In je eentje uit eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: In je eentje uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:50

Ik ben 2 maanden op vakantie geweest naar Australië en Singapore. 1 maand met vriendin en daarna alleen.

Heb regelmatig zelf gekookt maar ben ook wezen uit eten. totaal geen probleem mee gehad. Telefoon mee of boek. Heerlijk.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:55

Als ik alleen op vakantie ben doe ik het gerust. Boek mee en lekker eten en mensen kijken.
Ik heb doe het zelfs hier in mn eigen dorp wel eens haha.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:14

Ik neem wel eens deel aan (paarden-)clinics in het buitenland en soms komt het erop neer dat je dan 's avonds inderdaad in je eentje in een restaurant zit. De eerste keer voelde dat wel wat vreemd, maar dat was vooral ook omdat de obers zich duidelijk afvroegen wat 'dat meiske' daar in haar eentje aan een tafel deed. Heb die avond wel veel gratis drankjes gehad := Maar de keren daarna eigenlijk nooit meer starende blikken gehad (dat die eerste keer plaats vond in een minuscuul durpke had waarschijnlijk wat invloed op de algehele ervaring...). Ik vind het eigenlijk altijd wel even lekker om zoiets alleen te doen. Nergens rekening mee houden of over na hoeven denken. Als je bijvoorbeeld zin hebt in twee toetjes neem je gewoon lekker twee toetjes :Y) helemaal mijn ding :D

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:20

Oh, heerlijk <3
In mijn eerste studiejaar moest en zou ik op dansles, maar ik woonde een uur buiten de stad. Ik bleef dus hard-core in de stad en heb er een punt van gemaakt om minstens een keer per twee weken in mijn eentje lekker te gaan eten. Pizza-restaurantjes zijn fijn (lekker glas wijn erbij) en casual restaurants met een bar voor aanspraak, al dan niet met het personeel. Ik had soms mijn schetsboek bij, of een gewoon boek, en bleef lekker hangen tot ik les had. De eerste keer vond ik 't best lastig, maar ik had zin in pizza en niet in refter eten, dus ik moest wel :Y)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:35

Ik heb het op vakantie ook wel gedaan :j
Gewoon een leuke pub of eettent opzoeken.. ik zat toen bij een plekje waar live muziek was.. erg leuke sfeer en voelde echt niet gek of eenzaam aan

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:50

Ja hoor, net nog 5 dagen in de VS gezeten. Gewoon lekker eten, op kosten van de baas :+ Boeien wat de omgeving ervan denkt.

En tip: er zijn misschien ook collega's of sprekers uit andere landen die ook 'not-at-home alone' zijn? Spreek daar mee af, best leuk om zo'n collega wat beter te leren kennen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:50

Ik ben regelmatig alleen op reis geweest en dus ook regelmatig alleen gegeten. Ik kies dan meestal wel iets meer casual uit. Dan is het niet ongemakkelijk als je met een notitieblok zit, of een boek oid. Als ik zin heb in een praatje kijk ik of ergens kan eten met grote tafels (aanschuiven) of aan de bar. Eten in een restaurant waar je besteld dmv een iPad zou ik niet doen, maar ik hou wel van een kletspraatje met de bediening. :)

Veel plezier!

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:51

Ik ga bijna wekelijks alleen uit eten, soms zelf meerdere keren per week haha. Het is niet apart! Vaak zie ik zelfs dat ik niet de enige ben die alleen uit eten is. Ik ga vaak naar kleine restaurantjes, ook wel wat duurdere soms, maar ik ga niet vaak naar een groot familie restaurant, want dan voel je je toch wat eenzaam. Nog een tip is om niet met je rug naar het restaurant te zitten binnen, want dan voel je je heel erg bekeken van achteren, maar kies een plek waar je het hele restaurant kunt overzien. Verder gewoon lekker een boek oid mee en ervan genieten :D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 00:07

Mijn vader rijdt voor zijn werk heel frankrijk door in zijn eentje en overnacht dan ook altijd alleen in een hotel. Hij moet ook eten dus ook dat doetie alleen. Als je je echt opgelaten voelt kun je dus eventueel ook nog een hotel in het centrum opzoeken en in hun restaurant eten, dat vindt écht niemand raar. Maar zoals al is gezegd, niemand vind het raar als iemand in zijn eentje zit te eten. Als ik zelf uit eten ben zie ik ook geregeld mensen alleen zitten en dat vind ik echt niet vreemd of zielig of wat dan ook hoor.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 00:47

