.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Never ending ruzies in relatie (?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:28

Ik denk dat je door er over te piekeren de problemen groter maakt dan ze daadwerkelijk zijn, iedereen heeft weleens tijd en ruimte voor zichzelf nodig.

Schreeuw even goed tegen elkaar en maak het weer goed, vind je het de moeite niet waard om het goed te maken dan moet je ermee stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:32

Charaz schreef:
Ik denk dat je door er over te piekeren de problemen groter maakt dan ze daadwerkelijk zijn, iedereen heeft weleens tijd en ruimte voor zichzelf nodig.

Schreeuw even goed tegen elkaar en maak het weer goed, vind je het de moeite niet waard om het goed te maken dan moet je ermee stoppen.

Ik weet niet helemaal in welk topic je zit maar volgens mij niet in het verhaal wat ik zojuist geschreven heb.
Schreeuw even goed tegen elkaar en maak het weer goed? Serieus? Sorry dat ik het zeg maar als ik dat lees heb ik het idee dat je 16 bent...
Ik denk niet dat door "piekeren" de problemen groter worden, ik denk dat goed nadenken eens goed is.
Verder ga ik hier niet op in. Vind dit erg flauw.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:36

Ja serieus, ja, ruzie maken en weer goed maken is heel normaal in een relatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:37

Charaz schreef:

Bedankt voor deze nuttige informatie. Ik denk dat je misschien de OP even moet lezen en zo niet gewoon niet meer moet reageren hier. Je loopt volgens mij alleen maar een beetje de boel op te stoken en dit zorgt er alleen maar voor dat ik er spijt van krijg dat ik zo iets persoonlijks deel met vreemden. Erg erg erg jammer.

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:39

Vraag jezelf af hoe je relatie was voor de verhuizing. Als de ruzies zijn ontstaan rondom de verhuizing, moet je geen overhaaste beslissingen nemen. Verhuizingen zijn enorme stressbronnen. Kom eerst in rustig vaarwater. Onderzoek welke emoties en gedachtes de oorzaak zijn van jullie ruzies. Bekijk of je daar wat aan kan veranderen. Het is heel normaal dat het af en toe in een relatie minder lekker loopt. De kunst is dan om te leren daarmee om te gaan. Kijk wat je kunt verbeteren. Ontdek hoe jullie weer gelukkig samen kunnen zijn. Praat met elkaar. Blijven de ruzies langdurig bestaan: onderzoek dan opnieuw of de relatie voldoende oplevert. Maar voor nu: laat je niet gek maken. Denk niet te drastisch. Kom beiden tot rust. Bedenk dan wat je wilt. Sterkte.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:41

Ik denk echt dat je me verkeerd begrijpt, ik heb je hele post gelezen, misschien is mijn mening/advies anders dan jij in je hoofd hebt zitten, soms werkt een andere kijk erop verfrissend.

Ik vind dat je in dit soort situaties je best mag uiten naar elkaar en IK vind het fijn om soms even alleen te zijn om alles weer te relativeren (en het erna uit te spreken).

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:42

Zoals je ook uit wat andere posts kunt lezen is ruzie maken ook heel normaal in een relatie :-) Wat dat betreft is de reactie van Charaz dus helemaal niet zo vreemd.

Als jullie nu ruzie hebben dan nemen jullie even wat afstand en daarna maken jullie het toch weer goed?

Hoe communiceren jullie normaal gesproken met elkaar? De veranderingen rondom de verhuizing zijn natuurlijk groot, maar wist hij bijvoorbeeld dat voor jou het 5 jaar bij elkaar zijn erg belangrijk was? Hadden jullie het al met elkaar er over gehad of jullie iets gingen ondernemen of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:42

EvelienKiss schreef:
Vraag jezelf af hoe je relatie was voor de verhuizing. Als de ruzies zijn ontstaan rondom de verhuizing, moet je geen overhaaste beslissingen nemen. Verhuizingen zijn enorme stressbronnen. Kom eerst in rustig vaarwater. Onderzoek welke emoties en gedachtes de oorzaak zijn van jullie ruzies. Bekijk of je daar wat aan kan veranderen. Het is heel normaal dat het af en toe in een relatie minder lekker loopt. De kunst is dan om te leren daarmee om te gaan. Kijk wat je kunt verbeteren. Ontdek hoe jullie weer gelukkig samen kunnen zijn. Praat met elkaar. Blijven de ruzies langdurig bestaan: onderzoek dan opnieuw of de relatie voldoende oplevert. Maar voor nu: laat je niet gek maken. Denk niet te drastisch. Kom beiden tot rust. Bedenk dan wat je wilt. Sterkte.

