Trouwpak geschikt als gast?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:19

Wij zijn 10-7 getrouwd en de week erop trouwde m'n broer, mijn man heeft gewoon zijn trouwpak broek met ander net overhemd aangedaan. Paste perfect tussen de verder casual mensen

Dorus

Re: Trouwpak geschikt als gast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:28

Zonder gilet. Eventueel zelfs zonder jasje.

Zo zijn wij jaren terug ooo naar een bruiloft van een maat van mijn man geweest (hij was getuige) waarbij mijn man z'n trouwpak aan had. Op zich was het niet tè chique, maar de bruidegom zelf had een behoorlijke ouderwets (in mijn ogen sjofel) pak aan waardoor mijn man (en nog een aantal heren in pak meer) een beetje overdressed was. Konden we op voorhand niet weten, maar hij voelde zich wel een beetje opgelaten dat hij er als getuige chiquer uitzag dan de bruidegom zelf.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 15:30

Dorus, ik denk dat het morgen dus ook zo wat gaat zijn met de bruidegom.

Maar ben wel een beetje blij dat jullie mij gelijk geven, hihi :D

Manchetknopen zijn sowieso al ingeruild voor standaard knopen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:43

Tieneke schreef:

De grote vraag is nu, gaat hij akkoord met de mening van een stel dames. Of gaat hij de vraag nog op tweakers stellen *D?

Dan wil ik een linkje, ik ben namelijk heel benieuwd hoe mannelijk nederland er over denkt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:37

Ik ga ook voor broek + overhemd, eventueel het jasje als het koud is

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:43

Zijn deze personen ook op jullie huwelijk aanwezig geweest? In dat geval is het absoluut not-done om in het trouw kostuum te verschijnen. Als ze niet aanwezig zijn geweest dan zou ik de pantalon met een neutraal overhemd kiezen, geen jasje en zeker geen gilet.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:52

Absoluut zonder gilet. Hij is niet de bruidegom! Broek + overhemd is nog beter. Jasje kan eventueel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:00

Tieneke schreef:
Dit is trouwens mijn jurk voor morgen. Ik was al opgelucht dat hij niet wou dat ik mijn trouwjurk zou aantrekken :+ Op dat vlak heeft hij niet zo veel voeling met ongeschreven regels :+

Leuke jurk. Het valt nog mee met je man. De mijne wilde naar de 75ste verjaardag van zn moeder het pak aan dat hij eerder kocht voor de begrafenis van zn vader. 8)7

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:00

Schoenen en broek van de bruiloft, nette andere blouse dan zijn trouwoverhemd.
geen gilette en geen jasje.
{:}

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 18:02

Mjetterd schreef:
Tieneke schreef:

De grote vraag is nu, gaat hij akkoord met de mening van een stel dames. Of gaat hij de vraag nog op tweakers stellen *D?

Dan wil ik een linkje, ik ben namelijk heel benieuwd hoe mannelijk nederland er over denkt.

Ik denk dat hij het geaccepteerd heeft :')

Het is niet dat mijn man van slechte wil is, of graag de aandacht opeist. Het is eerder een soort oprechte onschuld en onwetendheid :+

Hij doet ook wel eens ruitjes op ruitjes en dat soort dingen. Gelukkig is er altijd fashion police aanwezig :+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:09

Tieneke schreef:
Hij draagt sowieso nooit een stropdas, heeft enkel nog ergens een zwarte van een proclamatie vroeger, maar die gaat hier niet mooi bij zijn. En het dasje dat bij het pak zit, kan hij zonder gilet toch niet aan. Dus gilet weg is ook das weg, gelukkig :+

Vond hem zelf prachtig hoor op onze dag vorig jaar, maar dit kan hij nu echt niet maken...

Dat vraagt om een foto!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 18:13

Ik zou die met alle plezier plaatsen, maar voor hem is dat een absolute no-go. Hij is van het "anoniem op internet" principe, ook geen FB en zo....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:22

Trouwt de bruid in het wit? Want ook al staan er bloemen op, als de bruid in het wit trouwt is de etiquette eigenlijk geen lang wit kleed voor de gasten..

