Wendy schreef:eilleen333 schreef:Ik denk dag deze opleiding eerder aangeboden zou moeten worden als verdiepende cursus voor eigenaren ipv pretenderen dat je echt adviseurs aan het opleiden bent.
Ben erg benieuwd naar de exacte inhoud van de cursus.
Cursussen als deze springen als paddestoelen uit de grond. Ik wordt omgeven door bekappers, lymfe drainage mensen en masseurs die zeer beperkt kennis hebben die niet te vergelijken is met de basis opleiding tot dierenarts. En die mensen geven ook daadwerkelijk adviezen. Gevaarlijk, want ze missen de kennis van het totaal plaatje.
Dat klopt op zich, maar het grappige/trieste is dat niemand de kennis heeft van het totaalplaatje. Ook de dierenarts niet
Nee, maar in ieder geval meer dan iemand die een dergelijke cursus volgt denk ik

Zo ken ik een bekapper die zelf wel al maanden een kreupel paard heeft lopen en bepaalde vragen stelt over mogelijke diagnose/therapie waarvan ik denk: dit zou je moeten weten als jij vindt dat je een paard kan bekappen. Bekappen is meer dan een hoef bijwerken, je moet het hele bewegingsapparaat meenemen in je overwegingen. Klein voorbeeldje.