Brief van Lindorff...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 13:42

LadyMadonna schreef:
Lindorff bestaat en was járen geleden idd het incassobureau van t mobile, werk er al jaren niet meer, dus geen idee hoe het nu is.
Je bent nog steeds klant bij tm? Nooit herinneringen/aanmaningen gehad?

Het is nog steeds het incassobureau van tm blijkbaar. Nooit aanmaningen gehad ook. Ben nog steeds klant. Maar net voor de zekerheid even contact met tm opgenomen en er staan geen rekeningen van me open.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:51

TS zorg dat je van T-mobile een bevestiging hebt dat er niets openstaat op papier. Dan kom je ook niet voor verrassingen te staan... zou niet de eerste keer zijn bij een incasso bureau.

Google het nummer van Lindorff of het ook degene is van het papier.. als dat niet overeenkomt klacht indienen en kan de brief vals zijn. Scan hem dan in en stuur hem naar T-mobile.

Tallie1979

Re: Brief van Lindorff...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:53

Wie eist, bewijst. Laat het incassobureau maar met de openstaande posten komen.

Daarna kan je ze doorsturen naar T mobile.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:09

Wat het ook kan zijn.... is dat een oplichter zelf een brief heeft gemaakt en opgestuurd. Dat is bij mij ook wel is gebeurd door "echt" incasso bureau alleen incasso wist van niks en bedrijf waarvan betaling achterstand was ook niet. Dus zou zeker even tmobile laten emailen of iets en de incasso bureAu ff bellen via google misschien klopt nummer op de brief niet enz.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:12

Soms worden vorderingen ook verkocht aan een incassobureau. Hierdoor lijkt het bij het bedrijf alsof er niks open staat, de vordering is immers afgeboekt met de deal met het incassobureau. ik zou even bellen om te vragen waar het om gaat en verder alle correspondentie per e-mail laten verlopen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:32

Dit is de reden waarom ik echt nooit meer een abonnement bij T-mobile afsluit. Mijn vriend heeft hetzelfde gehad. Is wel jaren geleden, dus ik weet niet meer welk incassobureau erachter zat. Ik heb er toen heel wat jaren correspondentie achteraan moeten gooien voor het eindelijk klaar was. Ik heb er nooit iets aan betaald.

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 15:42

_Anneruth schreef:
Dit is de reden waarom ik echt nooit meer een abonnement bij T-mobile afsluit. Mijn vriend heeft hetzelfde gehad. Is wel jaren geleden, dus ik weet niet meer welk incassobureau erachter zat. Ik heb er toen heel wat jaren correspondentie achteraan moeten gooien voor het eindelijk klaar was. Ik heb er nooit iets aan betaald.

Ik ben echt al heel wat jaren klant en heb dit nog nooit gehad. Ben ook bang dat het voorlopig niet klaar is...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:46

Ik zou wel zorgen dat je zaken ook zelf goed zwart op wit hebt. Vraag T-mobile bv maar om een brief zwart op wit dat je geen zaken open hebt staan. Ik merk dat in mijn werk ook namelijk. Telefonische afspraken is allemaal heel leuk en collega's die notities maken ook maar een brief zegt veel meer.

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 15:48

Is een hele goede idd!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:09

Nancy__ schreef:
_Anneruth schreef:

Ik ben echt al heel wat jaren klant en heb dit nog nooit gehad. Ben ook bang dat het voorlopig niet klaar is...

Het rare bij ons was dat we dan bijvoorbeeld een herinnering kregen die we dan terugstuurde met een notitie daarbij. Dan bleef het een hele tijd stil (wel een paar maanden) en dan kwam er opeens weer een herinnering met een ander bedrag en over een andere periode. Heel raar allemaal.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:31

En als je lindorff zelf belt via het nr op hun website? (If beter; mailt)

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 17:39

LadyMadonna schreef:
En als je lindorff zelf belt via het nr op hun website? (If beter; mailt)

Ik heb gemaild, waar dat volgens hun vandaan komt. Maar krijg geen reactie.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:43

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 17:48

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 18:20

Gevalletje fraude?

Mijn moeder kreeg onlangs ook een brief van de gerechtsdeurwaarder met een pittige vordering.
Nu had mijn moeder dat "product" waarop de vordering stond niet eens.
Ik ben voor mijn moeder gaan bellen met de opdrachtgever ervan. Na wat vragen van de ledenafdeling werd ik al snel door verbonden naar een andere afdeling. Ook hier hebben ze wat vragen gesteld en bleek al snel dat het om identiteitsfraude ging.

Mijn moeder had ook nooit rekeningen gezien omdat die naar een ander adres gestuurd waren. De gerechtsdeurwaarder haalt zijn gegevens elders vandaan en kwam op die manier aan de gegevens van mijn moeder.

Uiteindelijk hebben we al het bewijs van de fraude ontvangen en hiermee aangifte moeten doen.
Op het politie bureau zeiden ze al, dit is dagelijkse kost dat ze hiervan aangifte's opnemen. Ze vertelde dat er momenteel al 57! verschillende soorten identiteitsfraude zijn, en daar schrok ik best wel van.

Maar zorg er in ieder geval voor dat je alles zwart op wit krijgt en dat je de namen noteer van de personen die je hebt gesproken.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 18:27

Meestal wordt je ook afgesloten als je de rekening niet betaald, dus dat merk je vrij snel als je openstaande rekeningen hebt. Lijkt mij ook fraude.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:13

Lindorff vermeldt altijd het referentienummer in de brief. Anders heb je geen "verificatiemiddel" bij contact.

