Keuze maken, studie en of paard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:22

Riel schreef:
Persoonlijk vind ik het best raar van je lesgever om dit van je te verlangen. Heeft ze klanten te veel? Zeker als iemand werk + studie combineert is het gewoon geen doen om in je vrije tijd nog extra wedstrijdstress te voelen.

Precies! Daarbij mag de instructrice in haar handjes knijpen: een gediplomeerd HBO-er heeft gemiddeld meer kans het lesgeld langere tijd op te kunnen brengen. :D

Mogelijk wil deze instructrice goede sier maken met goed presterende wedstrijdruiters...

Maar je studie is véél meer waard, TS! Zet hem op! *\o/*

Morris

Re: Keuze maken, studie en of paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 18:30

Zoolgangster, daar heb je een punt hoor. Lesgeefster, wil wel graag een sier maken, klopt.
Dat is sowieso nooit mijn ambitie geweest, van kijk mij eens gaan, en voor minder dan eerste plek doe ik het niet.
Nee hoor, plezier is het belangrijkste.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:18

Ik zit in de zelfde situatie. Ik hoop in januari "mijn meesterstuk" in te kunnen leveren en heb naast mijn baan gewoon rete weinig tijd.
Ik ben inmiddels gestopt met lessen op mijn eigen paard (jonkie in opleiding), mijn instructrice is ook fanatiek en gedreven en ik merkte dat ik er door de week op "moest" omdat ik niet zonder te trainen (en dus vooruitgang) op les wou komen.

Het brak me op. Mijn hele zin in paardrijden verdween er door.
Keuze gemaakt om te stoppen met lessen en daarnaast minder te gaan werken (zodat ik toch nog iets van vrije tijd heb :D )

Als ik zin hen klim ik op een van mn eigen paarden, lekker ontspannen hobbelen.
Als ik zin heb in les bel ik mijn instructrice en stap ik op haar PSG afgerichte paard en leer ik daar ook nog het een en ander.

Voor mij op dit moment de beste keuze en dat geeft me toch een rust ;)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 23:00

Morris, als je echt wedstrijden wil rijden en het een goede lesgeefster vindt, dan kan je altijd melden dat je het laatste jaar van je studie wedstrijdgericht wilt lessen om daarna te knallen op wedstrijden.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 23:58

Ik ben ook gestopt met het rijden van wedstrijden.

Heeft deels te maken gehad met de overgang van studie naar fulltime baan. Ineens werden andere dingen ook belangrijk. Bestaat de toekomst niet meer alleen uit "paard". Ik wilde gewoon weer genieten van het paardrijden. Ontspanning na werktijd. Geen "moeten" en in het weekend weer op pad. Ik ben erg perfectionistisch en in verband met de wedstrijden legde ik mijzelf altijd een enorme druk op. Ik wilde dat gewoon niet meer. Was er opeens helemaal klaar mee.

Dit betekent overigens niet dat ik niet meer serieus train. Ik les nog steeds regelmatig en ook intensief. Beleef heel veel plezier aan het verbeteren van mijzelf en mijn paard. Maar wel thuis. Heb niet meer de behoefte om mij te meten met anderen.

Ik vind het jammer dat jouw instructrice aangeeft geen les te willen geven als je stopt met het rijden van wedstrijden. Voor mij staat "fanatiek" en "jezelf verbeteren" los van of je wel of niet start.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 18:58

Ik heb een goed gesprek gehad met lesgeefster, verwachtingen over en weer besproken.
Ik blijf lessen, dit zal 1 keer in de drie weken zijn, of hoe het uitkomt. Gewoon basis werk en niveau onderhouden, dat vind ik zelf prima en sta er achter.
Ze begreep goed, dat mijn studie nu voor gaat en het paardrijden op een tweede plek komt.
Voelde goed om het zo te bespreken, en geen druk wedstrijden of elke week lessen.

En les ging super vanochtend, fijn gewerkt aan de basis, niks spannends.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:04

Kijk dat is een nog mooiere uitkomst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:40

Super oplossing toch :D

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:09

Wilde net gaan typen maak studie eerst af en ga dan het paardrijden weer oppakken, maar ik zie dat je het al besproken hebt. Mooie oplossing zo!