Normen en waarden... bestaan ze nog...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:33

Is het echt de jeugd? Mijn broer en sz zijn ook naar dat feest/evenement toe en die zijn de 30 toch echt al gepasseerd, ik dacht dat het merendeel wat daarheen gaat ouder is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:35

Laatst liep ik naar mijn huis. Er was schijnbaar een kindje bespuugd van een woning die niet bij mijn straat hoort(woningen boven mij behoren tot een niet zo sociaal complex(drugs, alcohol enz). Mevrouw wilde weten wie daar woonde. Haar uitgelegd dat ik het niet wist. Vervolgens veegt ze het gezicht van haar kindje af en gooit de doekjes op straat.
Wilde haar zeggen dat er vuilnisbakken zijn maar zou wel niet aankomen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:35

xDenies schreef:
Tegenwoordig zeer ver te vinden.

Goeiemorgen of fijne dag terug zeggen tegen het winkelpersoneel dat z'n best doet.. nop. Schreeuwen en kabaal maken tot 's avonds laat.. met scooters/brommers over de stoep racen in een woonwijk ..

Ik kijk werkelijk waar nergens meer van op. HELAAS.

Of ik ben toe aan mijn hutje op de hei :')

Dit is dus niet iets van de jeugd, over het algemeen zie ik de mensen van middelbare leeftijd niet groeten etc. terwijl de studenten hier altijd gewoon goeiedag en dankjewel zeggen

purny

Re: Normen en waarden... bestaan ze nog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:38

Hangt van de wijk af... Sommige mensen bij mij op het werk zijn niet echt sociaal, de jeugd vaak wel. Bieden de ouderen aan om te helpen met het inpakken van de boodschappen. Oudere mensen gaan gerust voor mijn kassa staan bellen...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:44

lovelyfiefy schreef:
Helaas is de 'jeugd' van tegenwoordig zo bizar anders opgevoed (of worden ze dat gewoon helemaal niet meer)
Dat wij ons er eigenlijk alleen maar over kunnen en doen verbazen.
Maar het zou leuk zijn als het gedrag wat het bizar is aangepakt wordt, zeker als het gaat om het lastig vallen en vernielen/vervuilen van andermans spullen.

Welke "jeugd van tegenwoordig"?

A) ik zie dit ook bij volwassenen
B) jeugd van alle tijden Is opgevoed door ouders van alle tijden
C) dit soort gedrag Is volgens mij ook van alle tijden. (20 jaar terug hadden wij een discotheek nabij een hengstenstation. Die paarden konden aan het eind van het weekend ook alles vertellen over de bloemen en de bijtjes)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:46

lovelyfiefy schreef:
Ik zou met de tuinslang klaar gaan staan voor de volgende keer dat iemand bedenkt te gaan plassen in jullie tuin.
En verder zou er meer toezicht moeten zijn als het alleen bij dit evenement voor veel overlast zorgt.
Handhaving/Politie/Wijkagent ed.

Helaas is de 'jeugd' van tegenwoordig zo bizar anders opgevoed (of worden ze dat gewoon helemaal niet meer)
Dat wij ons er eigenlijk alleen maar over kunnen en doen verbazen.
Maar het zou leuk zijn als het gedrag wat het bizar is aangepakt wordt, zeker als het gaat om het lastig vallen en vernielen/vervuilen van andermans spullen.

Dat is niet echt iets van nu. Al honderden jaren terug werd dit gezegd wat jij zegt over de jeugd van tegenwoordig :+

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 22:47

Met tuinslang klaar gaat staan is onbegonnen werk. En zo ver komt die van ons niet.
Hemels breed zitten we we niet ver vandaan, maar met de auto is t wat om. Ik vrees dat t voor Defqon en de gemeente onmogelijk is hier toezicht over te houden. Gezien ze ons erf ook nog is opgerede zijn.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:53

Ik woon in Elburg, en wij kijken precies op de weg die naar de brug gaat, waar ze de polder ingaan.
Het stond daar gisteren vanaf 13.00 tot ongeveer 18.00 vast.
Iedereen liep naast de auto's, naast de bussen, toeteren, muziek etc.

