Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ruitje schreef:Ik kon ver met je meegaan totdat je bij de lopende band aangaf dat het te zwaar is om een jaar te doen.
Hey, ik begon ook niet met mijn droombaan. Bijna iedereen begint met een baan die lastig is, waarvan blijkt dat het niks is.
Maar iedereen begint "ergens" .
Waarom ben je teleurgesteld in je therapeut? Omdat die niet het antwoord geeft wat je wilt horen?
DezeNaam schreef:zonnebloem18 schreef:Ik was na therapie en anderhalf jaar post toe aan iets anders en ben toen vrijwilligerswerk erbij gaan doen. De cognitieve gedragstherapie is dan ook wel echt een goede om mee te beginnen.
Over cognitieve therapie heb ik ook wel al wat gelezen. Misschien kan ik het wel proberen maar ik ben het de laatste tijd wel wat aan het opgeven op therapeuten.![]()
Vorige donderdag had ik een afspraak en ik heb geprobeerd om het sociale gedeelte te bespreken waarop zei dus ook gewoon zei 'Misschien is het wel eens goed om het eens te proberen, het is toch maar voor een paar weken.' Waarop ik iets zei van dat ik snel in paniek geraak bij bijvoorbeeld dingen als geld teruggeven waarop zei zegt dat de kassa dat toch voor je doet. En dat is het nu net, het boeit me niet of de kassa het voor me doet of niet, het gaat gewoon níet.En uiteindelijk probeerde ze de halve paniekaanvallen op mijn aandachtsprobleem af te schuiven.
Dus ik ben wel weer vrij teleurgesteld in mijn therapeut. Zal binnenkort misschien weer naar iets anders gaan moeten kijken.
Joolien schreef:Soms is het gewoon tussen je oren zitten of het gewoon doen geen remedie. Als de angst echt te intens is, is 'het gewoon doen' geen oplossing, dat maakt de angst alleen maar groter.
Voordat je een baantje gaat zoeken, zou ik eerst eens met je psychiater bespreken. Wat maakt je angstig, waar ben je bang voor? Pas als je vragen kunt geven op deze antwoorden, kun je verder.
Ik had de keuze: me eroverheen zetten of van 300 euro per maand leven (op mezelf). Uiteindelijk bleek het allemaal reuze mee te vallen maar dat is achteraf.
Presentaties voor de klas lukken mij nu ook wel al beter eigenlijk, daarvoor heb ik meestal wel genoeg zelfvertrouwen ondertussen. Maar onze klas is ook wel een vrij hechte groep dus er is ook niet echt iets waar ik schrik voor moet hebben. Citaat:@Dani199764; spijtig dat je dat zo ervaart.. Heb je hier professionele hulp voor?
DezeNaam schreef:@pateeke; fijn dat je er uiteindelijk wel in geslaagd bent.![]()
Misschien kan 'gewoon gaan werken' het wel veranderen, al heb denk ik dat ik misschien beter gewoon kan wachten tot na mijn studies. Ik weet heus wel dat er dingen zullen zijn die ik misschien kan, maar ik denk dat het mij misschien gewoon niet ligt uiteindelijk. En ik wil mijn onzekerheid niet verder voeden.

Uiteindelijk weet ik ook wel hoe ik dingen moet aanpakken maar het gevoel komt gewoon niet mee. 
Ga je nog studeren? Ik denk dat als je een sector vindt die je echt ligt het je zeker wel moet lukken! Zou zeker ook eens voor professionele hulp gaan vragen.
Sommige dingen lukken nu uiteindelijk wel beter, ben vaak wel trots op mezelf als ik een telefoontje rustig heb kunnen afhandelen. x) Volgens mij heeft het ook wel deels te maken met het feit dat ik van jongs af aan al heel erg teruggetrokken ben.
Dus dat ga ik morgen wel doen en dan hoop ik dat zij eventueel iets voor mij hebben.
Fijn dat het uiteindelijk wel makkelijker werd voor jou.
DezeNaam schreef:@MVasbo; ik ben niet per se bang dat ik het verkeerde terug geef, enkel dat het te lang duurt en mensen me dom gaan vinden ofzo. Heb voornamelijk schrik dat ik echt een mental breakdown zou krijgen als het echt slecht gaat.
Het telefoontje verliep erg vlot, daar had ik eigenlijk praktisch geen stress voor. Het enige waar ik stress voor heb ik dat ik om vier uur 's ochtends ga moeten opstaan, en ik overslaap me wel eens graag.
En ik moet ook een route vanbuiten kennen. Ik loop de eerste week wel met iemand mee die ervaring heeft dus hopelijk komt dat wel goed. DezeNaam schreef:Fijn voor je! Het verslapen heb je natuurlijk zelf in de hand, maar de route ga je wel snel uit je hoofd kennen hoor. Ook kun je een afdruk maken van jouw route in Google maps, als steuntje in de rug! Succes met je baantjeDat ik me waarschijnlijk heel erg slecht voel. Misschien niet direct het einde van de wereld maar voor mij kan dat soms wel zo lijken. :p
Ik mag ondertussen wel meedelen dat ik aangenomen ben bij Bpost.Het telefoontje verliep erg vlot, daar had ik eigenlijk praktisch geen stress voor. Het enige waar ik stress voor heb ik dat ik om vier uur 's ochtends ga moeten opstaan, en ik overslaap me wel eens graag.
En ik moet ook een route vanbuiten kennen. Ik loop de eerste week wel met iemand mee die ervaring heeft dus hopelijk komt dat wel goed.
Ongetwijfeld maak je een keer fouten of zijn er problemen die je achteraf beter op had kunnen lossen. Fouten zijn er om gemaakt te worden, ik ken geen enkele collega die nooit een fout heeft gemaakt en de meesten hebben wel eens een mental breakdown gehad.
Het hoort er gewoon bij en je leert ervan, het betekent niet dat je slecht bent in je werk. Wat voor je werkgever telt is dat je je inzet en dat je je bewust bent van dingen die verkeerd gaan en ervan leert. Dat je ergens niet perse direct goed in bent maakt ook niks uit, we zijn allemaal anders, de ene leert iets heel snel, de andere langzaam. Betekent niet dat je het nooit zal kunnen. Wel als je er na de eerste tegenslag gelijk mee stopt. DezeNaam schreef:@Suuszels: ik heb niet direct iemand die ik zou 'vertrouwen' om mee te nemen naar een therapeut. Denk dat het ook wel deels aan mezelf ligt omdat ik het slecht uit kan leggen.
Citaat:maar als er iemand op mijn vingers staat te kijken bij iets wat ik niet goed kan blokkeer ik. En voornamelijk als je echt onder druk moet (...)