Auto versus steenmarter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Re: Auto versus steenmarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:28

Een netje met hondenhaar werkt prima. Om aan hondenharen te komen kun je natuurlijk ook even langs een trimsalon.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 14:09

Resistance schreef:
Hier in Zweden komt dat ook regelmatig voor, en de oplossing ga je niet geloven, maar het werkt echt.

Ze zetten een paar nachten achter elkaar keiharde metalmuziek op in de auto, daarna wordt de marter daar niet meer teruggezien. :+ Wij hebben op die manier ooit een das die onder ons huis zat weggejaagd, geluidsinstallatie op de vloer waar hij onder zat, en volume op 100. :+ Uiteraard zijn we zelf ergens anders gaan slapen.

Nee, het is écht geen grap.

Weet alleen niet of dit haalbaar is in Nederland ivm overlast...

Heej... wat dat betreft zit ik goed met mijn buren, die kortgeleden 2 weekenden achter elkaar feest hadden... *\o/*
Helaas vonden mijn overburen het inderdaad geen strak plan, volume op 100%. :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 14:10

fjordnina schreef:
Een netje met hondenhaar werkt prima. Om aan hondenharen te komen kun je natuurlijk ook even langs een trimsalon.

Haha, ik bedenk me ineens dat ik vrienden heb met een friese stabij en zaterdag vieren ze hun verjaardag.

Top! :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:12

Ik heb dit een aantal jaren geleden gehad, de brandstoftoevoer naar de motor was doorgevreten.
Daarna een pieper er in gezet en nooit meer last gehad. WC blokje had ik nog nooit van gehoord maar dat zou echt een top oplossing zijn.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:42

Onze garage beveelt WC blokjes aan, wij hebben er onder elke motorkap 2 hangen en het werkt perfect. De steenmarters knagen de kabels door vanwege de vislucht en de lucht van de WC blokjes (citroen) hebben ze een hekel aan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:02

Resistance schreef:
Hier in Zweden komt dat ook regelmatig voor, en de oplossing ga je niet geloven, maar het werkt echt.

Ze zetten een paar nachten achter elkaar keiharde metalmuziek op in de auto, daarna wordt de marter daar niet meer teruggezien. :+ Wij hebben op die manier ooit een das die onder ons huis zat weggejaagd, geluidsinstallatie op de vloer waar hij onder zat, en volume op 100. :+ Uiteraard zijn we zelf ergens anders gaan slapen.

Nee, het is écht geen grap.

Weet alleen niet of dit haalbaar is in Nederland ivm overlast...

*\o/* die is leuk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:08

Het is echt zo. :') Men gelooft het nooit maar het is hier de gewoonste zaak van de wereld. :')

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:10

Mijn auto heeft ook te maken gehad met een verliefde steenmarter. Mijn auto was een paleisje :')

Half uur nadat ik thuis was had beest zich alweer onder de auto gevestigd. Auto grondig gewassen, onder motorkap speciale spray gespoten. Blijkbaar was de liefde te sterk. Toen een kastje met hoge piep laten plaatsen onder de motorkap. Liefde is bekoeld. Auto is weer veilig.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:31

Wc blokjes heb ik nog nooit van gehoord. Voor enkele jaren terug aan de stal een steenmarter gehad. Kabels van een vrachtwagen van een kennis die daar tijdelijk stond door geknabbeld.. Wij kregen als tip van de garage om een "mat" van gaas te maken die tussen de wielen moest komen te liggen of oude lappen doordrenkt met terpatine onder de vrachtwagen te leggen en enkele gewoon tussen het motorblok te leggen.. milieu technisch niet verantwoord maar het hielp wel..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 10:37

Resistance schreef:
Het is echt zo. :') Men gelooft het nooit maar het is hier de gewoonste zaak van de wereld. :')

Ik geloof het direct! :j :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 10:38

Origineel schreef:
Onze garage beveelt WC blokjes aan, wij hebben er onder elke motorkap 2 hangen en het werkt perfect. De steenmarters knagen de kabels door vanwege de vislucht en de lucht van de WC blokjes (citroen) hebben ze een hekel aan.

Moet het nog een speciaal merk zijn? Glorix?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 10:41

flitzz schreef:
Wc blokjes heb ik nog nooit van gehoord. Voor enkele jaren terug aan de stal een steenmarter gehad. Kabels van een vrachtwagen van een kennis die daar tijdelijk stond door geknabbeld.. Wij kregen als tip van de garage om een "mat" van gaas te maken die tussen de wielen moest komen te liggen of oude lappen doordrenkt met terpatine onder de vrachtwagen te leggen en enkele gewoon tussen het motorblok te leggen.. milieu technisch niet verantwoord maar het hielp wel..

Terpentine zal vast helpen ja, dat stinkt als de.... nou ja, terpentine he.

Wat stank betreft, ik heb heel misschien nog ergens in de schuur kattenkorrels liggen (de stank jaagt katten uit de tuin), stinkt naar verrotte knoflook, en houdt niet alleen katten uit de tuin, maar ook mensen.
Maar ja, als de luchtinlaat dat in de auto blaast jaagt het mij misschien ook uit de auto... :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:53

Zoolgangster schreef:
Origineel schreef:

Moet het nog een speciaal merk zijn? Glorix?

Gewoon blokjes met citroen geur. Vervang ze eens na een paar maanden (de oude in de wc en nieuwe in de auto, ze werken nog wel dan maar de hevige geur is eraf)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:53

Merk maakt niet uit, hier hangen ze al een tijdje en nog niet hoeven vervangen.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 21:09

KimD schreef:
Inderdaad Gaas onder de auto schuiven, of zo'n ding wat geluid produceert onder de kap laten monteren. Kost €35,- euro.

Mijn collega heeft in haar auto ook matters gehad en heeft zo'n hoge toon ding laten plaatsen. ze heeft er geen last meer van maar de buren hebben toen we weer geklaagd of ze haar auto ergens achteraf wil zetten want sommige werden gek van dat geluid.

zijzelf hoort de toon niet, Ik kon het we horen dus kan me zo voorstellen dat het vervelend is als je er vlakbij woont ;)

Ik ben trimster en heb wel eens de vraag gehad of ik het haar van hun hond wilde bewaren want dat deden ze dan onder de motorkap, zou matters afschrikken? Ik heb daar mijn twijfels over want hier lopen 3 honden in de tuin en Meneer Matter loopt er snachts ook gewoon rond :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 21:13

Hier staat (denk ik) ook een auto met zo'n kastje, en ik kan je vertellen dat is een heel naar geluid..

Welk blokje je in de auto hangt maakt niet zoveel uit, mijn moeder heeft gewoon zo'n ouderwets ding erin hangen

Afbeelding