Het is inderdaad ontstaan tijdens/na de verhuizing, weet niet eens precies wanneer, het is er in geslopen zeg maar. We hebben inderdaad ook gezegd even afwachten, alles achter de rug en dan proberen "het normale leven" weer op te pakken, alleen dat blijkt dus makkelijker gezegd dan gedaan.. Heel erg bedankt ik neem de vragen/tips zeker even mee. Zo eerst maar even goed een nachtje er over slapen uberhaupt, afgelopen nacht was de bank weer m'n beste vriend dus ben wel toe aan mijn warme bedje :')

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:43

Charaz schreef:

Charaz schreef:

Ik ga hier toch deels in mee. Af en toe kan een keer goed ruzie maken echt geen kwaad. Elke keer ervoor weglopen lijkt mij ook niet elke keer de juiste oplossing. Tuurlijk houdt je het dan rustiger en makkelijker bespreekbaar, maar naar mijn idee komt er tijdens een 'echte' ruzie wel meer uit wat je echt dwars zit/zat.

Voor de rest zijn er een hoop goede dingen gezegd en ik hoop dat je er wat mee kan. Tijd brengt raad zeggen ze altijd.
Als ik jouw reacties zo lees, heb je er een hele hoop voor over om het echt goed te laten komen en er helemaal voor te gaan, dan moet het wel goed komen tussen jullie :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:48

Nu komt het advies van een 18 jarige.. :')

Wat ik zou doen, is even een paar dagen met jezelf en vrienden doorbrengen. Zet je hoofd er even vanaf en ga wat leuks doen. Daarna zou ik gaan praten met je vriend. Vertel hem wat jou dwarszit en waaraan je wil werken. Laat hem zijn kant ook vertellen zodat kun je samen tot een oplossing komen. Zoals ik het heb gelezen lijkt het alsof je in je hoofd alles erger maakt dan dat het is, het zou zonde zijn als je relatie door zoiets stoms eindigt!

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:49

Imo roep je zoiets niet, ook niet in als je daar achteraf van schrikt, als er geen kern van waarheid in zit.
Dat je nu minimaal een week afstand neemt om alles op een rijtje te zetten en af te wegen wat je met je relatie wilt is ook ding als je het mij vraagt, eerder een slecht teken dan een goede al is het wel goed dat je er verstandig mee omgaat.
Als er hier eens bonje is praten wij dat meteen uit (na eventueel even lekker flink tekeer gaan :+ ), hoe had je het gedaan als je al wel samen woonde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:50

Apple schreef:
Zoals je ook uit wat andere posts kunt lezen is ruzie maken ook heel normaal in een relatie :-) Wat dat betreft is de reactie van Charaz dus helemaal niet zo vreemd.

Als jullie nu ruzie hebben dan nemen jullie even wat afstand en daarna maken jullie het toch weer goed?

Hoe communiceren jullie normaal gesproken met elkaar? De veranderingen rondom de verhuizing zijn natuurlijk groot, maar wist hij bijvoorbeeld dat voor jou het 5 jaar bij elkaar zijn erg belangrijk was? Hadden jullie het al met elkaar er over gehad of jullie iets gingen ondernemen of niet?

De reactie op zich misschien niet, het had voor mij wel een beetje respectvoller gebracht mogen worden, het begint al met Run forest run en dat vind ik gewoon heel kinderachtig. Ik probeer volwassen met de hele situatie om te gaan en stel me hier in kwetsbaar op door om hulp te vragen, notabene op een forum, de laatste keer dat ik me zo open heb durven stellen op een forum is heel wat jaar geleden en pakte niet zo heel goed uit, maar dat betekent voor mij dat ik mezelf open stel voor advies van buiten staanders, voor zover het allemaal werkt want natuurlijk ontbreekt een hoop informatie omdat sommige dingen wel te persoonlijk zijn.

