Rekenen ook nooit wat uit
ene keer betaald hij meer en de andere keer ik. Onzin dat alles apart ruzie of onmin veroorzaakt
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

ene keer betaald hij meer en de andere keer ik.
_Nancy schreef:verootjoo schreef:Wij hebben samen 1 betaal rekening en 1 spaarrekening. En dat gaat al jaren goedGeen gezeur over wie wat betaalt.
Een andere constructie zou ik maar ingewikkeld vinden.
Helemaal mee eens
Ik kan mij voorstellen dat sommigen, ook door nare ervaringen, voor wat anders kiezen..
Maar ondanks dat ik dus al een nare ervaring achter de rug heb, toch bewust gekozen weer voor 'alles op één hoop'
Ik heb helemaal geen zin in dat gereken en gepuzzel wie wat betaald, wie hoeveel procent betaald en weet ik wat.
) dus ik zou me bezwaard voelen als hij dan ook nog mijn pony, dure zorgverzekering, telefoon en college geld zou betalen. 
Maar goed we leven toch samen en hij is blij als hij me ergens gelukkig mee kan maken en als de situatie omgekeerd zou zijn zou ik het ook voor hem doen.
) erfenis van mijn vader maar langer dan een week heb ik daar niet over nagedacht. Wat van mij is is van hem
maar mijn man is niet materialistisch en geld kan hem gestolen worden. Qimm schreef:Ik vind het anders ook best fijn om mijn eigen dingen te hebben
Momenteel hebben we beide onze eigen rekening waar ons salaris op gestort wordt en maakt hij 60% van onze vaste lasten over naar onze gemeenschappelijke rekening en ik 40%, de rest is voor onszelf. Hij verdient meestal een stuk meer dan 60% van ons gezamenlijke inkomen maar ik wil niet minder dan 40% betalen
Vakanties etc zijn meestal 50/50, boodschappen ook (daar hebben we een tweede gezamenlijke rekening voor waar we beiden £200 per maand op storten), hij betaalt etentjes en uitjes wat vaker dan ik.
Qimm schreef:Ik vind het anders ook best fijn om mijn eigen dingen te hebben

lieveli schreef:Hier gaat alles op 1 grote hoop en als ik iets nodig heb dan koop ik het.