Vriend word (té) onstuimig van alcohol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Vriend word (té) onstuimig van alcohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:18

Wat is er minimaal aan de informatie?
Hij word vervelend, boos en zelfs agressief.
Niet alleen tegen ts maar ook tegen de beveiliging en politie.
Dat is in alle opzichten een No-Go.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:27

Wat is dat toch met drank dat mensen het maar gewoon vinden om te veel of in ts haar geval illegaal te drinken?
Echt een rot gewoonte. Heb een goed gesprek met je vriend . Ik zou niet mee gaan op vakantie want je kan er van op aan dat het een zuip feest wordt.
Zelf stoppen met drinken van alcohol .

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:33

bruintje123 schreef:

Dit is 1 aspect van de relatie. Verder weet ik in ieder geval helemaal niks over TS, haar vriend en hun relatie. Daarbij zijn er heel veel oplossingen tussen het uitmaken en de situatie nu. Ze zijn nog maar 16 en 18 en op die leeftijd heeft iedereen wel situaties meegemaakt waarin veel ruimte is geweest voor verbetering. Fouten maak je om te leren...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:34

Ik zeg niet dat ze het moet uitmaken, wel zeg ik; ga niet met hem op vakantie :j Dat is de kat op het spek binden...

Pistasche schreef:
Ik vind de reacties dat TS het uit moet maken wel heel heftig op basis van de minimale informatie die we krijgen over hun relatie.

TS, als je het niet wilt uitmaken zou ik gewoon zorgen dat zijn probleem NIET jouw probleem wordt. Na een goed gesprek over dat je dit niet meer pikt zou ik kijken naar volgende oplossingen als het toch doorgaat. Als je uitgaat redt hij zichzelf maar, als hij zoveel wilt drinken zijn de consequenties voor hem. Ik zou desnoods met mijn eigen groepje uitgaan dan heb je er ook geen last meer van. Ik heb op die leeftijd in dezelfde situatie gezeten en dit was voor mij de oplossing.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:38

Dan sloeg mijn reactie dus niet op jou. Wat bedoel je met je quote richting mij? Niet op vakantie gaan is dus een van de oplossingen die mogelijk zijn te proberen waar ik dus ook op doel met mijn post.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:41

Ik zou heel duidelijk zijn. Als nog een keer gebeurd ben ik weg.

Een keer lazarus zijn prima. Maar meer een deel agressief vervelend dronken. Waarbij hij weet dat hij voor jou de avond ook verpest, zou ik als zeer respectloos ervaren. Schijnbaar gaat zijn evt lolletje boven de plezier van de rest.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:42

Pistasche schreef:
bruintje123 schreef:

Dit is 1 aspect van de relatie. Verder weet ik in ieder geval helemaal niks over TS, haar vriend en hun relatie. Daarbij zijn er heel veel oplossingen tussen het uitmaken en de situatie nu. Ze zijn nog maar 16 en 18 en op die leeftijd heeft iedereen wel situaties meegemaakt waarin veel ruimte is geweest voor verbetering. Fouten maak je om te leren...

Een erg groot aspect.
Ja fouten maak je, hij maakt dezelfde keer op keer. En denkt daarbij alleen aan zichzelf.
En juist omdat ze 16 is: Doei!.
Genoeg wel leuke jongens zonder vervelend drank probleem om een toekomst mee op te bouwen.

Wij hadden vroeger ook een loser in de vriendengroep. Zelfde leeftijden.
Als hij niet dronken was was hij prima te hebben.
Maar net als bij ts, als hij dronk werd hij enorm vervelend.
Goed vriendin en hij zijn bij elkaar gebleven.
Samen gaan wonen en toen zij zwanger was van de eerste heeft hij zich op 24 jarige leeftijd kapot gereden tegen een boom.
Ach ja kleinigheidjes blijf je houden met drank toch.

Zelf ben ik opgegroeid als kind met een vriend van mijn moeder die losse handjes en meer had als hj dronk.
Zulke kerels moet je overslaan, heel simpel.
Niet steeds maar denken in het goede, dat houden ze 3 weken vol en dan is het toch weer een keer zo ver.

WendyLotte

Ik zou filmen en het hem laten zien. En buiten dat, hier gaan autoriteiten daar vrij "makkelijk" mee om. Ik zou daar in het buitenland niet zo zeker van zijn. Maak hem duidelijk dat dat daar wel eens voor ernstige problemen kan zorgen.

