Tweedehands (Kinder) cadeaus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 07:50

verootjoo schreef:
Ik zie trouwens reacties van 'het ligt aan de ouders', maar hoezo dan? Die zijn toch niet jarig? Het cadeau is toch voor het kind :o?

nou mijn schoonzus die durfde het gewoon weg te gooien of mee terug te geven, maar dat is echt een heks...Ook als het nieuw was en niet naar haar zin. Dus daar gaf ik het altijd aan haar kind als ze koffie aan het schenken was of taart haalde

Keet

Re: Tweedehands (Kinder) cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:11

Moet zeggen dat er bij ons ook wel eens gegeven spullen in de garage belanden hoor. Vooral als er express iets gegeven wordt wat wij niet willen :) zwager en schoonzus hebben daar een handje van.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 09:23

Nou, contact gehad met ouders, spullen gehaald, nagekeken, moet goed komen ;)

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:42

een blij meisje straks..Ik vindt dat het ook steeds meer normaal wordt. 2e hands. gebeurt steeds meer

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:02

kwita schreef:
verootjoo schreef:
Ik zie trouwens reacties van 'het ligt aan de ouders', maar hoezo dan? Die zijn toch niet jarig? Het cadeau is toch voor het kind :o?

nou mijn schoonzus die durfde het gewoon weg te gooien of mee terug te geven, maar dat is echt een heks...Ook als het nieuw was en niet naar haar zin. Dus daar gaf ik het altijd aan haar kind als ze koffie aan het schenken was of taart haalde

Serieus?? Wat maf zeg...

Hier heeft mijn kind ook wel eens iets gekregen wat ik zelf niet zou kopen maar als kind happy ermee is, mij best hoor :')

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 08:37

Ja dat heb ik ook, maar tja als je denkt" van stand" te zijn moet je wat ....ze heeft er geen vrienden mee gemaakt (dat weet ik wel!). opvallend is dat er nu vaak een cadeau gegeven wordt, dat ook in verhouding minder kost. tja het kind weet van niets, maar wordt wel tekort gedaan door moeders actie!.
En laatst had ik een action shirt gepimpt en er een merk label aangenaaid aan de buitenkant , ze heeft wel
10x gezecht dat het zo een goed en leuk merk is......ze moest eens weten ( en als je dit nu leest schoonzus het doet me niets, en besef welke invloed of je actie heeft gehad!)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 08:47

Ik ken mensen die het niks zouden vinden, maar heb ook familie en vrienden die het prima zouden vinden, leuk juist zelfs. Ben benieuwd hoe je nichtje het cadeau vindt!

Wat wij vaak doen met een duur cadeau, is samen met anderen geld bij elkaar leggen. Dan kun je net iets meer uitgeven. Alles is zo duur tegenwoordig.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 09:02

Denk dat bij de meeste mensen het probleem zit bij de oma en opa ( en ouders van het kind ) niet omdat het niet goed genoeg is, maar omdat jij als tante of familie vriend een groter cadeau geeft en het kind daar natuurlijk heel blij mee is. Soms zie je dan dat kinderen de ouders en oma en opa minder ' aardig ' vinden omdat ze een kleiner cadeau hebben gekregen. Of dat ze denken dat ze minder belangrijk zijn voor oma en opa oid.

Dus als het echt heel groot en veel is misschien maar de helft oid geven?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 09:11

Gewoon even aan de ouders vragen dan zit je altijd goed :j

Klinkt alsof ze er blij mee gaan zijn Stef +:)+

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:26

Ik heb mijn neefjes en nichtje en kind van een vriendin ook wel eens tweedehands speelgoed gegeven. Zeg het er wel bij, ze waren er erg blij mee. Playmobil, Lego en Barbie. En voor de Barbie dan kleertjes erbij van AliExpress. Zo kan je lekker veel geven, voor weinig geld.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:29

StonedRomy schreef:
Denk dat bij de meeste mensen het probleem zit bij de oma en opa ( en ouders van het kind ) niet omdat het niet goed genoeg is, maar omdat jij als tante of familie vriend een groter cadeau geeft en het kind daar natuurlijk heel blij mee is. Soms zie je dan dat kinderen de ouders en oma en opa minder ' aardig ' vinden omdat ze een kleiner cadeau hebben gekregen. Of dat ze denken dat ze minder belangrijk zijn voor oma en opa oid.

Dus als het echt heel groot en veel is misschien maar de helft oid geven?

Ik weet niet over welke leeftijd je het hebt, maar kinderen tot een jaar of tien denken echt niet zo hoor := en daarna betwijfel ik alsnog.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:39

Bij ons komt zulke situaties met mijn zus nooit voor want zij weet ongeveer wat we kwijt kunnen en willen uitgeven voor verjaardagen en geeft obs altijd meerdere opties om uit te kiezen.

Mijn broer dus niet en die vroeg doodleuk een etui van 40 euro voor zijn zesjarige zoon. Maar goed, hij geeft ook cadeaus die zijn kinderen krijgen door aan anderen voor verjaardagen.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:54

Onze zoon krijgt groot deel van zijn speelgoed van ons tweedehands. Van familie van mijn mans kant ook. Helaas kijken die niet perse naar de staat of naar wat hij (wij voor hem) willen.

Als het gewoon netjes is heb ik dr echt geen moeite mee. Voordeel is ook gewoon dat ze dan een wat groter cadeau krijgen dan 'nieuw'.