Opgelicht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 19:55

YentlShots schreef:
Wilawander schreef:
Nou heb in 7 jaar tijd 2 canons versleten waarvan 1 met 2 jaar. Die had die klicks ook nog niet dat zegt echt niet wat en het is bekend dat dat nu eenmaal het risico is van tweedehands camera's.

Lijkt me ook dat stel je bent opgelicht dat je niks in de hand hebt.

Dat kan, maargoed, zit ie onder die clicks dan krijg je de reparatie en sluiter wel gewoon van Canon. Dat scheelt ffe.

Nee hoor helaas. Was buiten de garantietijd van 2 jaar en niks aan te doen.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 19:55

Anoniem schreef:
Maar hoe wil je dat aanvechten dan. Dan kan de verkoper weer stellen dat je foto's hebt verwijderd.

Ik denk toch echt niet dat je opgelicht bent. Je hebt zelf niet voldoende onderzocht en dan wordt het gokken en gissen.

En ze kunnen inderdaad voor het aantal clicks al slijten en kapot gaan. 9 op de 10 gaat goed. Maar je hebt er tussen zitten.. oliebol happens.. ook een beetje het risico van een tweedehands camera kopen..

Hij is een half miljoen mee gegaan, dus ik denk dat het flink goed is gegaan met die camera :)

Maargoed als die shuttercount klopt volgens jou, dan kan ik een foto van vorig jaar 17 april (toen ik thuis kwam heb ik gelijk geschoten ermee) invullen, dan weet ik het.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 19:56

Wilawander schreef:
Nee hoor helaas. Was buiten de garantietijd van 2 jaar en niks aan te doen.

Naja , mij is verteld vanuit Canon dat ik daar wel recht op had :)

Anoniem

Re: Opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 19:58

Hier heeft csc altijd geklopt in ieder geval. Ik vraag me daarom ook af wie je wijs heeft gemaakt dat het aan de SD kaart zou liggen, want dan zou je met een nieuwe SD kaart bij in 1 moeten beginnen. Dan zou het oplichten met cameraverkoop wel heel makkelijk zijn.

Je kan dan nu wel met een oude foto aantonen dat ie toen x aantal clicks heeft gemaakt, maar je hebt voor de aanschaf het aantal clicks niet gecheckt. Je snijdt jezelf in de vingers. Duur leergeld. poedersuiker, maar waar.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:00

Mensen kopen tegenwoordig steeds meer tweedehands maar willen service en garantie alsof het nieuwkoop is.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 20:05

Anoniem schreef:
Hier heeft csc altijd geklopt in ieder geval. Ik vraag me daarom ook af wie je wijs heeft gemaakt dat het aan de SD kaart zou liggen, want dan zou je met een nieuwe SD kaart bij in 1 moeten beginnen. Dan zou het oplichten met cameraverkoop wel heel makkelijk zijn.

Je kan dan nu wel met een oude foto aantonen dat ie toen x aantal clicks heeft gemaakt, maar je hebt voor de aanschaf het aantal clicks niet gecheckt. Je snijdt jezelf in de vingers. Duur leergeld. poedersuiker, maar waar.

Ik heb de camera 17 april gekocht, daar heb ik nog berichtjes van zwart op wit staan, en diezelfde dag heb ik foto's gemaakt. Dus dat lijkt me niet zo'n probleem dan.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:06

Ik denk haast toch ook dat er te stellen valt dat jij niet aan je onderzoeksplicht hebt voldaan door zelf niet te onderzoeken wat de shuttercount was op dat moment. (Je had bijvoorbeeld kunnen afspreken dat de camera op jouw kosten volledig nagekeken zou worden bij het merk. Gezien het aanschafbedrag hadden de kosten van dit onderzoek weinig verschil gemaakt).
Daar heb je nu alleen niks meer aan en helpt je niet verder.

Ik denk dat het enige wat je kan doen is hem aanschrijven of aanspreken en de situatie uitleggen. Als het een fotograaf met een beetje naam is, zal hij ongetwijfeld geen slecht verhaal over zijn eigen rond willen hebben gaan. Wie weet kan je samen tot een bepaalde conclusie of overeenkomst komen waar je vrede mee kan hebben. Ik denk niet dat je eisen kan stellen of je 'garantie' kan claimen bij hem na een jaar. Daar is de periode helaas te groot voor. Jij kan ook niet zwart op wit aantonen wat je exact met de camera hebt gedaan in dat jaar tijd. (De back up die je aan gaf hoeft niet volledig te zijn ook al beloof je dat met alle eerlijkheid. Een verwijderde foto op de camera en je geloofwaardigheid kan in twijfel getrokken worden gok ik zo.