Azmay

Ik krijg als we te veel drinken altijd ruzie met mijn vriend terwijl we naar anderen wel aardig zijn. De oplossing was heel simpel, gewoon zorgen dat je niet te veel drinkt, is nog vreselijk ongezond ook :o

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:56

bruintje123 schreef:
Een erg groot aspect.
Ja fouten maak je, hij maakt dezelfde keer op keer. En denkt daarbij alleen aan zichzelf.
En juist omdat ze 16 is: Doei!.
Genoeg wel leuke jongens zonder vervelend drank probleem om een toekomst mee op te bouwen.

Wij hadden vroeger ook een loser in de vriendengroep. Zelfde leeftijden.
Als hij niet dronken was was hij prima te hebben.
Maar net als bij ts, als hij dronk werd hij enorm vervelend.
Goed vriendin en hij zijn bij elkaar gebleven.
Samen gaan wonen en toen zij zwanger was van de eerste heeft hij zich op 24 jarige leeftijd kapot gereden tegen een boom.
Ach ja kleinigheidjes blijf je houden met drank toch.

Zelf ben ik opgegroeid als kind met een vriend van mijn moeder die losse handjes en meer had als hj dronk.
Zulke kerels moet je overslaan, heel simpel.
Niet steeds maar denken in het goede, dat houden ze 3 weken vol en dan is het toch weer een keer zo ver.

Dat zijn hele nare situaties. Het lijkt me duidelijk dat ik niemand, ook ik niet ondanks mijn posts, zulke situaties toe wens.

Maar ik denk dat je de clue van mijn verhaal niet begrijpt. Wij weten niet hoe groot het probleem voor TS is tov van hun relatie. Of zij het om die rede wilt uitmaken is aan haar en ik denk dat er tussen uitmaken en door blijven gaan heel veel oplossingen zitten. Ik heb vroeger ook dingen gedaan waar ik mijzelf wel voor m'n kop kan slaan en dat is ook tijden lang uitgaan geweest en de remmen geheel los. Dat betekent niet dat ik nu nog steeds zo ben, veel mensen hebben zo'n fase in hun leven als ze jong zijn en dat betekent gelukkig niet voor iedereen dat die problemen blijvend zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:57

Gaan jullie met zijn tweeën op vakantie? Ik vraag me ook af of je ouders van zijn gedrag af weten? Als je mijn kind zou zijn zou je echt niet met die gozer op vakantie gaan!
Verder; het is niet jouw taak om op zo'n stapavondje mee te gaan als zijn oppasser. Trek je handen er vanaf en zorg dat je zelf een leuke avond hebt. Wat hij doet moet hij zelf weten, maar laat vooral jouw avond niet door hem verpesten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:04

Wat Ts doet moet ze zelf weten maar hier zou de keuze zijn om niet meer te drinken (want hij kent zijn grens blijkbaar niet) of het was klaar.
Nu kan ze hel nog alleen naar feestjes laten gaan maar als ze samenwonen komt hij zo thuis (als het niet te hard mis gaat tijdens een van zijn acties). Wat moet je met zo'n kerel. Daar kan je toch niet op bouwen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:13

Jullie zijn beide echt nog super jong en dat drinken moet nog ontdekt worden. Jij mag zelf nog niet eens drinken :') Maar goed, deze jongen leert het met de tijd waarschijnlijk wel. Jij moet je afvragen of je in de tussentijd zin hebt om je hier druk om te maken en steeds op hem moet willen passen. Ik zou het zelf niet doen op die leeftijd.

Mijn vriend heeft ook moeite met maat houden als hij drinkt. Maar hij is bijna 30 en wordt verder niet agressief (in tegendeel :') )

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:22

Mijn ex was, net als de vriend van TS, ook niet zo leuk meer als hij alcohol op had (ja, ik dronk ook toen ik 16 was). Hij werd gelukkig niet agressief (meestal dan, ik heb wel eens een tik gehad van hem) maar hij werd vooral ontzettend neerbuigend en beledigend naar mij toe, of hij negeerde me gewoon de hele avond.

