Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Charaz schreef:Ik denk dat je door er over te piekeren de problemen groter maakt dan ze daadwerkelijk zijn, iedereen heeft weleens tijd en ruimte voor zichzelf nodig.
Schreeuw even goed tegen elkaar en maak het weer goed, vind je het de moeite niet waard om het goed te maken dan moet je ermee stoppen.
Charaz schreef:Ja serieus, ja, ruzie maken en weer goed maken is heel normaal in een relatie.
Wat dat betreft is de reactie van Charaz dus helemaal niet zo vreemd. EvelienKiss schreef:Vraag jezelf af hoe je relatie was voor de verhuizing. Als de ruzies zijn ontstaan rondom de verhuizing, moet je geen overhaaste beslissingen nemen. Verhuizingen zijn enorme stressbronnen. Kom eerst in rustig vaarwater. Onderzoek welke emoties en gedachtes de oorzaak zijn van jullie ruzies. Bekijk of je daar wat aan kan veranderen. Het is heel normaal dat het af en toe in een relatie minder lekker loopt. De kunst is dan om te leren daarmee om te gaan. Kijk wat je kunt verbeteren. Ontdek hoe jullie weer gelukkig samen kunnen zijn. Praat met elkaar. Blijven de ruzies langdurig bestaan: onderzoek dan opnieuw of de relatie voldoende oplevert. Maar voor nu: laat je niet gek maken. Denk niet te drastisch. Kom beiden tot rust. Bedenk dan wat je wilt. Sterkte.
Charaz schreef:Ik denk dat je door er over te piekeren de problemen groter maakt dan ze daadwerkelijk zijn, iedereen heeft weleens tijd en ruimte voor zichzelf nodig.
Schreeuw even goed tegen elkaar en maak het weer goed, vind je het de moeite niet waard om het goed te maken dan moet je ermee stoppen.
Charaz schreef:Ja serieus, ja, ruzie maken en weer goed maken is heel normaal in een relatie.

), hoe had je het gedaan als je al wel samen woonde? Apple schreef:Zoals je ook uit wat andere posts kunt lezen is ruzie maken ook heel normaal in een relatieWat dat betreft is de reactie van Charaz dus helemaal niet zo vreemd.
Als jullie nu ruzie hebben dan nemen jullie even wat afstand en daarna maken jullie het toch weer goed?
Hoe communiceren jullie normaal gesproken met elkaar? De veranderingen rondom de verhuizing zijn natuurlijk groot, maar wist hij bijvoorbeeld dat voor jou het 5 jaar bij elkaar zijn erg belangrijk was? Hadden jullie het al met elkaar er over gehad of jullie iets gingen ondernemen of niet?
Diertjec schreef:Charaz schreef:Ik denk dat je door er over te piekeren de problemen groter maakt dan ze daadwerkelijk zijn, iedereen heeft weleens tijd en ruimte voor zichzelf nodig.
Schreeuw even goed tegen elkaar en maak het weer goed, vind je het de moeite niet waard om het goed te maken dan moet je ermee stoppen.Charaz schreef:Ja serieus, ja, ruzie maken en weer goed maken is heel normaal in een relatie.
Ik ga hier toch deels in mee. Af en toe kan een keer goed ruzie maken echt geen kwaad. Elke keer ervoor weglopen lijkt mij ook niet elke keer de juiste oplossing. Tuurlijk houdt je het dan rustiger en makkelijker bespreekbaar, maar naar mijn idee komt er tijdens een 'echte' ruzie wel meer uit wat je echt dwars zit/zat.
Voor de rest zijn er een hoop goede dingen gezegd en ik hoop dat je er wat mee kan. Tijd brengt raad zeggen ze altijd.
Als ik jouw reacties zo lees, heb je er een hele hoop voor over om het echt goed te laten komen en er helemaal voor te gaan, dan moet het wel goed komen tussen jullie
Change3x schreef:Nu komt het advies van een 18 jarige..
Wat ik zou doen, is even een paar dagen met jezelf en vrienden doorbrengen. Zet je hoofd er even vanaf en ga wat leuks doen. Daarna zou ik gaan praten met je vriend. Vertel hem wat jou dwarszit en waaraan je wil werken. Laat hem zijn kant ook vertellen zodat kun je samen tot een oplossing komen. Zoals ik het heb gelezen lijkt het alsof je in je hoofd alles erger maakt dan dat het is, het zou zonde zijn als je relatie door zoiets stoms eindigt!

Rofah schreef:Imo roep je zoiets niet, ook niet in als je daar achteraf van schrikt, als er geen kern van waarheid in zit.
Dat je nu minimaal een week afstand neemt om alles op een rijtje te zetten en af te wegen wat je met je relatie wilt is ook ding als je het mij vraagt, eerder een slecht teken dan een goede al is het wel goed dat je er verstandig mee omgaat.
Als er hier eens bonje is praten wij dat meteen uit (na eventueel even lekker flink tekeer gaan), hoe had je het gedaan als je al wel samen woonde?
). moonsparkle schreef:In 8 jaar tijd hebben wij nog nooit echt ruzie gehad. De sleutel is bij ons communiceren. Zeggen wat je dwars zit, maar eigenlijk gaat het dan meestal over werk of buitenstaande factoren. Ik kijk er eigenlijk altijd naar uit om thuis te komen. Misschien dan ook niet de juiste tip voor iedereen, maar praat met elkaar. Boos worden, weglopen, uit eten en het in een doofpot stoppen klinkt mij als dat er dan steeds dingen blijven opstapelen?