Tandartsrekening.. Help?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tandartsrekening.. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:36

:+
Weet wat je bedoeld, iets met over de schutting gooien.
Kleine moeite om de tijd te nemen.
maar ja zoveel gesprekken per uur he }>

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:56

Daarom adviseren wij onze patienten even ver voor hun verjaardag te komen..

Je tandarts heeft als het goed is alles voor je verjaardag ook op die datum staan, dat krijg je vergoed, dat erna niet..

Kijk dat even na en anders moeten ze een nieuwe factuur sturen.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:26

Klopt het dat je na je verjaardag de vervolgbehandeling had? En deel 2 na 1 juni? Dat deel 2 dus onder je nieuwe verzekering valt, wat ook is vergoed. Wat ik mij nu afvraag, was je tot je verjaardag onder je ouders verzekerd? Dus wanneer stopt die oude dekking? Misschien dat daar een gat zit? Misschien zit ik er ook wel helemaal naast hoor ;) maar dat kwam in mij op na het lezen van je verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:12

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-22 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 10:41

@mvdbijl
Mijn vader zei; 'Gewoon de volgende keef als je heen gaat melden dat je een andere zorgverzekering hebt. Dus toen ik daar 8 Mei kwam, heb ik gemeld dat ik een andere verzekering had afgesloten..

@Maessie/Partyflappel
Ik had 8 Mei controle. Daarbij hadden ze een reiniging gedaan en rontgen gemaakt.
29 Mei heb ik 2 gaatjes laten vullen & 26 Juni de andere 2 gaatjes (met verdoving). Dat way in Juni is gebeurd, heefy Ditzo dus al betaald :).
Tot mijn verjaardag was ik sowieso mee verzekerd met mijn ouders & die hadden, voor zover ik weey, ook een aanvullende tandartsverzekering aangezien wij nooit facturen kregen (en mijn ouders ook niet).
Toen ik bij Ditzo mijn verzekering aanvroeg, heb ik direct gevraagd of het automatisch overgezet word van Avero naar Ditzo, en dat was zo, volgens hun. Dus ik ga er van uit dat dat vanaf 1 Juni is gebeurd. Heb niet zelf Avero gebeld om het op te zeggen, omdat Ditzo zei dat dat geregeld zou worden.

Maar ik zou deze week even met mijn vader naar hun verzekering kijken, of het écht aanvullend verzekerd is, voordat ik een mail er uit stuur.

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:47

Ik heb ook een tijdje bij een zorgverzekeraar gewerkt, en wij hebben deze casus dus ook gehad.

Je bent volledig voor tandheelkunde verzekerd TOT je 18e verjaardag, dus tot 10 mei in dit geval. Echter gaat je nieuwe pakket pas op 1 juni in, dus daartussen ben je inderdaad niet verzekerd voor tandheelkundekosten. Wel was het zo dat als je je verzekering bij dezelfde maatschappij liet lopen en daar ook een aanvullend pakket aan had gevraagd, dat we dan uit coulance de kosten daartussen ook vergoedden, maar omdat jij bent overgestapt van verzekeraar ben ik bang dat je pech hebt.

Ik werkte overigens niet voor ditzo of avero, maar aangezien basispakket door overheid wordt bepaald en niet verschillend is tussen verzekeringen geldt dit ook voor jou.

Edit: tot je 18e valt tandheelkunde in het basispakket, dus jouw ouders hadden daar geen aanvullend pakketvoor jou voor nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:41

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-22 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 15:02

Alleen de tandheelkundige vergoeding uit die aanvullende pakketten is alleen voor 18+ omdat bij onder de 18 de tandheelkunde uit de basisverzekering komt. Dus de kinderen genieten inderdaad mee van de aanvullende pakketten, maar alleen op het gebied van bijvoorbeeld fysiotherapie (en orthodontie valt als enige tandheelkunde ook onder aanvullend).

De kinderen zijn dus pas aanvullend verzekerd voor tandheelkunde als ze voor het betreffende pakket betalen, dus de maand erna. Daarom zei ik ook, als dat pakket inderdaad voortgezet wordt en er gaat voor betaald worden, dan vergoed de zorgverzekeraar uit coulance vaak die tussenperiode. Alleen omdat ze is overgestapt is er waarschijnlijk ook geen coulance.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 15:53

Hmm okee. Ik begrijp hem denk ik wel.

Ik ga er iniedergeval een mail heen doen, voor de factuur van 8-05 die nog betaald moet worden en nogmaals vragen wie er voor de kosten van 29-05 op moet draaien :')

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 16:05

Ik zou dan ook gelijk vragen of je bij de verzekering van je ouders tm de 10e verzekerd was of tot 1juni. Denk dat dat je meest duidelijke antwoord is ;)

Gedoe altijd met het verzekeren, mochten ze van mij best wat minder ingewikkeld maken!

