Het leed dat lang, mooi en dik haar hebben heet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:31

Je zegt ook niet tegen iemand die klaagt over dun haar "scheer maar kaal dan ben je er vanaf." :')

Het is gaaf om mooi dik en lang haar te hebben maar er zitten ook wel echt nadelen aan. Maar ik vind mijn haar mooi dus ik laat het fijn zo. Al is het fijn af en toe te klagen tegen medelanghaarmensen. :))

Anoniem

Re: Het leed dat lang, mooi en dik haar hebben heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:33

Hier ook eentje met super dik haar. Op dit moment niet zo heel erg lang maar wel lang gehad, en wat een drama inderdaad. Zelfs met mijn huidige lengte (bh-bandje) is het drama met klitten en wassen..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:34

Roosch schreef:
Je zegt ook niet tegen iemand die klaagt over dun haar "scheer maar kaal dan ben je er vanaf." :')

Het is gaaf om mooi dik en lang haar te hebben maar er zitten ook wel echt nadelen aan. Maar ik vind mijn haar mooi dus ik laat het fijn zo. Al is het fijn af en toe te klagen tegen medelanghaarmensen. :))

Natuurlijk niet, maar als iemand klaagt en zegt het nooit los te kunnen dragen... Waarom dan niet afknippen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:34

Ik snap dat dus niet he, waarom wil je dan perse lang haar hebben als je het toch nooit lang (los) gebruikt? :+

Mijn dochtertje is net zo hoor, haren tot op dr billen, elke ochtend/ avond klagen bij het borstelen maar ze wilt het niet korter, alleen de puntjes mogen er af (tot net boven dr billen).
Omdat het zo lang is mag het van mij dan weer niet los naar school, veel te bang dat ze er met knutselen in knipt ofzo.. :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-06-17 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:35

Ik heb lang, veel en krullend haar. Niet dik, maar ook super irritant. Ik heb laagjes laten knippen.Afbeelding

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:38

Ik heb heel lang, stijl en fijn haar.
Krullen blijven amper tot niet zitten. Daarbij de klitten ook niet! :):)

Misschien over heen gelezen, maar waarom knip je er niet een stuk vanaf? Volgens mij is jouw onderkant wat ik zo kan zien best droog. Natuurlijl niet bevordelijk voor klitten.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:39

Hier ook iemand met dik, krullend, pluizen en lang haar. Ik vind het verschrikkelijk. Heb bijna altijd een vlecht in. Nooit los dat is drama.
Ik gebruik van Andrelon de curl & shine lijn met de anti klit spray van Andrelon oil & care en een crème van Andrelon perfecte krul. Nog steeds niet helemaal tevreden maar we doen het er maar mee..

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:43

Ik had best wel lang haar en ook echt wel dik, maar in een opwelling heb ik het eraf laten knippen... eens maar nooit meer, ik mis het lange als de malle. Officieel is mijn haar nu niet eens echt kort maar k heb ervan lopen janken.. :')
Het was en is wel altijd heel pluizig maar wat ik ook doe.. niks helpt
Voor en na ..
Afbeelding
Afbeelding

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:46

Ik heb ook lang, stijl en vooral zwaar haar. krullen is echt een no go, knotje moet ik elke 10 minuten opnieuw doen etc, blijft allemaal niet zitten.

Wat bij mij erg veel geholpen heeft is opscheer in de nek :)) Je moet er van houden (en elke 3 weken bij laten scheren) maar wát een uitkomst!
(voorbeeldje)

Afbeelding

Scheelt ook echt enorm met klitten en zweet met sporten (rugby)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:53

Oh gut. Nee. Dat is niet mijn koppie thee.

Hoe vaak wassen jullie je haar?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:55

Roosch schreef:
Oh gut. Nee. Dat is niet mijn koppie thee.

Hoe vaak wassen jullie je haar?

