Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
chevax schreef:Jans schreef:En ook met een 0 uren contract moet je je gewoon ziekmelden. Zeker als je de afgelopen x maanden uren gemaakt hebt. dan krijg je het gemiddelde doorbetaald.
Kun je dat zo stellig zeggen? Of je bij ziekte met een nul uren-contract ál je gemiddelde uren krijgt, lijkt me sterk.
Stamper schreef:Gister had mijn moeder gebeld naar de baas voor uitleg. Want die vindt het zoals andere in mijn omgeving niet kunnen.
Dus ineens kon het geregeld worden.
Totdat ik vanochtend op het werkr kwam;
"Hoe oud ben je nu,om je moeder te laten bellen?", ik wist gisteravond pas dat ze gebeld had.
Baas was flink pissed of, en dat hij het niet goed gekeurd had, em dat het grote consequensies heeft ivm werk weigering. En dat ik ook geen WW uitkering kon krijgen oid. Dus dat ik er maar goed over na moest denken, etc...
Nu had ik net het UWV gebeld, en die zeggen ook; dat dat nergens op slaat en als het zo is wat ie zegt dat ze een onderzoek gaan instarten. Hin raadde mij aan om een zaak bij de DAS te maken.
Sanet schreef:Wat een nare vent joh! Ik zou toch serieus oren en ogen open houden voor ander werk..
Ik heb destijds ook gedoe gehad met mijn vorige werkgever over het laseren van mijn ogen. Dat was niet een ingreep die ik moest doen, maar door die ingreep kon ik wel meerdere dagen niet werken. Zij vonden dus dat ik er maar vakantiedagen voor moest opnemen omdat het mijn eigen beslissing was om te laten laseren en dus vervolgens dagen thuis te zitten. Ik vond dat onzin, want of ik nu wou of niet, de dagen na de behandeling zou ik niets zien (en veel pijn hebben, bleek later) en dat is toch wel erg lastig werken met een computer, als je dat niet gewend bent.
Uiteindelijk hebben ze me wel ziek gemeld, maar de dagen van operatie en controles moest ik vrij nemen. Dat waren nog steeds heel wat dagen.
Sanet schreef:Wat een nare vent joh! Ik zou toch serieus oren en ogen open houden voor ander werk..
Ik heb destijds ook gedoe gehad met mijn vorige werkgever over het laseren van mijn ogen. Dat was niet een ingreep die ik moest doen, maar door die ingreep kon ik wel meerdere dagen niet werken. Zij vonden dus dat ik er maar vakantiedagen voor moest opnemen omdat het mijn eigen beslissing was om te laten laseren en dus vervolgens dagen thuis te zitten. Ik vond dat onzin, want of ik nu wou of niet, de dagen na de behandeling zou ik niets zien (en veel pijn hebben, bleek later) en dat is toch wel erg lastig werken met een computer, als je dat niet gewend bent.
Uiteindelijk hebben ze me wel ziek gemeld, maar de dagen van operatie en controles moest ik vrij nemen. Dat waren nog steeds heel wat dagen.
Jans schreef:Als het geen medische noodzaak heeft ben je volgens mij ook verplicht om vrij te nemen. Voor het uitzieken erna / herstellen mag je je dan wel weer ziekmelden. Als het op indicatie van artsen is dan is ziekmelden wel ok.
chevax schreef:Jans schreef:En ook met een 0 uren contract moet je je gewoon ziekmelden. Zeker als je de afgelopen x maanden uren gemaakt hebt. dan krijg je het gemiddelde doorbetaald.
Kun je dat zo stellig zeggen? Of je bij ziekte met een nul uren-contract ál je gemiddelde uren krijgt, lijkt me sterk.
Wendy schreef:Sanet schreef:Wat een nare vent joh! Ik zou toch serieus oren en ogen open houden voor ander werk..
Heel eerlijk gezegd denk ik dat je dan aan heel veel werkgevers een slechte hebt... je kiest zelf voor een ingreep die niet medisch noodzakelijk is. Het zou niet eens in me opkomen om me daarvoor ziek te melden, daar heb ik vakantiedagen voor.