Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
0_saskia_0 schreef:Gewoon je telefoon zo instellen dat je alleen een bliepje krijgt als je gebeld wordt (of zelfs dan niet als je dat zou willen), social media apps verwijderen, je kunt altijd nog via de browser erop kijken als je wil, maar van alle meldingen ben je af. Of natuurlijk de app zo instellen dat er geen meldingen komenen tsja, uiteindelijk is het denk ik een gewoonte ok steeds die telefoon te pakken. En gewoontes kun je afleren!
(En hij past gemakkelijker in een binnenzak etc.)SavannahNx schreef:Dat is wel fijn! Het is meer van zijn kant dat ie het over mij denkt aangezien ik veel mannelijke vrienden had en daar dus ook wel eens mee appte buiten dat we afspraken. Hij zegt nog steeds dat mannen en vrouwen geen vrienden kunnen zijn en er altijd meer achter zit. Nogal vervelend.. Het zal vast wel goedkomen. Is ook al wel een heel stuk minder geworden dan vroeger.
Tiggs schreef:Ik herken het ook wel. Mijn telefoon heb ik meestal op het profiel 'niet storen' staan, dan maakt niets geluid, met uitzondering van telefoontjes van nummers uit een bepaalde contactenlijst.

Heb er wel al een paar verwijderd want zat inmiddels in meer dan 10 groepsapps en daar werd ik heel kriegel van.. Zit er nu nog in een stuk of 5 denk ik..
Jessix schreef:Ik heb er inderdaad een van mijn werk maar dat is gelukkig op mijn werktelefoon. Privé is het soms handig om met elkaar wat af te spreken of te regelen. Maar van die praatgroepen die echt nergens over gaan...![]()
Ik voel me ook altijd wel banketstaaf als ik er uit stap maar ik irriteer me er echt rot aan dus dan is het voor niemand leuk.
Cambiar schreef:Ik snap het niet? Je kiest toch zelf wanneer je erop gaat en wie je antwoordt? Waarom is dat de schuld van sociale media en smartphone? Ik ben alleenstaand met enkele paardjes en ben heel blij dat het er is. Als ik iemand niet leuk vind of die persoon irriteert mij, wis ik die gewoon! Niemand MOET iets! Jij hebt zelf de controle in handen, de rest is een illusie!
Echt, ik zie het probleem er niet van in...
Wat ga je doen als je de werkelijkheid beu bent? Iemand zegt je iets die je niet aanstaat? Ga je jezelf dan ook wissen? Het bestaat nu eenmaal en je hebt de luxe er zo ver op in te gaan als je zelf wil!

Frummels schreef:Er zullen nu vast mensen zeggen dat ik die verwachting zelf creeër oid, maar daar zit ik niet op te wachten. Ik vind het leuk als er mensen zijn die er ook zo in staan en het is niet mijn bedoeling om een discussie te starten over een zijspoor!

, maar voor het idee) foto van het babywiegje van Truus niet en ook het zoveelste bericht van Henk over z'n voetbalclub boeit me voor geen meter. Of het zoveelste bericht dat X, Y en Z op artikel zus en zo gereageerd hebben.... nou èn. Nu weet ik dat je mensen kan ontvolgen en dat doe ik dan ook zeer geregeld, maar vraag me ook vaak genoeg af waarom ik überhaupt nog Facebook heb... De pest is dat ik een aantal mensen wel wil blijven volgen, dus helemaal verwijderen is (nog) geen optie. Ga in ieder geval de app verwijderen (niet dat ik daar veel op keek) en de site uit het lijstje sites-die-automatisch-geopend-worden-zodra-ik-de-browser-opstart.
).
Als ze dan zeggen "ja maar het stond toch op FB" dan zeg ik gewoon "uhm ja dat kan, niet gezien, als je echt wil dat ik het weet kan je me best een sms'je sturen."

)Deijs schreef:Ik herken dit wel ja, soms zie je berichten en dingen voorbij komen en dan word ik er echt moe van.
Ik ben zelf 22.
Ik ben met Facebook sowieso begonnen met selecteren wie ik er wel of niet in wil hebben.
Mensen die onzin dingen plaatsen of dingen die voor mij niet interessant zijn, die gaan eruit.
(En zelfs dat nemen mensen persoonlijk)
Dat vond ik al een hele verademing.
SavannahNx schreef:Deijs schreef:Ik herken dit wel ja, soms zie je berichten en dingen voorbij komen en dan word ik er echt moe van.
Ik ben zelf 22.
Ik ben met Facebook sowieso begonnen met selecteren wie ik er wel of niet in wil hebben.
Mensen die onzin dingen plaatsen of dingen die voor mij niet interessant zijn, die gaan eruit.
(En zelfs dat nemen mensen persoonlijk)
Dat vond ik al een hele verademing.
Oh ja hoor. Vooral de wat oudere generatie op fb denkt dat als je verwijderd word of iemand echt verwijderd op fb de vriendschap helemaal over is. Zo werd mn moeder altijd heel boos als ze ruzie had met een vriendin en die vriendin haar verwijderde

Ik heb geen twitter of instagram. Ik had vroeger snapchat maar werd daar orendol van. Ik dacht 20x per dag 'oh, dit moet ik delen', nam mijn gsm uit, werd gefrustreerd omdat de app zo traag ging en daar stond ik dan... Te wachten om een foto te maken. En dan telkens het echte leven on hold om te kijken wie wat antwoordt. Zooooo vermoeiend! Snapchat heb ik al een jaar verwijderd. Ik hoorde mijn schoonzus zeggen 'oh, echt? Ik heb je al die tijd al zo veel foto's gestuurd via snapchat!'. Ik kan nu wel zeggen dat ik naar mijn gevoel niets gemist heb en rust in de plaats gekregen heb.
Ik heb een facebookprofiel met 3 foto's, heb iedereen ontvolgd. Gebruik het enkel voor onze schoolgroep, maar van zodra ik afgestudeerd ben, verwijder ik mijn facebookprofiel. Ik heb wel whatsapp, maar eerder omdat mijn vriendinnen mij dat vragen te houden. Anders zou dat ook verwijderd worden
Ik houd mijn smartphone wel voor de camera en google maps. Ik wil niemand aanvallen en iedereen is vrij om te doen wat hij wil, maar ik word helemaal niet gelukkig van social media.
Soms neemt de 'angst' om iets te missen het even over, maar ik hoop naarmate ik langere tijd geen sociale media heb, ik ook ga geloven dat ik helemaal niets essentieel mis. Iedereen kan me bereiken via sms/bellen en dat vind ik meer dan genoeg.