Nieuw huis: smerige, dikke en knapperige spinnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Re: Nieuw huis: smerige, dikke en knapperige spinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:14

O smerig....las ooit dat er apparaatjes zijn die trilgeluid maken om insecten te verjagen...deze spinnen zijn sltijd met 2.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:15

IsaCalixa schreef:
Oh ik ken ze.. De trechterspin.

Dit zijn wolfspinnen, geen trechterspinnen ;)

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:18

Hier ook een oud huis en zeker nu het buiten weer erg vochtig is komen er regelmatig van die grote spinnen binnen bivakkeren. Zolang ze mij niet in de weg zitten of lopen mogen ze best blijven logeren maar mijn dochter is er niet zo van gecharmeerd en binnen houden is geen optie volgens haar. Dus dan vang ik ze met mijn hand of glas en breng ze netjes naar buiten.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:18

Die van de foto van TS hebben we hier ook in huis. Gelukkig niet zoveel als TS. Ze komen bij ons in de herfst binnen (dan zien we ze meestal) en kruipen in de lente weer naar buiten (dan zien we ze ook).

Ik heb een paar spin-huis-regels :+ Je mag wonen waar ik je niet zie (dat wil dus zeggen, in de kruipruimte of op zolder achter de schotten.) Je mag lopen door het huis, maar de slaapkamers zijn off limits. De badkamer bij voorkeur ook. Ik voel me door al die ogen altijd zo begluurd, hahaha.

Weiger je? Dan helpen we een handje... <<)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:21

Hier ook meestal alleen in de herfst..komen uit de kruipruimte omhoog.
"Gewone" spinnen ben ik niet bang voor, maar deze rennen zo hard en ze kunnen flink bijten brrrrr
Ik heb 2 katten en 2 honden, meestal vangen zij degene die over de grond rennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:23

Ik word er helemaal ontoepasselijk van. No kidding, ik viel echt bijna flauw.

Wij hebben ze een tijdje ook vaak gehad ja. Ik wil er niks over kwijt verder. _O-

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:25

Het zal inderdaad ook wel aan het klussen/verhuizen liggen. Toen mijn moeder nieuwe buren kreeg, kreeg ze er een gratis invasie van dergelijke spinnen bij. Alsof ze allemaal verstoord wakker worden van dat geschuif en massaal zelf verhuizen. Als het rustiger wordt zullen ze vanzelf ook weer rustiger worden en hun eigen hoekjes weer opzoeken ipv exotische verblijfplaatsen als tandenborstels.

Ben zo blij dat ik geen spinnenangst meer heb. Er zit er hier ook eentje (wel meer, ook bij het keukenraam een hele kleuterklas die maar niet begrijpt dat ze buitenbeestjes zijn). Soms zie je 'm dagen niet, dan is ie weer aan het tapdansen of hangt ie te chillen aan het plafond. Dat racen over de vloer was niet zo'n goed plan, iets met een kat die het leuk vindt om spinnetje tik te doen. Joost is nu weer kwijt maar zal vast straks weer tevoorschijn komen. Opruimdag vandaag.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:33

Yup hier ook! En wij wonen letterlijk naast het bos en ons huis is van gestapelde keien gemaakt waar héél veel kieren tussen zitten. Ze zitten dus tussen de buiten en binnen muur en als er een gaatje is gevonden komen ze daardoor ons huis in. En we hebben een heerlijke onbewerkte balkenplafond waar ze prachtig over kunnen rennen :oo

Toen we hier net kwamen wonen hadden we ze erg veel, heb het bijgehouden want in 10 dagen had ik er 6 := voor ons was het huis lang leeg dus zal vast een nest geweest zijn.

Inmiddels hebben we bij de ramen horren gemaakt, onderaan deuren tochtstrips geplakt, een plint tussen vloer en muur gemaakt en sommige gaten/gaatjes in het plafond zijn gedicht.
En buiten spuiten we wespenspul tussen de kieren van de keien, en antispin spul rondom de raamkozijnen.

Nu heb ik er elke paar weken maar eentje :') en helaas, onze kat vind ze leuk maar niet leuk genoeg om te eten...

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:55

pepermuntolie, schijnen ze niet van te houden. Doet me er aan denken binnenkort weer een potje te halen, voor het einde van de zomer, zodat ze niet naar binnen komen straks. Heeft 2 jaar geleden goed geholpen om huis weer spinvrij te krijgen, weet alleen niet hoeveel je in jouw geval nodig hebt (brrr >;) )

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:02

Ik snap het niet he, complete spinnenfobie en tóch dit topic aanklikken... Why??? -O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:08

Ik zou ook een verdelger laten komen. Als het zo erg is lijkt me dat de enige optie. Ik ben niet (meer) bang voor spinnenn msar zoveel zou ik ook echt niet tof vinden

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:10

heb je toevallig een rododendron struik staan? Ooit een tip van iemand die tropische landbouw had gestudeerd gekregen om die struik weg te halen, nooit meer zo'n spin gezien in dat huis, terwijl het voordien wemelde van die engerds in dat huis

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:11

Check. Hier ook een oud huis met van dat soort spinnen. Wij hebben een hoop gaten en kieren daar zitten ze in :j

Onze jongste kat vindt ze prachtig en zit daarom ook maar al te graag op wacht voor hun hol :Y)

Afbeelding
Of moet hij in een spoiler :+

Hier overigens geen rodondenderons dus ook zonder die struiken komen ze binnen :P

Als je er echt vanaf wil zou ik idd eens contact opnemen met een ongedierte bestrijder.

