Schelden in je relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:34

Is dit serieus? :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:36

Nee. Dit is niet normaal. Wij plaagschelden wel eens... Zo noemde ik mijn vrouw in het begin toen ze een enorm ochtendhumeur was ooit eens een chagrijnige k*ttenkop. :=

Waar we vervolgens zó ontzettend hard om moesten lachen dat hij hier nog regelmatig langskomt.

Maar elkaar écht uitschelden, bedoeld iemand kwetsen en er daarna geen spijt van hebben is écht écht niet oké.

Als je van elkaar houdt wil je juist voorkomen dat de ander wordt gekwetst. Het kan een keer voorkomen dat het toch onbedoeld gebeurt maar dan ga je daarna door het stof.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 11:36

__Sannne schreef:
_xrose schreef:
Gister was nogal extreem en ben ik dus kk idioot en egoïstisch poedersuiker wijf genoemd en hij heeft er dus ook geen spijt van..

Ik vind het sowieso te triest voor woorden dat er nog oprecht mensen zijn die met kanker schelden, dus dat was voor mij sowieso klaar geweest. :\

Doet hij dit vaker? Hebben jullie vaak ruzie?

Ja daar hou ik dus ook absoluut niet van.
Dit wel een extreem voorbeeld, meestal scheld hij mij niet zo uit en ruzies verschillen nogal. Soms een hele poos niet en soms wat vaker na elkaar.

@Dani, dat was dus ook een beetje mijn punt. Ik vroeg hem ook of hij dan wel spijt had dat hij mij kwetste, want hij had gezegd dat dan niet zijn bedoeling was. Maar vervolgens vroeg hij zich af waarom hij spijt moest hebben van iets wat ik deed, want ik voelde mij gekwetst en dat had hij niet gedaan? Heel vreemd was het.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:37

Azmay schreef:
KimD schreef:
Wat noem jij uitschelden? Als ik boos ben wil ik mijn kerel ook wel eens een banketstaaf noemen, zonder hannes vaak. ;)

Maar die keren dat wij ruzie hebben gehad is echt op één hand te tellen.

Het eerste jaar hebben wij veel ruzie gehad, nu niet meer. Verder inderdaad als hierboven.
Maar als het gebeurd zeggen we wel sorry, het kan er uit flappen in je emoties maar daarna kan je toch wel weer lief doen?

Ik denk dat dat nog wel het ergste is, het geen spijt hebben van die woorden.
Dat het eruit is gefloept, ja niet leuk, maar tot daar aan toe. Maar het ook nog normaal vinden :?
Dan wil het dus zeggen dat er ook geen verbetering in gaat komen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:37

Tja... hier nauwelijks ruzie en uitschelden zeer zeker niet. Ik zou vooral moeite hebben dat hij er geen spijt van heeft... ik kan me nog ergens voorstellen dat als je wat kort lontje hebt en makkelijk schreeuwt en scheldt dat je dan weleens iets doms roept... maar daar heb je toch enorme spijt van als je merkt dat je daar je geliefde mee hebt pijn gedaan. Dus nee niet oke... het schelden niet... en het geen spijt hebben al helemaal niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:38

Mars schreef:
Schelden vind ik zo'n laag niveau van ruziemaken dus nee ik scheld mijn man niet uit en hij andersom ook niet. Wat is de toegevoegde waarde ervan vraag ik me af?
Nu hebben wij zelden ruzie gelukkig juist omdat de communicatie altijd erg goed is.

Nou. Dat ja.
Een keer boos zijn kan, maar iemand uitschelden vind ik wel zo simpel en nutteloos.
Ik zou het ook echt niet accepteren trouwens, ik vind het niet normaal dat je de ander, die je dus lief hebt, in een boze bui ineens uit mag schelden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:39

Als dat blijkbaar is hoe hij over jou denkt... Lekker dan.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:39

Ik vind het vrij respectloos hoe hij je genoemd heeft. Bizar ook dat hij er geen spijt van heeft.

Wij schelden niet tegen elkaar. tenminste niet tijdens ruzies, alleen plagend. Denk als hij de woorden tegen mij zegt , die jou vriend heeft gezegd, dat hij een tijdje thuis kan blijven 8)7 . We wonen niet samen.
Is hij nou helemaal gek geworden.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:40

Het ergste dat ik mijn man ooit genoemd heb is dat hij zich gedroeg als een eikel. Dat was trouwens na een ruzie toen we rustig aan het praten waren waarom ik zo boos was geworden en hij vond zelf ook dat het zo was.