Wij hebben daar de hele middag vanuit de tuin naar zitten kijken ha ha. :D
Gelukkig zit er bij ons nog zo'n 400 m weiland tussen de weg en ons huis.

En soms zagen we hele groepen jongens uit een bus komen, die op een rijtje gingen plassen bij de rand van het weiland.

Volgens mij is het merendeel Duitsers wat er heen gaat, tenminste het waren bijna allemaal Duitse kentekens.

De rotzooi die ze maken zit bij de prijs van het kaartje inbegrepen.
Als het evenement afgelopen is, wordt al hun troep opgeruimd.
Alleen dat zal wel alleen op het evenement terrein zijn. :\

Wij horen trouwens in huis ook nog het gedreun van de muziek.
Echt hinder hebben we er niet van.
We weten van sommige mensen, als Defqon er is, die gaan zelf 2 dagen weg.

Het is wel elke keer als Defqon er is, dat het zo gigantisch druk is.

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:56

CarinaR schreef:
Met tuinslang klaar gaat staan is onbegonnen werk. En zo ver komt die van ons niet.
Hemels breed zitten we we niet ver vandaan, maar met de auto is t wat om. Ik vrees dat t voor Defqon en de gemeente onmogelijk is hier toezicht over te houden. Gezien ze ons erf ook nog is opgerede zijn.

Ik had al zo'n vermoeden, dat je op Defcon doelde. Hier stond vrijdag ook alles vast door de enorme drukte en werd er langs de weg hun behoeften gedaan + afval gedumd. En daarbij je natuurlijk de radio op stand oneindig, zodat iedereen mee kan genieten.

Barbet, dan wonen we vlakbij elkaar haha. Hier is de muziek met de ramen dicht nog goed te horen, dus maar de oordoppen in om te kunnen slapen. =:) :)ddd :Z
Laatst bijgewerkt door Roraima op 24-06-17 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:56

In ons dorp is er ook elk jaar een jongerenfeest.
Is 1 jaar gruwelijk uit de hand gelopen.
En de daaropvolgende jaren zijn de eisen ook een stuk strenger geworden.
Elk huis wat op de route ligt, krijgt dan ook hekken voor hun pad.
Juist om de aanloop op het erf en de wildplassers te weren.
Werkt bij ons prima.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:57

Aso's!

Volgende keer gewoon het gehele evenement je voortuin sproeien met een automatische sproeier.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 22:58

Oh ja t heeft dr vreselijk vast gestaan he.

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:01

Ja, klopt! Ik was blij dat ik de fiets had gepakt gisteren, want het stond echt muurvast op de n-wegen rondom Elburg.

Maar wel echt asociaal, dat ze gewoon het erf oplopen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:05

Van plassen etc nog nooit mee gemaakt, gelukkig!
Wel net in de hornbach een groepje kinderen dat door de hele zaak rende (waar het ontzettend druk was) om tikkertje te spelen :? (Hun letterlijke woorden)

Ook werd ik een keer gebeld door iemand die een afspraak voor haar nagels wilde maken. De tijd die ze wilde had ik voor mezelf een vrije middag gepland om m'n huis aan kant te trekken en boodschappen te doen. En jawel, ik kom de desbetreffende dame in de appie tegen....
Helemaal verbolgen was ze, want ipv boodschappen had ik makkelijk haar nagels kunnen doen...
Ik stond echt van whut?!

En dan hebben we hier nog natuurgebied de beabantse Biesbosch, wat zo ongeveer mijn achtertuin is... niet te geloven hoe verschrikkelijk veel zooi daar achter gelaten wordt |o

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:05

Ik woon in de buurt van tomorrowland en in het begin gebruikte die mensen de parkeerplaats vlak achter de huizen, dus ook op prive parking van de bewoners, het jaar daarop hebben ze overal hekken geplaatst en moesten ze wat verder staan.
Maar dan moesten ze in het midden van de nacht nog altijd voorbij de huizen en de meeste feestgangers waren stil maar soms zat er zo een onnozelaar tussen die begon te brullen of te gillen en 1 keer zelfs meegemaakt dat ze op de deuren en ramen begonnen kloppen.
Fijn als je de dag erna moet werken en om 5u moet opstaan. Gelukkig is dit nu opgelost en worden ze volledig omgeleid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:09

