Giver or taker?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giver or taker?

Giver
69 (56%)
Taker
11 (8%)
Matcher
38 (30%)
Geen idee
5 (4%)

Totaal aantal stemmen: 123

Goof

Re: Giver or taker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:29

Ik denk dat de rol die je aanneemt nogal afhangt van de situatie waarin je je op dat moment bevindt.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:22

Goof schreef:
Ik denk dat de rol die je aanneemt nogal afhangt van de situatie waarin je je op dat moment bevindt.

En vergeet de "pik orde" niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:15

naarppc schreef:
Maar nogmaals, hier blijkt juist die individualiteit van de Nederlandse samenleving uit. Hoezeer jij ook probeert aan te tonen dat er geen gemiddelde Nederlander bestaat (wat ik half met je eens ben), des te meer jijzelf en je argumenten die gemiddelde Nederlander representeren.

Even serieus, Naarppc, ik stond net onder de douche en ik besefte ineens dat ik je volledig verkeerd begreep. oliebol, sorry! Echt heel dom. }:0 }:0 }:0 }:0 Excuses.

En ik maar zeggen dat NL zo clupperig is. Omg.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:19

Ik denk ook niet dat er een echte 'Nederlander' is. Tuurlijk zijn er wel gebruiken in een bepaald land. Maar dat zijn meer normen en waarden. Dus bijvoorbeeld zeggen dat alle Nederlanders gierig zijn slaat gewoon nergens op, omdat je dan iedereen over één kam scheert en dat kan niet, want iedereen is anders en heeft andere karaktertrekken en zo.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:25

Wel als Belg is door bokt juist 'mijn' (ik had nooit gedacht dat het ook zou kloppen) vooroordeel over gierige Nederlands bevestigd :+

En ik denk hoe graag iedereen ook als uniek bekeken wil worden en zeker niet bij de rest van de groep gegooid wil worden, er toch echt wel globaal gezien verschillen zijn tussen de verschillende volkeren.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:10

phormicola schreef:
Ik ben een giver. Sommige mensen maken daar misbruik van maar daar heb ik niet zoveel last van. Ik zie dat namelijk meteen en kies er dan evengoed voor om te geven. Zo blijft het mijn beslissing en vaak is het dan wel de laatste keer voor diegene.
Ik verwacht nooit iets terug, dat is wat mij betreft een foute reden om te geven.

Helemaal eens met die laatste zin! :j

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:25

Goof schreef:

:j Dat idee heb ik ook.

Ligt er nogal aan wie ik tegenover me heb ook wel, of ik een lange dag heb gehad, of die dag sociaal was of niet.. Als voorbeeldje, tijdens m'n bijbaan als examentrainer sta ik van 9 tot 5 voor de klas, en ben ik constant bezig met mijn les op hun behoeften aan te passen, mijn uitleg te verduidelijken etc. Volgens dat stukje tekst ben ik dan dus een giver.

Maar als ik dan 's avonds thuis kom na anderhalf uur reizen niet meer :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:28

Ik ben van nature een giver en pleaser :j heb mezelf wel wat op de rem gezet en flink geschrapt in mensen die alleen maar nemen. En langzaam zit ik nu tussen een gever en een middelaar in. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:08

Ik ben een giver denk ik, tot op zekere hoogte. Als iemand in mijn allergiezone terecht komt word ik een matcher of zelfs een taker, ik kan dan onwijs passief-agressief en afwachtend worden. Niet mijn beste karaktertrek, zou best willen dat ik van nature meer een matcher was ipv een giver zodat die allergiezone ook niet zo zou ontstaan.