Gevoel zegt wat anders dan gedachten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 15:06

Phoya schreef:
Mossel schreef:
In november/december toen hij naar de kliniek ging en ik instorte heb ik weer gewoon contact gehad met Mn ouders, tot eind mei toen ik een mis stap maakte ( wat overigens niks met mijn ex te maken heeft ) dat probeer ik ook weer te herstellen en er is ook al een gesprek geweest, maar tot ze zeker weten dat ik mijn emotie regulatie therapie ga volgen ben ik niet welkom, en er is geen zicht op wanneer die therapie gaat beginnen

Je kunt je ouders vertellen dat je nu in een zwart gat zit en dat je ze echt nodig hebt. Vertel hen dat het je spijt hoe het gegaan is en dat die emotieregulatietherapie een belofte is.

Was het maar zo makkelijk, ze weten ten eerste niet mijn contact weer met mijn ex, ten tweede heb ik gister een gesprek met mijn moeder gehad dus ze heeft gezien hoe moeilijk ik het heb. Maar ik heb ze dusdanig vaak teleurgesteld dat mijn moeder eerst daden bij de woorden wil zien, en ik geef haar echt geen ongelijk hun hebben het ook moeilijk met mij, maar dat maakt het voor mij ook allemaal niet makkelijker

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:51

Maar je hebt dus wel iets van contact met je ouders. Je hebt gisteren nog je moeder gesproken.
Zij staan dus wel open voor iets van contact ... zou dat koesteren.
Dat er wachtlijsten zijn voor hulpverlening is heel vervelend maar je kan bij crisis vast iig eens met je huisarts praten. Daarnaast... het is jou leven... niet gaan zitten afwachten tot iemand anders je gaat redden want dat wordt grote teleurstelling. Je moet het zelf doen en er zelf voor knokken en ja... daarbij zal je je best vaker eenzaam, alleen en verdrietig voelen... maar JIJ bent degene die dat kan oplossen.

Afbeelding

Mossel

Re: Gevoel zegt wat anders dan gedachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 15:59

Nouja echt contact nog niet echt, er is alleen gezegd dat ik voorlopig nog steeds niet welkom ben en dat ze eerst wil dat ik die therapie start en afrond, en heb dus geen enkel idee hoe lang dat gaat duren..
en ik weet dat ik de enige ben die het op kan lossen, maar het is zo verdomd moeilijk om iets op te lossen als je het gevoel hebt het nergens voor te doen. Ik weet dat het uiteindelijk wel ergens voor is maar probeer als je depressief bent die gedachten maar eens vast te houden

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 16:16

En ergens gedurende die therapie zal je gaan proberen het contact met je ouders te herstellen en dat kan alleen door open een eerlijk te zijn. Je zal toch alles een keer aan het licht moeten brengen, pas dan kan je eerlijk zijn naar jezelf en anderen en een nieuwe weg inslaan.
Succes en sterkte.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 16:28

Je moet nu even door het zwarte gat heen. Je ouders vergeven je vanzelf. Je moet even alle hulp aannemen en er voor vechten.
Schrijf dingen van je af, zoek oude vrienden op. Geef jezelf even een schop onder je kont en ga wat leuks doen. Kom onder de mensen en ke fleurt al iets op :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 19:27

Maar dan moet die therapie wel zsm starten ik kan nu niks..

"Vrienden" die ik heb wonen niet in de buurt en aangezien ik alleen over een fiets beschik en het ov hier nagenoeg niet gaat en ik daar ook heen geld voor heb kan ik ook niemand opzoeken helaas. En zoals ik al zei is dit een dorp waar voornamelijk oudere mensen wonen, dus daar heb ik ook niet heel veel aan

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:32

Mossel schreef:
Maar dan moet die therapie wel zsm starten ik kan nu niks..

"Vrienden" die ik heb wonen niet in de buurt en aangezien ik alleen over een fiets beschik en het ov hier nagenoeg niet gaat en ik daar ook heen geld voor heb kan ik ook niemand opzoeken helaas. En zoals ik al zei is dit een dorp waar voornamelijk oudere mensen wonen, dus daar heb ik ook niet heel veel aan

Probeer in oplossingen te denken. Ik weet echt, geloof mij, ja ook echt uit ervaring, hoe naar je je kan voelen. Maar ik heb na maanden herstel mijzelf terug gevonden. En de grootste les die ik heb geleerd: je hebt zelf de regie. Je kan het leven zelf zo leuk maken als je wilt. Op momenten dat je in een dip zit is dat ontzettend lastig, maar probeer geluksmomenten te creëeren. En geniet daar van! Dat kan ook zijn jezelf goed verzorgen met een lekkere douche en jezelf even goed ik de watten leggen. Een wandeling in de avond zon. Als je creatief bent met oude spullen in huis iets nieuws creëren, verzin het maar! Je moet echt proberen die knop om te zetten want het zit in je! Maar je moet het zelf weer eruit krijgen.

