen plegen, en dat willen ze natuurlijk ten alle tijden voorkomen, dus wordt het uit het nieuws gehouden.

Ik ben benieuwd of je nog wat hebt gehoord, TS. Lijkt me inderdaad een vervelende situatie, je hebt goed gehandeld.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:52

Een vriend van mij is tussen kerst en nieuwjaar voor de trein gesprongen en dat heeft idd ook nergens in de krant of op Facebook gestaan...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:14

Raar eigenlijk, dat het ene wel in het nieuws komt en het andere niet := Ik heb voorin een trein gezeten die tegen een auto aangereden was met een slachtoffer (bewust) binnen een uur werden wij er uit gelaten en er stond al hart van nederland ed. Het is ook op het nieuws ed gekomen....

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:19

Tegen een auto is vaak ook echt een ongeval, dat het een bewuste actie is niet gebruikelijk. Iemand die voor de trein stapt of van een viaduct springt is veel vaker een zelfdoding (bij een persoon voor de trein schijnt het ook zo te zijn dat ze bij een zelfdoding vaak met hun rug er naartoe staan terwijl bij een ongeluk ze vaak naar de trein kijken een fractie voor de aanrijding).

Daarnaast is een trein-auto ongeval een ongeval waar veel materiele schade bij komt kijken.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:22

Ts je hebt prima gehandeld hoor, verder is 't niet jouw probleem en zou ik het ook niet jouw probleem van maken. Je kent die jongen niet eens, lekker los laten. ;)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:24

Hmmm misschien is dat het! Maar ook op het station zelf een keertje was er iemand gesprongen/gevallen, maar ook daar is niks over gezegd. Is volgens mij ook niet zo gebruikelijk? Ik heb er gelukkig geen verstand van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:38

Ik denk dat de instanties (zoals NS, politie etc) het zoveel mogelijk stil willen houden als er een suicide plaatsvindt.
Soms is er door fotografen of berichtjes op social media toch informatie over het incident waardoor het in het nieuws komt. Althans, ik heb het gevoel dat het zo gaat. Natuurlijk kan ik er helemaal naast zitten.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:12

Ik geloof dat er bijna elke dag statistisch gezien iemand voor de trein spring dus nee, denk ook niet dat je dat altijd hoort.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:15

Urbiezira schreef:
Ik geloof dat er bijna elke dag statistisch gezien iemand voor de trein spring dus nee, denk ook niet dat je dat altijd hoort.

Ik had gelezen dat gemiddeld 5 mensen zelfmoord plegen per dag.
Nu zullen dit niet allemaal mensen zijn die voor de trein springen... maar kun je nagaan, 5 personen! Dat vond ik echt schokkend.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:26

Ik lees toch regelmatig dat er ergens geen treinen rijden 'wegens aanrijding met een persoon'.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:27

En dan zijn wij in Europa nog één van de landen waar het gemiddelde aantal zelfmoorden relatief laag ligt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:40

Dat klopt inderdaad ongeveer. Met 1871 zelfdodingen in 2015 heb je er 5.1 per dag. En we hebben ongeveer de helft van het aantal zelfdodingen (per 100.000 inwoners) vergeleken met rusland. België scoort trouwens slecht (hoog percentage zelfdodingen).

http://nos.nl/artikel/2114388-aantal-ze ... -hoog.html