stoppen met facebook...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:10

Ik heb ook geen Facebook meer.
Soms is het wel lastig met idd vrienden die verder weg wonen. Of bv nieuws, zo zijn er een hoop bedrijven/mensen die enkel nog met Facebook werken en niet meer met hun eigen website. Vooral dat vind ik vervelend, ook sommige evenementen of acties mis ik nu dus wel eens.

Maargoed so be it, vrienden houden me wel op de hoogte.

Verder mis ik het echt niet, heerlijk rustig. Geen geroddel en gemekker.

Als ik iemand wil spreken app of bel ik wel.

Yevrah

Re: stoppen met facebook...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:35

Mijn vader wordt al een jaar gestalkt door iemand en die gene gebruikt mij ook om hem te stalken. o.a door mijn vriendenlijst te gebruiken om random mensen lastig te vallen met smaad/laster jegens hem. Ik doe bijna niks anders dan fake profielen van m'n vader te rapporteren. Ik ben dan ook helemaal klaar met FB en was er een tijd ook vanaf. maar dan mis je op gebied van paardensport gewoon zoveel! En dat sta ik die sukkel niet toe (die stalker dus) Dus ik heb nu alles afgeschermd weer incl vrienden en eens zien hoe lang ik het nog vol hou. Had laatst twee weken geen FB en het was erg fijn en rustig maar ik miste ook veel info vond ik.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:59

Gewoon account verwijderen en klaar. Heb nooit facebook gehad en wil het ook niet.
Ik spreek gewoon de mensen die ik wil spreken. Ik heb niet het idee dat ik een sociale paria ben of dat ik nou zo vreselijk veel belangrijks mis.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:12

hoeveel tijd FB je kost, bepaal je toch zelf?

ikzelf kan op sommige dagen uren scrollen en lezen of meerdere zaken posten. Maar even goed weken niks posten en dagen amper de meldingen checken. Ik heb serieus in mijn contacten gesnoeid en zelfs voor sommigen - die ik niet definitief kwijt wil, maar waarvan ik niet wil weten wat hun kinderen allemaal doen- daar heb ik de volg functie van uitgezet.
Zet eigenlijk ook zelden of nooit foto's of info over mezelf. FB is voor de kennisen van overal die paarden en/of honden hebben om de resultaten te weten en messenger.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:34

Selka schreef:
Gewoon account verwijderen en klaar. Heb nooit facebook gehad en wil het ook niet.
Ik spreek gewoon de mensen die ik wil spreken. Ik heb niet het idee dat ik een sociale paria ben of dat ik nou zo vreselijk veel belangrijks mis.

Hier hetzelfde. Gewoon weg ermee, lekker rustig. De mensen die jou willen bereiken en waarvan je wilt dat die jou kunnen bereiken, kunnen dat toch wel.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:44

Maar tegenwoordig blokkeer ik alles wat langs komt en mij tegenstaat gelijk. Het is daardoor al een stuk rustiger.
Mensen die steeds dieren/mensenleed posten worden ook zonder pardon geblokkeerd en de bron ook.

Ik zit ook niet meer in groepen zoals PN, Hoefbekappen etc etc daar kan men toch niet leuk met elkaar omgaan (hier op bokt ook niet trouwens :P ). Geeft nog meer rust.

Het mooie van FB is eigenlijk dat jezelf de inhoud bepaald en hoevaak je erop kijkt.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 12:17

Balou_k schreef:
Je mag Facebook niet weg doen hoor?! :+

Ik wil gerust een compromis sluiten.. Jij verhuisd naar Zeeuws Vlaanderen, dan mag je Facebook gedag zeggen. :j

zo veel zinnigs zet ik niet op Facebook ;) maar je krijgt mijn nr wel kunnen we appen

het is makkelijker gezegd dan even doen. als je even niets staat te doen ga je onbewust scrollen op Facebook. en wat zien we niets ;)

Ik ga binnenkort heel erge schoonmaak maken door mijn vriendenlijst. en facebook gaat van mijn telefoon af. ik ga aan mensen hun telefoon nr en adres vragen.

maar zie dat ik niet de enige ben :D

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:44

Een tijd terug heb ik Facebook eens verwijderd, maar door mijn studie was het zo goed als nodig om FB te hebben.. Nu met die studie gestopt en eigenlijk wil ik het er graag weer afhalen, vooral omdat al die negatieve berichten en berichten over ziek zijn die sommige mensen plaatsen mijn geestelijke gezondheid niet goed doen..