En over die vrienden die ver weg wonen, Skype/FaceTime/bel ze een keer. Ook zo kan je contact hebben!

Je kan het TS! Kop op!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 22:43

Ik probeer het ook echt! Ik ben vandaag voor het eerst in 3 weken ook weer met Mn camera op pad geweest, en morgen ga ik een shoot doen aan zee ( waarvan de reis voor me betaald wordt) dus ik probeer echt weer dingen op te pakken, hoe graag ik nu ook verschillende smoesjes zou willen verzinnen om er onder uit te komen omdat ik me zo naar voel, en omdat ik het enorm spannend vindt om met het ov te gaan :') maar ik weet dat ik hier echt door heen MOET. Ik lig al 3 weken op Mn bed mezelf een beetje zielig te vinden ( de hond komt er uiteraard gewoon uit 4x)

Ik heb uiteraard wel gewoon app contact met m'n vriendinnen! Maar dat is toch anders dan irl iets doen.

Ik heb er ook aan zitten denken weer terug te gaan op de medicijnen, maar dat wil ik eigenlijk ook niet, omdat ze niet meer durf te nemen, en omdat ik het op eigen kracht wil doen. Dat gaat imo meer effect hebben dan een pilletje.
Ik hoop ook echt dat mijn gevoel hetzelfde gaat doen als mijn gedachten, dat maakt het allemaal het meest moeilijk.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:16

Ja het is ook vreselijk lastig... het is zo'n tweestrijd en je bent jezelf dan gewoon echt even kwijt! Ik was toentertijd ook erg bang voor reizen, maar eigenlijk vind ik het nu heerlijk... lekker rustig en vaak doe ik stiekem nu zelfs een dutje :D Wat superleuk die shoot, heel veel plezier! Laat je weten hoe het is geweest?

Medicijnen vind ik een lastig onderwerp. Soms helpt het je er net wel even doorheen. Maar om eraf te komen is ook weer een proces. Wat raden je hulpverleners aan? Hoelang heb je die hulp nu? Er is ook een combi van supplementen die hetzelfde doet voor je hersenen maar dat is wel erg kostbaar.

Ben je trouwens op bokt al lid van leuke HK topics? Kan ook erg gezellig zijn en heb je lekker wat afleiding door de dag heen. Veel plezier morgen!!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 23:26

Ik laat zeker weten hoe het was!
De hulp die ik nu heb, heb ik nu 6x een gesprek mee gehad, maar ik zit al 10 jaar in de hulpverlening. Hulpverlener is niet van de medicatie, en zegt ook als het niet nodig is dan liever niet. Maar ik durf het niet meer omdat ik door een overdosis er van in het ziekenhuis heb gelegen dus ik probeer eigenlijk alles waar ik mezelf grote schade mee toe kan brengen ver uit de buurt te houden. Ik heb inderdaad ook al opgezocht of ik het evt met supplementen zou kunnen ondersteunen zoals magnesium ofzo.

Uhh ja ik heb wel wat topics waar ik af en toe in reageer, maar die lopen niet erg hard Haha.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:05

De combinatie magnesium, msm, multivitaminen hoge dosering en vitamine C + nog een andere waarvan ik even niet op naam kan komen, 5HTP is er vergelijkbaar mee. Dat mag je ook niet slikken icm medicijnen gericht op depressies. Zal ik thuis even voor je opzoeken als dat lukt. Van Dr. Vogel Emotionele Balans vind ik ook een erg goed supplement.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:24

Je hebt een doggydating site en app. Als je jezelf daar al eens aanmeld dan leer je andere mensen kennen kan je zien waar er in je buurt gewandeld word.Dat kost niks.
Of sluit je bij een hondenschool aan,kost wel weer geld maar even rond kijken welke.Zo eer je in ieder geval mensen kennen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:38

Evelijn schreef:
Maar je hebt dus wel iets van contact met je ouders. Je hebt gisteren nog je moeder gesproken.
Zij staan dus wel open voor iets van contact ... zou dat koesteren.
Dat er wachtlijsten zijn voor hulpverlening is heel vervelend maar je kan bij crisis vast iig eens met je huisarts praten. Daarnaast... het is jou leven... niet gaan zitten afwachten tot iemand anders je gaat redden want dat wordt grote teleurstelling. Je moet het zelf doen en er zelf voor knokken en ja... daarbij zal je je best vaker eenzaam, alleen en verdrietig voelen... maar JIJ bent degene die dat kan oplossen.