Op welk rekeningnummer dien je het geld over te boeken? Dat kan ik wel even vergelijken met de gegevens in ons systeem.

Je mag anders ook wel een foto van de brief in PB sturen? Ik heb dagelijks brieven van Lindorff in handen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:19

Nancy__ schreef:
Ik heb gemaild, waar dat volgens hun vandaan komt. Maar krijg geen reactie.

Heb je de gegevens van de brief gebruikt? En zo ja, heb je dan ook eerst gecontroleerd of die gegevens de juiste zijn?

Tallina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:18

Wanneer Lindorff meent een vordering op jou te hebben dan moet ze deze kunnen onderbouwen met verifieerbare bescheiden (denk aan kopie facturen). Deze kun je gewoon telefonisch opvragen bij Lindorff. Lindorff weet dat ze haar vordering moet kunnen onderbouwen, ik heb vanuit mijn werk dan ook goede ervaringen met Lindorff en verwacht een goede medewerking. Na ontvangst van deze bescheiden kun jij beoordelen of er wellicht sprake is van identiteitsfraude.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:31

Ik snap niet zo goed wat het probleem is. Ga naar de website van Lindorff, zoek het telefoonnummer en bel ze. Dan weet je direct wat er gaande is. Gebruik geen contactgegevens uit de brief om eventuele fraude te voorkomen. Dat T-Mobile niets heeft openstaan kan heel goed, als zij de vordering aan Lindorff verkocht hebben dan staat er bij hun niets meer open inderdaad.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:03

Tazzey schreef:
Ik snap niet zo goed wat het probleem is. Ga naar de website van Lindorff, zoek het telefoonnummer en bel ze. Dan weet je direct wat er gaande is. Gebruik geen contactgegevens uit de brief om eventuele fraude te voorkomen. Dat T-Mobile niets heeft openstaan kan heel goed, als zij de vordering aan Lindorff verkocht hebben dan staat er bij hun niets meer open inderdaad.

Dit ja.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:25

Tazzey schreef:

Eens, maar dan had ts toch voor die tijd al aanmaningen van tm moeten krijgen... Voor het overgedragen werd

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:36

Idealiter wel LM maar ik heb mensen bijgestaan die geen enkele herinnering of aanmaning van T-Mobile hebben mogen ontvangen. Uiteraard gaf T-Mobile te kennen dat ze meerdere aanmaningen verstuurd hebben, want ze moeten zich toch indekken. Ik kan me voorstellen dat soms poststukken niet aankomen maar als dit bij verschillende personen gebeurd dan gaat er iets mis bij de provider. Het zou dus heel goed kunnen dat het een legitieme vordering betreft.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:38

LadyMadonna schreef:
Tazzey schreef:

Eens, maar dan had ts toch voor die tijd al aanmaningen van tm moeten krijgen... Voor het overgedragen werd

In geval van fraude willen die nog wel eens op een ander adres aankomen.
De deurwaarde haalt de adres gegevens ergens anders vandaan, en zo komt het dan pas op jouw adres aan

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:52

Hier ook een nare ervaring met Lindorff.

Voor mijn verhuizing had ik tv van Canaal Digitaal, toen ik daar opzegde moest ik mijn decoder ed terug sturen. Keurig gedaan en na 2 maanden de verzendbevestiging terug gestuurd. Destijds telefonisch opgezegd en ook heel duidelijk doorgegeven dat ik ging verhuizen.

Op een gegeven moment had ik een gemiste oproep en voicemail. Bleek firma Lindorff te zijn dat ik een betaling aan Canaal Digitaal niet gedaan had. Heb direct met beide bedrijven contact opgenomen en er werd door Lindorff amper informatie gegeven waar het om ging. Canaal Digitaal zei dat de betaling was omdat ik mijn decoder niet terug had gezonden, ik duidelijk aangegeven dat ik dat wel degelijk had gedaan en de servicemedewerker kon uiteindelijk de decoder ook traceren en zou Lindorff inlichten dat de incasso niet terecht was en ik niks hoefde te betalen.

Paar weken niks gehoord tot ik opeens een schrijven Lindorff ontving op mijn nieuwe adres. Of ik even wilde dokken. Weer contact met Lindorff opgenomen, telefonisch en per mail. Ik wacht nog steeds op terugkoppeling...

Ook direct Canaal Digitaal weer gebeld maar werd aan de telefoon ronduit onbeschoft te woord gestaan en er werd opeens ontkend dat ik de decoder retour had gezonden. Uiteindelijk heb ik een hatelijk bericht op hun facebook geplaatst en had ik direct iemand aan de chat hangen. Omdat dit verhaal inmiddels al weken duurde en Canaal Digitaal ook constant geld bij mij probeerde af te schrijven voor diensten die ik niet meer van hun genoot heb ik gebluft dat ik mijn advocaat zou inlichten en al mijn telefoongesprekken opnam. Dus ook het gesprek waarin werd vermeld dat mijn decoder WEL aangekomen was. Nooit meer wat gehoord van zowel Canaal Digitaal als Lindorff.

Mijn ervaring is dat Lindorff erg weinig en moeizaam informatie verstrekt als daar om gevraagd word, ben ook blij dat ik er van af ben.