Dit is uiteindelijk niet de doorslaggevende reden geweest om het uit te maken, maar het heeft zeker meegespeeld. Want een keer een weekend geen alcohol? Nou, dat ik dat alleen al van hem vroeg kon echt niet.

Maar TS, ik zou proberen eens een keer heel goed met je vriend te gaan praten. Misschien ziet hij in waar hij mee bezig is en staat hij er voor open om te minderen met alcohol, zodat hij nog besef blijft houden wat hij doet op zo'n avond. En zo niet, je bent nog jong. Je hebt nog een heel leven voor je met jongens die niet agressief worden van alcohol en jongens die het wel voor je over hebben om niet of minder te drinken. :) Denk ook aan jezelf en niet alleen aan hem. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:51

Ik zou daar persoonlijk echt op afknappen. Ik vind iemand die zo losgaat door alcohol en daardoor zichzelf voor schut zet gewoon erg onaantrekkelijk. Ik zou er dus al snel klaar mee zijn.
Je kan nog een gesprek met hem aangaan waarin je dit bespreekt. Of hij doet er iets aan en drinkt dus minder of niet. Of hij heeft dus schijt aan jou en jouw gevoelens en dan is de boodschap duidelijk lijkt me.

Verder zou ik mijn dochter van 16 nooit naar Bulgarije laten gaan met een gozer van 18. En weten jouw ouders dat jij alcohol drinkt?

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:53

dat lijkt me echt verschrikkelijk.
Mijn vriend en ik drinken beide behoorlijk wat op huisfeesten (studentenhuis) maar mijn vriend weet altijd wat hij doet en mocht hij echt een keer dronken zijn verteld hij aan iedereen hoe geweldig ik ben en hoe veel hij van me houd :') :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:56

Weet je, ik zou iemand die agressief wordt tegenover beveiliging en politie met een paar glaasjes op gewoon niet vertrouwen om met z'n poten van mij af te blijven als ik een keer een verkeerde opmerking maak als hij in zo'n staat is. Ik vind dat mensen met een écht kwade dronk (ik had ook van die vechtersbaasjes in mijn vriendengroep vroeger) daar of iets aan moeten doen, of keihard op hun bek moeten gaan en daardoor stoppen met zo veel drinken.

Of TS helemaal de stekker eruit trekt moet ze zelf weten, maar ik weet dat ik nooit op een hotelkamer zou gaan zitten op vakantie met iemand die echt kwaad wordt als hij te veel gedronken heeft en ook nog eens regelmatig zo veel drinkt dat hij niet meer weet wat hij allemaal flikt. Dan kan je achteraf heel leuk sorry voor je gedrag zeggen, maar op dat moment breng je er gewoon mensen mee in gevaar.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:07

ik ken meerdere (jonge) mensen die niet meer drinken hierom.

eentje heeft bv een vader die alcoholist is en altijd agressief komt.
die heeft dat ook in zich (het agressief worden bij te veel alcohol),en daarom drink die heel bewust niet meer.

zo zou het moeten zijn.
als je je vriendin/medemensen/vrienden en ook jezelf iets of wat respecteert,dan stop je met drinken of stop je na 1-2-3 glaasjes,zodat het zover niet meer komt.

heel onvolwassen en onrespectvol vind ik zoiets....

voor mij zou het persoonlijk zeker een afknapper zijn.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 11:25

Even tussendoor, dit vind ik wel echt toch heel erg. Het is niet zomaar een gozer van 18, ik heb al bijna 2 jaar een relatie met hem. Het is mijn vriend, 18 is geen enorm getal hoor.. please :')

Suzanne F. schreef:
Verder zou ik mijn dochter van 16 nooit naar Bulgarije laten gaan met een gozer van 18. En weten jouw ouders dat jij alcohol drinkt?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:28

maar ik snap die reactie wel hoor.

jij bent 16.
als je vriend zich agressief gedraagt tegenover politie,bewaking,.... en jij bent mee met hem,in bulgarije.

tja,dan kunnen zo'n dingen soms echt verkeerd uitdraaien.

als ouder zou ik ook echt niet staan springen om mijn 16-jarige dochter met zo'n 18-jarige mee op vakantie te laten gaan.

is behoorlijk onvolwassen,onverantwoord en kan zelfs gevaarlijk zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:28

