Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
tengeltje11 schreef:horren voor de ramen,vliegenlinten voor de deuren en een huis vol vliegenkloppers.
werkt.
ik denk dat we er gemiddeld een stuk of 3 moeten doodslaan en dan is ons huis vlieg-vrij.
hier geen fan van vliegenspray,dat chemisch goedje adem je uiteindelijk ook zelf voor een stukje in,doe ik liever niet.
wij hadden altijd zo een gordijn en dan nog boel vliegen binnen...nu staat de deur permanent open en de fly buster en af een toe een verdwaalde vlieg binnen....
Ersina schreef:Vliegen houden niet van lavendel. Er zijn trouwens meer luchtjes waar ze niet van houden, maar lavendel is makkelijk in je huis te halen. Als ze eenmaal in huis zijn, zal je met chemische goedjes moeten werken, maar indien je geen invasie meer hebt, doet lavendel zijn werk.

Indestal schreef:Begrepen dat het een soort geranium is wat er wordt gebruikt.
Tja chemisch, omze wereld is chemisch, zelfs ons voedsel zoals de chemisch gemaakte vitamines, kleurstoffen, houdbaarheidsstoffen etc...onze leuke geurlampjes, rituals stokjes..etc.etc.etc..
Als je gek wordt van de vliegen in huis, die ook leuke ziekteverwekkers zijn, dan moet je wat.
en ook niemand heb die het voor me kan doen. En ze zijn brutaal ook om het gezicht zitten enz, heb ook al van die smerige kleefstrips hangen, zitten er wel wat op maar werkt ook niet echt. Heel mooi aan een natuurgebied wonen die vliegen en vliegen stront wat het mee brengt wat minder.
safina schreef:Ik heb deze. Als je daar een streep van op je raam spuit vallen de vliegen zes weken lang dood naar beneden. Werkt als een tierelier. http://www.vogelspullen.nl/spray-750ml
Die vliegenvallen met lokstof zijn een ramp. Die trekken alleen maar vliegen aan uur de gehele wijde omtrek. Als ik zo'n ding ophang vliegt de gehele gevleugelde bevolking uit de koeienstal van de buurman hierheen. Nooit meer dus.
wat heb je dat op een prachtige manier geschreven.Mossel schreef:Hier stikt het ook van de vliegen in huis, geen horren aangezien ik niet zo handig ben en geen gereedschap heben ook niemand heb die het voor me kan doen. En ze zijn brutaal ook om het gezicht zitten enz, heb ook al van die smerige kleefstrips hangen, zitten er wel wat op maar werkt ook niet echt. Heel mooi aan een natuurgebied wonen die vliegen en vliegen stront wat het mee brengt wat minder.
bridgetF schreef:Ik kom inmiddels wel tot inspiratie door de goede tips, iedereen bedankt voor de tips.
Gisteren de woonkamer en keuken ingespoten met vapona. Werkt goed, de vloer lag bezaaid met lijken. Helaas .... vliegen er al weer zo'n tien rond, die bang zijn te laat te zijn voor de begrafenis.