BH's - zo snel stuk, zo vermoeiend!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:45

Bekend probleem, zelfs bij de duurdere merken ( en dan is het echt 100% de goede maat omdat ze gemeten hebben) kost me nogal wat als elke keer die beugels er door heen komen of de beugels breken.. ik probeer altijd er een stokje stof overheen te zetten om het nog een beetje te verlengen. Maar ik ga nu alleen nog maar voor goedkope bh's

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:50

Wellicht een ander/beter merk zoeken?
De webshop/ winkel farfallina heb ik erg positieve ervaringen mee en die hebben ook een goedkoper assortiment (zoals Cleo). Hunkemoller en Livera loop ik niet eens meer binnen :=

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:06

verootjoo schreef:
Koper schreef:
Sinds wanneer kun je passen bij de Hema???

De grotere Hema's hebben pashokjes :j

Zwolle centrum heeft 1 pashokje op de bh afdeling verstopt in een hoekje :=

Levitate

Re: BH's - zo snel stuk, zo vermoeiend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:19

Meten klopt nog niet altijd he! Als je jezelf meet: als je het meetlint strak om je borstkas (uitgeademd) net onder je borsten meet voor je omvang, en daar komt bvb 74 cm uit, dan zeggen ze allemaal: neem een omvang 75! Terwijl 9/10 keer je veel meer steun hebt als je 70 omvang neemt. Echt een wereld ging voor me open, kleinere omvang en grotere cup en mijn bh's zitten fantastisch en geven veel meer steun :j

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:35

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:42

Hunkemoller gaat bij mij ook altijd snel kapot. Een keer 3 halen 1 betalen....ja hoor; binnen een maand alle drie kapot!
Die van de H&M gaan langer mee.
Maar ik heb nu ook 1 van de Hunkemoller die nog heel is...ik was ze nooit meer op 40graden, altijd op 30graden in waszak of met de hand, dan gaan ze veel langer mee :j

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:51

Ik weet niet anders als dat je beha te klein is als je beugels knappen. Heb je zeker weten de goede maat van een duurdere BH dan kun je bijvoorbeeld bij Livera terug gaan. Het mag in principe niet heeft men bij Livera verteld dus misschien is er nog iets te regelen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:15

Ik heb ook een grote maat en heb altijd bh's van de hunkermöler. Vroeger kwam bij mij ook wel eens de beugel uit de bh zetten, sinds ik ze niet meer in de droger doe heb ik daar geen last meer van.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 14:01

Bedankt voor de tips!
Vroegah kocht ik wel bij de hema maar dat paste toen niet meer dus ik dacht eigenlijk dat de Hunkemoller de betere kwaliteit was :+ Maar niet dus.
Wat ik trouwens over de Hema bedoelde is dat ik het model wat ik draag niet in mijn maat is :+ Ik draag namelijk het liefst van die wat lage modellen, geen full cup dus. De meeste kleding die ik draag komt zo'n BH onderuit namelijk, dat vind ik niet zo mooi.

Ik heb geen droger en vergeet ze heeeel vaak te wassen :+ Dus daar zal het niet aan liggen. De Livera zit hier volgens mij niet maar kan er misschien een keer voor naar Rotterdam of Den Haag.

Sportbh zou ook nog een optie zijn, dan wel eentje die echt goed steunt, maar mijn ervaring is dat dat na een paar uur niet lekker meer zit :+

Heb in elk geval wel wat ideeën om verder mee te kunnen, dank :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 14:28

Er bestaat lijm voor stof, om je bh nog enigsinds te redden stukje stof erop plakken.

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:41

Was nooooit van de dure BH's, maar sinds een aantal jaar koop ik altijd Marlies Dekkers in de sale.
Vind ze fijn zitten en gaan lang mee.
Dan betaal je rond de € 35,- á € 40,-... ze hebben nu ook sale :D
Bij de hunkemoller betaalde ik ook rond de € 35 euro voor een bh die zo kapot was en snel 'lam' werd qua elastiek.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:51

Lau schreef:
Heb je niet gewoon de verkeerde omvang maat? Toen ik 85 kocht had ik hetzelfde probleem. Nu koop ik 90 en heb geen last meer van dit probleem.