Succes ermee in elk geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:07

Ja, dat stel jij.
Maar de verkoper kan bij wijze van zeggen dat je op die dag tig foto's hebt gemaakt maar een hoop hebt verwijderd. Jij vraagt je af of je vent opgelicht. Wie eist bewijst. Maar je had toen de clicks moeten vaststellen. Niet achteraf met 'de eerste foto na aanschaf'. Daar kan je niet zoveel meer mee..

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:07

Dus je kan dat aantonen en dan ga je er mee naar die man. En dan? Hoe verwacht je dat het afloopt?

Ik verwacht dat die man zal zeggen "de ballen" en dat je verder pech hebt. Zou de eer aan mezelf houden en het beschouwen als een dure les.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:08

Inclusief reparatie ben je nog geen 2000 euro kwijt voor een 6000 euro camera die eigenlijk dan weer zo goed als nieuw is (namelijke nieuwe sluiter). Goeie deal lijkt mij :)

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 20:11

Sani schreef:
Ik denk haast toch ook dat er te stellen valt dat jij niet aan je onderzoeksplicht hebt voldaan door zelf niet te onderzoeken wat de shuttercount was op dat moment. (Je had bijvoorbeeld kunnen afspreken dat de camera op jouw kosten volledig nagekeken zou worden bij het merk. Gezien het aanschafbedrag hadden de kosten van dit onderzoek weinig verschil gemaakt).

Ik denk dat het enige wat je kan doen is hem aanschrijven of aanspreken en de situatie uitleggen. Als het een fotograaf met een beetje naam is, zal hij ongetwijfeld geen slecht verhaal over zijn eigen rond willen hebben gaan. Wie weet kan je samen tot een bepaalde conclusie of overeenkomst komen waar je vrede mee kan hebben. Ik denk niet dat je eisen kan stellen of je 'garantie' kan claimen bij hem na een jaar. Daar is de periode helaas te groot voor. Jij kan ook niet zwart op wit aantonen wat je exact met de camera hebt gedaan in dat jaar tijd. (De back up die je aan gaf hoeft niet volledig te zijn ook al beloof je dat met alle eerlijkheid. Een verwijderde foto op de camera en je geloofwaardigheid kan in twijfel getrokken worden gok ik zo.

Camera was destijds volledig onderzocht, en er was niks mee aan de hand. Dit heb ik ook zwart op wit. Stom van mij dat ik niet geïnformeerd heb naar de clicks.

Bedankt voor je reactie, ik ga hierover nadenken!

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 20:12

Anoniem schreef:
Ja, dat stel jij.
Maar de verkoper kan bij wijze van zeggen dat je op die dag tig foto's hebt gemaakt maar een hoop hebt verwijderd. Jij vraagt je af of je vent opgelicht. Wie eist bewijst. Maar je had toen de clicks moeten vaststellen. Niet achteraf met 'de eerste foto na aanschaf'. Daar kan je niet zoveel meer mee..

Goed, wat ik toen had moeten doen is overbodig, daar kan ik nu niet zo heel veel mee. 200.000 foto's op een dag is onmogelijk, vooral met de snelheid die de camera heeft.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:12

Sani schreef:

Dat vind ik zo oneerlijk, meteen zeggen dat hij geen slechte verhalen over zichElf op internet wil. Je kunt iemand zo maken en breken, ondanks dat hij misschien wel te goeder trouw was.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:13

chevax schreef:
Mensen kopen tegenwoordig steeds meer tweedehands maar willen service en garantie alsof het nieuwkoop is.

Inderdaad.

Ik zou nooit een 2e hands camera kopen. Veel te kwetsbaar spul.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 20:14

Verosjaak schreef:
Inclusief reparatie ben je nog geen 2000 euro kwijt voor een 6000 euro camera die eigenlijk dan weer zo goed als nieuw is (namelijke nieuwe sluiter). Goeie deal lijkt mij :)

Klopt zeker, maar het was niet de afspraak en deze kosten zou ik zo snel niet gaan maken met de afspraken die er gemaakt zijn. Vind het vooral niet netjes en de reparatiekosten vond ik ook nogal wat.