Uiteraard maken we vaker ruzie en maken we het dan weer goed, alleen is er nu gezegd ik ga en kom niet weer, oftewel ik ben er klaar mee. Iets wat ik nog nooit eerder heb gezegd en wat blijkbaar uit mijn benen is gekomen en er uit kwam voor ik er erg in had. Oftewel ik heb iets gezegd waar ik later spijt van krijg, dat gebeurd mij niet zo vaak, of eigenlijk nooit. Dus situatie ruzie maken en het uitpraten is dit op dit moment niet echt. Alle andere ruzies misschien wel, maar ruzie of roepen ik ben weg en kom niet weer is voor mij wel heel verschillend, zeker als het van mij komt, iemand die altijd de lieve vrede probeert te bewaren en weg loopt op het moment dat ik iets aan voel komen waar ik spijt van kan gaan krijgen, om er op een later rustiger moment op terug te komen.

De communicatie is verder wel goed, hij weet dat ik er waarde aan hecht inderdaad dat we 5 jaar samen zijn en hoewel hij niet zo veel met datums etc heeft doet hij ook zijn best. We hadden niet echt een brede planning, enkel en alleen om eten te bestellen een van onze favorieten wat we al heel lang niet hadden gehad. We zijn 1 jaar (en een paar maand) geleden even uit elkaar geweest en vanaf toen ben ik weer gaan "tellen" dus in Januari waren we toen weer een jaar bij elkaar en een jaar waarin het heel goed gegaan is dus daar hebben we wat speciaals mee gedaan en toen ook afgesproken dat we dan niet ook nog vet gaan uitpakken op 27 april dat we gewoon zouden kijken. Hoeft van mij trouwens ook niet, gewoon samen zijn het knus en gezellig maken vind ik al prima, hij heeft nu ook een tuin dus we hadden kort geleden een vuurkorf gekocht, houden wel van fikkie stoken zeg maar lekker sfeertje, dus hebben we wel gezegd misschien vuurkorf aan alleen zo lekker weer was het niet, misschien wandelen maar ik ben nogal een koukleum dus had niet echt veel zin :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:55

Diertjec schreef:
Charaz schreef:

Charaz schreef:

Ik ga hier toch deels in mee. Af en toe kan een keer goed ruzie maken echt geen kwaad. Elke keer ervoor weglopen lijkt mij ook niet elke keer de juiste oplossing. Tuurlijk houdt je het dan rustiger en makkelijker bespreekbaar, maar naar mijn idee komt er tijdens een 'echte' ruzie wel meer uit wat je echt dwars zit/zat.

Voor de rest zijn er een hoop goede dingen gezegd en ik hoop dat je er wat mee kan. Tijd brengt raad zeggen ze altijd.
Als ik jouw reacties zo lees, heb je er een hele hoop voor over om het echt goed te laten komen en er helemaal voor te gaan, dan moet het wel goed komen tussen jullie :)

Ik denk dat er iets verkeerd begrepen is in mijn OP of ergens tussendoor, de situatie nu is absoluut niet vergelijkbaar met af en toe een keer ruzie. Misschien ben ik daar niet helemaal duidelijk in geweest, wil ook niet banketstaaf doen ofzo maar wel handig om dan even toe te lichten dat het de laatste tijd wel veel ruzie is, het is niet nu deze pittige ruzie waarna ik dan denk ik weet niet of ik hier wel mee verder wil, er gaat veel meer aan voor aan. Af en toe ruzie vind ik niet meer dan normaal, ik ga ook geen uitspraken doen over hoe vaak we ruzie hebben omdat ik dat niet met de klok gelijk kan zetten, maar het is te vaak.
Weg lopen voor ruzie doe ik trouwens niet, de ruzies ontstaan vaak na aanleiding van onbenullige dingetjes waarna een woordenwisseling/discussie hoe je het wil noemen volgt en omdat we allebei ook niet op ons mondje zijn gevallen kan het dan uitlopen tot ruzie, gaat uiteraard wel iets sneller dan hoe ik het nu om schrijf, maar met weg lopen bedoel ik al weg lopen op het moment dat er iets van irritatie begint te ontstaan, dus weglopen voor de kans er komt om ruzie te maken. Ik wil met alle plezier ruzie met mijn vriend maken, maar niet standaard 1 of 2 keer in de week. 1 keer in de maand een keer een discussie geen probleem. Maar wel zolang het redelijk blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:59