[ [url=m/8oOdwr.jpg]Afbeelding[/url] ]

deze foto vind ik heel leuk en grappig!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:40

beatje schreef:
Je hebt een doggydating site en app. Als je jezelf daar al eens aanmeld dan leer je andere mensen kennen kan je zien waar er in je buurt gewandeld word.Dat kost niks.
Of sluit je bij een hondenschool aan,kost wel weer geld maar even rond kijken welke.Zo eer je in ieder geval mensen kennen

via dieren kun je altijd leuke contacten krijgen. En dan gaat het om de gedeelde hobby en is iemands leeftijd minder belangrijk.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:50

Een narcist gaat jou nooit gelukkig maken dat kun je wel opmaken uit alles dat je erover leest. Uitzonderingen zijn er niet. Ga eens bedenken welke dingen jou gelukkig maken en richt je daarop. Andere mensen kunnen jou trouwens zowiezo niet gelukkig maken. Je moet echt eerst in balans met jezelf komen voordat je aan een relatie kan gaan denken. Probeer jezelf open te stellen voor mooie en lieve mensen om je heen. Misschien moet je toch weer wat contact met je ouders / familie zoeken. Meestal zijn dat mensen die het goede met jou voor hebben en soms handelen uit onmacht en verdriet omdat ze hun dochter zoveel meer geluk gunnen dan ze heeft.

Lieve ts ik hoop echt dat je jezelf uit de depressie vecht en lekker gaat genieten van je jeugd en alle mooie dingen die het leven biedt.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 11:40

piezze schreef:
Een narcist gaat jou nooit gelukkig maken dat kun je wel opmaken uit alles dat je erover leest. Uitzonderingen zijn er niet. Ga eens bedenken welke dingen jou gelukkig maken en richt je daarop. Andere mensen kunnen jou trouwens zowiezo niet gelukkig maken. Je moet echt eerst in balans met jezelf komen voordat je aan een relatie kan gaan denken. Probeer jezelf open te stellen voor mooie en lieve mensen om je heen. Misschien moet je toch weer wat contact met je ouders / familie zoeken. Meestal zijn dat mensen die het goede met jou voor hebben en soms handelen uit onmacht en verdriet omdat ze hun dochter zoveel meer geluk gunnen dan ze heeft.

Lieve ts ik hoop echt dat je jezelf uit de depressie vecht en lekker gaat genieten van je jeugd en alle mooie dingen die het leven biedt.

Met m'n verstand weet ik ook wel dat hij me niet gelukkig zal maken, nooit!
En ik wil graag weer gewoon met Mn ouders in contact zijn, maar ik kan niks als ze mij niet toe laten :) dat heb ik al een aantal keer geprobeerd. Ook zussen hebben geen tijd met een fulltime baan en een gezin.

M'n jeugd ben ik wel voorbij denk ik met 28, als snap ik dat mijn post als een puber overkomt Haha.

beatje schreef:

Ben ik lid van maar in de buurt is nooit wat, en ik ben maar beperkt in waar ik heen kan aangezien ik enkel een fiets heb, ov je maar naar beperkte plekken kan brengen ( en hier niet veel rijd) en het ov ook weer geld kost.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:25

Sh*t als je jeugd voorbij is met 28 hoe moet ik me dan voelen met 45?
Nee hoor je bent nog jong en het leven ligt voor je klaar. Je moet het alleen nog pakken! Leef en laat die loser alsjeblieft links liggen. Zoek mensen die je inspireren. Echt hoor dat moet je van me aannemen. Als jij goed in je vel komt dan komt de rest vanzelf. Potentieel partnermateriaal knapt af op somber en treurnis. Dan trek je dezelfde zwartheid aan. Probeer de zon te zien achter elk onweer. Ik weet zeker dat het je lukt. 1e stap is al gezet door het delen van je gedachtes hier. Stap 2 en 3 komen vanzelf maar kap met die kerel, zo jammer van jou om je naar beneden te laten trekken. Je familie heeft hij je blijkbaar al afgenomen wat zal het volgende zijn? Gewoon lekker voir jezelf kiezen en het komt echt goed!