YentlShots

chevax schreef:
Sani schreef:

Dat vind ik zo oneerlijk, meteen zeggen dat hij geen slechte verhalen over zichElf op internet wil. Je kunt iemand zo maken en breken, ondanks dat hij misschien wel te goeder trouw was.

Maar daar gaat het verder niet echt zo om :)

YentlShots

Abercrombie schreef:
chevax schreef:

Inderdaad.

Ik zou nooit een 2e hands camera kopen. Veel te kwetsbaar spul.

Dat weet ik nu ook, dat ik dat vanaf nu ook niet meer ga doen :')

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:16

Je bent niet opgelicht maar naïef geweest.

Als koper heb je onderzoeksplicht, dat heb je niet gedaan dus is het pech...daarbij had je je kunnen afvragen of die prijs zou kloppen voor een camera waar je nog heel lang mee voort kan.

Als je zekerheid wil moet je niet tweedehands kopen.

Je hebt nu geen poot meer om op te staan, je kunt niet eens bewijzen dat hij precies wist hoeveel clicks gemaakt waren.

Recht je rug en kom uit de slachtofferrol. Dit is heel vervelend dat hij nu stuk is maar niet persé de schuld van de verkoper. Hij had je zelfs gewaarschuwd dat de reparatie duur zou zijn.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 20:18

IJsco_Love schreef:

Als koper heb je onderzoeksplicht, dat heb je niet gedaan dus is het pech...daarbij had je je kunnen afvragen of die prijs zou kloppen voor een camera waar je nog heel lang mee voort kan.

Je hebt nu geen poot meer om op te staan, je kunt niet eens bewijzen dat hij precies wist hoeveel clicks gemaakt waren.

Recht je rug en kom uit de slachtofferrol. Dit is heel vervelend dat hij nu stuk is maar niet persé de schuld van de verkoper. Hij had je zelfs gewaarschuwd dat de reparatie duur zou zijn.

Ik snap je punt, alsnog vind ik niet dat hij hiermee weg kan komen, vind het vooral 1. gewoon niet netjes en 2. niet hoe je met anderen omgaat.

Maar ik weet genoeg denk ik! Bedankt allen :D

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:20

YentlShots schreef:
IJsco_Love schreef:

Ik snap je punt, alsnog vind ik niet dat hij hiermee weg kan komen, vind het vooral 1. gewoon niet netjes en 2. niet hoe je met anderen omgaat.

Maar ik weet genoeg denk ik! Bedankt allen :D

Ik denk dat je niet beseft dat je nu vooral geen of slechte reclame voor jezelf als fotograaf/ondernemer maakt.
Laatst bijgewerkt door chevax op 11-05-17 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:20

YentlShots schreef:
Anoniem schreef:

Ik heb de camera 17 april gekocht, daar heb ik nog berichtjes van zwart op wit staan, en diezelfde dag heb ik foto's gemaakt. Dus dat lijkt me niet zo'n probleem dan.

Ik ben erg benieuwd wat de csc aangeeft over die eerste foto!

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 20:22

GDG schreef:
Ik ben erg benieuwd wat de csc aangeeft over die eerste foto!

Wordt lastig, heb het geprobeerd maar geeft het volgende aan:
Citaat:
The results from this camera are known to be inaccurate.
Unfortunatly no software can offer a correct count.

Ik ga morgen even contact opnemen met Canon of ze eventueel de clicks van een jaar terug kunnen bekijken.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 20:23

chevax schreef:
Ik denk dat je niet beseft dat je nu vooral geen of slechte reclame voor jezelf als ondernemer maakt.

Zo sta jij erin, ik zie bokt.nl nou niet echt als een plek die mijn positie als "ondernemer" kan vernietigen, helaas

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:23

Ik denk dat je kunt zoeken wat je wilt maar het brengt je toch nergens. Het is je eigen fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:24

TS je geeft aan dat wat je toen had moeten doen 'overbodig' is, maar dat is het niet. Als je wilt stellen of je wel of niet opgelicht bent, dan is wat je toen wel of niet hebt gedaan wel degelijk van belang.

Misschien ben je opgelicht, misschien niet. Dat is nu niet meer te achterhalen en om dan bij de verkoper aan te willen kloppen is een beetje vreemd en je zet eerlijk gezegd alleen jezelf voor paal ermee.

Je hebt destijds een risico genomen, risico pakte niet in je voordeel uit. Suck it up en neem het mee naar een volgende aankoop.