Kleine opmerking: ruiken aan zakjes waarvan je vermoed dat er drugs in gezeten heeft is niet heel slim. De meeste hebben weinig geur (voor onze zintuigen iig) maar kunnen wel opgenomen worden via de vliezen in je neus. De enige die echt ruikt is wiet en dat is nauwelijks een verdovend middel,.
Nu of je het al dan niet kan ruiken maakt in weze niks uit... Het blijft onverstandig.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-06-17 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:11

yvje86 schreef:
Opvoeden? Kun je dat eten?

Ik verbaas me ook meer en meer over de huidige normen en waarden van mijn medemens. Je bent echt niet de enige hoor.

Ach, er was een tijd terug een topic op Bokt of mensen zouden opstaan in het openbaar vervoer voor een ander... de ene na de andere Bokker was te ziek zwak en te misselijk om op te staan voor een ander... wàt een smoezen, en als die bokkers echt wat mankeren, maak ik me echt zorgen over de volksgezondheid dat er zoveel mensen blijkbaar nog nèt de bus in kunnen kruipen, maar geen seconde kunnen staan. -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:13

Zoolgangster schreef:
yvje86 schreef:
Opvoeden? Kun je dat eten?

Ik verbaas me ook meer en meer over de huidige normen en waarden van mijn medemens. Je bent echt niet de enige hoor.

Ach, er was een tijd terug een topic op Bokt of mensen zouden opstaan in het openbaar vervoer voor een ander... de ene na de andere Bokker was te ziek zwak en te misselijk om op te staan voor een ander... wàt een smoezen, en als die bokkers echt wat mankeren, maak ik me echt zorgen over de volksgezondheid dat er zoveel mensen blijkbaar nog nèt de bus in kunnen kruipen, maar geen seconde kunnen staan. -O-

Ik leerde daar dat zwanger zijn blijkbaar erg slecht is voor de gezondheid. :j nog slechter dan ziek zijn zelfs. :j

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:18

Ayasha schreef:
Ik leerde daar dat zwanger zijn blijkbaar erg slecht is voor de gezondheid. :j nog slechter dan ziek zijn zelfs. :j

Als iemand zwanger is kan ik het me nog voorstellen: dan kun je soms (in de betekenis van: "sommige zwangeren, dus niet alle") echt knockout gaan van alleen maar stilstaan... mijn moeder wou trouwens niet zitten in de bus, dat hobbelde teveel en dat was niet prettig voor haar buik... Maar statistisch gezien leek me het grote aantal sielughe bokkers in de bus, wel èrrug hoog... kunnen al die mensen nog wel hun paard vangen, borstelen, hoeven krabben, zadel erop krijgen, aansingelen en erop kruipen en draven en galopperen en springen (en werken om hun paard te kunnen betalen) als ze zo zwak in elkaar steken... als ze nog niet voor een ander willen/kunnen opstaan in de bus... ik bedoel maar. ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 00:09

De eerste weken van je zwangerschap kan je prima gaan staan voor een ander(normaal gesproken) maar de laatste maanden kan ik me voorstellen dat je dan beter kan gaan zitten. Zelf heb ik het openbaar vervoer gemeden als de spreekwoordelijke pest....was zo al misselijk genoeg. Dan ga ik liever niet met de bus :)

Klagen over de jeugd is inderdaad zoals gezegt van alle tijden.

Neemt niet weg dat pissen in je tuin inderdaad ongelofelijk ranzig is.
Ik snap ook niet dat mensen dat doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 00:47

Ik geef al járen les op een basisschool in een achterstandswijk en ik maak nog steeds dingen mee waardoor mijn mond open valt van verbazing.
Over plassen gesproken..
Vorig jaar bij de avondvierdaagse stond een stiefvader in het zicht van alle kinderen tegen een boom te plassen. Vriendin stond erbij en was het geheel lachend met haar mobiel aan het filmen. :wow: :wow:

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 01:53

Ayasha schreef:
Kleine opmerking: ruiken aan zakjes waarvan je vermoed dat er drugs in gezeten heeft is niet heel slim. De meeste hebben weinig geur (voor onze zintuigen iig) maar kunnen wel opgenomen worden via de vliezen in je neus. De enige die echt ruikt is wiet en dat is nauwelijks een verdovend middel,.
Nu of je het al dan niet kan ruiken maakt in weze niks uit... Het blijft onverstandig.

