Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Furrow schreef:maaaikkee schreef:Ik studeer geen tandheelkunde maar wil wel even inhaken op het stukje dat het in de zorg verplicht is. Zelf werk ik ook in de zorg de hepatitis b word wel geadviseerd om te nemen maar is echter niet verplicht. Zelf heb ik toen de keus gemaakt om mij we niet tegen te enten.
Is dat niet bedrijfs afhankelijk, in België in ieder geval wel.
Ik ben hoofdverpleegkundige zonder patientencontact maar ik geraak (terecht) niet door de gezondheidskeuring zonder vaccin. Bij mijn interimwerk als gewone verpleegkundige waar de kans heel reel was door de vele gevallen kraaide er nooit een haan naar.
pmarena ik denk dat het afhankelijk is van de doelgroep en tijdsgeest. Net als TBC 4 jaar geleden zou ik de kans klein achten en nu acht ik hem groot.
Onali schreef:Serieus TS het gaat om je eigen gezondheid, stel je niet aan.
Ik werk in de thuiszorg, je wilt niet weten hoe de hygiene ergens anders is, lichamelijk of huiselijk![]()
Ik moet daar wel in/ mee werken. Zelfs in de verstandelijk gehandicaptenzorg ben ik gebeten, gekrabt en geslagen. Toen ik het meldde kreeg ik ook nog eens tetanusvaccinatie
Ik kan me niet meer herinneren of ik naderhand nog last heb gehad van de entingen, maar geloof me ik zweette peentjes.
Ik ben als de dood voor naalden (bij anderen geen probleem) dus het was voor mij heel wat om die 2 of 3 entingen te krijgen en na 6 maanden de bloedafname.
Ook bij mijn werkgevers wordt er naar het gele vaccinatieboekje gevraagd.