Spinners

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tanjaatjuhh

Re: Spinners

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:41

Ik word echt oud ik krijg dat soort dingen niet meer mee :') -O-

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:41

hier niet.. Vriendinnen van de meiden zitten ook allemaal nog op de post te wachten, zitten we wellicht verkeerde gebied, lopen hier nog achter :o

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:49

MightyMike schreef:
Ze zijn moeilijk te verkrijgen. Heb ze ergens besteld voor de meiden maar nog niet binnen. Vorige week had Bart Smit en Intertoys ze nog niet, nu staan ze op de site, maar levertijd nog onbekend. Ik zie op Facebook verschillende kleine winkeltjes voorbij komen, die soms een partij hebben, maar zo te lezen zijn ze zo weg.

Moeilijk? hele dorp ligt er vol mee, bruna, speelgoedzaken, supermarkt.

Met muziek, licht, klein en groot.

Vind het een rage van niks en mijn grootste verbazing was wel de histerische moeders die elkaar stonden te verdrukken voor een tafel met die dingen. Je moet dat mega snel kopen voor je kind dag achter loopt ofzo? geweldig leed vermaak lijkt me dat nu in zo speelgoedzaak werken hihi.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:53

Wij wonen achteraf, ik ben op internet gaan zoeken, maar vind ze daar lastig te vinden om te bestellen. Grote stad ben ik er niet voor ingereden, maar dacht dat het daar dan ook zo zou zijn. De winkels hier in de omliggende (niet grote) plaatsen melden op facebook dat ze zo weer op zijn. Hier verkopen zelfs kinderen uit de klas ze met winst, die hebben een partijtje opgekocht. Het is toch wat.. Het is dat mijn ouders mij opdracht geven om ze voor de kids te kopen van hun, het lijkt mij niets aan. Van die tijdelijke dingen omdat kinderen anderen er mee zien, maar verwacht dat het weer zo'n dingetje is dat na een week hier in een hoekje komt te liggen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:06

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:12

Ik raak heel makkelijk overprikkeld omdat ik hoog sensitief ben, ik zat dan ook vaak met m'n been op en neer te wippen of met m'n pen te klikken om stress te laten afvloeien. Nu heb ik een spinner en moet zeggen dat het echt helpt, ik wou eerst de fidget cube maar die zijn niet zo makkelijk te krijgen als de spinners.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:07

Hier overal uitverkocht....

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:43

Bij de Plus Eskerplein (Almelo) lag er een bak vol voor €4,99 per stuk.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:57

Ik heb autisme en hsp en snel gestresst. Wil nog een Cube maar ook de spinner lijkt me erg fijn!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:11

Ik denk dat die dingen zijn veel te visueel afleidend zijn om een praktische fidget toy te zijn voor mensen met adhd en andere concentratie problemen. Er zijn betere mogelijkheden​. Zeker voor in de klas.
Dat gezegd, ik hou wel van dit soort speeltjes. Ik heb nog geen spinner, maar mijn zoon wil er één, dus dan kan ik het eens uit proberen.
Ik heb zelf niet zo lang geleden een paar begleri's gemaakt, heeft mijn nagelbijten significant verminderd.
Als ik tegen een geschikte kogellager aanloop maak ik er zelf één.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:33

Wij verkopen ze in de groothandel en hebben er tot nu toe een paar duizend verkocht. Ben er zelf nog niet helemaal achter waarom alle kinderen het als speelgoed zouden willen hebben.
Ik kan me wel voorstellen dat het een bepaalde therapeutische werking kan hebben, maar als speelgoed?

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:34

Ik vind ze vreselijk. Word er hyper van.
Vind van die twisters of de kubussen veel beter werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:47

Het is gewoon een rage, mijn zoontje heeft er ontzetten veel lol mee. Truukjes oefenen ( overgooien van je ene naar andere hand zonder dat hij stop met draaien, op 1 vinger houen en dan overgeven naar andere vingers , meerdere opelkaar tegen elkaar in laten draaien etc etc )

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:57

Mijn pleegdochter heeft er een gekregen afgelopen weekend. Vrijdag avond zei ze nog wat moest je er mee, Zaterdag ochtend een gekregen en heb haar zelden zo lekker bezig gezien met iets wat haar aandacht vast houdt. Heeft toch iets rustgevend en dan trucjes proberen. Heb genoten van haar bezig zijn.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:59

De wát? Heb ik wat gemist? :?