Change3x schreef:
Nu komt het advies van een 18 jarige.. :')

Wat ik zou doen, is even een paar dagen met jezelf en vrienden doorbrengen. Zet je hoofd er even vanaf en ga wat leuks doen. Daarna zou ik gaan praten met je vriend. Vertel hem wat jou dwarszit en waaraan je wil werken. Laat hem zijn kant ook vertellen zodat kun je samen tot een oplossing komen. Zoals ik het heb gelezen lijkt het alsof je in je hoofd alles erger maakt dan dat het is, het zou zonde zijn als je relatie door zoiets stoms eindigt!

Het is wel behoorlijk erg, alleen kan/ga/wil ik hier niet letterlijk het hele verhaal openbaar maken. Ik kan wel van alles plaatsen wat er over en weer geroepen is maar dat is mij gewoon te persoonlijk en gaat over het algemeen verder niemand wat aan, ik heb het er ook met mijn moeder over gehad die vertel ik ook veel maar wat er allemaal over en weer geroepen is niet, gaat ook niemand wat aan in mijn ogen. Zijn geen dreigementen of weet ik het maar sommige dingen wil ik voor ons zelf houden of bespreek ik enkel met een hele goede vriendin.
Dit zeg ik niet om over je heen te praten dat het niet klopt wat je zegt ofzo meer ter toelichting, ik ben nogal harrie in de warrie, incl slechte nacht en een hoop andere dingen die bij mij zelf momenteel lopen/spelen grote veranderingen etc... dus ik weet ook ff niet wat ik nou allemaal wel er in heb staan en wat niet, zal de OP morgen nog eens terug lezen :P
Dank voor je advies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:04

Rofah schreef:
Imo roep je zoiets niet, ook niet in als je daar achteraf van schrikt, als er geen kern van waarheid in zit.
Dat je nu minimaal een week afstand neemt om alles op een rijtje te zetten en af te wegen wat je met je relatie wilt is ook ding als je het mij vraagt, eerder een slecht teken dan een goede al is het wel goed dat je er verstandig mee omgaat.
Als er hier eens bonje is praten wij dat meteen uit (na eventueel even lekker flink tekeer gaan :+ ), hoe had je het gedaan als je al wel samen woonde?

Precies! En daar zit het hem. Het komt er zo uit, maar voor mij is dat wel een teken dat er iets in zit van waarheid, maar waar komt dat zo ineens weg, gezien uit elkaar gaan niet is wat ik diep van binnen wil, het is dan meer op deze manier wil ik het ook niet met zoveel ruzie + stress. Ik ben al stress gevoelig van mezelf dus kan je nagaan wat ruzies dan telkens weer doen..
Wij praten het 9 van de 10 keer ook wel uit, meestal niet gelijk, hij gaat dan meestal eerst boven zitten en dan worden we even rustig, ook wel eens dat ik dan op de bank geslapen heb letterlijk een nachtje er over geslapen en dan de volgende dag uitpraten.
We wonen niet samen en kennen ons zelf en elkaar gelukkig heel goed om te weten wanneer dat wel of niet geschikt is. Verder kan ik daar dus geen antwoord op geven omdat dat niet aan de orde is. We wonen niet voor niets nog niet samen natuurlijk, daar zijn genoeg redenen voor en hebben we ook afspraken over gemaakt omdat we beide individueel ook hard aan ons zelf werken ik heb jaren thuis gezeten etc dus ik wil niet samenwonen zo lang ik nog thuis zit bij wijze van spreken :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:10

Ik snap je ts. Om dan even terug te komen op je vraag in de opening; waar komen die irritaties vandaan? Is het er al langer of pas sinds kort? Is er iets veranderd wat je niet kan verwerken of heb je te weinig tijd gekregen om te verwerken?
Hier hoef je echt geen antwoord op te geven, maar wel goed om over na te denken, denk ik zomaar.
Kan ook best zijn dat er al een aantal genoemd zijn, maar ik onthoud ook niet alles hahah.

