Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bigone schreef:Gewoon nu meteen online alles wijzigen. Andere bankrekening openen en daar het resterende bedrag op zetten zoveel laten staan dat je de komende maand je rekeningen nog gewoon kunt betalen.Pasje van de nieuwe bank aanvragen. Verder aan alle instanties je gewijzigde bank/rekeningnummer dorgeven. Het is even werk maar deze bank zou ik voor geen goud meer vertrouwen. Wanneer je alles geregeld hebt melding doen tegen de bank. Straks weet die ex ook nog een lening los te peuteren met jouw gegevens , je weet maar nooit dus kun je beter voorzichtig zijn. En dat ene maandelijkse afschrift, jammer maar verder kun je hier niet zoveel mee, hoogstens zelf ook een afschrift vragen zodat je precies weet wat je ex onder ogen is gekomen.
bigone schreef:De bank is gewoon heel laks geweest en heeft iets automatisch aangenomen. Een wakkere medewerker zou gevraagd hebben, gaat u alle twee verhuizen. En misschien, heel misschien is dit wel gebeurt en heeft de ex ja gezegd. Dan is het alsnog fout maar ik kan me er iets bij voorstellen. Wanneer ik naar onze bank stap en vertel dat wij gaan verhuizen en dat alles naar een ander adres moet dan denk ik ook niet dat ze zullen wachten of wij wel of niet scheiden maar de boel gewoon overzetten. Mag niet misschien maar wel begrijpelijk. Ts, ga eerst een rekening bij een nieuw bank openen, daar zet je gewoon het grootste gedeelte van je geld op, dan alle instanties waar je automatische incasso's van hebt lopen informeren over de nummerwijziging en wanneer dit allemaal geregeld is je oude rekening opzeggen.
En stoppen met stressen, fouten maken is menselijk, heeft soms wat vervelende gevolgen maar in dit geval, jullie hebben in principe alles gescheiden dus of je nu in een keer een miljoen op je rekening hebt of alles over de balk gooit, je ex kan hier niets aan veranderen.
Destination schreef:Maar hij had dus wel jouw inloggegevens? Anders kan hij het niet online doorgegeven hebben.
Myfairytale schreef:Destination schreef:Maar hij had dus wel jouw inloggegevens? Anders kan hij het niet online doorgegeven hebben.
Nee, want we moeten inloggen met pasje en reader.
Maar kennelijk stonden we op samenwonend én zou hij aangegeven te hebben dat ik mee verhuisde... lijkt me heel stug, aangezien we elkaar echt niet kunnen luchten of zien op dit moment.
Hij had toegang tot jouw pas, jouw pincode (gok ik?) en jouw reader. CoreMeltdown schreef:Ik werk zelf bij de bank (inbelgie) en kunnen niets van identiteitsgegevens (alsook adres) wijzigen zonder bewijs én handtekening van de persoon zelf. Dit bewijs is elektronische identiteitskaart of bewijs van gemeente. Ik kan me niet voorstellen dat dit in NL anders is. Laat de bank maar aantonen waar jij hebt getekend voor deze aanpassing. Indien je ex je inloggegevens heeft en of een volmacht op je rekening, dan kan hij wel het briefwisselingsadres wijzigen, maar dit is dan wel met jou toestemming.
Destination schreef:CoreMeltdown schreef:Ik werk zelf bij de bank (inbelgie) en kunnen niets van identiteitsgegevens (alsook adres) wijzigen zonder bewijs én handtekening van de persoon zelf. Dit bewijs is elektronische identiteitskaart of bewijs van gemeente. Ik kan me niet voorstellen dat dit in NL anders is. Laat de bank maar aantonen waar jij hebt getekend voor deze aanpassing. Indien je ex je inloggegevens heeft en of een volmacht op je rekening, dan kan hij wel het briefwisselingsadres wijzigen, maar dit is dan wel met jou toestemming.
Wij hebben daarvoor onze digitale handtekening, wat in het geval van bankieren met de reader is
linoleum schreef:Echt melding van maken. Ik werk bij een verzekeraar. Wij mogen in verband met de wet bescherming persoonsgegevens geen adres wijzigen als we niet die persoon zelf aan telefoon hebben of verzoek ontvangen. In dit geval had de bank niet jouw adres mogen wijzigen omdat hij zijn adres wijzigt.
Zelfs bij getrouwde stellen doen we het niet. Precies om de reden waarom jij het nu niet wilt. Wij weten niet hoe de privé situatie op dit moment is.
Ik snap wel dat de bank niet je papieren wil terug halen (en daarnaast is een kopie zo gemaakt). Maar ik zou absoluut een officiële klacht indienen. Want dit mag niet gebeuren.
Heb bij mijn eigen bank laatst adres gewijzigd. Kreeg ik op mijn oude adres nog een bevestiging dat mijn adres gewijzigd was. Extra controle of het wel klopt. Ook dat niet gebeurt?
Destination schreef:Myfairytale schreef:Klopt inderdaad, hij heeft kennelijk dat gefixed met zijn reader.
Hij had zeker geen toegang tot mijn bankpas gelukkig, aangezien ik tijdelijk uit het huis weg was.
Maar hoe zou hij dat kunnen met zijn reader en zijn pas? Dan moet hij ook bij je geld kunnen, toch?
Van mijn eigen rekening een en/of rekening maken was al drama en moest je per se voor langs komen :S
Daar sloot de vorige bewoner een abonnement af (zonder dat hij mijn naam had of wat dan ook) en uiteindelijk werd het van mijn rekening afgeschreven omdat dat met het adres matchte (en het abonnement (tijdschrift over zeilen) ging gewoon naar zijn nieuwe adres. Nooit heeft iemand mij kunnen uitleggen hoe het zat
Dus overgestapt. Vond dat toch een relaxer idee..
... Dus misschien dat eens doen?Destination schreef:Myfairytale schreef:Klopt inderdaad, hij heeft kennelijk dat gefixed met zijn reader.
Hij had zeker geen toegang tot mijn bankpas gelukkig, aangezien ik tijdelijk uit het huis weg was.
Maar hoe zou hij dat kunnen met zijn reader en zijn pas? Dan moet hij ook bij je geld kunnen, toch?