Heerlijk alleen uit eten! Ik ben er ooit mee begonnen toen ik 2 maanden ging studeren in NYC. Dat was de eerste keer een beetje ongemakkelijk maar ik kan me nog goed herinneren dat het me een paar dagen later een enorme kick gaf. Ik zat met een heerlijke Ceasersalade en een lekker glas witte wijn in een heel leuk restaurantje om me heen te kijken.
Daar zaten nog meer mensen alleen (smartphones bestonden nog niet), was heel normaal daar. Er was een leuke serveerster die af en toe een praatje maakte en er zaten ook veel stellen verveeld langs elkaar heen te kijken. En ineens besefte ik dat ik zo gelukkig was. Ultieme vrijheid!

Ik ga nog steeds regelmatig alleen ontbijten of lunchen en dan kijk ik lekker naar de mensen om me heen. Ik merk dat ik het vaak best irritant vindt als ik in gezelschap uit eten ben. Dan moet je maar praten of naar verhalen luisteren, geen tijd om van mijn eten te genieten haha.
Ik ben misschien ook wel een beetje apart hierin. Ik ga ook altijd alleen op vakantie, en ik kom de leukste mensen tegen. Dat worden vaak vrienden voor het leven. En wat de omgeving er van denkt dat vind ik eigenlijk best lollig. Ik vind het zielig voor de mensen die het zielig vinden. Ze weten niet wat ze missen :+

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 07:58

Voor mijn werk sliep ik regelmatig in hotels. Zelf vond ik alleen eten niet zo leuk. Ik ging dan óf eten in het hotel-restaurant, óf ik haalde iets en at het op mijn kamer op, óf roomservice.
Maar alleen in een restaurant deed ik eigenlijk nooit.
Ben ook een keer alleen op vakantie geweest, toen nam ik expres geen all-inclusief maar een appartement zodat ik niet alleen aan een tafeltje hoefde. Is me trouwens uitstekend bevallen, alleen op vakantie gaan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:00

Maar op je kamer eet je ook alleen toch?
Ik snap niet zo goed wat dat het verschil maakt dan.

Als ik tegenwoordig om me heen kijk zijn er zat mensen die gewoon alleen uit eten kunnen. Want die zitten in gezelschap ook gewoon met hun mobieltje te spelen de hele tijd.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:06

Klopt, maar ikzelf (en dat is persoonlijk) durfde niet fijn uit eten te gaan in mijn eentje.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:10

Gewoon doen, neem een boek mee, of maak er een leuk avondje 'mensen kijken' van :D Vraag een plekje aan het raam als ze dat hebben en genieten maar ^^

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:14

Gewoon doen. Ik ben alleen niet zo van het lezen :+ dus ik vermaak me op een terras wel met mensen kijken *D zeker in de stad komt er genoeg voorbij.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:15

Ik ben vorig jaar alleen naar Zakynthos op vakantie geweest en daar ook gewoon elke avond uiteten gegaan. Nam dan gewoon lekker een tijdschriftje of boek mee en eigenlijk wende het best snel. Het enige wat ik 'jammer' vond is dat waar je met meer mensen soms uren kan tafelen, je alleen wel wat sneller klaar bent. Een avond raakte ik aan de praat met een jong Nederlands stel die naast mij zaten en al snel kwam de vraag of ik niet gezellig bij hun wilde zitten, vond ik toen erg leuk!

Zelf werk ik bij een beachclub en daar is het best wel regelmatig dat iemand alleen komt. Doe dat ook wel eens, lekker in mijn eentje lunchen of wat drinken op het strand.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:41

Ik neem als ik alleen ga vaak een tijdschrift mee. Kom ik thuis niet aan toe en als ik mij verveel wat eigenlijk nooit zo is heb ik wel wat te lezen bij me. Daarbij is mijn ervaring dat je nooit echt alleen bent.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:45

In Canada heb ik dat een aantal keer gedaan, maar ik was dan ook alleen op reis dus moest wel haha.
De eerste keer vond ik het wel een beetje ongemakkelijk, maar ik had een leuk restaurantje gevonden waar ze zo'n soort "bar" voor het raam hadden, dus ik kon lekker naar buiten kijken *D

Ik vond het echt niet saai of vervelend, juist lekker rustig. Zelf kiezen waar/wanneer je wil eten en wat je gaat doen die dag. Ik zou zo nog eens alleen op reis gaan!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:48

Bij zakelijke reizen eet ik wel eens alleen, e-reader of telefoon mee en prima hoor. Bij een congres ofzo kun je vaak ook wel aansluiten bij mensen, maar dat moet ook maar net passen/zin in hebben. Ik vind het vaak wel prettig om aan de bar te gaan zitten, daar maak je toch makkelijker contact (als je dat wilt).

