Vriendje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:26

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:32

Vrienden, ik denk dat veel mensen wel vrienden hebben. Ik zelf heb een paar goede vriendinnen die ik af en toe zie wanneer ik daar zin in heb. Niet wekelijks, schaam ik me daar voor? Nee zeker niet, ik vind het heerlijk. Ik ben geen persoon dat iedere dag vrienden hoef te zien of te spreken. Ik heb er toevallig pas een artikel over gelezen. Sommige mensen vinden het ontspannend om alleen te zijn en sommige hebben liever constant mensen om hun heen en vinden dat ontspannend. Ik ben zo als de eerste, en ben ik raar, of appart? Nee zeker niet en ik schaam me dr ook zeker niet voor! Ik heb ook gewoon een vriend die ik een aantal keer per week zie, wil hij iets gaan doen met vrienden prima ik vermaak mezelf wel. Met mijn ex was het wel lastiger, hij had geen vrienden maar wilde deze wel graag. Hij kon het niet aan als ik iets met vriendinnen ging doen of iets anders voor mezelf.

Frieskee

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 23:38

Ik heb ook maar een paar goede vriendinnen en een zus waarmee ik vaak dingen onderneem. En ik heb ook dat ik mijn energie oplaad in mijn eentje om het zo maar te zeggen. Maar ik heb een beetje het gevoel dat we in een maatschappij leven waarin iedereen honderden vrienden heeft en altijd wel wat te doen heeft en altijd druk bezig is.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:39

zillionke schreef:
LinsxDot schreef:
vind beetje raar mensen die geen vrienden hebben kunnen geen relatie aan gaan :') ik heb 0,0 vrienden en al langer dan 2 jaar relatie. En geen behoefte aan vrienden vermaak me prima. Dus beeetje raar dit :')

Beetje een stomme vraag maar schaam jij je daar niet voor? En verveel jij je nooit :O? En hoe doe je dat met uitgaan?

Waarom zou ik me ingodsnaam moeten schamen? Echte vrienden zijn sowieso op 1 hand en ik denk bijna zelfs op 1 vinger te tellen :')
Uit gaan hou ik niet van. En toen ik er wel van hield ging ik met meiden van stal maar zijn dan niet gelijk je vrienden die zag ik naast stal of stappen ook niet. En hoezo vervelen? Met je hond wandelen een paard doen game lezen huis schoonmaken werken shoppen enz heb je toch geen vriendin voor nodig?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:49

LinsxDot schreef:
vind beetje raar mensen die geen vrienden hebben kunnen geen relatie aan gaan :') ik heb 0,0 vrienden en al langer dan 2 jaar relatie. En geen behoefte aan vrienden vermaak me prima. Dus beeetje raar dit :')

Jep... al 4,5 jaar samen terwijl ik geen vrienden heb en ook geen behoefte aan. Haha :+

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 00:30

Veel vrienden, weinig vrienden... wat maakt het uit. Zolang je leven maar bestaat uit meer dan alleen je partner :Y)

Ik kan mij voorstellen dat wanneer je echt helemaal geen vrienden hebt, het sociale leven buiten je partner om vrij klein is. Wellicht met het gevolg dat je, je partner teveel "claimt" en daardoor zijn of haar wereld ook kleiner maakt.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:22

Maflinger_S schreef:
Het antwoord op de vraag hoeveel vriendinnen hij heeft lijkt me in dit geval een stuk relevanter :D.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:35

Kind, waar maak je je druk om...
Veel vrienden of geen vrienden, wat maakt het uit. Leven en laten leven...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:51

zillionke schreef:
Ik heb ook maar een paar goede vriendinnen en een zus waarmee ik vaak dingen onderneem. En ik heb ook dat ik mijn energie oplaad in mijn eentje om het zo maar te zeggen. Maar ik heb een beetje het gevoel dat we in een maatschappij leven waarin iedereen honderden vrienden heeft en altijd wel wat te doen heeft en altijd druk bezig is.

Ik heb het gevoel dat jij een wat irreële kijk op de maatschappij hebt :j

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:01

Ik wou dat ik zo'n zorgen had. :')

In ieder geval: het maakt helemaal niks uit hoeveel vrienden iemand heeft. En ik denk dat mensen zonder vriendinnen zich juist niet vervelen aangezien zij weten hoe ze zich prima moeten vermaken in hun eentje. :D

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 05:41

Een relatie met iemand zonder vrienden doe ik echt nooit meer ... wat een ellende. :n Het zal bij iedere relatie wel anders zijn, maar voor mij is het een deal breaker.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 21:36

Guinevere schreef:
Een relatie met iemand zonder vrienden doe ik echt nooit meer ... wat een ellende. :n Het zal bij iedere relatie wel anders zijn, maar voor mij is het een deal breaker.