Vind het echter lastig dat ik inderdaad contact probeer te houden met mensen die verder weg wonen, maar dat moet dan maar.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 12:47

nou jah ik vind dat niet altijd erg om bij vrienden te lezen dat het x niet goed gaat. de schijn wordt zo vaak opgehouden dat het altijd maar goed gaat. maar al die reclames en eigenlijk nutteloze berichten vind ik vervelend en het onzinnig scrollen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:47

Ik heb geen FB op mijn smartphone of tablet, scheelt echt enorm.

Ik kijk wel op de PC als ik tijd en zin heb.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:21

Ik heb onlangs een aantal van de groepen waar ik lid van ben eraf gegooid, scheelde al een hoop onzin en gedoe.
Eerdaags maar even de gelikete pagina's nalopen, denk dat er daar ook wel wat van weg kunnen.
Vrienden laat ik in principe gewoon staan maar mensen die alleen maar klaagberichten sturen, het alleen over hun kind hebben of die vnl discriminerende berichten delen/plaatsen of bijv illuminatie/complottheorieën, dierenmishandeling etc ontvolg ik en de berichten zet ik op 'wil ik niet (meer) zien' en evt blokkeer ik de bron ook.
Overigens blokkeer ik vaak de herplaatsingssites met zielige verhalen over waarom fifi/poekie/nijntje/... herplaatst moet en de opsporingsberichten van vermiste dieren ook omdat m'n fb er op den duur zo'n beetje door overspoeld werd.
Scheelt een hoop onzinnige berichten en gescroll.

Heb overigens ook enkel internet via de wifi dus sta ik ergens zonder wifi dan kan ik geen fb oid bekijken tenzij ik mobiel internet even aanzet maar dat kost me teveel beltegoed dus dat doe ik enkel als ik verdwaald ben of een belangrijk bericht verwacht oid.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:13

Yasmine schreef:
Gewoon al de app van je smartphone verwijderen kan wonderen doen. Ik heb dit ook een tijdlang gedaan en toen was mijn tijd op Facebook al meer dan gehalveerd. Je kan dan in principe nog via je browser in je smartphone naar Facebook gaan, maar omdat dat zoveel moeite kost, deed ik dat al niet. Voor echte dringende dingen kan je dan op je computer naar Facebook gaan.

Dit doe ik ook.
Was vooral uit praktisch oogpunt, omdat de Facebook app behoorlijk veel geheugen kost op je telefoon!
Ik krijg nu geen meldingen meer etc. Heerlijk rustig!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:35

Voor de mensen die facebook hebben opgezegd. Hoe zouden jullie je informatie wíllen krijgen?

Zit even vanuit onze rijvereniging te denken. Vaak mailen we als er activiteiten zijn en via facebook.

Zelf ben ik niet zo'n mailer meer. (Door alle spam misschien of omdat ik veel op de telefoon zit).

Voor mij id Whatsapp ideaal. Maar om dat noi met de hele vereniging te doen..

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 11:36

Joltsje schreef:
Voor de mensen die facebook hebben opgezegd. Hoe zouden jullie je informatie wíllen krijgen?

Zit even vanuit onze rijvereniging te denken. Vaak mailen we als er activiteiten zijn en via facebook.

Zelf ben ik niet zo'n mailer meer. (Door alle spam misschien of omdat ik veel op de telefoon zit).

Voor mij id Whatsapp ideaal. Maar om dat noi met de hele vereniging te doen..

dat probleem heb ik dus eigenlijk ook.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:44

Ik heb tot dusver eerst alleen de fb app verwijderd.
De chatapp heb ok nog aangezien ik anders met bepaalde mensen minder contact zou hebben.
Ik ben zo goed als nooit via de pc op fb dus die wil ik houden.

