Zelf tuin catproof maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:12

Een vriendin van mij die had gewoon 1 simpel draadje gespannen met van die normale isolatoren die je ook koopt voor je paarden. Die kosten niks... *kuch* ik vind je man een beetje een zeikert :o

Sclimpre

Re: Zelf tuin catproof maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:39

Stroomdraad gaat niet voor een hoge elektriciteitsrekening zorgen, verbruikt bijna niets.
Het werkt wel alleen wanneer de poes tegelijk contact maakt met de draad en met de aarde. Dit wil dus zeggen dat de schutting waar de draad boven komt geleidend moet zijn. Bij een houten schutting kan het dus zijn dat het prima werkt wanneer het vochtig is (het laagje vocht op het hout werkt als geleider) maar niet werkt wanneer het lange tijd droog is (heel droog hout geleidt praktisch niet).

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:56

Dus dan moet je meerdere draadjes spannen wil het werken?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:59

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:00

Dat sowieso, ik heb 4 draden, voor Houdini katten kunnen er zelfs 6 totn8 gespannen worden :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 10:29

Ah, dat klinkt al een stuk beter. Ik dacht dat ik sowieso die marterisolatoren nodig had. Wordt nog wat, ik ben echt een klusnoob.
Hoe bevestig je dat dan als je meerdere draadjes wil spannen. Gewoon langs latjes die aan je schuur zitten ofzo?
Man vind poezen binnen houden beter, dus vandaar dat hij het al snel niks vindt. Maar het is juist zo heerlijk voor ze als ze lekker buiten kunnen rommelen plus dat het nooit gaat werken met kleine kinderen die de deur niet achter hun kont dichtdoen.
Ik ga het nog eens overleggen!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:30

Kenyada schreef:
Dus dan moet je meerdere draadjes spannen wil het werken?

Het belangrijkste is dat de poes tegelijk de draad van het schrikdraadtoestel raakt en de aarde.
Voor zover ik kan zien, spannen ze inderdaad een 2de draad (de aardingsdraad) bovenop de schutting.
https://www.gallagher.eu/nl_be/katten-verjagen

Bij een schrikdraad voor paarden is die aardingdraad niet nodig, daar dient de bodem als aarding.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:14

Is dit niks? Zo te lezen zitten er 5 in een pak. Je hebt dan voor je tuin 2 of 3 pakken nodig. Je moet dan in elk geval de bovenste 3-4 rijen gebruiken om de katten in de tuin te houden.
https://www.123schrikdraad.nl/gallagher ... GwodF3oJcA

De stroomklok is nog het duurste onderdeel voor je afrastering. Maar een goede gaat jaren mee. Die van mij hangt er al 17 jaar (voor paarden).

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:26

Die van Roodvos zijn bedoelt om in de grond te prikken, misschien dat je ze wel op de een of andere manier aan de schutting kan vast maken.
Ik zie die van mij zo vlug niet meer op die site staan :?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:30

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:45

Ik heb 3 katten, 2 katten laten zich goed tegenhouden en eentje dramt net zo lang door tot er een gat is.
Die zit nu verplicht aan een tuigje dus.
Wij hebben dit snel en easy gemaakt omdat wij nog max 1 jaar in dit huis zitten.
Zijn plankendragers en net wat je over je vijver spant, ze kunnen nu de bocht niet maken waardoor ze er niet uit kunnen.

Afbeelding

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:06

Ik lees even mee voor onze bengaal. Wij willen in september de tuin aanpakken en ook kat-proof maken.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 12:40

Die jullie noemen zien er idd beter uit en een stuk betaalbaar der dan ik tegenkwam. Thanks!
Of losse isolatoren aan een latje op 90° van de schutting zou dus ook moeten werken toch?
Ik kan niet wachten tot we er wonen en de kitties lekker in de tuin kunnen rommelen! Duurt nog veel te lang, want we gaan nog bijna 2 maanden klussen als we de sleutel eenmaal hebben.
Ander vraagje: wat voor kattenluik hebben jullie en waar geplaatst? De tuin grenst aan de woonkamer met openslaande deuren. Daar dan maar een gat in maken of is er nog een andere mogelijkheid?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:38

Domino_2006 schreef:
Mijn Noorse boskat heeft ook lak aan alles wat ik op en aan de schutting bevestig. Stroomdraad springt meneer doorheen ( door zijn lange vacht geen effect.), kippengaas had ook geen effect hij springt in 1x van een meter voor de schutting eroverheen. Momenteel zit meneer dus met een tuigje aan een lijn. Uiteindelijk wil ik een ren gaan bouwen, maar daar moeten we eerst voor gaan sparen.

Daarom hebben wij een zwaarder soort gebruikt. Voor reigers. Zit meer kracht achter dan voor katten. Er staat ook bij voor de echte uitbrekers!

Héb je al wat ts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:44

Kinderen kunnen prima de deur achter zich dicht doen hoor! ;)
Bij ons komen ze ook niet buiten, in een huurhuis met zeer slechte schutting gaan wij daar geen kosten aan maken. Als het een koophuis was geweest hadden we dat waarschijnlijk wel gedaan.

Als de katten toch een keer ontsnapt zijn komen ze altijd weer naar een deur of raam terug en mauwen ze dat ze weer naar binnen willen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:00

Onze katten komen overigens niet buiten als wij niet thuis zijn.. dus vooralsnog geen kattenluik.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 20:56

IMJ schreef:
Domino_2006 schreef:
Mijn Noorse boskat heeft ook lak aan alles wat ik op en aan de schutting bevestig. Stroomdraad springt meneer doorheen ( door zijn lange vacht geen effect.), kippengaas had ook geen effect hij springt in 1x van een meter voor de schutting eroverheen. Momenteel zit meneer dus met een tuigje aan een lijn. Uiteindelijk wil ik een ren gaan bouwen, maar daar moeten we eerst voor gaan sparen.
Heb je al wat, ts?

Heel toevallig hebben we vandaag een stroomset binnen gekregen.
Ik hoop dat het voor ons gaat werken! Ze zullen in eerste instantie alleen naar buiten gaan als we er zijn, maar later ook per kattenluik.
We gaan het doen door latjes te zagen en met knietjes te bevestigen, daar bevestigen we dan 'gewone' isolatoren op, 3 draden.
Over 5 dagen krijgen we de sleutel en het zal een van de eerste klussen worden.
Ik ben benieuwd...

Quotefail...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:37

Jaa leuk! Wij hebben de latjes ook zelf gemaakt (rvs).
Hopelijk werkt het voor jullie ook!