Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
purny schreef:De nieuwe regel vind ik 3 kanten uitgaan.
1: Het is goed voor nieuwe klanten zodat ze niet in de moeilijkheid kunnen komen.
2: het is een foute regel aangezien ik nu zowat 4 jaar elke maand netjes m'n rekening heb kunnen betalen en dan zou ik dat nu ineens niet meer kunnen?
3: ik vind niet dat een telefoonprovider mag en hoeft te weten wat ik verdien. De privacy is nu dus helemaal ver te zoeken
En als je een duur abbo wilt (van 50+) kun je vast ook even paar maandjes sparen voor die 251 eventueel future_vet schreef:tis niet dat je geen abbo meer kan afsluiten, alleen niet meer inclusief toestel van boven 250 euro.
dus stel je neemt een abbo met toestal van 500 euro, maar je betaalt 251 euro aan, dan kun je de rest gewoon in je abbo verwerkenEn als je een duur abbo wilt (van 50+) kun je vast ook even paar maandjes sparen voor die 251 eventueel
Liezel1 schreef:waar ik dan weer benieuwd naar ben voor de mensen die geen 250 euro hebben liggen.... stel je telefoon klettert uit je handen, kaduuk...
hoe ga je dan een nieuwe betalen? Want die maandelijkse kosten blijven gewoon doorlopen, maar de telefoon heb je niet meer...
Liezel1 schreef:waar ik dan weer benieuwd naar ben voor de mensen die geen 250 euro hebben liggen.... stel je telefoon klettert uit je handen, kaduuk...
hoe ga je dan een nieuwe betalen? Want die maandelijkse kosten blijven gewoon doorlopen, maar de telefoon heb je niet meer...
ietwat schade door vallen inderdaad, maar het enige wat er echt mee mis was is dat ze na 2 jaar intensief gebruik gewoon langzamer werden, vast gingen lopen.. niks geks dus gelukkig.Dimphyl schreef:Ik snap de discussie die hier gaande is..
Maaaaar;
Ik heb inmiddels 5 jaar abonnementen bij de zelfde provider, van 30 tot 40 euro en 3 verschillende toestellen daarvan gehad.
Ik heb liever een duur abonnement waarvoor ik maandelijks een groter bedrag betaal, dan in 1x een enorm bedrag moeten neerleggen. Ik ben hier wel altijd secuur in, het totale bedrag bij een 2 jarig abonnement is bij mij wel altijd het laagst mogelijke (en dat dus met hogere maandelijkse kosten. )
Nu loopt mijn abonnement binnenkort weer af, dus ik enthousiast kijken op de site, mijn nieuwe telefoon uitgekozen, bedrag van 35 euro per maand (minder dan wat ik nu betaal!) Maar plotseling mag ik dit abonnement niet meer afsluiten want volgens de registratie verdien ik hier niet genoeg per maand voor?!
Ik betaal dus al 5 jaar lang netjes elke maand mijn kosten, heb duurdere abonnementen gehad dan die ik nu wil afsluiten.. maar nee mevrouw dit mag niet.. hoe dan?!
En nee, dat grote bedrag kan ik niet in 1 x missen; dat is onderdeel van mijn potje voor onvoorziene uitgaven, mijn spaarrekening.. niet voor een telefoon dus. Maar die 30/40 euro kan ik wel missen..
Kort gezegd; ik snap waarom dit in het leven is geroepen maar brave betalende klanten zoals ik worden hier wel flink de dupe van. De enige telefoons die ik nu zou kunnen kiezen zijn een stuk minder dan degene die ik nu heb en daar ga ik nou eenmaal niet mee akkoord..
Ik blijf dus nog even doorzoeken en misschien toch maar nog meer gaan sparen voor een telefoon..
en als je maandelijks dat kan betalen, kan je het toch ook opzij zetten voor een nieuwe?? Je spaart toch voor afschrijving van je spullen? Liezel1 schreef:fout, het valt lang niet onder elke verzekering.....
En de mensen die hier reageren hebben denk ik ook niet allemaal de voorwaarden (en de kleine lettertjes van) van hun verzekeringsmaatschappij doorgenomen....
Ik heb in mijn omgeving diverse familieleden, vrienden en kennissen bijgestaan met de juridische afhandeling van de aangesmeerde verzekering. Een aantal van hen hebben in de periode daarop volgend schade gehad aan toestel/tablet en bij allen, inclusief bij mijn telefoon, is het keurig, zonder eigen risico door de verzekering vergoed. Dat was bij vier verschillende verzekeringsmaatschappijen. Dus voordat je direct roept dat informatie pertinent fout is zou het fijn zijn je feiten even op een rijtje te hebben.