Succes!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:29

Dat is dezelfde spin als onze Anansi.Ze loopt gewoon in huis rond en af en toe zien we haar ergens zitten.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:36

zodine1990 schreef:
Brr.. Kleine spinnen zijn geen probleem, maar wij hadden ook hordes spinnen in huis, op de bank vielen ze op je hoofd.

Wat???
Verschrikkelijk zeg.

Wij hebben er nu bijna geen.we hebben alles verbouwd. Misschien helpt dat?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:37

Brrr..ik zou direct weer verhuizen haha, ik heb geen tips maar wil je vooral sterkte wensen!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:44

Huis in de fik steken en wegrennen! Dat is de enige tip die ik je kan geven. :brr:

Mijn vriend heeft er nu ook een in het huis zitten... Maar die heeft hem zelfs gebeten! Mijn vriend krijgt hem ook niet te pakken. No way dat ik ooit nog een keer langskom daar. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:47

Ik heb met mijn mijn huisspinnen afgesproken dat ze mogen blijven zo lang ze maar insecten vangen. Gek genoeg zijn ze sindsdien naar de kelder verhuisd.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:50

Die hebben mn ouders ook regelmatig. smerige beesten :\
zijn huisspinnen familie van trechterspinnen. die houden van vochtige huizen. ze kunnen ook in de afvoeren in de badkamer zitten en daaruit kruipen....
Ik heb er ooit snachts eens naast mn hoofd op mn kussen gekregen -O-
lag naar het plavond te staren en ik draai me op mn zij. een paar seconden later hoorde ik een heel zacht plofje naast mn hoofd. duurde even tot het tot me doordrong. plofje? :? ik vloog overeind en daar lag hij op mn kussen. als ik me niet omgedraaid had dan had ik hem in mn gezicht gehad :=

die krengen zijn altijd met zn tweeen. kil je de ene dan kan je er de donder op zeggen dat binnen zeer korte tijd de andere verschijnt.n vooral in de herfst komen ze naar binnen vanwege het weer en gaan ze op zoek naar een partner om te paren.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:57

Ik heb net het topic gelezen, waarom doe ik dat nou :+ Nu heb ik overal jeuk.

TS, ik heb geen tips voor je maar ik wil je wel succes/sterkte wensen, wat zoveel spinnen in huis is geen pretje meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:03

Knapperige spin :D
Alsof je geproefd hebt _O-

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:05

hier ga ik er altijd vanuit dat die beesten veel banger zijn van mij dan ik van hen.
vertel ik ook zo aan de kindjes,helpt bij de geloofwaardigheid voor mezelf :+

we nemen dan een plastic potje,laten hem erin lopen en laten hem buiten weer vrij.
kids komen me nu roepen bij elk kriebelbeestje wat ze zien lopen....van duizendpoot tot torretje of mier....
alles moet nu in een potje en naar buiten.

wij wonen in natuurgebied,helemaal landelijk,dus echt de meest bizarre beesten en spinnen zitten hier heel regelmatig in huis. -O-

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:06

vilheide schreef:
Hier ook een oud huis en zeker nu het buiten weer erg vochtig is komen er regelmatig van die grote spinnen binnen bivakkeren. Zolang ze mij niet in de weg zitten of lopen mogen ze best blijven logeren maar mijn dochter is er niet zo van gecharmeerd en binnen houden is geen optie volgens haar. Dus dan vang ik ze met mijn hand of glas en breng ze netjes naar buiten.

Met je hand? -O-

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:11

Majabeestje schreef:
Ik snap het niet he, complete spinnenfobie en tóch dit topic aanklikken... Why??? -O-

_O- _O- _O- _O- _O-

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:20

Getsie, ik zou zeker een verdelger laten komen of zorgen dat er iemand bij je woont die ze weg durft te doen :=

Doet me denken aan toen ik een keer bij mijn ouders was. Ze waren op vakantie en ik had mijn eerste stage dag. Nog half slapend naar beneden om een glas water. Zat er een joekel van een spin (lijkt op jouw spinnen maar dan groter) in de was bak!
Oh wat heb ik gejammerd en gehuild maar er was niemand natuurlijk :') dus ik geprobeerd meneer te verdrinken en dat lukte! Dacht ik... Toen ik het putje wilde open doen begon hij weer te lopen :wow: Weer huilen, jammeren etc. Toen met veel moeite dood geslagen met een slipper.
Toen moeders terug was van vakantie lachte ze me hard uit. Diezelfde avond hoorde ik een hoop kabaal en liep er een door de woonkamer terwijl ze op de bank zat :Y)