Bij welke webshop kan je in termijnen betalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:50

Ik heb altijd geleerd: niet kopen als je het geld er niet voor hebt.

Ken ook iemand die graag een nieuwe auto wou, maar geen geld voor dat ding had(hij wou een auto voor de status),dus heeft ie de auto op lening gekocht.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:53

Ipsilonka schreef:
Toch vind ik de dames die melden eerst sparen en nooit op afbetaling kopen heel wijs. Ik heb geleerd voor een huis of een bedrijf leen je en verder niks. Als je het geld niet hebt geef je het niet uit.

Precies..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:53

Jans schreef:
En die BKR blijft vijf jaar staan ook, ondanks dat je het misschien wel in een half jaar bij wijze afbetaalt.

met een BKR registratie is niets mis. als je gewoon je termijnen betaald en de lening is afbetaald, zal ergewoon komen te staan dat die lening afbetaald is. Zelfs als die er 5 jaar instaat, heeft dat geen gevolgen meer voor het kopen van een huis. je hebt er geen kosten meer aan, dus wordt er verder ook niet naar gekeken.

Zolang je de lening nog aan het betalen bent, kan het wel zo zijn dat dit je hoogte van de hoogte van je hypotheek omlaag haalt, dat is wel waar.

een registratie is niet hetzelfde als een notering, en dat moet ook niet door elkaar gehaald worden

heidiLOVER

Re: Bij welke webshop kan je in termijnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:58

Er zijn als het goed is bij bijvoorbeeld Mediamarkt best wel wat regeltjes voor je dit kan doen.

Een vriendin van mij is ook ooit eens langs gegaan voor een lens en wilde die in termijnen betalen. Geloof dat zij iets meer dan het minimumloon per maand kreeg bij een volle werkweek, eigen huisje etc. en hierdoor is ze afgewezen. Het kan dus ook niet zomaar met zulke bedragen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:20

Ik heb 2 bkr registraties alshetgoed is wegens 2 creditkaarten. Geen last van. Geen schulden behalve hypotheek. Maar je kunt dan inderdaad beetje minder lenen. Je zou dan 2 maandende cc in kunnen leveren, dan hypotheekafsluiten endan weer ccnemen. Dat werd mij in 2008 geadviseerd als ik niet zo genoeg kon lenen. Maarhadhetniet nodig.

Oh ja, koester je aflossingsvrije hypotheek. Ander onderwerp. Lol

Spullen op afbetaling, nooit doen.

Spaties vallen weg opde telefoon. Nietsaan te doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:54

En hoe is dit als je bijvoorbeeld een betalingsregeling treft voor rekeningen zoals eigen risico van zorgverzekering e.d.? Levert dat je dan ook BKR op? Zowel als je dat doet nadat de rekening er is, alsook bij bepaalde zorgverzekeraars dat je begin vh jaar begint met eigen risico betalen voor de zekerheid?
Gewoon interesse eigenlijk...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:00

Nee, betalingsregeling van zorgverzekering staat niet in het bkr

BKR is een krediet registratie. Dus alleen je leningen staan er in. Roodstand op je rekening is ook een lening. Tegenwoordig is je telefoon een lening....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:03

EmptyWords schreef:

BKR is een krediet registratie. Dus alleen je leningen staan er in. Roodstand op je rekening is ook een lening. Tegenwoordig is je telefoon een lening....

Maar even heel crue gezegd is het dan verstandiger om een product te kopen, niet te betalen en achteraf een betalingsregeling te vragen, dan vooraf een afspraak te maken om in termijnen te betalen? Of denk ik nu dom? :+

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:05

secricible schreef:
EmptyWords schreef:

Maar even heel crue gezegd is het dan verstandiger om een product te kopen, niet te betalen en achteraf een betalingsregeling te vragen, dan vooraf een afspraak te maken om in termijnen te betalen? Of denk ik nu dom? :+

Zwart wit gezien zal een betalingsregeling inderdaad niet in het bkr komen en kan het schelen bij het kopen van een huis of een andere lening.

De vraag is of je het op die manier moet willen :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:10

Es_ther schreef:
Ik heb altijd geleerd: niet kopen als je het geld er niet voor hebt.

Ken ook iemand die graag een nieuwe auto wou, maar geen geld voor dat ding had(hij wou een auto voor de status),dus heeft ie de auto op lening gekocht.

Hier was altijd het motto geen bank in de auto behalve de achterbank. :D

Maar ik ben bang dat er heel wat auto's op afbetaling rond rijden.
Maar ik zelf moet er niet aan denken. ook niet voor andere luxe producten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:11

Hier alleen een hypotheek. Maar wel een dikke spaarrekening dankzij de zuinigheid van mijn man.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:22

EmptyWords schreef:
secricible schreef:

Zwart wit gezien zal een betalingsregeling inderdaad niet in het bkr komen en kan het schelen bij het kopen van een huis of een andere lening.

De vraag is of je het op die manier moet willen :+

Dat ben ik met je eens, maar het is gewoon heel krom dan :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:14

EmptyWords schreef:

Mijn telefoon is geen lening hoor. Het is geen verplichting je telefoon bij je abo te 'nemen'. Ik heb een S6 dus was echt geen goedkoop toestel, maar die is gewoon los aangeschaft en dus zonder lening betaald. Eigenlijk is het best maf dat we het normaal zijn gaan vinden om een luxe item als een telefoon van 600 euro op afbetaling bij een abonnement te nemen :=

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:25

Mediamarkt heeft ook gelukkig hele strenge regels hiervoor (ben ik achteraf dankbaar voor)

Ik kon namelijk geen laptop op afbetaling kopen (400euro)
Maar kon wel een hypotheek krijgen van 140.000 voor mij alleen 8)7

Nu ben ik daar achteraf blij mee, maar de regels qua inkomen die hun stellen zijn gelukkig heel streng.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 00:39

ik woon al even niet meer in NL, hoe zit het dan met bv een afbetaling bij de dierenarts krijg je dan ook een BKR?

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 06:04

Bij een dierenarts zal er sprake zijn van een betalingsregeling. De kans dat een dap een registratie laat opvoeren is in dit geval zo goed als nihil.

Verder moet een bedrijf wel registreren wanneer ze iets vergeten door te geven komt het ook niet in het register.

Doorgaans wordt er geregistreerd;

Aankoop goederen in termijnen (bijvoorbeeld auto's/electronica)
Doorlopend krediet
Persoonlijk krediet
Telefoon abonnement met een toestel boven de 250 euro
Hypotheek
Kunnen rood staan maar dat niet feitelijk doen telt ook mee
Creditcard (je limiet telt niet of je afbetaald hebt)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 07:50

Een hypotheek komt niet in het BKR. Een hypotheek komt alleen in het BKR als je langere tijd je verplichtingen niet nakomt, dan kan de bank (na tenminste 4 maanden) je aanmelden voor een codering in het BKR. Dan ben je ook gelijk goed de sjaak.

Telefoonabonnementen komen sinds kort in het BKR, maar alleen nieuw afgesloten abonnementen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 07:59

Je telefoonabonnement komt er alleen in als je je toestel met je abonnement meefinanciert.
Ik heb altijd alleen sim only abonnementen en koop mijn toestel los en dan wordt er niets bij de BKR geregistreerd.

Maar idd, je kunt beter van te voren sparen en zelf betalen dan op afbetaling kopen.
Ook omdat het altijd geld kost om er langer over te mogen doen om de aankoopprijs te betalen, nog los van BKR registraties.