Dat de paardjes weer op t land staan en ik een km mag lopen om hem op te halen, vervolgens te gaan rijden met een paard dat niet vooruit te branden is, en het stoffige zand van de bak
En dat dan op stal, buiten stal vooral het lange buiten zitten, slapen onder een lakentje, veeeel zweten, en de geuren indd
JPS
Geplaatst: 03-06-17 01:39
Het gezang van vogels in de vroege ochtend, het buitenleven en de frisse geur van een regenbui na een warme dag, heerlijk!
Líters water drinken Altijd vroeg wakker worden want het is licht Op slippers lopen Me laten overvallen door een (onweers-)bui De geur bij mijn ouders op de dijk vlak voor zonsondergang (die heb ik tot nu toe nergens anders geroken) Heel Amsterdam ruikt naar (gegrild) eten van de terrasjes en restaurants Geroezemoes in de tuin tot 's avonds heel (soms te) laat Kampvuur stoken op onze stookplek Wandelen En sinds kort: zwemmen met mijn pony
Met korte mouwen op de scooter (brrr) Even snel aardbeien halen bij de boer verderop In de tuin zitten en geen reet zien op je laptop door de zon en het stof Luchtig eten (fruit, salades, ice tea met bevroren fruit er door etc.) Paarden afspuiten Op het strand zeuren dat er overal zand in zit
Es_ther
Geplaatst: 03-06-17 09:42
Een typisch Hollandse zomerdag vind ik ook dat wanneer ze onweer voorspellen het de hele dag lekker benauwd is en dat je met smart zit te wachten op een bui en dat er dan 3 druppels regent .
Lekker suppen met de honden, proberen met je paard te zwemmen terwijl dat paard toch echt liever riet gaat eten...
musiqolog
Geplaatst: 03-06-17 10:19
Typisch zomer? Dat de dagen langer zijn dan de nachten, maar wel steeds korter worden. Dat is de woordenboekdefinitie.
Ik ben niet zo gek op de zomer. Ik ben werkloos dus vakantie heb ik niet nodig. Integendeel, ik zie de wereld om me heen minder levendig worden. Behalve de stad (ik bedoel de binnenstad van Utrecht), daar stikt het van de toeristen. Ergens naartoe gaan met vrienden is er ook niet bij (die heb ik nauwelijks). En hitte, daar kan ik ook slecht tegen. Meestal leef ik de hele zomer toe naar september: een soort sociale lente, een nieuw begin en ook nieuwe hoop om van het komende jaar toch weer iets te maken. (Toen ik nog op school zat, keek ik daar uiteraard iets minder naar uit.)
Maar er zijn zeker ook leuke dingen. 's Avonds laat nog even buiten lopen, tussen een plakdag en een plaknacht. Of nog beter: 's morgens vroeg als de hele bubs nog op zijn nest ligt en het park er mensvrij bij ligt. (Moet je op tijd voor opstaan, en zonder baan is dat heel moeilijk.) En fietsen, dat vind ik ook leuk. Het eerste halfuur is zwaar kl*te als het heet is, maar daarna prik je erdoorheen en wordt het steeds leuker (mits je blijft drinken, anders val je om van de koppijn). Nieuwe steden en dorpen op de fiets ontdekken, dat is voor mij nou typisch zomer.
Edit: "zwaluwen" lees ik hierboven. Natuurlijk, hoe kon ik die vergeten! Eén zwaluw maakt nog geen zomer, maar als ze met zijn twintigen hoog boven je in de lucht vliegen - prachtig!
Ja! Zwaluwen idd! Die vliegen hier ook boven het huis! Genieten!
Oh en lekker veel salades drinken, water met citroen en ijsblokjes, krekels, en om half 1 's nachts spontaan op een terrasje neerstrijken als je uit de bus stapt ^^
rien10
Geplaatst: 03-06-17 10:26
Heel vroeg opstaan (05:00 uur) omdat je met de paarden op wedstrijd gaat en dat het dan al lekker weer is.
Kinke
Geplaatst: 03-06-17 10:26
De geur van de koele ochtendbries die je slaapkamer binnenkomt. De geur van beddengoed wat buiten aan de lijn heeft gehangen, en dan het liefst nog de combinatie van de ochtendbries en vers gewassen beddengoed
stefje
Geplaatst: 03-06-17 11:00
Enkelsokjes teenslippers in de tuin zitten met een goed boek in slaap vallen op een handdoek in het gras in m'n hangmat hangen en de allerbeste: met je voeten door de branding lopen op het strand, na een luie middag op het strand met boek en indutten
Britta31
Geplaatst: 03-06-17 11:44
Inderdaad,de zwaluwen die weer terug zijn in de stal En de kikkers die kwaken in de verte als we s'avonds op bed liggen.
SavannahNx
Geplaatst: 03-06-17 11:47
rien10 schreef:
Heel vroeg opstaan (05:00 uur) omdat je met de paarden op wedstrijd gaat en dat het dan al lekker weer is.
Op buitenrit gaan, wegsmelten in de schaduw, te veel ijs eten, de paarden afspoelen na het rijden (en de neiging hebben om ook onder de slang te gaan staan).