Hoezo?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:29

Mijn man heeft geen vrienden, alleen zijn broer is zijn beste vriend. Mijn man kan geen vriendschappen onderhouden. Maar hij vermaakt zich prima.
Enige probleem is dat hij mij ook als "beste vriend" ziet. Zelfs nu we gaan scheiden. En nu krijg ik dus ook te horen dat hij een leuke meid tegen is gekomen. Dat is dan weer informatie die ik niet echt hoef te krijgen :+ :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:07

Waarschijnlijk is TS nog wat jong, (schat ik gezien je berichten) en denkt ze dat later een vriend en een grote vriendengroep hoogstwaarschijnlijk is. Dat is niet erg, ik dacht vroeger ook dat dat allemaal standaard was en er bij hoorde in het pakketje. :) Ik heb nu ook 1,5 jaar een relatie en dacht op het begin er een mooie vriendengroep bij te hebben, maar at the end zijn het er altijd minder dan je dacht die je uiteindelijk nog echt een vriend kan noemen. Ik zou prima zonder mijn vrienden kunnen leven en gewoon 1 vriendin hebben en mijn vriend. Mijn vriend heeft echter meer behoefte om weleens zonder mij met zijn vrienden te zijn, wat ik heel goed snap :) Het is alleen wel lastig af en toe omdat ik gewoon wat meer de behoefte heb om constant bij hem te zijn en andersom iets minder, maar dat heet aan elkaar aanpassen en het is goed om elkaar ruimte te geven.

Guinevere, mag ik vragen waarom?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:01

TinkerTreas schreef:
Mijn man heeft geen vrienden, alleen zijn broer is zijn beste vriend. Mijn man kan geen vriendschappen onderhouden. Maar hij vermaakt zich prima.
Enige probleem is dat hij mij ook als "beste vriend" ziet. Zelfs nu we gaan scheiden. En nu krijg ik dus ook te horen dat hij een leuke meid tegen is gekomen. Dat is dan weer informatie die ik niet echt hoef te krijgen :+ :D

-O-

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:03

Ik schrik er wel een beetje van dat er meerdere mensen reageren die in geen vrienden hebben.

Echte goede vrienden zijn zeldzaam, dat is waar. Maar iedereen heeft toch wel mensen om zich heen?

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:09

Ook hier geen echte vrienden hoor, ik vind dat allemaal veel te veel tijd en moeite kosten en uiteindelijk stellen mensen je altijd wel weer teleur. Af en toe is het onhandig, maar dat weegt voor mij niet tegen de voordelen op. Ik heb op mijn werk en op stal genoeg contact met mensen, ik ben het dan als ik thuiskom wel zat hoor!

Overigens al 7 jaar in een gelukkige relatie waarvan het meerendeel ook samenwonend. Mijn vriend heeft wel een beste vriend, maar die woont ver weg en ziet hij af en toe. Hij heeft een beetje hetzelfde als ik denk ik :)

Ik ben overigens totaal niet sociaal behoeftig naar mijn partner toe hoor en andersom ook niet. Ik onderneem ook graag wat alleen en vermaak me alleen ook uitstekend :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:11

Mensen om je heen zijn niet per definitie vrienden. :)
Die mensen kunnen ook collega's, kennissen of familieleden oid zijn.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:09

lor1_1984 schreef:
Mensen om je heen zijn niet per definitie vrienden. :)
Die mensen kunnen ook collega's, kennissen of familieleden oid zijn.

Precies.

Ik denk dat er ook een groot verschil in definitie ligt. De een noemt iemand veel sneller een vriend dan de ander.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:35

Ik zou nooit een kennis of collega van mij een vriend noemen omdat dat even snel makkelijk is, en tegelijkertijd een écht goede vriend die er al een aantal jaar door dik en dun voor mij is dezelfde benaming geven. :o

Maar wat is er zo raar aan dat sommige mensen geen vrienden hebben?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:39

Tulandro schreef:
Ik schrik er wel een beetje van dat er meerdere mensen reageren die in geen vrienden hebben.

Echte goede vrienden zijn zeldzaam, dat is waar. Maar iedereen heeft toch wel mensen om zich heen?

Nee, helaas is dat niet zo.
Met mijn beste vriend zit ik in een relatie.
Er zijn wel wat mensen die ik ken, mede vrijwilligers enzo, maar buiten de festivals zie en spreek ik ze eigenlijk niet.
Verder heb ik niemand.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:43

Voor de mensen die vinden dat ze geen vrienden hebben: missen jullie zulk sociaal contact? Of vinden jullie het wel prima zo?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:51

Het lijkt me vooral moeilijk wanneer je relatie uitgaat, als je echt niemand anders hebt. Of wanneer je even wil spuien over je rela of daar advies ofzo over wil vragen.

Ik projecteer nu ook hoor merk ik; erger me namelijk enorm aan de vriend van een vriendin die altijd overal bij komt zitten/meekomt, mede ook doordat hij zelf geen vrienden heeft.
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 27-06-17 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 18:00

Goed, ik ben dan wel 16, ik had ook een vriend die geen vrienden dicht bij hem in de buurt had, alleen via games. Op school kwam hij altijd bij ons (vrienden en ik) zitten, sprak voor de rest nooit iets af en was voor sociaal contact best afhankelijk van mij. Prima dat hij geen vrienden had maar dan wil ik niet die 'leegte' opvullen. Dit was dan ook een van de redenen dat het uit ging. Voor mij is het dus best belangrijk dat hij naast mij ook andere mensen heeft.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 18:01

Dan zou ik dus familie bellen. Ik heb genoeg mensen in het dagelijks leven (sporten, werken, etc) om me heen, maar zou ze niet als vriend bestempelen. Ik heb dus voldoende sociaal contact met hen, mis verder niets. Ik zou ook wel naar hen kunnen gaan voor advies oid. Vind niet dat je daar vrienden voor hoeft te zijn. Ik hecht misschien ook te veel waarde aan het woord 'vriend'.

Edit: @Deksel, ik heb dus niet per se veel andere mensen/vrienden, maar veel andere interesses waar ik in m'n eentje of niet-vrienden lekker mee bezig ben.