Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lieshorses schreef:(Mits het een noodgeval is ofcourse)
AmyJamess schreef:Waar ik mij vooral aan stoor is de hoeveelheid mensen die tijdens het autorijden gewoon met de telefoon bezig zijn.
Ik fiets heel veel, en dan valt het op dat in heel veel voorbij komende auto's mensen of bellen of gewoon met de telefoon in de hand.
Ik ga elke dag met de trein naar het werk, als ik dan in de trein mijn boekje zit te lezen voel ik me soms wel een vreemde eend tussen alle mensen die dan op de telefoon of ipad zitten.
Ik moet eerlijk bekennen dat als ik alleen thuis ben zelf heel veel op mijn telefoon zit, maar dat is dan meer verveling
Tink89 schreef:AmyJamess schreef:Waar ik mij vooral aan stoor is de hoeveelheid mensen die tijdens het autorijden gewoon met de telefoon bezig zijn.
Ik fiets heel veel, en dan valt het op dat in heel veel voorbij komende auto's mensen of bellen of gewoon met de telefoon in de hand.
Ik ga elke dag met de trein naar het werk, als ik dan in de trein mijn boekje zit te lezen voel ik me soms wel een vreemde eend tussen alle mensen die dan op de telefoon of ipad zitten.
Ik moet eerlijk bekennen dat als ik alleen thuis ben zelf heel veel op mijn telefoon zit, maar dat is dan meer verveling
Tja, ik lees mijn boek op mijn telefoon. Puur praktisch: boeken zijn voor mijn rugzak meestal veel te zwaar om comfortabel mee te sjouwen...
AmyJamess schreef:Tink89 schreef:
Tja, ik lees mijn boek op mijn telefoon. Puur praktisch: boeken zijn voor mijn rugzak meestal veel te zwaar om comfortabel mee te sjouwen...
Als je nog naar school gaat en al een tas vol schoolboeken hebt kan ik dat goed voorstellen.
Zelf heb ik mijn boek standaard in mijn (werk)tas, zwaarder word mijn tas er niet echt van moet ik zeggen
Yasmine schreef:Wat mij vooral stoort is bij concerten. Ik ga regelmatig naar concerten en de laatste jaren is het gewoon dramatisch: de band of artiest komt op en huppa, meteen honderden smartphones de lucht in. Je kan niets meer van het podium zien, gewoon omdat iedereen per se een crappy video met slechte audio wil hebben om op z'n Snapchat of Instagram stories te zetten ipv dat ze er gewoon van genieten. Dan kan je even goed gewoon op de bank zitten en vanaf je laptop live video's van die artiest kijken op YouTube.
Ojajoh schreef:Als dat je enige kind is.....ja
en dat was in dit geval met moeders zo, ze grapte er zelfs nog over dat ze beter thuis had kunnen blijven. Dan denk ik joehoe wie bepaald of dat ding mee mag??
. In de winkel gebruik ik hem als het lang duurt maar als degene voor mij geholpen word dan gaat hij alweer weg in mijn zakken . Vind het aso beetje op je telefoon zitten terwijl je geholpen word door de cassiere, en jonge kinderen en die dingen pfff
Ik had op mijn 11e pas een nokia, echt zon koelkast ding waar ik dolblij mee was.
Toen was de technologie ook nog niet zoals nu. Maar net als dat mijn oppaskindje van net 7 dan op de iPad zit filmpjes te kijken op Youtube... het ergste vind ik nog dat ze dezelfde dingen als mij zit te kijken..
(Ben zelf bijna 17)

Waarom nog überhaupt uiteten gaan? Ik vind mijn telefoon vooral belangrijk om in contact te blijven met mijn vriend, en nog eventueel met andere vriend(in)en, maar wanneer ik met mijn vriend ben mis ik dat ding echt niet hoor.
Brainless schreef:Ojajoh schreef:Als dat je enige kind is.....ja
en dat was in dit geval met moeders zo, ze grapte er zelfs nog over dat ze beter thuis had kunnen blijven. Dan denk ik joehoe wie bepaald of dat ding mee mag??
Ik nam hem regelmatig alleen mee; maar als hij volliep had hij het even nodig om (lees 15-30) minuten zich af te kunnen sluiten.
Zo hebben wij hem juist aan drukke dingen kunnen laten wennen.
Voor mij geen reden om hem maar thuis te houden omdat andere mensen dat zouden vinden.
Niemand heeft daar last van (gehad).
Nu krijgen mensen commentaar als hun (jonge) kind in bv een restaurant op een ipad/mobieltje zit.
Vroeger kreeg mijn moeder commentaar omdat ik met een lees/kleurboekje zat.
Ik heb dat 100x liever dan rond rennende kinderen.
soof14 schreef:Ik heb mijn telefoon een week geleden de deur uit gegooid, ik merkte hoe erg het mij beinvloede en dat ik ook overal maar ging checken , stel je voor je mist iets.
maar weetje het is heerlijk, gewoon een oude nokia dus mijn contacten zijn ook nog eens beter, weer bellen of via facebook chatten , maar dan ga ik er ook even goed voor zitten. Echte aanrader dus
soof14 schreef:Ik heb mijn telefoon een week geleden de deur uit gegooid, ik merkte hoe erg het mij beinvloede en dat ik ook overal maar ging checken , stel je voor je mist iets.
maar weetje het is heerlijk, gewoon een oude nokia dus mijn contacten zijn ook nog eens beter, weer bellen of via facebook chatten , maar dan ga ik er ook even goed voor zitten. Echte aanrader dus
Ik krijg nu alleen het hoognodige door en dat is meer dan genoeg!
Ojajoh schreef:soof14 schreef:Ik heb mijn telefoon een week geleden de deur uit gegooid, ik merkte hoe erg het mij beinvloede en dat ik ook overal maar ging checken , stel je voor je mist iets.
Ik heb het serieus overwogen alleen zoals bijv onze stal whatsapp is dan weer een probleem want alles wordt daar overlegd. En als je dat niet volgt mis je belangrijke zaken zoals of een paard ander eten heeft, medicatie, of kreupel is ect
xRivaldo schreef:Ik vind dat plaatje dan wel weer komisch. Denk namelijk niet dat iedereen standaard met de krant voor zijn snufferd langs de straat stondMaar wel een excuus is voor het vele smartphone gebruik van tegenwoordig: "Vroeger was het echt niet beter hoor!".
Oh en edit: de krant lees je uit, die smartphones gaan 24/7 door.