Het is gaaf om mooi dik en lang haar te hebben maar er zitten ook wel echt nadelen aan. Maar ik vind mijn haar mooi dus ik laat het fijn zo. Al is het fijn af en toe te klagen tegen medelanghaarmensen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Roosch schreef:Je zegt ook niet tegen iemand die klaagt over dun haar "scheer maar kaal dan ben je er vanaf."
Het is gaaf om mooi dik en lang haar te hebben maar er zitten ook wel echt nadelen aan. Maar ik vind mijn haar mooi dus ik laat het fijn zo. Al is het fijn af en toe te klagen tegen medelanghaarmensen.

Je moet er van houden (en elke 3 weken bij laten scheren) maar wát een uitkomst! Roosch schreef:Oh gut. Nee. Dat is niet mijn koppie thee.
Hoe vaak wassen jullie je haar?
Ik had het eigenlijk precies zoals VivaByoux en afgelopen vrijdag ook een stuk af laten knippen, precies zoals je 2e foto, hoe toevallig is dat.
Heel gek, voor mij voelt het ook alsof ik nu kort haar heb, slaat nergens op natuurlijk.

pmarena schreef:Hier dik en krullend haar, en super kort vergeleken met wat er hier langs komt....maar nog steek ik de moord van dat kussen van hete lucht vasthoudend haar om mijn hoofd, als het een beetje een warme dag is en ik druk bezig ben. Worden jullie daar niet gek van met die ontzettend lange bossen...?
Ik moet echt met een haarband of hoofddoekje ofzo dat haar langs mijn gezicht en nek weg houden om me een beetje comfortabel te voelen, dat de frisse lucht er langs kan
Met als gevolg dat een knot niet meteen uitzakt en haarpijn is ook verleden tijd. Lengte is nog oké, ongeveer heuplengte. Dus de voordelen van lang en dik maar niet meer het nadeel van zwaar. Ik ben er blij mee 
Het hing daar ongeveer tot aan het begin van mijn bilnaad. 
Ik heb het niet gedaan, voelde mij bij het aanbod al ongemakkelijk, maar ik verbaas me wel dat er mensen zijn die daar zoveel geld voor neertellen.

Wanneer je haar wat langer en zwaarder wordt, ben je daar weer vanaf
Ik ken het leed wel, haha. Ik ben meermaals weer door die periode heengegaan omdat ik het telkens kort knip en dan weer lang laat groeien. Nu ben ik vooral erg blij dat mijn haar deze zomer lang genoeg is om daar geen last meer van te hebben!

Animal schreef:Meest recente duidelijke foto, is van 8 januari dit jaarHet hing daar ongeveer tot aan het begin van mijn bilnaad.
[ [url=m/2X8jrl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ook gezegend met een lange bos dik haar. Ik spaar het voor donatie, maar heb vorig jaar wel besloten om het iets uit te laten dunnen. Bij voorkeur wil ik een lange vlecht doneren (kunnen ze de pruiken van langer haar voorzien), maar het gewicht was me de vorige keer te heftig. Nogsteeds voel ik mijn nek regelmatig wanneer ik een staart of vlecht draag. Dit is mijn 3e vlecht in wording en ik zit voorlopig nog niet op de lengte van mijn eerste vlecht. Dat duurt nog wel een jaartje of 2 denk ik. Mijn vorige vlecht heb ik in 2013 gedoneerd. Toen ben ik teruggegaan naar een lengte tussen mijn kin en schouders.
Om het wassen etc. maak ik mij nooit druk. Ik vind het heerlijk om mijn haar te borstelen, kammen en verzorgen. Ik heb mijn haar ook vaak los en over het algemeen geeft dat geen grote problemen. Klitten haal in met mijn handen rustig uit en ik vind het ook nog eens leuk om op die manier met mijn haar te prutten. Nadeel is wel dat los haar en zonnebrandcrème (zoals vandaag) niet ideaal zijn![]()
Wat ik het grootste nadeel vind is dat lang dik haar nooit lang mooi blijft. Wanneer je naar de kapper geweest bent zitten er binnen no time weer dode punten aan omdat het snel overal tussen blijft hangen en altijd in de weg zit. Maar het is voor een goed doel en daarnaast vind ik het heerlijk om ermee te frunniken. Ik heb lang haar niet voor de mooi. Stiekem vind ik lang haar over het algemeen juist niet mooi bij mensen. 20 cm over de schouder vind ik het mooist, tot op de kont vind ik juist weer niet mooi.
Wisten jullie trouwens dat er ook een fetish voor lang haar bestaat? Ik ben meermaals gevraagd door mannen om tegen betaling bij hun op bezoek te komen om hun mijn haar te laten kammen. De bedragen die aangeboden werden waren niet mis en varieerden tussen de 200 en 600 euro en dat alleen om mijn haar te kunnen kammenIk heb het niet gedaan, voelde mij bij het aanbod al ongemakkelijk, maar ik verbaas me wel dat er mensen zijn die daar zoveel geld voor neertellen.
DewiFoto schreef:Met het staan bij de kapper heb ik ervaring, aangezien mijn haarbos bijna tot mijn knieën komt. Ik mag dan staan, en dan kan de kapper op de grond zitten. Heb helaas zo even geen foto er van maar die zal ik eventueel later uploaden. Mijn haar is gelukkig niet zo dik.
Maar, ik zweer bij Andrelon Care en Repair. Shampoo en Cremespoeling. Dit houd mijn haar mooi, glad en knoopvrij.