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:25

maessie schreef:
Ik zou dan ook gelijk vragen of je bij de verzekering van je ouders tm de 10e verzekerd was of tot 1juni. Denk dat dat je meest duidelijke antwoord is ;)

Gedoe altijd met het verzekeren, mochten ze van mij best wat minder ingewikkeld maken!

De verzekering zelf liep sowieso tot 1 juni bij haar ouders door. Alleen de dekking voor tandheelkunde uit het basispakket dus slechts tot ze 18 werd. In het aanvullende pakket wat ze onder haar ouders had zat voor haar geen tandheelkunde omdat dat dus uit de basisverzekering komt voor onder de 18, tandheelkunde kan je pas aanvullend verzekeren boven de 18 en dat is vanaf het moment waarop je ervoor gaat betalen, wat ze nu bij haar nieuwe verzekering heeft. Daartussen zit helaas een gat waar bijna niemand van op de hoogte is.

Maar inderdaad gewoon bij je oude verzekering proberen of ze nog iets van coulance willen verlenen, niet geschoten is altijd mis! Maar "officieel" moet je zelf voor deze kosten opdraaien.

(Please don't shoot the messenger, maar ik heb hier in mijn 'opleiding' voor mijn certificaat WFT zorgverzekering en het inwerken gewoon over geleerd en dit is helaas hoe het werkt.)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:56

Aah helemaal duidelijk musiceline!

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 22:06

MusicELINE schreef:
maessie schreef:

De verzekering zelf liep sowieso tot 1 juni bij haar ouders door. Alleen de dekking voor tandheelkunde uit het basispakket dus slechts tot ze 18 werd. In het aanvullende pakket wat ze onder haar ouders had zat voor haar geen tandheelkunde omdat dat dus uit de basisverzekering komt voor onder de 18, tandheelkunde kan je pas aanvullend verzekeren boven de 18 en dat is vanaf het moment waarop je ervoor gaat betalen, wat ze nu bij haar nieuwe verzekering heeft. Daartussen zit helaas een gat waar bijna niemand van op de hoogte is.

Maar inderdaad gewoon bij je oude verzekering proberen of ze nog iets van coulance willen verlenen, niet geschoten is altijd mis! Maar "officieel" moet je zelf voor deze kosten opdraaien.

(Please don't shoot the messenger, maar ik heb hier in mijn 'opleiding' voor mijn certificaat WFT zorgverzekering en het inwerken gewoon over geleerd en dit is helaas hoe het werkt.)

Dankjewel! Zo word het wat duidelijker :).
Maar die kosten van 8-05 moeten ze dus wel betalen? Want dan ga ik daar even op hameren bij de verzekering :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:11

Misschien kun je even aan je tandarts vragen of ze alle declaraties na 1-6 kunnen zetten?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:29

RoyceMack schreef:
Misschien kun je even aan je tandarts vragen of ze alle declaraties na 1-6 kunnen zetten?

Daar gaat de verzekering nu niet meer intrappen

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:34

Als mijn declaratie wordt afgewezen door een zorgverzekeraar moet ik het consult soms ook op een andere dag declareren als dat ik de client gezien heb. Anders krijg je overlap met andere afspraken. Dus zo vreemd is dat niet echt

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:07

De kosten van 8 mei moeten ze wel betalen want toen was je nog geen 18! Dus daar heb je zeker recht op.

En op een andere datum declareren is fraude.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 14:22

Als de zorgverzekeraar het zelf aangeeft dit te doen dan lijkt het me meer dan in orde. Bovendien is de client altijd op de hoogte en moet uiteraard wel toestemming geven.

Je kunt in je declaraties geen consulten meer verwijderen omdat er een declaratiegeschiedenis aan hangt (het is bekend bij de zorgverzekeraar). Als het consult af wordt gekeurd, moet je dus een nieuw consult aanmaken met de juiste code, een andere tijd (sommige codes mag je niet voor de andere declareren in de tijd en sommige codes mag je niet tegelijk op 1 dag declareren terwijl ze beide activiteiten bijvoorbeeld wel op die dag hebt gedaan).. Dus op een andere dag declareren moet soms echt in de praktijk. Dit is ook bekend bij de zorgverzekeraars. Als je dus een nieuw consult moet aanmaken omdat het andere afgekeurd is, kan het zijn dat je niet voldoende ruimte meer hebt op die dag in je agenda (omdat je andere afspraken had) dan krijg je overlap en dat mag niet. Dus moet je op een andere dag declareren. Dat maakt voor de zorgverzekeraar niets uit. Alleen de client kan bijvoorbeeld bijhouden wanneer je hoelang bent geweest of elkaar hebt gezien.. Dus dan klopt het niet meer als je de client niet even op de hoogte stelt.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 16:01

Even een update van mijn kant! :).

Mijn vader gaf aan dat ik beter naar een ander bedrijf kan bellen. Daar zijn mijn ouders ook bij verzekerd. Dat is een beetje een tussenpersoon zegmaar.
Dus die gebeld & uitgelegd. Zij gaat het nu voor mij uitzoeken :). Dus ik hoor morgen/woensdag meer!