Nu ik de app niet meer heb kijk ik zo veel minder erop, heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:14

Ik zit er ook over te denken .. Nu zit ik sowieso niet heel vaak op facebook, post zelf amper iets en ik heb gezorgd dat ik eerst de berichten zie van alle pagina's die ik leuk vind, dus kom ik vaak niet eens aan dingen van vrienden want dan ben ik het al lang weer beu :+

Wat ik me wel zit af te vragen en wat ik niet vind: kan je mensen uit messenger verwijderen? Gesprekken weet ik, maar dan blijven de mensen wel in je lijst staan toch? Kan je ze daar niet uithalen? En wat gebeurt er op messenger met vrienden die je op facebook verwijderd?

Gewoon even om te kijken of ik nog wat kan opruimen, voor nog meer rust :Y)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:27

Ik heb een paar jaar terug ook een paar maanden Facebook verwijdert en het was super rustig. Alleen.. ik miste allerlei verjaardagen en uitnodigingen hiervoor. :+ Uiteindelijk maar weer geactiveerd. Nu wil ik al een paar jaar mijn Facebook verwijderen maar kan dit niet ivm werk en school (communicatie gaat veelal via Facebook).

Wat ik nu gedaan heb is de app verwijderen, dat maakt al super veel verschil!! Ik denk niet dat ik Facebook echt ga kunnen verwijderen (teveel handige werk contacten die ik dan kwijt raak), maar ik ben wel veel minder actief...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:53

Zelf nooit een facebook account gehad. Vervelend toen ineens alles van de rijvereniging via facebook ging, maar heb ze ook gemeld dat ik geen facebook account voor hun ging maken. Ik ben niet een actief lid (heb momenteel ook geen paard om op te rijden) en ze missen me nu hooguit als vrijwilliger. Gelukkig gaan de uitnodigingen nog wel via de mail.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:58

Dat onvolgen vind ik wel een goed idee.
Wou ook stoppen met Facebook maar ik volg wel de sites waar ik interesse in heb en dat ben ik dan ook kwijt.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 20:13

Heb zelf 2 jaar geleden FB helemaal verwijderd. Eerst geeft het onrust omdat het vaak ongemerkt gaat dat je er naar kijkt. Altijd van om iets te missen, had het voornamelijk voor om de paarden en pony' te volgen. Later denk je wauw wat een rust en tijd. Geen sec spijt gehad,af en toe heb ik zo'n moment dat je denk dit was een leuk deel moment geweest. Tegenwoordig zet ik het dan als status op whatsapp.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:18

Niet mijn facebook, maar laatst wel mijn instagram verwijderd. Daar zat ik heel veel op, maar mis het helemaal niet nu. Toen ook goed door mn vriendenlijst van facebook gegaan en die opgeruimd. Dat helpt al veel.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 18:24

Al tijdje niet gereageerd.
Maar wil jullie toch vertellen hoe het nu gaat :D

ik ben 3 weken naar zweden en noorwegen opvakantie geweest en op dag 8 ofzo gooide ik mijn telefoon te water...

nu zul je denken wat heeft dat er mee te maken. Nou ik heb nu oude telefoon van iemand te leen en heb hier nog geen facebook op gezet.
heb nu aleen Facebook op mijn laptop!!

Maar jeetje wat ben je verslaafd zeg -O-
mis het geregeld met even een leuke foto plaatsen en reacties waar je op moet wachten tot dat je thuis bent.

maar daarnaast op stal ben ik sneller klaarmet land mesten enz omdat ik niet ken kijken haha

Dit zijn mijn vorderingen dus!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:49

Goed bezig TS! Geluk bij een ongeluk dus :)

Zelf ben ik ook 'verslaafd' aan FB. Toen mijn telefoon vol zat en steeda vastliep, heb ik de facebook app verwijderd en kan ik nu alleen via internet op mijn telefoon op facebook komen. En aangezien dit meer 'moeite' is en minder fijn kijkt dan de app, zit ik ook minder op facebook. :)