Ik heb t zakje niet opgepakt hoor. Geen haar op mn hoofd die daar aan denkt. T lag half open en nat, en aangezien mn reuk nogal scherp is.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 02:23

Mijn ervaring vanuit mijn werk is dat wangedrag in alle leeftijdsgroepen en alle lagen van de bevolking voorkomt. (Je kan nog wel netjes een driedelig pak aanhebben en een kikkerindestrot accent hebben maar als je mij voor prutsmuts uitmaakt alleen omdat ik je op de regels wijs, degradeer je jezelf aardig tot pisvlek in mijn ogen.) En helaas moet ik, vanuit al de jaren dat ik mijn werk doe, ook wel zeggen dat ik de indruk krijg dat het erger lijkt te worden. Maar er is hoop. Het is namelijk niet alleen mij opgevallen dat juist bij de jongeren er steeds meer mensen in de gaten gaan krijgen dat het hebben van normen en waarden de wereld toch wel een wat aangenamere plek maakt.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 05:35

Zoolgangster schreef:
Ayasha schreef:

Als iemand zwanger is kan ik het me nog voorstellen: dan kun je soms (in de betekenis van: "sommige zwangeren, dus niet alle") echt knockout gaan van alleen maar stilstaan... mijn moeder wou trouwens niet zitten in de bus, dat hobbelde teveel en dat was niet prettig voor haar buik... Maar statistisch gezien leek me het grote aantal sielughe bokkers in de bus, wel èrrug hoog... kunnen al die mensen nog wel hun paard vangen, borstelen, hoeven krabben, zadel erop krijgen, aansingelen en erop kruipen en draven en galopperen en springen (en werken om hun paard te kunnen betalen) als ze zo zwak in elkaar steken... als ze nog niet voor een ander willen/kunnen opstaan in de bus... ik bedoel maar. ;)

Ja hoor, dit kan ik op een GOEDE dag allemaal, maar op een slechte dag moet ik het rustig aan doen en helaas kom ik er niet onderuit om toch de bus te nemen. Daarbij komt nog eens dat ik tot voor kort mijn armen niet boven schouderhoogte kon krijgen en vasthouden in de bus gruwelijk veel pijn deed ( en doet )

Maar over de medemens in het openbaar vervoer hoef je niet eens te beginnen. Mensen die eisen aan de chauffeur dat ik eruit moet worden gezet ( omdat ik een mondkapje draag ) heb ik al meegemaakt. Eveneens een mevrouw die met haar stok tegen mijn borstkast aan tikte omdat ik niet op wilde staan ( na geduldig uitgelegd te hebben waarom niet ). Mensen die weigeren op te staan voor een persoon die vriendelijk vraagt of ze even mag zitten na een operatie.

En dit waren niet de jongeren. Ook niet de hele oude mensen overigens, maar net die tussengroep van 50-65 jaar.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 06:30

Normen en waarden? Wat zijn dat? Wat voor de een normaal is, kan voor een andere weer onder de noemer abnormaal vallen.
De bovenstaande situaties die ik lees heeft niks met normen en waarde te maken, dat is gewoon aso gedrag. Vinden wij althans...
Zo valt er overal wel wat over te zeggen. Zo heeft mijn vriend een keer mee gemaakt tijdens het boodschappen aan twee damens vroeg of hij er misschien even langs mocht. Mijn vriend is het type trainingsbroekje (hij loopt daar nou eenmaal graag in), en de vrouwen die stonden midden in het gangpad te beppen. Nou wat ie wel niet over hem heen kreeg. Hij was aso, je gaat toch niet zomaar in een gesprek storen, en de jeugd van tegenwoordig ect ect.... Dan vraag ik mij af wie hier nou degene zonder normen en waarden zijn...