vliegen ik word er niet goed van

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:49

horren voor de ramen,vliegenlinten voor de deuren en een huis vol vliegenkloppers.
werkt.

ik denk dat we er gemiddeld een stuk of 3 moeten doodslaan en dan is ons huis vlieg-vrij.

hier geen fan van vliegenspray,dat chemisch goedje adem je uiteindelijk ook zelf voor een stukje in,doe ik liever niet.

LadyMadonna

Re: vliegen ik word er niet goed van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:52

Ik heb al tig van die "verschroei" lampen gehad, zonder resultaat

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:55

Wij laten het huis 2 keer per jaar spuiten en nauwelijks vliegen binnen. Alleen in het voorjaar wel eens grote blauwe vliegen.

Gelukkig heb je in Nederland niet zulke vervelende vliegen die alleen maar in je neus en ogen willen zitten.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:58

Vliegen houden niet van lavendel. Er zijn trouwens meer luchtjes waar ze niet van houden, maar lavendel is makkelijk in je huis te halen. Als ze eenmaal in huis zijn, zal je met chemische goedjes moeten werken, maar indien je geen invasie meer hebt, doet lavendel zijn werk.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 14:38

Hoewel ik niet zo van de chemische goedjes ben, maar even een bus vapona gehaald. De woonkamer en keuken in gespoten en inderdaad de vloer en vensterbank lagen bezaaid met lijken.

Nu toch maar eens kijken of ik iets kan kopen wat voorkomt dat ze hier niet meer naar binnen willen. Misschien dat ding van "fjordjes" maar aanschaffen. Want iedere keer spuiten met vapona lijkt me ook niet al te best voor mijn gezondheid.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:45

tengeltje11 schreef:
horren voor de ramen,vliegenlinten voor de deuren en een huis vol vliegenkloppers.
werkt.

ik denk dat we er gemiddeld een stuk of 3 moeten doodslaan en dan is ons huis vlieg-vrij.

hier geen fan van vliegenspray,dat chemisch goedje adem je uiteindelijk ook zelf voor een stukje in,doe ik liever niet.

Ik heb die spray ook liever niet maar als je huis vol vliegen zit dan zou ik even goed spuiten, boodschappen gaan doen en daarna alles open ( met horren ) en goed stofzuigen. Ik vind dat zo vies een huis vol vliegen.
Ik gebruik die spray heel soms als ik een mug op de slaapkamer heb. Spuiten, half uurtje alles dicht en daarna goed luchten en dan is er niks meer aan de hand. Het zal inderdaad best chemisch zijn maar het werkt als een trein.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:48

Wij zitten rondom paardeneigenaren en schapen...kortom een vliegenfarm :D wij hadden altijd zo een gordijn en dan nog boel vliegen binnen...nu staat de deur permanent open en de fly buster en af een toe een verdwaalde vlieg binnen....

De flybuster stinkt niet, kun je helemaal instellen hoevaak hij spuit..

Ik vind het ideaal.

Hiervoor van die grote dikke zware brommers en van die groen/blauwe schapen vliegen...ik denk dat ze de geur oppaken vlak voor de open deur en denken toch maar een deur verder te gaan.

Zelf ruiken we de spuiter niet en die staat in de zit hoek...

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:50

Ik ben toevallig vandaag bezig geweest mijn huis vliegerij te maken. Gister en vandaag horren met magneten opgehangen bij de deuren.
Iemand afviseerde mij laatst dat veerust erg goed helpt. Dus ik heb vanmorgen mijn cavia's veilig gesteld en met de bus veerust door huis geweest. Net terug en er liggen overal vlieglijkjes :Y) }>

Niks meer op de muur, plafond enz. Dus tot nu toe werkt het uitstekend!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:52

Alle fysieke stoffen zijn chemisch.

Het punt is, dat je geen gif nodig hebt, er zijn genoeg onschadelijk chemische stoffen zoals een vlierbessenstruik, munt, lavendel, tea tree en de lijst is langer.

Er zijn goede trucs zoals de vliegenvanger (rond ding waar je stroopwater in doet). En de uitgebreide vorm met zwarte (= warme) skippybal plus net.

En de blauwe lamp, dus.

Vapona en andere troep is voor niemand gezond, maar insecten hebben de neiging snel resistent te worden.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:15

Ersina schreef:
Vliegen houden niet van lavendel. Er zijn trouwens meer luchtjes waar ze niet van houden, maar lavendel is makkelijk in je huis te halen. Als ze eenmaal in huis zijn, zal je met chemische goedjes moeten werken, maar indien je geen invasie meer hebt, doet lavendel zijn werk.

Dit inderdaad!! Wij hebben naast de voor en achterdeur lavendel staan en voor de ramen die we overdag open doen hor.
Sindsdien hebben we veel minder vliegen in huis

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:26

Hier hebben we bij elk raam een hor. In principe voor muggen, maar werkt natuurlijk ook tegen vliegen.

Bij de tuindeur een sliertending met glinstertjes. Daar werkte een hor niet vanwege de dieren. Ook niet die met magneetstrips.
Hier komt wel af en toe ene vlieg door. Die zuig ik dan gewoon op. Ze gaan meestal bij het raam zitten en kunnen ze bij de shutters niet weg.

Ik zou zelf nooit in huis spuiten.

Heb trouwens ook gelezen dat een zakje water met koperen muntjes erin de vliegen tegenhoudt bij de deuren en ramen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:48

Begrepen dat het een soort geranium is wat er wordt gebruikt.

Tja chemisch, omze wereld is chemisch, zelfs ons voedsel zoals de chemisch gemaakte vitamines, kleurstoffen, houdbaarheidsstoffen etc...onze leuke geurlampjes, rituals stokjes..etc.etc.etc..