De tante van mijn man had een lang wit kleed aan op onze bruiloft en buiten dat ik dat eigenlijk niet vond kunnen ook al weet ik dat het bij haar pure onwetendheid was, waren er nog een heel aantal gasten die daar nog een stuk "bozer" om waren dan ik. :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:25

Tazzey schreef:
Zijn deze personen ook op jullie huwelijk aanwezig geweest? In dat geval is het absoluut not-done om in het trouw kostuum te verschijnen. Als ze niet aanwezig zijn geweest dan zou ik de pantalon met een neutraal overhemd kiezen, geen jasje en zeker geen gilet.

Wat maakt dat nou uit? Dat zien ze echt niet hoor :+ :') Heeft manlief 2 weken geleden ook gedaan op de bruiloft van zijn zus. Gewoon eigen trouwpak aan, ander overhemd, andere stropdas, geen gilet, wel jasje. Hij draagt zijn trouwpak trouwens ook vaak op zijn werk, dat is vast nog veel minder done :+ :')

Mooie manier om meer pakken te verkopen, dat wel :D :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:30

Wendy schreef:
Tazzey schreef:

Wat maakt dat nou uit? Dat zien ze echt niet hoor :+ :') Heeft manlief 2 weken geleden ook gedaan op de bruiloft van zijn zus. Gewoon eigen trouwpak aan, ander overhemd, andere stropdas, geen gilet, wel jasje. Hij draagt zijn trouwpak trouwens ook vaak op zijn werk, dat is vast nog veel minder done :+ :')

Mooie manier om meer pakken te verkopen, dat wel :D :j

Ik zou het wel degelijk zien, en mijn vriendin zag het op haar huwelijk ook toen een van de gasten zijn trouw kostuum droeg. Zij was echt niet blij daarmee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:31

Kan prima zonder gilet en stropdas idd.
En ach, zo kan hij het pak nog eens aan! Ik zou het als kersverse bruid pas vervelend vinden wanneer jij er in je bruidsjurk naast ging lopen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:31

Je kan toch iemand niet dwingen om een extra pak te kopen voor een bruiloft als hij een prima pak in de kast heeft hangen? :+

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:32

Ik doe nog een ander voorstel: nette jeansbroek met hemd en vest. Gillet gaat overdressed zijn.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:35

Ik ga mee met broek, ander overhemd en jasje voor eventueel.

Ben trouwens best benieuwd hoe Tweakers erover denkt :))

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:35

Mijn broer is onlangs afgestudeerd en toen had manlief ook zijn pak aan. No problem! :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:36

Mooi pak trouwens. Sexy met wit overhemd. Klaar

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 18:45

Ayasha, in welke kleur de bruid trouwt weet ik niet, ik vermoed wit. Maar mijn jurk is allesbehalve wit hoor :+

We hebben net getest. We gaan voor de broek en jasje van het kostuum. Dat jasje geeft hem wat vorm, want hij is lang en smal, kan 's avonds oo prima uit.
We hebben nog een ander hemd gevonden wat ietsje meer casual is en waarvan de kleur mooi bij de rest past, een soort jeansblauw. Hemd in de broek, mooie riem erop en klaar.

Tweakers had idd leuk geweest, ik heb het hem nog eens gevraagd, maar hij krabbelt wel terug nu :\

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:53

Ik zou in dit geval ook geen jasje aandoen, het is nogal een opvallend pak en zeker als de bruid en bruidegom sober zijn heb je kans dat je de bruidegom outshined en dat wil je niet. Mogelijk zou ik nog voor een nette spijkerbroek met overhemd en nette schoenen gaan.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 18:58

Spijkerbroek gaat het niet worden. Ik vind dat zelf nog wel ok, maar dat wilt hij zelf absoluut niet. Wil hem ook de kans niet ontnemen om dit nog eens aan te doen als het ook gewoon kan.

Een ander hemd en geen gilet en stropdas heeft het al deftig afgezwakt, heb er zo zelf ook wel vrede mee.

Schoenen zijn ook absoluut niet opvallend, dus ik ben een tevreden vrouw :-)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:28

En if Mamma is happy, everybody is happy

Veel plezier