janderegelaa schreef:Prrrr schreef:Access geeft me dat overzicht op ieder gewenst moment. Sterker nog: als ik een niet-standaard overzicht wil hebben, maak ik zelf een query. Dat lukt me dan weer niet met een standaard programma. En aangezien de Raad voor Rechtsbijstand een hele eigen administratie met zich meebrengt, hecht ik aan die flexibiliteit, boven een standaardprogramma.
Controle op grootboek doe ik met Access al, zo is het al ingericht (en aangepast na de eerste controle van de cijfers). De boekhouder is daar uitsluitend mijn tweede paar ogen in - die kijkt ernaar zoals de belastingdienst ernaar zou kijken.
Waarom zet hij het dan in een ander boekhoudprogramma?
Omdat hij ook mijn jaarcijfers maakt.
). De boekhouder is daar uitsluitend mijn tweede paar ogen in - die kijkt ernaar zoals de belastingdienst ernaar zou kijken.
+1
Inmiddels heb ik een administratiemannetje, wat een verlichting. Ik val ook onder de kleine ondernemersregeling, dat is wel zeer relaxed. Maar ik ga komend jaar eens kijken of ik het aan kan geven onder overige inkomsten, want ik doe het naast een baan van 40 uur. Je betaalt zo belachelijk veel belasting, dat is gewoon echt schrikken.
) maar in de praktijk werkt dat anders. Je kunt dingen wel afschrijven, maar hoe dat allemaal zit weet ik ook niet meer goed.