Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
chocobroodje schreef:Je huurt toch een kamer? Heb je dan recht op huurtoeslag? Daar moet je toch je eigen voordeur voor hebben? of zijn de regels veranderd (inmiddels al een lange tijd koop woning)
Bridleless schreef:Met inrichting bedoel ik ook alle noodzakelijke spullen, zoals bed, koelkast, keukenspullen, tafel en stoelen, kast, etc.
je hebt nu eenmaal niet meer inkomen, stufi heb je nog geen recht op als je opleiding nog niet begonnen is.
Celiien schreef:Stufi gaat pas lopen vanaf de 24e, omdat ook pas vanaf de 27e je incasso's ingaan van t schoolgeld. Ze zorgen altijd dat de stufi 2-3 dagen eerder wordt uitbetaald dan je schoolgeld wordt geint. Je incasso gaat over september, je stufi dus ook. In augustus ben je officieel nog Geen student, schooljaar begint pas (na) 1 september. Je kan dus ook echt niet eerder stufi krijgen
eefj33 schreef:Celiien schreef:Stufi gaat pas lopen vanaf de 24e, omdat ook pas vanaf de 27e je incasso's ingaan van t schoolgeld. Ze zorgen altijd dat de stufi 2-3 dagen eerder wordt uitbetaald dan je schoolgeld wordt geint. Je incasso gaat over september, je stufi dus ook. In augustus ben je officieel nog Geen student, schooljaar begint pas (na) 1 september. Je kan dus ook echt niet eerder stufi krijgen
Is ook niet helemaal waar, ik heb nu al een paar keer gehad dat ik in de supermarkt stond zonder saldo omdat mijn collegegeld al was afgeschreven maar de stufi nog niet gestort. Maar denk dat dat per instelling kan verschillen.
TS, denk dat je er inderdaad niet zoveel aan kan doen. Waarom je ouders per sé nu willen terugbetalen om vervolgens weer geld van ze te lenen om van te leven?
Courses schreef:Bridleless schreef:Met inrichting bedoel ik ook alle noodzakelijke spullen, zoals bed, koelkast, keukenspullen, tafel en stoelen, kast, etc.
Puur een kwestie van prioriteiten stellen. Dat weet je nu toch al? Koop alles op MP, kost geen zak bij elkaar.
Courses schreef:Mijn hele inboedel (inclusief grote en kleine koelkast) heeft mij uiteindelijk €150/€200 gekost. En dan staat er net spul, apparatuur van Whirlpool en gewoon een goed bed. Ik heb er rekening mee gehouden dat die uitgaven eraan kwamen. Polsen bij familie en vrienden kan ook helpen, wellicht gaan er mensen verhuizen en anders de plaatselijke 'gratis ophalen' FB groep afstruinen.
Bridleless schreef:Met inrichting bedoel ik ook alle noodzakelijke spullen, zoals bed, koelkast, keukenspullen, tafel en stoelen, kast, etc.

Bridleless schreef:chocobroodje schreef:Je huurt toch een kamer? Heb je dan recht op huurtoeslag? Daar moet je toch je eigen voordeur voor hebben? of zijn de regels veranderd (inmiddels al een lange tijd koop woning)
Ik huur een studio. Dus ik heb een eigen voordeur en adres en de prijs ligt onder het maximum wat mag om in aanmerking te komen ervoor. De huurprijs is 440 bruto, maar na aftrek huurtoeslag is de studio nog maar 310 in de maand.