Geen klik met schoonouders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:09

Cer schreef:
Wat een onzin Spatter... als zij een goeie band hebben? T is wel zijn zoon hoor...

klinkt mij een beetje als die vrouwen die hun man gelijk bij hun familie willen wegtrekken..
Ik bespreek van alles met mn moedertje, stoere kerel die daar wat aan wil doen..

Iedereen heeft het recht te praten met een persoon die hij/zij vertrouwt.
Maar ik persoonlijk zou me zeer ongemakkelijk voelen als ik wéét dat mijn schoonvader intieme details weet over onze relatie, dus ook over mij, die ik hem persoonlijk nóóit verteld zou hebben.
Nee, je kunt en mag dat niet tegenhouden, maar ik snap wel dat TS zich daar niet prettig onder voelt. :)

En m.b.t die drie zoenen: waarom zou TS zich daar overheen moeten zetten? Waarom moet iemand zich laten zoenen als ze zich daar onprettig bij voelt? :?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:13

Waarom zou je meer dan een oppervlakkige relatie met je schoonvader willen. Je gaat toch niet met hem samenwonen. Je hebt je familie nou eenmaal niet voor het kiezen en je moet ze nemen zo ze zijn. En bij schoonfamilie heb je nog de keuze om ze niet te nemen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:16

Ik krijg het gevoel dat het probleem van jou man op jou word afgeschoven terwijl er niet erg veel te veranderen valt aan het feit dat jij liever niet met schoonpa over jou relatie oid praat. Begrijp ik!
Als je gewoon je man verteld dat je schoonpa een aardige man vind maar ook niet meer dan dat en vooral privé dingen niet met hem wilt bespreken wat zegt je man dan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:18

Omdat het ook leuk kan zijn om wel een goede band te hebben met schoonfamilie...

voor beiden is wat te zeggen, en naar mijn idee is leven zonder al te veel problemen voor alle partijen altijd het leukst. Waarom zou je over kleine dingen moeilijk doen. Voor je t weet zit je op tv bij het familie diner vanwege een of andere stomme futiliteit die de moeite van het ruziemaken niet waard is :')

Geen idee wat voor intieme dingen ze zouden bespreken. Ik vraag me dan ook af wat je man dan kan vertellen dat het de moeite van het vertellen waard maakt. Is het 'ja ik ben met mn vrouw boodschappen wezen doen', of 'ja we hebben vandaag weer voor de 7e keer ruzie gehad deze week en wat moet ik hier nou mee?"

Zonder dat iemand precies weet wat er aan de hand is, van beide kanten, kan je er weinig over zeggen.. denk ik.

Frummels

Re: Geen klik met schoonouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:22

Op zich snap ik je punt wel iets beter nu hoor. Ik bespreek zelf mijn relatieproblemen niet met mijn moeder. Dat komt omdat ik haar niet onnodig bezorgd wil maken, en omdat ik weet dat mijn moeder dan met een scheef oog naar mijn partner gaat kijken. Ik zeg niet dat het oke is, dat mijn moeder dat wel zou doen. Maar zo is ze nou eenmaal. Beschermend naar mij toe. Daar heb ik geen trek in. Relatie dingen bespreek ik met mijn vriend, of met een vriendin.

Ik zou het niet prettig vinden als hij dat wel met zijn moeder/vader zou bespreken en een van hen mij dan misschien met een scheef oog gaat aankijken.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 15:33

Even wat duidelijk maken... t is niet zo dat we elkaar dood zwijgen, we praten wel gewoon met elkaar maar mijn schoonvader zou graag een wat intiemere band willen, sorry ik heb daar geen behoefte aan. We praten op verjaardagen etc wel gewoon met hebben niet de band die mn man en zn vader hebben...en dat is wel iets wat hun beide graag zouden zien

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:36

Ik heb dat ook niet en heb daar ook totaal geen behoefte aan.
Wat zegt je man als je hem zegt dat je oprecht geen behoefte
hebt aan een intiemere band?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:41

Maar als er problemen zijn binnen jullie relatie , bespreken jullie dat dan met elkaar of gaat je man dan eerst naar zijn vader voor overleg?
En is het dan de bedoeling dat schoonvader met jou gaat praten om het op te lossen ?

Ik snap best dat een vader en zoon verhouding close kan zijn maar het moet de relatie van zoon met TS niet in de weg zitten.
En TS hoeft de problemen vervolgens niet via schoonvader te gaan bespreken , dat is tussen de zoon en TS.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:44

Beauty26 schreef:
Even wat duidelijk maken... t is niet zo dat we elkaar dood zwijgen, we praten wel gewoon met elkaar maar mijn schoonvader zou graag een wat intiemere band willen, sorry ik heb daar geen behoefte aan. We praten op verjaardagen etc wel gewoon met hebben niet de band die mn man en zn vader hebben...en dat is wel iets wat hun beide graag zouden zien

Alsof dat iets is wat je kunt afdwingen! Is het niet voldoende als je op je strepen staat en tegen je man zegt dat het is zoals het is, en dat het niet anders gaat worden? Hij kan je toch niet dwingen intiem te gaan doen met zijn vader?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:51

Beauty26 schreef:

Nou ja dat is inderdaad niet aan hun om te bepalen.. dan wordt t weer een beetje creepy de andere kant op ..

Dat bleek niet uit je openingspost. Ik kan me voorstellen dat als gesprekken op die manier verlopen dat er dan misverstanden ontstaan?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:54

Beauty26 schreef:
Als mijn man ergens problemen mee heeft ben ik er toch??