Belangrijkste is, dat als je nu pas sinds kort veel te vaak ruzie hebt, de bron aan te pakken waar het vandaan komt. En ook om daar met je vriend over te praten, allicht dat hij jou daarbij kan helpen, omdat jullie beide de situatie kennen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:18

Dit klinkt als mijn relatie met mijn ex. Die duurde 5,5 jaar en ook 2x eerder uitgeweest. Altijd ruzie. Hield veel van hem maar het werd niet beter qua ruzies. Was vaak aan het huilen door hoe hij zich gedroeg naar mij en dan zei ik weer verkeerde dingen. Vaak om kleine dingen ruzie of kwetsende opmerkingen. Voor 1 januari 2015 had ik een goed voornemen: vriend dumpen. Dat besloot ik middernacht en 16 uur later was het zo. Niet heel netjes gegaan maar moest voor mezelf gaan kiezen.
Na 8 maanden vrijgezel te zijn geweest kreeg ik m'n huidige vriend. Alweer bijna 2 jaar nu en nooit ruzie (behalve nu, hij ligt te slapen op z'n rug en z'n elleboog prikt dan in mijn arm :+ ).

Wat ik uit jouw verhaal opmaak is dat jij je excuus hebt aangeboden doordat je zei weg te gaan en niet terug te komen. Zo'n erge opmerking is het niet. Eigenlijk zeg je ermee dat je heel verdrietig bent en heel ongelukkig met die dergelijke situatie en wil dat er wat veranderd, alleen dan met ongelukkigere gekozen woorden.
Heeft hij ook zijn excuus aangeboden? Hij heeft niet na die discussie gecommuniceerd met je wat hem dwars zat. Hij negeerde jou toen je wat vroeg etc etc. Ben er natuurlijk niet bijgeweest. TS je bent jong. Zorgt ervoor dat je de rest van je leven gelukkig kan leven in een gelijkwaardige relatie zonder ruzie om wissewasjes. Het voelt misschien als weggooien, maar opnieuw beginnen zonder al het oude zeer (want ouwe koeien blijven altijd boven komen) is soms wel heel erg prettig. Tenzij je er beide aan kan werken en kan zeggen: we laten alles achter ons en gaan er samen voor. Toch krijg ik niet dat idee uit je openingspost.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:20

In 8 jaar tijd hebben wij nog nooit echt ruzie gehad. De sleutel is bij ons communiceren. Zeggen wat je dwars zit, maar eigenlijk gaat het dan meestal over werk of buitenstaande factoren. Ik kijk er eigenlijk altijd naar uit om thuis te komen. Misschien dan ook niet de juiste tip voor iedereen, maar praat met elkaar. Boos worden, weglopen, uit eten en het in een doofpot stoppen klinkt mij als dat er dan steeds dingen blijven opstapelen?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:25

moonsparkle schreef:
In 8 jaar tijd hebben wij nog nooit echt ruzie gehad. De sleutel is bij ons communiceren. Zeggen wat je dwars zit, maar eigenlijk gaat het dan meestal over werk of buitenstaande factoren. Ik kijk er eigenlijk altijd naar uit om thuis te komen. Misschien dan ook niet de juiste tip voor iedereen, maar praat met elkaar. Boos worden, weglopen, uit eten en het in een doofpot stoppen klinkt mij als dat er dan steeds dingen blijven opstapelen?

Precies! Blijven praten met elkaar maar met iemand die dan gaat negeren is dat heel moeilijk.