Vloeken doe ik overigens ook (nog) amper.

Zou mijn man mij tijdens een ruzie uitschelden dan was het ook redelijk klaar. Ruzie maken mag en is soms ook goed maar schelden is niet oké. Zeker niet met ziektes enzo!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:41

Schelden in een relatie is imo not done.. maar ik kan natuurlijk ook niet in jullie relatie kijken om te zien wat jij hebt gedaan. :P Ik kan me situaties inbeelden waarin ik schelden geoorloofd zou vinden, maar dan is het waarschijnlijk toch al zo ver heen dat de relatie voorbij is.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:43

Nou zulke woorden pik ik echt niet en er dan ook geen spijt van hebben en het dus normaal vinden. Me dunkt.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:44

ElizeVdS schreef:
Het ergste dat ik mijn man ooit genoemd heb is dat hij zich gedroeg als een eikel.
Maar daarmee veroordeel je enkel het gedrag en niet de persoon en dat is imo een wereld van verschil.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:45

Afbeelding

Oh en deze moet je ook maar even aan je vriend laten zien.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:47

De woorden die hij heeft gezegd én geen spijt hebben zou voor mij al een enkeltje deur zijn eerlijk gezegd. Ronduit respectloos als je het mij vraagt. Beetje schelden in spelende zin, prima.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 11:54

Nou er is net zowaar een soort van sorry uitgekomen. Niet voor het feit dat hij mij zo genoemd heeft. Al was kk idioot blijkbaar toch niet nodig. Maar hij vond me op dat moment een egoistisch poedersuiker apparently. Maar hij heeft uiteindelijk toch sorry gezegd voor het feit dat hij mij gekwetst heeft want dat was dan weer niet zijn bedoeling.
Pff, ik word er wel een beetje moe van to be honest.

Anoniem

Re: Schelden in je relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:55

Ik was er al lang klaar mee geweest als ik eerlijk ben...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:55

Waarom en waar wordt je er moe van? Zegt hij sorry is het ook niet goed?

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 11:57

belle_boef schreef:

Om het feit dat ik er bijna 2 dagen over heb gedaan om er eindelijk een sorry uit te krijgen.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:58

_xrose schreef:
belle_boef schreef:

Om het feit dat ik er bijna 2 dagen over heb gedaan om er eindelijk een sorry uit te krijgen.

Ik snap dit heel goed. Dit voelt meer als een sorry 'om er maar vanaf te zijn' dan een sorry die hij meent.
edit: ik zou hier voor de toekomst duidelijke afspraken over maken. Schelden = no go.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:59

Tja ... wij weten natuurlijk niet precies wat er gebeurd is.. maar een relatie hoort een mooie toevoeging te zijn waarbij je elkaar steunt en het beste in elkaar probeert naar boven te brengen. En ja dat mag best eens hard werken zijn maar onder aan de som moet een relatie wel energie opleveren.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:59

Nee snap ik. Gevoel dat het dan ook gemeend is, zou bij mij ook wegvallen

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 12:00

Maar dan ga je het daar toch over hebben. Je kan hem toch vertellen dat het zo niet oprecht over komt en wat het dus met je doet als hij je zo noemt. En houd in je achterhoofd dat het een man is. Zulke dingen werken bij hun anders dan bij vrouwen. Maar ook dat kun je wel bespreken als je verder een goede relatie hebt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 12:01

Waarom ga je 2 dagen zitten trekken aan hem om een 'sorry' te krijgen?
Ik had hem even lekker links laten liggen, hij kan uit zichzelf sorry zeggen, maar niet omdat ik daar al 2 dagen om vraag hoor.
Trek even lekker je eigen plan komende dagen en laat hem lekker over zijn gedrag nadenken.

Anoniem

Re: Schelden in je relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 12:06

Tsja, niet netjes. Goed blijven opletten of dit soort dingen nog eens gebeuren, dan zou ik er wel mijn twijfels bij gaan krijgen. Maar een keer een fout maken doet iedereen. Zelfs al zegt hij niet meteen sorry/ziet hij het nu even niet in. Misschien heeft hij het ergens moeilijk mee dat hij zich nu zo opstelt tegenover jou?
Een goede relatie overleefd dit soort dingen wel.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 12:07

Nee en vind ik ook niet nodig. Stukje respect. Schelden oke maar niet tegen elkaar. Is in 15 jaar samen zijn ook nog niet voorgekomen.