Of te kleine cupmaat. Ik had het probleem omdat ik te kleine cups droeg. Nu met de nieuwe, grotere cupmaat en dezelfde omvang heb ik geen last meer. Dit is mij overigens aangeraden door een medewerkster in een gerenommeerde BH-zaak. Daarvoor kocht ik mijn BH's ook in de gewone BH-winkels in de stad (je kent het wel: Livera en Bunkervuller). Heb nu twee duurdere (20 tot 30 euro duurder dan normaal) en ze zitten als gegoten! :j

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:54

Als ik van twee bh's allebei één beugel kapot had, maakte ik er gewoon weer twee hele bh's van. Maar die van mijn gaan eigenlijk nooit kapot...

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:58

Bij de Primark gaan veel (leuke) modellen wel tot F, mochten deze toch niet meer te redden zijn.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:15

Gewoon een knappe bh kopen, Hunkemoller en livera zijn gewoon kwalitatief ondermaats, zeker voor jouw cupmaat. Niet alleen vanwege het kapot gaan, maar ook vooral vanwege de ondersteuning die ze bieden en die je nu niet hebt. Investeer in een paar mooie (en iets duurdere bh's), ja er hangt een prijskaartje aan, maar bij de HM ben je ook zo 30 euro kwijt voor een vod die na een half jaartje op half 7 hangt. Die Prima Donna's, Freya, Marie JO etc. zijn zoveel beter! Daar doe je jaaaaaaaaaaren mee, elke 2 jaar een erbij kopen en regelmatig wisselen, op de langere termijn ben je sowieso goedkoper uit. Vriendin van me had laatst haar prima donna stuk, die heeft ze nog bij mij gekocht in de lingeriezaak, dat is ondertussen zo'n 17!!! jaar! geleden.... En die was verder qua steun gewoon nog goed. Dat hoef je van een hema/HM niet te verwachten

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:16

Heb je hier al eens gekeken? Misschien dat er iets voor je tussen zit iig qua maat?
https://www.dutchdesignersoutlet.com/shop. Gaan ook weleens kapot uiteraard maar wel redelijke prijzen, vind ik tenminste.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:18

Ik draag eigenlijk nooit meer bh's alleen op mijn werk, maar dat moet ook echt wel. Dus die ene die ik dan koop is dan wel duur maar wel echt kwaliteit.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:28

hyppolyte schreef:
Gewoon een knappe bh kopen, Hunkemoller en livera zijn gewoon kwalitatief ondermaats, zeker voor jouw cupmaat. Niet alleen vanwege het kapot gaan, maar ook vooral vanwege de ondersteuning die ze bieden en die je nu niet hebt. Investeer in een paar mooie (en iets duurdere bh's), ja er hangt een prijskaartje aan, maar bij de HM ben je ook zo 30 euro kwijt voor een vod die na een half jaartje op half 7 hangt. Die Prima Donna's, Freya, Marie JO etc. zijn zoveel beter! Daar doe je jaaaaaaaaaaren mee, elke 2 jaar een erbij kopen en regelmatig wisselen, op de langere termijn ben je sowieso goedkoper uit. Vriendin van me had laatst haar prima donna stuk, die heeft ze nog bij mij gekocht in de lingeriezaak, dat is ondertussen zo'n 17!!! jaar! geleden.... En die was verder qua steun gewoon nog goed. Dat hoef je van een hema/HM niet te verwachten

Hoe dan?! Mijn prima donna's waren binnen een jaar kapot... en voor die bh's heeft mevrouw van de winkel mij opgemeten

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:31

Ben je daarmee teruggegaan naar de winkel? Want dat gebeurt echt haast nooit met die dingen :n. Ik heb ook nog een marie jo liggen uit die tijd (is dezelfde fabrikant). Ze zijn ook best wel van de service verlenen, of tenminste dat waren ze altijd :j. Als het recent kapot is gegaan zou ik er gewoon mee terug gaan naar de winkel :j.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:32

Nee winkel zit niet bepaald om de hoek helaas

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:33

Even mailen dan, of misschien zelfs rechtstreeks naar PD mailen. Niet geschoten is altijd mis. Wat is er stuk aan die bh?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:35

Bij 1 is de beugel gebroken en de andere 2 beugel die erdoor prikt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:27

hyppolyte schreef:

Hier nu ook al ruim een jaar Prima Donna. :j Mooie brede bandjes, goede ondersteuning, fijne pasvorm en de beugels prikken niet in je armen/oksels. _/-\o_

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 18:20

Ik draag zeker al 20 jaar beugelbh's en ik heb dit werkelijk nog nooit gehad, met geen enkel merk. Nu draag ik die van de Hema maar heb al best veel verschillende gehad. Nog nooit een beugel eruit gehad. Misschien komt het door het vele wassen? Ik was ze niet zoveel.