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:01

eclair98 schreef:
Ik heb autisme en hsp en snel gestresst. Wil nog een Cube maar ook de spinner lijkt me erg fijn!

Ik zeg doen! :D

Ik werk op een buitenschoolse opvang, en naast dat het inderdaad een giga rage is merk ik dat er een paar kinderen zijn die hier echt wel baat bij hebben. Ze veranderen wat in het gedrag en zijn wat meer echt met spel bezig. Natuurlijk niet gigantisch verschil, maar als je deze kinderen goed kent merk je dat ze net wat anders zijn. :)

Ik vind het zelf trouwens ook onwijs leuk en doe dan ook regelmatig even met ze mee :Y)

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:02

CoonArt schreef:
De wát? Heb ik wat gemist? :?

Afbeelding

De bedoeling is om hem op je duim te laten draaien en in evenwicht te houden, dit kan je ook uitbreiden naar andere vingers (wat het weer moeilijker maakt) of overgeven naar elkaar terwijl de spinner blijft draaien, allemaal leuke variaties op te bedenken :)

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:51

En....ik ben verslaafd :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:31

Nou ik heb er een :') Mensen schatte me al 16, ik denk met de spinner 12 :') Ik vind het een fijn ding om mee te friemelen :')

Ik heb vandaag bij de so low ook de cube gezien. Wat. Een. Pruts. Ding. 8 euro!? Daar verwacht ik wel wat stevigere cube voor -O-

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:57

eclair98 schreef:
Nou ik heb er een :') Mensen schatte me al 16, ik denk met de spinner 12 :') Ik vind het een fijn ding om mee te friemelen :')

Ik heb vandaag bij de so low ook de cube gezien. Wat. Een. Pruts. Ding. 8 euro!? Daar verwacht ik wel wat stevigere cube voor -O-

Is het echt zo'n pruts ding? Was het de echte fidget cube of een namaak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:02

Ik heb inderdaad zo'n cube! Puuur omdat ik anders met alles wat binnen handbereik ligt ga draaien, klikken, opgooien enz, ik MOET altijd wat in m'n handen hebben :) En ik zeg eerlijk, op stressmomenten is dat een heel fijn ding om mijzelf rustig te krijgen! :j

Zo'n spinner heeft m'n vriend voor mij gehaald. de beweging die je met die spinner maakt deed ik altijd met m'n telefoon. Daar werd hij zo zenuwachtig van, bang dat dat ding ineens door de kamer zou vliegen, dat hij er gelijk een voor mij gekocht heeft _O-

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:05

Bedankt voor de uitleg hier, ik zag ze ook overall langskomen en kon met de beste wil van de wereld niet verzinnen wat je er nou mee moest. Nu weet ik dat je er dus eigenlijk ook heel weinig maar kan :D . Toch handig bokt.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:07

Net in Utrecht kwam ik langs een winkel die letterlijk enkel van die dingen verkocht :').
Mijn zusje heeft er laatst een op de veemarkt een gekocht. De man vroeg of ik er niet ook een wilde en met de woorden 'je mist echt iets in je jeugd als je er geen hebt.' Of zo _O- :').

Je zal er wel veel mee kunnen maar dat is meer omdat mensen dat bedenken dan dat dat ook het doel van die dingen was.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:20

Haha! Zelfs op bokt kom ik die spinners tegen :') Grappige dingetjes zijn het. Eerst vond ik ze stom en wilde echt niet meedoen met die hype. Maar ik heb een webshop en dus besloot ik om er dan maar wat van in te kopen. Toen ze binnen kwamen even 1 uitgepakt om te controleren en te bekijken.......en je raad het al...... ik heb er de hele avond mee zitten friemelen :')
Ik met m'n grote mond :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:42

Luca03 schreef:
eclair98 schreef:

Is het echt zo'n pruts ding? Was het de echte fidget cube of een namaak?

Ik hoop voor fidget dat het een namaak was :')