Enige waar ik me aan stoor bij vriendje: afgeleid worden betekent dat ie niet meer luistert. Maar hij blijft altijd rustig en dat scheelt heel veel :))

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:35

Tja ts, heel simpel; ben je gelukkig? Wil je met deze man blijven totdat je samen in een bejaardenwoning belandt? Is dit de vader van je kinderen? Is dit hoe jij je een relatie inbeeldt?
Je moet niet bij elkaar willen blijven omdat je al 5 jaar samen bent. Dat is niet boeiend. De toekomst, die is boeiend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:59

Ik heb de nieuwe reacties nog even vluchtig gelezen maar reageer morgen verder even. Wil iedereen in ieder geval even bedanken voor alle tips en adviezen, heb net nog even met m'n moeder gebeld die al kort op de hoogte was van de ontwikkelingen die appte me hoe het gaat met me dus ff gebeld, inmiddels ben ik bekaf sta te trillen op m'n benen zo veel gebeurd weer in 2 dagen tijd, is overigens niet alleen om de relatie maar ook om andere dingen bij mij zelf (studie etc) wat energie kost momenteel. Voor morgen staat de tuin aanpakken op de planning dus lekker afleiding en zal alle reacties nog eens lezen en antwoorden natuurlijk :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:12

Ik wil de warboel niet nog groter maken, maar het toch wel noemen. Want wat je schrijft kan deels ook 'gewoon' een reactie zijn op de stress en vermoeidheid die oa de verhuizing met zich meebrengt. Je bent tijdens de verhuizing in de weer, met een duidelijk doel. Wellicht ging een van jullie of allebei daarin makkelijk voorbij een paar grenzen, door de adrenaline en de energie van die situatie.

Daarna echter kan er dan echter een dipje komen, omdat je lichaam en geest weer even moeten bijkomen. En dat geef je in je laatste reactie ook al een beetje aan geloof ik: jouw reserves zijn eventjes redelijk laag.

Als het kan zou ik eerst daarop focussen: wat rust terugbrengen, goed voor jezelf zorgen, de tijd nemen voor je studie, het contact met je vriend wat minder intensief. Eerst weer een beetje grond onder je voeten. Dan kun je kijken hoe je verder wilt, op korte termijn en op langere. Dat hoeft allemaal niet nu besloten te worden. Het is prima om elkaar bv tijdelijk wat minder te zien: jullie wonen niet samen, hij woont nu op een grotere afstand, dat heeft tijd nodig om een goede nieuwe balans te vinden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:33

Ik heb alleen de OP gelezen.. maar het valt me op dat ik vooral 'ruzie maken' en 'elkaar negeren' en 'even weglopen' lees.. maar er is ook nog een andere optie, namelijk gewoon sorry zeggen.. Tel eens tot tien, denk even rustig na over de reden van de ruzie, zeg sorry, kalmeer en praat het uit. Dat moet je leren, maar geloof me, het is heel makkelijk en achteraf brengt het je zo veel goeds :)

Heb je voorbeelden waarbij het mis ging? Ik kan me er weinig bij voorstellen eigenlijk, ruzie tijdens een potje monopolie :=

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:34

Ik heb iets meer dan 2 jaar in een soortgelijke situatie gezeten.
Heel veel ruzies, heel veel negeren en dan terug goed maken.
Hij is bij mij komen wonen een tijd, heel veel samen gedaan en ondernomen.
Uiteindelijk zag hij het ineens niet meer zitten, ruzie om de kleinste dingen en hoppa hij was vertrokken.
Op die 2 jaar tijd is hij 4x! vertrokken en ik altijd braaf hem terug genomen.
Laatste keer uiteindelijk na een bepaalde situatie de relatie beëindigd want telkens pauzes nemen voor onszelf was een hopeloze zaak.

En zoals iemand hier ook ergens zei houden van of verliefd zijn, het is echt wel een verschil.

Het is nu zo'n 2 maanden geleden, het doet veel pijn maar ook ergens geeft het rust.
Want hoe jij een beetje beschrijft hoe jouw vriend is en doet en lijkt te denken herken ik mijn ex ook wel een beetje in :)

Hij heeft zijn leven terug als voordien, ik zit met de nodige brokstukken want hij is op een cruciaal moment vertrokken.

Ik zou echt even voor jezelf rust nemen, bekijk het allemaal even.
Soms is houden van ook leren loslaten :)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:49

Er is ook veel gebeurd, jullie hadden een gezamelijke focus, het huis maken en inrichten, en nu is dat minder.
Zou het misschien een idee zijn om samen een paar keer met een coach te gaan praten. Niet persee een psycholoog maar een relatietherapeut, iemand die jullie weer kan leren met elkaar te praten.
Jullie relatie is mooi genoeg om samen weer even op het juiste pad gezet te worden