alexonline schreef:Laat je niet afschrikken wat betreft de privacy wetgeving in nederland mbt camera toezicht / beveiliging.
Je mag je eigen terrein altijd voorzien van camera beveiliging, en als je een stukje van de openbare weg meepakt is dat geen enkel probleem.
Het wordt anders als je een camera richt op de tuin van de buurman, waar de buurvrouw topless ligt te zonnen. (maarja dat spreekt voorzicht)
Ik heb ook meerdere camera's rond mijn huis hangen, merk hikvision, nadat bij mij de achterruit van de auto was in gegooid, 2 keer een buitenspiegel van de auto was afgetrapt.
Het mooie van de nieuwe camera's is dat ze (van hikvision in iedergeval) een microsdkaartslot hebben waar je een geheugen kaartje in kunt stoppen en de camera neemt dus zelf de beelden op, tevens is video-analyse zo'n beetje standaard, zoals crossline detectie, missing object, etc. etc. En bij een "alarm' dus iemand steekt de 'virtuele" lijn over in het beeld kan hij een email sturen met een fotootje, of beelden uploaden naar een ftp-server, etc. etc.
Ubiquiti ken ik niet, via m'n werk heb ik alleen ervaring met sony, samsung, axis, mobotix en hikvision.
Waarvan laatste bij mij thuis hangen omdat ze goedkoop zijn en makkelijk in gebruik.
Een tip, zorg dat er een beetje licht om het huis is, is niet alleen positief voor de beeldkwaliteit maar het schrikt ook 'daders" af. Je hebt maar heel weinig licht nodig vandaag de dag voor goede beelden in kleur.
Bedankt voor je reactie en tips.

Mijn vriend is enorm technisch, dus ik verwacht dat hij wel iets supersonisch heeft bedacht.

De lamp bij onze voordeur gaat automatisch aan zodra het gaat schemeren en daar komt flink veel licht vanaf dus onze voortuin en het stuk stoep voor ons huis is gelukkig altijd goed verlicht.
Het was even zoeken naar de juiste plek en stand maar nu filmt hij perfect de voortuin en een stukje van de stoep zodat je ook goed kunt zien wat er vanaf die plek gebeurt.