Buurtkinderen slopen onze fietszadels...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:13

Printerinkt blijft volgens mij vloeibaar, dat is er voor gemaakt om pas te drogen bij hoge temperaturen.. kun je ook nog voor blauw of magenta kiezen, valt nog beter op. En dat gaat echt niet van je handen af, dat moet slijten }:)

Wel vervelend zeg! Nu is het nog je zadel, straks steken ze je fietsband lek.. Ik hoop dat je er achter komt wie de daders zijn!

Stippie

Re: Buurtkinderen slopen onze fietszadels...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:16

Tjemig wat vervelend.
Ik zou zelf denk ik hoefteer in het schuim van het kapotte fietszadel gieten. Die geur gaat niet zomaar van de vingers af.
En ik zou toch eens bij de wijkagent informeren, misschien dat die wel een oogje mee in het zeil kan houden en wie weet kent hij die kinderen of de familie er van wel.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:24

WendyLotte schreef:
Camera kopen en ophangen. Bordje erbij.....

Dat mag niet zomaar. En voor een fietszadel?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:35

Als je weet naar welke moskee je buurtgenoten gaan, kan je proberen of een gesprekje met de imam helpt. Hangt van de moskee af, maar er zijn er zeker die dit gedrag net zo min acceptabel vinden. Imam is meer respect voor dan politie of ouders en hij spreekt de taal in elk geval.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:46

Zijn jullie de enigen waar dit bij gebeurd? Ik zou er toch melding van maken, als er meerdere buurtgenoten zijn die hier ook last van hebben die wél weten wie er actief is (en dat ook ergens gemeld hebben), dan weet de woningbouwvereniging of wijkagent misschien al ongeveer wie het is,

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:39

Elke wijk in Den Haag heeft een wijkbureau. die even benaderen.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:22

Nabster schreef:
WendyLotte schreef:
Camera kopen en ophangen. Bordje erbij.....

Dat mag wel, als je maar een waarschuwing erbij zet.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:34

Ik lees mee. Hier waren de scooter zadels de dupe. En niet 1x. En woon in een dorp, in een hofje...

Wel een vermoeden welke kinderen het zijn.
Maarja bewijs het maar..
En de meeste kinderen spelen hier nog onder ouderlijk toezicht, dus als die er toen niks van hebben gezegd dan gaan ze er nu ook niks mee doen.

Gelukkig is het de laatste tijd rustig.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 01:52

Stap naar je wijkagent! Typ wijkagent + je woonplaats en je krijgt handige kaartje met welke agent bij welke wijk hoort.

Laat je trouwens niet gek houden dat de kinderen geen Nederlands spreken dus de ouders dat ook wel niet zullen doen. Mijn dochter (tweetalig) wist al héél jong (2 of 3 jaar) dat als ze in de problemen zat ze gewoon kon doen alsof ze geen Nederlands sprak :Y) elke invaljuf, dokter en buurvrouw trapte er in.

Kindlief verstaat echter prima Nederlands, en als iemand komt bij mij ik kan ook echt begrijpen wat bedoelt wordt :Y) en mijn man is gewoon Nederlands. Kinderen zijn slim }:)

Probeer het gesprek met buren aan te gaan. Gewoon vragen of zij ook overlast hebben en iets gezien hebben, zonder beschuldigen. Merk je vanzelf of zij spreken Nederlands spreken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 09:11

WendyLotte schreef:
Nabster schreef:

Ligt aan het gebied waarop de camera gericht is ;)
Je moet inderdaad voldoen aan de w
Als de fiets op straat staat (openbare ruimte) zit je ook met de wet bescherming persoonsgegevens. En daarbij kun je denken: heiligt het doel (fiets beschermen / vandalisten op beeld) het middel (cameratoezicht)?

Dus dat is even goed uitzoeken ;)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:43

maak het ze wat lastiger door er een plastic zak of zadelhoesje stevig om te doen. Of hang een dummy camera op in het zicht en hang er een briefje bij in het marokkaans: ' ik kan je zien'

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 01:42

WendyLotte schreef:
Nabster schreef:

Fietsen staan voor de flat, dus niet op terrein van TS. Dat houdt in dat ze er ook geen camera mag plaatsen. Dat zal in dat geval aan de verhuurder zijn of aan de gemeente als het om openbare weg gaat.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 07:02

1) verhuizen
2) Derfen op zadel smeren

succes!

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 08:54

Moet de afkomst echt vermeld worden? Ik vind dit een beetje aanstootgevend.

Overigens is een nette brief naar alle flatbewoners sturen het minste wat je kan doen. Bij een volgend vergrijp de wijkagent inschakelen want het gaat hier om vernieling van je eigendom.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:08

Lillith24 schreef:

Overigens is een nette brief naar alle flatbewoners sturen het minste wat je kan doen. Bij een volgend vergrijp de wijkagent inschakelen want het gaat hier om vernieling van je eigendom.

De afkomst omkadert wel de situatie. Het gaat er niet om wat hun afkomst is, maar dat ze de Nederlandse taal niet spreken.

Ik zou ook de fietszadels insmeren met een vies goedje dat niet van de vingers af gaat. Is het niet mogelijk om de woningcorporatie aan te spreken? Het is niet enkel de fietszadels maar ook de dingen die ze op je balkon gooien etc. Blijf zeker foto's maken! Mss een camera op je balkon een idee?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:09

Lillith24 schreef:

Het helpt wel als TS kan neerzetten dat er een communicatieprobleem is omdat de betrokken personen de taal niet (pretenderen) te spreken.
Zou het in jouw ogen helpen wanneer ze dat alleen op een krampachtig eromheendraaiende manier zou doen?
"De vermoedelijke daders zijn niet-Nederlandssprekende kindjes uit een straat- en eercultuur."

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 10:59

Lillith24 schreef:

Tsja, waarom zou ik eromheen draaien als het zo is? Je verstaat elkaar niet. Ik ben juist heel nieuwsgierig, zou juist graag eens een goed gesprek voeren en mijn vragen durven stellen. Contact maken met mensen die je niet verstaat is gewoon erg lastig.

Daarnaast maakt het voor mij geen verschil of iemand Nederlands, turks, Marokkaans, Antiliaans, Frans of Duits is.

We willen zeker even een briefje in de bus gaan doen, en wanneer hier contact over wordt opgenomen is er in mijn ogen ook niets aan de hand. Wanneer dit genegeerd word, en ik geen reactie krijg dan wil ik wel andere stappen ondernemen. Dat is in mijn ogen gewoon asociaal gedrag. Dan heb ik het op een hele nette manier geprobeerd op te lossen en ligt het niet aan mij..

Nogmaals, in dit geval gaat het om mensen met turkse/Marokkaanse achtergrond. Maar ik had het hetzelfde gedaan als het mensen waren met Nederlandse afkomst, of wat voor afkomst dan ook.