Dit vind ik zo isolerend en nefast overkomen.

Jij hebt toch ook vriend(inn)en? Zeg jij dan nooit tegen hen "hè bah, ik ben het zo beu om z'n vieze sokken iedere avond op te rapen" of "wat is het eigenlijk stom dat ik hem altijd moet vragen om de afwas te doen"? Want dat is ook over je relatie spreken. Ik vind niet dat je je man kan verbieden om met anderen over de relatie te praten. Beter nog, het is net goed en gezond om sommige dingen eens te kunnen aftoetsen met een externe partij om wat meer perspectief te krijgen. Ik praat ook wel eens met mijn moeder over de kleine frustraties in mijn relatie (natuurlijk ga ik haar geen heel intieme dingen vertellen), maar dat is ook net om haar als klankbord te hebben. Zij heeft tenslotte heel wat meer levenservaring dan ik en kan altijd interessante inzichten delen. Zij kent mij tenslotte heel goed.

Je man hoeft écht niet voor alles naar jou te komen. Als echtgenote of vriendin ben je imo een heel belangrijk persoon in iemands leven, maar zeker niet de enige. Ik krijg altijd de kriebels van mensen die willen dat ze de enige persoon voor hun partner zijn.
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 19-07-17 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:54

Als jij en de beste man elkaar gewoon mogen en kunnen kletsen zie ik echt geen probleem hoor. Ik zou het eerder irritant vinden als mijn vriend net zo hecht is met mijn ouders als ikzelf.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:55

Wat ik uit je verhaal opmaak ligt het probleem grotendeels bij je man en niet bij je schoonvader idd.
Je typt dat hij een nors uiterlijk heeft.. uiterlijk is iets wat hij gekregen heeft en daar kan hij niks aan doen, en dat zegt ook niks over het karakter. Nors uiterlijk wil niet zeggen dat hij een nors karakter heeft.
Je uitspraak over dat ze op bezoek willen komen en dat je man jou voor het blok wil zetten is ook je schoonvader niet aan te rekenen.

Ik heb ook geen echt warme relatie met mijn schoonvader, het is meestal lastiger dan met je eigen ouders omdat je daar je hele leven al mee opgegroeid bent, maar ik zou als ik jou was juist eerst eens een hartig woordje met je man hebben ipv een gesprek met je schoonvader. Vertel je man wat je dwarszit en dat je weerstand tov zijn vader voor een deel vergroot wordt door het gedrag van je man. Als hij meer rekening met jou houdt kan het contact met je schoonvader ook zomaar eens verbeteren zonder dat je daar heel veel voor hoeft te doen

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:58

Is het niet heel onrealistisch te verwachten dat jij en je schoonvader net zo'n band krijgen/hebben als je man en zijn vader? Ze zijn samen opgegroeid, ik denk dat er maar weinig vrouwen zo'n band hebben met hun schoonvader. Mijn schoonvader is een hele lieve aardige man, maar wij kunnen echt geen lange inhoudelijke gesprekken hebben. Ik verwacht ook niet dat mijn man met mijn moeder net zo'n band heeft als ik heb.

Vergeet verder ook niet dat door het heen en weer verhalen van je man jij en je schoonvader met een vertekende bril naar elkaar kijken. Hij hoort de eenzijdige verhalen van je man aan en vormt daar zijn mening naar en jij hoort de verhalen over je schoonvader van je man en vormt daar je mening naar.

Je schoonvader kan best een klankbord zijn voor je man, maar dan moet je man vervolgens niet zeggen: 'mijn vader zei .....'.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:02

Ik heb met mijn schoonouders ook niet de band die ik met mijn ouders heb (helaas leeft mijn vader ondertussen niet meer) en dat zal ook nooit gebeuren vrees ik.

Mijn schoonmoeder is erg van het claim gedrag, en als ik ergens niet tegen kan is dat het wel. Walst het liefst heen over dingen heen die mijn man en ik vinden, ook wat betreft de kinderen. Ze heeft een eigenaardig trekje, ze wilt bij haar kleinkinderen belangrijker gevonden worden dan hun eigen ouders. Lukt dat niet, nou dat zijn ze ook gelijk een stuk minder belangrijk.

Kijk verder praten wij wel gewoon met elkaar, gaan heen als het ons uitkomt en anders niet. Hier klagen ze wel over dat ze ons te weinig zien, ja jammer je weet ook waar ons huis staat.

Kijk met bepaalde zaken zijn ze er echt wel voor ons als we ze echt nodig hebben en omgekeerd ook zeer zeker wel. Maar dat zijn dingen wat in mijn ogen niet meer dan logisch is
Zo moest ze onlangs haar hond in laten slapen. Ze had het er heel moeilijk mee en wist zich geen raad en ze belde mij. Geen probleem en help haar dan met liefde om het te regelen/bellen met de da. Ook op haar vraag of ik alstublieft mee wilde naar de da, ook echt geen probleem.

Betreft het vertellen/praten over jullie relatie tussen je man en schoonvader. Ik kan me voorstellen dat je dat minder leuk vind. Maar zijn het echt intieme dingen die je man verteld, of bv als jullie woorden gehad hebben?
Ligt dat probleem bij het feit dat het je schoonvader is (waar je een mindere band mee hebt) want hoe was het voor je geweest als hij bv soms zijn ei kwijt moet en dit bij een goede vriend zou doen?