Daar ligt de crux ook echt niet denk ik. Ik dronk op m'n 18e ook een stuk meer dan ik nu doe en tsja, niet trots op maar het is wel zo. Denk wel dat het belangrijk is dat je voor jezelf nagaat hoe veel plezier je kan maken op zo'n vakantie als hij zo veel drinkt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:33

Goof schreef:
Gaan jullie met zijn tweeën op vakantie? Ik vraag me ook af of je ouders van zijn gedrag af weten? Als je mijn kind zou zijn zou je echt niet met die gozer op vakantie gaan!
Verder; het is niet jouw taak om op zo'n stapavondje mee te gaan als zijn oppasser. Trek je handen er vanaf en zorg dat je zelf een leuke avond hebt. Wat hij doet moet hij zelf weten, maar laat vooral jouw avond niet door hem verpesten.

Dan kun je je wel voornemen, maar als vriendlief met zijn zatte kop ruzie zoekt met de verkeerde zal iemand hem toch naar het plaatselijke hospitaal moeten slepen om hem weer in elkaar te laten puzzelen....en ik gok even dat vriendlief verwacht dat TS die schone taak op zich gaat nemen.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:33

Lieshorses schreef:
Even tussendoor, dit vind ik wel echt toch heel erg. Het is niet zomaar een gozer van 18, ik heb al bijna 2 jaar een relatie met hem. Het is mijn vriend, 18 is geen enorm getal hoor.. please :')

Suzanne F. schreef:

Bij mij zou het bij een 18 jarige niet heel erg zijn als er meer mee gaan (maar met een 18 jarige vriendin zou ze ook niet mogen) Maar met zo'n 18 jarige, die aggresief word. No-go.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:35

Lieshorses schreef:

Suzanne F. schreef:

Hoe zou je hem dan noemen? Een heel verantwoordelijke volwassen man? Dan zeg ik: Please :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 11:36

Maar al veel reacties in zo'n korte tijd!
Even ter info: Ik ga met hem en onze vriendengroep op vakantie, dus niet alleen met hem.
Ik ben zeker niet van plan hierdoor de vakantie te cancellen, ik ben vorig jaar ook met hem op
vakantie geweest, en dan weliswaar in Nederland. Maar ik ga niet mijn plezier laten verpesten
hierdoor.
Ik zou best eens hem willen filmen of een goed gesprek hebben. Bij een gesprek ben ik bang
dat er niet meer uit gaat komen dan; "Ja, natuurlijk kijk ik uit als we in Bulgarije zijn, ik weet
dat ze daar ook harder optreden, ik kijk wel uit"
Tenminste, dat is het antwoord wat ik krijg als ik hem er tussendoor een keer erop wijs dat hij
daar écht minder moet drinken.

Ik wil hem best een keer filmen, alleen zoals ik eerder heb benoemd is hij lang niet altijd zo.
In uiterste gevallen is het een keer op vechten en politie-conflict uitgelopen (ja ook dat is zeker
niet goed), maar soms gaat het wel prima..
Dat is ook een reden waarom ik het niet ga uitmaken met hem hierom, ik ga eerst oplossingen zoeken
hiervoor want om voor die 2 keer per maand alcohol een relatie te beëindigen vind ik persoonlijk een beetje zonde. Maar daar heeft ieder zijn mening en grens in. Ik zou het nooit zomaar uitmaken, eerst oplossingen zoeken.

Geen van zijn ouders of zus hebben overigens een kwade dronk of zijn überhaupt agressief aangelegd, of drinken teveel. Daarom vind ik het zo apart, zo raar dat hij zo kan omslaan van alcohol.

Sommige reacties vind ik pijnlijk om te lezen. Ik had ook graag gewild dat mijn vriend lekker vrolijk en gezellig was, heel graag. Als ik de rest zie dan kan ik er jaloers om worden, maar ik hou veel van hem en wil niet hem ineens keihard daarom laten vallen.

And about the age.. ik drink erg weinig. Mijn moeder weet dat ik weleens een glaasje doe, zoals de meeste van mijn leeftijd doen en mijn vriend drinkt legaal.

Edit: hierboven, dat bedoel ik niet. Maar een gozer van 18 klinkt voor mij een beetje alsof het een random guy is die ik effe n maandje terug heb ontmoet.
Laatst bijgewerkt door Shaggy09 op 10-07-17 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt