Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hoe groot is je praktijk? Mijn tandarts zou even bellen als ik een poos m'n rekening niet betaald heb. Een mailtje, misschien.
Uiteindelijk originele factuur gekregen, deze betaald en geen cent meer. iirrssjjee schreef:Op dat bandje noemden ze mijn geboortedatum, postcode (oude adres dus) en huisnummer. Ik moeat zeggen of ik die persoon was, of ik die persoon was maar op een ander adres, of dat ik die persoon niet was. Daarna werd opgenoemd dat ik een bedrag open had staan voor zorg. (Ik dacht dat ik volledig verzekerd was voor tandarts, dus dacht dat ik nooit een rekening zou krijgen).
Zoals ik al zei, schrok ik me te pletter dus heb ik geld overgemaakt. Ik kon namelijk de betalingsgegevens via sms krijgen, dit heb ik gedaan. Het klopte iig dat dit de gegevens van het incassobureau waren. Daarna heb ik dus meteen betaald. Bang voor verdere stappen of een nog hogere rekening.
En ja uiteraard zijn er ook veel malafide incassobureaus....Maar er zijn ook goede bij.
iirrssjjee schreef:Is het raar dat ik verwacht dat post die er tussendoor glipt retourgestuurd word door de nieuwe bewoner? Dat lijkt mij niet meer dsn normaal? Dat die het op zn minst retourstuurt.
Tiggs schreef:Je kunt bij de gemeente aangeven dat derden, zoals tandarts, kerken etc, jouw gba (brp) niet mogen inzien.
Lithya schreef:Tiggs schreef:Je kunt bij de gemeente aangeven dat derden, zoals tandarts, kerken etc, jouw gba (brp) niet mogen inzien.
Dat is ook niet te zien wanneer je het certificaat hebt. Alleen het huidige adres, geboorte datum, plaats, naam en bsn nummer. De gegevens die je ook als controlemiddel kunt gebruiken om te kijken of de persoon die voor je staat echt is wie hij of zij zegt te zijn. Eventueel via een ander certificaat welke verzekeringen actief zijn. Je hoeft echt niet bang te zijn dat alles te checken is.
Tiggs schreef:Huh? Maar dat zeg ik toch? Als je m op geheimhouding zet dan zien ze ook dat niet.
iirrssjjee schreef:Is het raar dat ik verwacht dat post die er tussendoor glipt retourgestuurd word door de nieuwe bewoner? Dat lijkt mij niet meer dsn normaal? Dat die het op zn minst retourstuurt.
meggiemeg schreef:iirrssjjee schreef:Is het raar dat ik verwacht dat post die er tussendoor glipt retourgestuurd word door de nieuwe bewoner? Dat lijkt mij niet meer dsn normaal? Dat die het op zn minst retourstuurt.
Ja en nee. In principe is het je eigen verantwoording dat je alles regelt.
Wij wonen nu bijna 5 jaar in dit huis, krijg nog wekelijks post van de vorige bewoners. In het begin was ik zo gek dat ik de post bij hun dochter bracht in de plaatselijke supermarkt, na een half jaar begon zij dat vervelend te vinden en moest ik het maar bij haar ouders brengen die inmiddels meer dan 30 km enkele reis verderop woonden. Heb zeker de eerste 2 jaar de instanties benaderd telefonisch of mail om aan te geven dat als ze post blijven sturen het regelrecht de kliko in gaat, nadat ik het eerst retour afzender had verzonden met de mededeling dat ze verhuisd zijn. Kwamen zelfs bankpasjes en de bijbehorende pincode, telefoons, jaaropgaven enzovoorts. Nu gaat alles regelrecht de oudpapierkliko in, blijkbaar willen ze niet de post ontvangen en hechten ze er geen waarde aan ofzo.
purny schreef:Als ik in de toekomst ga verhuizen verwacht ik dat de oude bewoner zijn zaakjes op orde heeft en stuur ik alle post retour afzender. Na een maand stuur ik het retour vuilnisbak. Het is niet mijn probleem dat er nog post van de vorige bewoner komt.
purny schreef:Als ik in de toekomst ga verhuizen verwacht ik dat de oude bewoner zijn zaakjes op orde heeft en stuur ik alle post retour afzender. Na een maand stuur ik het retour vuilnisbak. Het is niet mijn probleem dat er nog post van de vorige bewoner komt.
) zou je ook niet willen dat het linea recta in de prullenbak verdwijnt. Lithya schreef:Tiggs schreef:Huh? Maar dat zeg ik toch? Als je m op geheimhouding zet dan zien ze ook dat niet.
Klopt, maar dan moet men ook niet zeuren wanneer een nota op het oude adres komt. Mits er geen adreswijziging is doorgegeven. Kan je vertellen dat heel veel mensen hier enorm slordig mee om gaan. Dat zou veel ellende geven.