Dieptepunt: Alleen in een Italiaans restaurant, waarbij het eindeloos duurde tot de bediening kwam. Bleek dat de ober dacht dat ik nog op iemand aan het wachten was. Toen dat niet zo bleek te zijn, werd ik verzocht om van mijn fijne plaatsje aan het raam met uitzicht op het plein te verkassen naar een donker hoekje achterin. Toen was ik er zo klaar mee dat ik bedankt heb, een pizza gehaald heb en naar m'n hotelkamer ben gegaan.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:55

Gewoon doen ts. Mijn moeder doet t ook vaak.

Zij gaat vaak aan de stamtafel zitten bij een eetcafé of zo. Dan komen er sneller mensen bijzitten en heb je al snel een praatje. Bij een tafeltje voor 2 is dat wat aquart... maar is ook maar net wat je zelf wilt.

Ik voor het werk ook wel gedaan. Lekker mensen kijken. Heerlijk.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:01

Ik doe het zo vaak. In mijn tienertijd zelfs al. Dan was ik de stad in en ging ik daarna even pizza eten. Maar ik ga eigenlijk overal wel in mijn eentje op af. Meestal zijn er in restaurants wel obers die een praatje met je aan gaan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:01

Ik doe het zo vaak dat ik er niks gek aan vind. Van een frietje tot 6 gangen menu in een 2 sterrenrestaurant. En weet he, juist in de duurdere zaken haal ik zelden mijn boek uit. Want dan is het altijd wel een aaneenschakeling van wijn komen uitleggen/proeven, borden komen brengen en uitleggen, eten, ober nog eens die komt bijschenken of vraagt of alkes lekker is. Ik geniet dan juist nog extra van het eten!

Ik vind het juist wel eens heel leuk en rustgevend. Echt verwennerij voor mezelf.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:03

Margreet schreef:
Bij zakelijke reizen eet ik wel eens alleen, e-reader of telefoon mee en prima hoor. Bij een congres ofzo kun je vaak ook wel aansluiten bij mensen, maar dat moet ook maar net passen/zin in hebben. Ik vind het vaak wel prettig om aan de bar te gaan zitten, daar maak je toch makkelijker contact (als je dat wilt).

Dieptepunt: Alleen in een Italiaans restaurant, waarbij het eindeloos duurde tot de bediening kwam. Bleek dat de ober dacht dat ik nog op iemand aan het wachten was. Toen dat niet zo bleek te zijn, werd ik verzocht om van mijn fijne plaatsje aan het raam met uitzicht op het plein te verkassen naar een donker hoekje achterin. Toen was ik er zo klaar mee dat ik bedankt heb, een pizza gehaald heb en naar m'n hotelkamer ben gegaan.

Oh bah, daar was ik ook weggegaan :r

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:09

Dat heb ik ook één keer gehad! Restaurant was leeg en ik mocht niet aan het raam zitten.

Meteen naar andere plek gegaan en daar, aan het raam, meest uitgebreide menu met aangepaste wijn gegeten :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:29

Natuurlijk gewoon doen!

Ik ben net terug van 6 dagen Barcelona in mijn eentje. Wel voor overnachten in een hostel gekozen omdat je daar makkelijker mensen spreekt dan in een hotel.
Echt leuke mensen ontmoet van over de hele wereld.

Vaak alleen op een terras of restaurant gegeten. Ik zorg dan voor een plek met leuk uitzicht dan vermaak ik me prima.
Ook een paar keer aan iemand die alleen zat gevraagd of ik erbij mocht zitten als het druk was. Nooit een probleem en levert leuke gesprekken op. Mijn voordeel is wel dat ik mij makkelijk uitdruk in Engels en Duits en niet op mijn mondje gevallen ben. (Werk voor een internationale customer service dus heb dagelijks een vlotte gezellige babbel in div. talen)