Ik probeer het 2 a 3 keer per week.. meestal als ik een cap op heb gehad dan was ik het (ik rijd 2 a 3 keer per week paard) maar zoals vandaag heb ik gereden en ga morgenavond weer dan was ik het niet. Wordt gelukkig ook niet snel vet!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:57

Hier ook lang haar maar vind het allemaal best meevallen :D
Gebruik meestal 2 in 1 shampoo en uitspoelen valt imo best mee. Maar ik heb redelijk stijl lang haar, misschien is dat het verschil.
Drogen duurt inderdaad lang, maar douche gewoon begin vd avond en dan heeft het de hele avond en nacht om te drogen.
Mijn haar zelf is niet dik, per haar gezien dan zeg maar haha. Het is echter wel veel, waardoor het in totaal wel een dikke bos haar is.
Enige irritante vind ik de pluisjes die overal uitsteken als ik het vast heb. Antipluis producten werken tot nu toe niet echt.
Heb wel een ideale spray om te ontklitten, gewoon bij de action, volgens mij wordt die door paardenmeisjes ook wel als antiklit voor het paard gehaald haha.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 00:04

Hier dik en krullend haar, en super kort vergeleken met wat er hier langs komt....maar nog steek ik de moord van dat kussen van hete lucht vasthoudend haar om mijn hoofd, als het een beetje een warme dag is en ik druk bezig ben. Worden jullie daar niet gek van met die ontzettend lange bossen...?

Ik moet echt met een haarband of hoofddoekje ofzo dat haar langs mijn gezicht en nek weg houden om me een beetje comfortabel te voelen, dat de frisse lucht er langs kan :D

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 00:08

Heel herkenbaar wat hier wordt geschreven, ik heb ook heel dik, heel veel en lang haar. :j Ik had het eigenlijk precies zoals VivaByoux en afgelopen vrijdag ook een stuk af laten knippen, precies zoals je 2e foto, hoe toevallig is dat. :D Heel gek, voor mij voelt het ook alsof ik nu kort haar heb, slaat nergens op natuurlijk. :+

Ik zweer trouwens bij een anti-klit borstel, werkt een stuk beter dan alleen spray. :j

Oh, daar heb ik absoluut geen last van Pmarena! Merk het dan weer wel als het koud weer is, dan maakt het wel veel verschil.

Roosch, ik was het elke dag, s'avonds en ga dan met los haar slapen. Dan is het de volgende dag nog wel wat klam, maar het pluist gelukkig niet!

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 00:35

Ik heb het om die reden nooit langer dan schouderlengte anders wil het bij mij ook echt niet :+

Heel dik haar, maar het voordeel dat het van zichzelf wel wat krult en er slag in zit. Maar uitborstelen, well, als ik na een kwartier nog steeds klitvrij ben, ben ik gelukkig :'D

Sommige mensen maken ook wel eens de opmerking "Ik zou graag net zulk dik haar willen hebben als jij". In de winter is dat heel prettig, maar in de zomer is het zo ontzettend warm :')

Ik was het maximaal 1x per week, maar als ik die dag gezweet heb of iets wel vaker. Ik probeer wassen zo minimaal mogelijk te doen en eigenlijk vooral uit te spoelen met water. Hoe vaker ik het was, hoe pluiziger het wordt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 00:49

pmarena schreef:
Hier dik en krullend haar, en super kort vergeleken met wat er hier langs komt....maar nog steek ik de moord van dat kussen van hete lucht vasthoudend haar om mijn hoofd, als het een beetje een warme dag is en ik druk bezig ben. Worden jullie daar niet gek van met die ontzettend lange bossen...?

Ik moet echt met een haarband of hoofddoekje ofzo dat haar langs mijn gezicht en nek weg houden om me een beetje comfortabel te voelen, dat de frisse lucht er langs kan :D

Het geheime wapen heet vlecht. Werkt bij paarden én bij mensen.

Hier nog iemand met lang en dik (en steil) haar. Maar tegenwoordig gelukkig niet heel veel meer. Sinds ik de 35 gepasseerd ben is het wat dunner geworden. Niet per haar maar wel het aantal haren per vierkante centimeter. Gewoon vanzelf, hoef ik niks voor te doen :) Met als gevolg dat een knot niet meteen uitzakt en haarpijn is ook verleden tijd. Lengte is nog oké, ongeveer heuplengte. Dus de voordelen van lang en dik maar niet meer het nadeel van zwaar. Ik ben er blij mee :)

Qua wassen: 2x per week. Géén cremespoeling, wat een rotspul is dat. Wel een maskertje er in, zo'n spul wat je niet uit hoeft te spoelen want anders duurt het drogen wel erg lang. En de enige shampoo die ik langer dan 2x achter elkaar kan gebruiken zonder jeuk te krijgen is een biologische shampoo. Kost een tientje maar ik doe wel bijna een jaar met een fles (grote fles, dunne shampoo dus weinig per keer van nodig).
Laatst bijgewerkt door Koper op 12-06-17 00:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 00:50

Meest recente duidelijke foto, is van 8 januari dit jaar :) Het hing daar ongeveer tot aan het begin van mijn bilnaad.