(En nee je komt zeker niet over als een puber, integendeel zelfs. Meer als iemand die klaar is met het verleden en een stap de goede kant op wil nemen)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 13:32

Haha zo bedoel ik het niet, ik denk dat ik het verkeerd geïnterpreteerd heb. Uiteraard weet ik dat ik met 28 nog een heel leven voor me heb!

Ik doe ook Mn best hem links te laten liggen, ik heb alles wat met hem te maken heeft ook al verwijderd en weg gegooid! ( en zn nummer ken ik gelukkig niet uit Mn hoofd Haha)
Wbt mijn familie ben ik uiteraard wel heel hard mee bezig om dat te herstellen, je hebt maar 1 vader en moeder en die moet je imo koesteren.

En wat het volgende zou zijn?! Niks!! Hij heeft me al bijna zover gekregen dat ik niet meer hier rond zou lopen, dar ga ik me niet nog een keer laten overkomen, echt hoe moeilijk ik het nu ook heb en hoeveel me op het moment ook tegen zit, ik wil en moet er gewoon voor knokken!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 13:34

Pistasche schreef:
De combinatie magnesium, msm, multivitaminen hoge dosering en vitamine C + nog een andere waarvan ik even niet op naam kan komen, 5HTP is er vergelijkbaar mee. Dat mag je ook niet slikken icm medicijnen gericht op depressies. Zal ik thuis even voor je opzoeken als dat lukt. Van Dr. Vogel Emotionele Balans vind ik ook een erg goed supplement.

Helemaal vergeten hier op te antwoorden. Als je we achter kan komen heel fijn! Ben zelf uiteraard ook het een en ander aan het uitzoeken

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:37

Weet je wat ik ook denk aan de hand van jouw openingspost? Dat jij een goed mens bent en gedacht heb dat je hem kon helpen, hem misschien een beetje kon redden. Je betaalde alles voor hem, je was bereid om offers te brengen. Ergens in ons vrouwen zit een soort oerdrang dat we willen zorgen en helpen. Dat is een goeie eigenschap maar gebruik het voor je huisdier of iemand die het waardeert. Mensen aan de drugs zijn niet meer toerekeningsvatbaar maar als je ze echt wil helpen laat je ze compleet links liggen. Ze zijn niet klaar voor een liefdesrelatie. Ze houden niet van zichzelf en kunnen daardoor niet genoeg van een ander houden. Als een drugsgebruiker helemaal niemand meer heeft en aan de grond zit dan gaat hij misschien hulp zoeken en hopelijk bij een kliniek. Na zijn behandeling zijn er pas weer mogelijkheden. Dus daarom help je diegene het beste door er niet meer mee om te gaan.
Beter voor jou en beter voor hem dus eigenlijk...

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 13:44

Je slaat daarmee de spijker op zn kop. Echter is hij niet te helpen, hij heeft 3 mnd in de kliniek gezeten ( en er uit geschopt, en bij zijn vader uit huis geschopt en bij zijn moeder niet welkom enkel op bezoek) en is daarna net zo hard weer begonnen.. en zoals ik al zei, ik weet dat ik mezelf compleet de afgrond in werk met hem, ik weet dat ik niks met hem te maken moet willen hebben. Maar dat gevoel werkt gewoon niet mee, en om dat aan de kant te zetten heb ik, vooral nu, enorm veel moeite mee. En ik ben/ was absoluut geen prater, laat staan met vreemde. Maar het doet me wel enorm goed om mijn verhaal hier te doen, zonder veroordeelt te worden of compleet afgebrand te worden, waar bokt enorm goed in is Haha.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:48

Haha ja jij zegt het! Ff pb?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 14:23

Nou m'n uitstapje vanavond gaat ook niet door, ik heb afgelopen februari mn enkel gebroken gehad en nu net vandaag ga ik er zo dusdanig doorheen dat ik er niet meer op kan lopen ;(

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:32

Ow das balen. Kun je die shoot misschien uitstellen naar een later tijdstip?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 20:32

Kan er helaas nog niks mee..

En het doet Mn gemoeds toestand ook niet veel goeds, god wat voel ik me vandaag ellendig en zou ik hem graag een berichtje oid willen doen, i'm weak