Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jans schreef:Ik hoor wel eens mannen dat ze blij zijn als de relatie met een paardenvrouw uit is als het verdriet gesleten is. Vaak zat gehoord dat er niks op te bouwen valt omdat er zo vaak niemand thuis is.
Waarom is het zo gek als iemand het niet leuk vindt als zn partner veel van huis is. Je hebt toch samen een relatie? Je bent naast jezelf ook een samen dan. Niet meer twee individuen maar ook een stuk samen..

Of : Pfff wat een klap geld ook weer
Maar we weten beiden dat ondanks dat er een kern van waarheid in zit, dat we niet meer zonder zouden willen/kunnen. Cheytjuh schreef:Als je daadwerkelijk de paarden als passie/hobby hebt, dan maakt het je in ieder geval niet gelukkig op de manier hoe het nu gaat.
Ik ken zelf beide mogelijkheden : Vriend (ex) die er niks mee heeft en vriend (huidig) die er in eerste instantie niets mee had en inmiddels meeloopt alsof hij zelf paarden heeft
Mijn eigen ervaring is dat het niet uit hoeft te maken wanneer je vriend niets met je paard heeft, zolang er maar wel gerespecteerd wordt dat JIJ er zelf wel wat mee hebt. Om het maar even kort te zeggen.
Ik werd in mijn vorige relatie helemaal niet happy van elke dag die opmerkingen : och gaat ze weer , of : wat kost het toch een klap geld, misschien moet er maar 1 weg, of 2 of allemaal ofzo.
Mijn huidige partner is door mij eigenlijk in aanraking gekomen met paarden, had er niet direct veel mee, maar is er ingegroeid omdat hij er wel open voor stond. En nu maken we samen soms opmerkingen van : gut gaan we weer, van 12 tot 3 op stal zitten omdat er een veulen aan zit te komen, wat zijn we ook gekOf : Pfff wat een klap geld ook weer
Maar we weten beiden dat ondanks dat er een kern van waarheid in zit, dat we niet meer zonder zouden willen/kunnen.
Voor mij is dat wel belangrijk, mijn partner is niet gedwongen om mee te gaan of deel te nemen aan mijn hobby, maar hij moet het wel respecteren dat het wel mijn passie is. En dan is het natuurlijk altijd mooi meegenomen wanneer het ook zijn passie zou worden.
Zou er geen respect zijn, dan zou ik toch denk ik niet voor 'altijd' met zo iemand in 1 huis kunnen leven.