Afbeelding

Hier ook gezegend met een lange bos dik haar. Ik spaar het voor donatie, maar heb vorig jaar wel besloten om het iets uit te laten dunnen. Bij voorkeur wil ik een lange vlecht doneren (kunnen ze de pruiken van langer haar voorzien), maar het gewicht was me de vorige keer te heftig. Nogsteeds voel ik mijn nek regelmatig wanneer ik een staart of vlecht draag. Dit is mijn 3e vlecht in wording en ik zit voorlopig nog niet op de lengte van mijn eerste vlecht. Dat duurt nog wel een jaartje of 2 denk ik. Mijn vorige vlecht heb ik in 2013 gedoneerd. Toen ben ik teruggegaan naar een lengte tussen mijn kin en schouders.

Om het wassen etc. maak ik mij nooit druk. Ik vind het heerlijk om mijn haar te borstelen, kammen en verzorgen. Ik heb mijn haar ook vaak los en over het algemeen geeft dat geen grote problemen. Klitten haal in met mijn handen rustig uit en ik vind het ook nog eens leuk om op die manier met mijn haar te prutten. Nadeel is wel dat los haar en zonnebrandcrème (zoals vandaag) niet ideaal zijn :')

Wat ik het grootste nadeel vind is dat lang dik haar nooit lang mooi blijft. Wanneer je naar de kapper geweest bent zitten er binnen no time weer dode punten aan omdat het snel overal tussen blijft hangen en altijd in de weg zit. Maar het is voor een goed doel en daarnaast vind ik het heerlijk om ermee te frunniken. Ik heb lang haar niet voor de mooi. Stiekem vind ik lang haar over het algemeen juist niet mooi bij mensen. 20 cm over de schouder vind ik het mooist, tot op de kont vind ik juist weer niet mooi.

Wisten jullie trouwens dat er ook een fetish voor lang haar bestaat? Ik ben meermaals gevraagd door mannen om tegen betaling bij hun op bezoek te komen om hun mijn haar te laten kammen. De bedragen die aangeboden werden waren niet mis en varieerden tussen de 200 en 600 euro en dat alleen om mijn haar te kunnen kammen :oo Ik heb het niet gedaan, voelde mij bij het aanbod al ongemakkelijk, maar ik verbaas me wel dat er mensen zijn die daar zoveel geld voor neertellen.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 01:52

Toevallig vandaag een foto gemaakt van mijn 23 weken baby buikje :))

Ik had het tot aan het begin van mijn billen, toen afgeknipt tot net onder mn schouderbladen en nu inmiddels weer wat langer.
Afbeelding

Wat ook vooral leuk(ahum) is aan lang haar en zomer is extra 'oksel haar' >;)
Maar wat voordeel voor de winter is nooit een koude nek :D

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 02:02

Dat 'extra okselhaar' is gelukkig een periode :) Wanneer je haar wat langer en zwaarder wordt, ben je daar weer vanaf :D Ik ken het leed wel, haha. Ik ben meermaals weer door die periode heengegaan omdat ik het telkens kort knip en dan weer lang laat groeien. Nu ben ik vooral erg blij dat mijn haar deze zomer lang genoeg is om daar geen last meer van te hebben! :)

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 02:39

Ik had ook altijd erg lang & dik haar, maar heb het toevallig vorige week afgeknipt. Heb het eigenlijk altijd laten groeien omdat iedereen het zonde vond en mn kapper het zelfs niet korter wilde knippen.
Op een begeven moment was ik dat warme dikke haar wat alleen maar in de weg zat zat en heb ik van de een op de andere dag besloten dat het er af moest :)

Dit was mn haar voor het knippen
Afbeelding

En dit is het nu(even geen betere foto)
Afbeelding

Het is een heel groot verschil, vind het ergens wel zonde maar het is veel makkelijker te onderhouden en het is weer wat koeler met warm weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 03:05

Oh, ik herken dit heel erg! Ik ben gek op mijn haar, maar soms krijg ik de neiging het er in 1 keer af te knippen. Ik heb het nu meestal in een hoge vlecht, dat gaat de klitten tegen. Heel af en toe los. Ik was het om de 2 dagen. Zal eens kijken of ik er morgen een foto van kan maken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 05:19

Animal schreef:
Meest recente duidelijke foto, is van 8 januari dit jaar :) Het hing daar ongeveer tot aan het begin van mijn bilnaad.