Als je gek wordt van de vliegen in huis, die ook leuke ziekteverwekkers zijn, dan moet je wat.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:04

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:09

Voor de schuifpui zou je 2 grote overlappende vitrages kunnen proberen. Evt met iets verzwaren aan de onderkant. Kun je bij de kringloop nog wel vinden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:24

Indestal schreef:
Begrepen dat het een soort geranium is wat er wordt gebruikt.

Tja chemisch, omze wereld is chemisch, zelfs ons voedsel zoals de chemisch gemaakte vitamines, kleurstoffen, houdbaarheidsstoffen etc...onze leuke geurlampjes, rituals stokjes..etc.etc.etc..

Als je gek wordt van de vliegen in huis, die ook leuke ziekteverwekkers zijn, dan moet je wat.

Wij hebben ervoor gekozen om te investeren in horramen en hoeven niks te spuiten. Waar het even kan om niet te spuiten, scheelt altijd.
Ik spuit mn paarden ook niet in. Het helpt niet en als het nodig is, pakken we ze in.

In mijn ogen zijn het alle kleine beetjes die helpen. Denk ook wel na over de rest in het leven, zonder daarin door te slaan. Maar wat niet nodig is, liever niet gewoon. Daarbij vind ik sommige dingen echt te vies ruiken en word ik er gewoon misselijk van. Moet er niet aan denken om in zo een lucht te zitten de hele tijd.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:55

Hier stikt het ook van de vliegen in huis, geen horren aangezien ik niet zo handig ben en geen gereedschap heb :') en ook niemand heb die het voor me kan doen. En ze zijn brutaal ook om het gezicht zitten enz, heb ook al van die smerige kleefstrips hangen, zitten er wel wat op maar werkt ook niet echt. Heel mooi aan een natuurgebied wonen die vliegen en vliegen stront wat het mee brengt wat minder.

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:13

Verse knoflook koken

zeven en aftreksel in kommetje

Kruidnagel in een halve sinaasappel wil ook wel eens helpen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:20

Ik kom van de boerderij en daar hadden wij de eco insect buster in de melkstal, op de deel bij de paardenstallen, in de kalverstal én in huis. Nooit last van vliegen *\o/*
Nu zijn we verhuisd en de buster zijn meegegaan. Ook hier weer in de stal, in de schuur én in huis en ook nu geen vliegen. Navullingen gaan 3 maanden mee, dus met 2x navullingen per jaar per buster komen wij de zomerperiode door.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 21:06

Wij hebben niks aan horren omdat bij ons de deur altijd open staat en honden hebben...paard heeft bucas en vliegenmasker....flybuster is van organisch spul en niet schadelijk voor de gezondheid en geurloos.

Soms woon je in een omgeving waar gewoon veel vliegen zijn en je niet in je huis opgesloten wil wonen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 21:09

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:24

Komt allemaal op hetzelfde neer; ik heb deze https://eco-insectbuster.com/nl/ komt ook omdat ik de eigenaar ken van het bedrijf. Die heeft zelf een hippisch bedrijf gehad en weet hoe hinderlijk vliegen in combinatie met paarden zijn. Wendy Scholten maakt op facebook ook reclame, je kunt ze ook via haar kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:37

Ik heb deze. Als je daar een streep van op je raam spuit vallen de vliegen zes weken lang dood naar beneden. Werkt als een tierelier. http://www.vogelspullen.nl/spray-750ml

Die vliegenvallen met lokstof zijn een ramp. Die trekken alleen maar vliegen aan uur de gehele wijde omtrek. Als ik zo'n ding ophang vliegt de gehele gevleugelde bevolking uit de koeienstal van de buurman hierheen. Nooit meer dus.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 07:40

safina schreef:
Ik heb deze. Als je daar een streep van op je raam spuit vallen de vliegen zes weken lang dood naar beneden. Werkt als een tierelier. http://www.vogelspullen.nl/spray-750ml

Die vliegenvallen met lokstof zijn een ramp. Die trekken alleen maar vliegen aan uur de gehele wijde omtrek. Als ik zo'n ding ophang vliegt de gehele gevleugelde bevolking uit de koeienstal van de buurman hierheen. Nooit meer dus.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ wat heb je dat op een prachtige manier geschreven.

Ik kom inmiddels wel tot inspiratie door de goede tips, iedereen bedankt voor de tips.
Gisteren de woonkamer en keuken ingespoten met vapona. Werkt goed, de vloer lag bezaaid met lijken. Helaas .... vliegen er al weer zo'n tien rond, die bang zijn te laat te zijn voor de begrafenis.

Ik ga vandaag eens actief alles bekijken en vergelijken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 08:21

Mossel schreef:
Hier stikt het ook van de vliegen in huis, geen horren aangezien ik niet zo handig ben en geen gereedschap heb :') en ook niemand heb die het voor me kan doen. En ze zijn brutaal ook om het gezicht zitten enz, heb ook al van die smerige kleefstrips hangen, zitten er wel wat op maar werkt ook niet echt. Heel mooi aan een natuurgebied wonen die vliegen en vliegen stront wat het mee brengt wat minder.

Je hebt genoeg horren met magneet strips of flappen die met een kleefband werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 08:38

bridgetF schreef:
Ik kom inmiddels wel tot inspiratie door de goede tips, iedereen bedankt voor de tips.
Gisteren de woonkamer en keuken ingespoten met vapona. Werkt goed, de vloer lag bezaaid met lijken. Helaas .... vliegen er al weer zo'n tien rond, die bang zijn te laat te zijn voor de begrafenis.

Dat wordt een begrafenis met koffie, cake en vapona.

Heb je de bron van de ellende al boven water? Heb je je hoogbejaarde buurman nog gezien de afgelopen week?