[ [url=m/2X8jrl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook gezegend met een lange bos dik haar. Ik spaar het voor donatie, maar heb vorig jaar wel besloten om het iets uit te laten dunnen. Bij voorkeur wil ik een lange vlecht doneren (kunnen ze de pruiken van langer haar voorzien), maar het gewicht was me de vorige keer te heftig. Nogsteeds voel ik mijn nek regelmatig wanneer ik een staart of vlecht draag. Dit is mijn 3e vlecht in wording en ik zit voorlopig nog niet op de lengte van mijn eerste vlecht. Dat duurt nog wel een jaartje of 2 denk ik. Mijn vorige vlecht heb ik in 2013 gedoneerd. Toen ben ik teruggegaan naar een lengte tussen mijn kin en schouders.

Om het wassen etc. maak ik mij nooit druk. Ik vind het heerlijk om mijn haar te borstelen, kammen en verzorgen. Ik heb mijn haar ook vaak los en over het algemeen geeft dat geen grote problemen. Klitten haal in met mijn handen rustig uit en ik vind het ook nog eens leuk om op die manier met mijn haar te prutten. Nadeel is wel dat los haar en zonnebrandcrème (zoals vandaag) niet ideaal zijn :')

Wat ik het grootste nadeel vind is dat lang dik haar nooit lang mooi blijft. Wanneer je naar de kapper geweest bent zitten er binnen no time weer dode punten aan omdat het snel overal tussen blijft hangen en altijd in de weg zit. Maar het is voor een goed doel en daarnaast vind ik het heerlijk om ermee te frunniken. Ik heb lang haar niet voor de mooi. Stiekem vind ik lang haar over het algemeen juist niet mooi bij mensen. 20 cm over de schouder vind ik het mooist, tot op de kont vind ik juist weer niet mooi.

Wisten jullie trouwens dat er ook een fetish voor lang haar bestaat? Ik ben meermaals gevraagd door mannen om tegen betaling bij hun op bezoek te komen om hun mijn haar te laten kammen. De bedragen die aangeboden werden waren niet mis en varieerden tussen de 200 en 600 euro en dat alleen om mijn haar te kunnen kammen :oo Ik heb het niet gedaan, voelde mij bij het aanbod al ongemakkelijk, maar ik verbaas me wel dat er mensen zijn die daar zoveel geld voor neertellen.

Ik zou het inderdaad af laten knippen en doneren. Vind dat lange haar ook niet eens mooi.

Ik heb zelf ook van dat haar, maar vind het echt reuze meevallen. Ik was het met neutral champoo, zo min mogelijk. Als er erg veel klitten in zitten gebruik ik crèmespoeling, maar liever niet. Klitten haal ik er met m'n vingers uit, hoeft ook geen uren te duren meestal en als het dat wel doet laat ik ze lekker zitten en kam ik ze er uit als het gewassen is en glad is van de crèmespoeling.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 05:36

DewiFoto schreef:
Met het staan bij de kapper heb ik ervaring, aangezien mijn haarbos bijna tot mijn knieën komt. Ik mag dan staan, en dan kan de kapper op de grond zitten. Heb helaas zo even geen foto er van maar die zal ik eventueel later uploaden. Mijn haar is gelukkig niet zo dik.

Maar, ik zweer bij Andrelon Care en Repair. Shampoo en Cremespoeling. Dit houd mijn haar mooi, glad en knoopvrij.

Ik ben toch wel heel benieuwd naar een foto van jou met je lange lokken!

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 05:41

Heel herkenbaar. Ik gebruik de cowboy magic detangler and shine voor mijn enorme bos haar (dik en veel).ook laat ik het 3x per jaar goed uitdunnen door mijn kapper. Zo kan ik lang haar houden want als ik kort laat knippen kan ik elke 4 weken naar de kapper volgens mijn kapster.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 05:59

Ik heb heel dik haar en veel. Ik laat het niet langer worden tot net onder mijn schouder. Prima lengte. Als het te lang wordt, krijg ik hoofdpijn van het gewicht.

Mijn haar is zo dik en zwaar dat het haast niet klit van zich zelf.. Ik gebruik van de action hetzelfde spul om mijn haar te ontklitten als dat ik voor mijn haflingers gebruik. We zijn veel gebruikers :D